TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Fan, så patetiskt.
Fan, så patetiskt.
Om de tror att de kan dra till sig positiv uppmärksamhet genom att se ut som en skvallerblaska så är de helt fel ute. Jag är så trött på de här clownerna. Är det något jag hatar att få i brevlådan (jag har inget mot reklam) så är det just den här skiten. Om jag bara visste vem som tillverkade alla satans häften jag får i brevlådan...

jag får själv en hel brevlåda full varje dag.. finns inget slut på de där jävla reklamerna 

| quote: |
| Originally posted by Dioxys jag får själv en hel brevlåda full varje dag.. finns inget slut på de där jävla reklamerna ![]() |
I Holland har vi den så kallade 'Ja/Nej' och 'Nej/Nej' stickers..
De kan man klistra på dörren lr brevlådan.
* När man har en 'Ja/Nej' sticker då får man in gratis tidningar (lokalt) i brevlådan men ingen reklam.
* När man har en 'Nej/Nej' sticker då får man in ingenting i brevlådan.
* När man har ingen sticker då får man allt. (Alltså post, reklam och tidningar)
Det e en helt bra lösning tror jag 
Om en reklamföretag brytter ordningar och skickar reklam trots att man har en sticker på dörren då kan man ringa polisen och blir de bestraffat. 
vadå.. förstår inte varför alla är så upprörda...de fanns ju sex/porr arkilkar i den juh......
men seriöst så skulle jag åxå sätta in min produkt i en sådan om jag hade nån kanon produkt.. alla försöker ju bara sälja sina produkter.... vill man inte läsa den så släng den direkt.. d är ju inte så jobbit att ta upp den från brevlådan å öppna soppen å slänga den... d är min åsikt iaf....
| Originally posted by TrancE_GyLLe vadå.. förstår inte varför alla är så upprörda...de fanns ju sex/porr arkilkar i den juh...... men seriöst så skulle jag åxå sätta in min produkt i en sådan om jag hade nån kanon produkt.. alla försöker ju bara sälja sina produkter.... vill man inte läsa den så släng den direkt.. d är ju inte så jobbit att ta upp den från brevlådan å öppna soppen å slänga den... d är min åsikt iaf.... |
klart dom tar en design som är snygg. jag menar vem vill inte kopiera en snygg och banbrytande tidning? 
| Originally posted by Icarus Men att sno layout av "Se & Hör" är ändå bland det lägsta man kan göra. |
| Originally posted by TrancE_GyLLe men seriöst så skulle jag åxå sätta in min produkt i en sådan om jag hade nån kanon produkt.. alla försöker ju bara sälja sina produkter.... vill man inte läsa den så släng den direkt.. d är ju inte så jobbit att ta upp den från brevlådan å öppna soppen å slänga den... d är min åsikt iaf.... |
en variant ganska många kör med är ju skylten "Ingen reklam men gärna samhällsinformation" eller ngt i den stilen. jag har självt levt utan reklam men nu bor jag i andra hand hos en person som vill ha reklam - det är ju JÄVLIGT sällan det är ngt man har intresse av.
särskilt om man har internetanslutning (vilket jag tror vi alla har), då kan man ju lätt kolla in alla produkter/priser som behövs.
och tänk på vilket slöseri med papper... usch!
själv vill jag dock ha en massa reklam för priser på elektroniska prylar å sånt 
kollar alltid vad siba å sånt har å erbjuda 
lite kul å hålla koll på sånt 
men all annan skit är man såå less på.. och ska man ha det ena måste man ju ha det andra :/
hoppas man får IKEA katalogen om man börjar använda såna stickers i Sverige 
Hemma hos mig körde vi ett tag med ingen reklam skylt - antingen missade man det man egentligen ville ha, eller så ignorerades skylten helt.
Kanske borde vara lite mer specifisk, typ "Ingen reklam, förutom 1) ... 2) ... 3) ..." 
Lite kul fakta på sidan är att det är olagligt att göra sådär...läser marknadsföringslagar i skolan.
Jättemånga som bryter mot dom dock....
*Du får för det första inte ta någon annans logga och modifiera till eget bruk.
*Du får heller inte skicka reklam i någon annan form än just, reklam.
Denna reklma var utformad att se ut som en betaltidning och bryter därföt mot marknadsföringslagen, vilken paragraf exakt vet jag inte...
Tyvärr åker dom flesta inte dit och om dom gör det så slutar det oftast med att dom säljer mer, då tidningar och dylikt skriver om dom...dom får mycket publicitet och folk får upp ögonen för deras reklam, gratis PR...
Visste ni att frukt inte får säljas till styckpris? 
ajaj pressbyrån.
| Originally posted by mindshooter Visste ni att frukt inte får säljas till styckpris? ![]() |
| Originally posted by Icarus Faktiskt inte. Har du någon vidare information kring det? |
| Originally posted by mindshooter frukt får inte säljas styckrpis... |
| Originally posted by reveal kiwi säljs ofta till styckpris |
hm,men är det frukt eller bär? 
avokado da?
meloner?
hmmm... nu blir jag snurrig,.
| Originally posted by Goldiluxe avokado da? meloner? hmmm... nu blir jag snurrig,. |