TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Defqon 14/6

Posted by Glorie on May-09-2003 19:11:

Drunk Defqon 14/6

Detta e h�rdare �n h�rt vill ja lova!!!
Kolla lineuppen!

Location: Almere strand (NL) (japp ni l�ste r�tt.. p� en strand!!!)
Pris: 40 euro
Tid: 11.00-23.00

------------------------------------------------
GREEN - techno
Billy nasty
Umek
Miss Djax
Kay D Smith
Reno Cerone
Andreas kramer
Pounding grooves
K.Cee
Xanno Gallois

ORANGE - hardtrance
Scot project
Cosmic gate
Bas & Ram
Marc la cruz
Tomcraft
Yves deruyter
Marcel woods
Rank 1
Dumonde
Talla 2xlc

BLACK - oldschool/hardcore
Bountyhunter
Buzz Fuzz
Darkraver
Bass-D & King matthew
Promo
Endymion
Outblast
Nosferatu
Gizmo

RED - hardstyle (main, outdoor)
Pavo
Super marco may
the prophet
Luna
Scot project
Daniele mondello
Charly Lownoise
Dana
Donkeyrollers LIVE
Haze & Abyss

BLUE - hardstyle (tent)
Pila
Jimmy the sound
Claudio diva
Activator
Zenith
Max B grant
Alpha twins
Isaac
Sunny D
Showtek LIVE

------------->> H E M S I D A <<-------------

sj�lv e ja m�ll�s.. obs. att man kan g� "v�nster" p� stranden p� hemsidan

Posted by SWE_TRANCE on May-09-2003 21:31:

wooT!
Gillar id�n att sm�lla upp fett party p� stranden, helt kungligt enligt min mening. Blir assk�n st�mning jue

Som du sa glorie, lineupen g�r inte av "f�r hackor"

Posted by mindshooter on May-09-2003 22:54:

coolt som fan juh..synd att det bara �r h�rda prylar typ..ser ut som en sjysst fest...FET hemsida...!!

hmm men n�r b�rjade rank 1 klassas som hard trance

Posted by ScuL on May-09-2003 23:44:

quote:
Originally posted by mindshooter
coolt som fan juh..synd att det bara �r h�rda prylar typ..ser ut som en sjysst fest...FET hemsida...!!

hmm men n�r b�rjade rank 1 klassas som hard trance

j�.. den d�r beslut �r liten tveksam men de beh�vde fylla up hardtrance stagen och rank1 var en alternativ..

skulle bli r�tt sk�nt iaf.

Posted by Sand Leaper on May-10-2003 02:20:

Hva pokker gj�r Scot Project i en hardstyle arena?

Men uansett,set ut som nok en feit happening i Holland.De hardcore og techno arenaene ser helt sinnsyke ut.

Posted by Goldiluxe on May-10-2003 09:51:

Evil1

kommer nog bli en sjukt bra fest alltsa!

synd att den inte haller pa hela natten dock...

Posted by ScuL on May-10-2003 09:54:

quote:
Originally posted by Sand Leaper
Hva pokker gj�r Scot Project i en hardstyle arena?

Men uansett,set ut som nok en feit happening i Holland.De hardcore og techno arenaene ser helt sinnsyke ut.

hmja.. han spinner tv� ggr... en g�ng i hardtrance och en en g�ng p� mainstage. f�rmodligen spinnar han en liten h�rdare set p� mainstagen �n p� hardtrance. han gjorde ju schysst hardstyle produktioner..

Posted by Sand Leaper on May-10-2003 15:33:

quote:
Originally posted by ScuL
hmja.. han spinner tv� ggr... en g�ng i hardtrance och en en g�ng p� mainstage. f�rmodligen spinnar han en liten h�rdare set p� mainstagen �n p� hardtrance. han gjorde ju schysst hardstyle produktioner..

Hmmm,jeg har da alltid synes at Scot P lagde hardtrance...MEN,han har jo spilt litt hardstyle i settene sine i det siste,f.eks. Geal - Losin My Feeling (Beholder & Ballistic Mix).S� hvem vet hva han finner p�...

Posted by dbl on May-10-2003 15:37:

fan va ballt... vill dit

Posted by Vizay on May-10-2003 16:14:

ser helt j�vla sjukt ut...f�r hoppas p� att dom k�r n�sta �r ocks� s� man kan dra ner...en sak som e lite skum dock....var fan e Kai Tracid?!?!

Posted by ScuL on May-10-2003 17:16:

quote:
Originally posted by Vizay
ser helt j�vla sjukt ut...f�r hoppas p� att dom k�r n�sta �r ocks� s� man kan dra ner...en sak som e lite skum dock....var fan e Kai Tracid?!?!

f�rmodligen har han en annat grej p� samma dag.
jag p�minner mig qlimax 2002 i april.. d� var han bokad men han gick till en Tysk fest ist�llet.

Posted by Smekbar on May-13-2003 00:52:

hmm Technogolvet ser ju knappt underbart ut...
UMEK �ger s� j�vla h�rt, hans set p� mayday 2002 va �berb�st

det d�r ser ut att vara en helt underbar tillst�llning, n�stan bara h�rd musik... fan va g�tt det hade vatt o va d�r!

Posted by Glorie on May-13-2003 08:42:

om ja fixar sommarjobb/pengar s� e ja l�tt p� att dra ihop en bil ner

Posted by Sand Leaper on May-13-2003 08:46:

Hmmm...Umek er ikke listet p� DefQon sin side(ser ut som han har blitt erstattet av Jay Denham)heller ikke Billy Nasty.Scot P st�r bare p� listen p� en av hardstyle arenaene av en eller annen merkelig grunn... sikker p� at lineupen du postet er korrekt,Glorie?Utrolig kult design p� den siden forresten.

Posted by ScuL on Jun-15-2003 19:38:

okej..
jag har varit dit IG�R allts� nu m�ste jag verkligen l�gga up en riktigt Party Report!

jag kan bara s�ga: det var OTROLIGT h�ftigt.. min b�sta fest N�NSIN.

v�ll.. f�rst kommer bilderna hehe..

�versiktsbilder:

main stage:

liten stunt show:

strandet:

solnedg�ng:

nu blir det kv�ll och g�r ljusarna och lasers p�:

fireworks!!

jag s�g de f�ljande dj:s (lr �tminstone en del av deras set)

f�rst n�r jag kom in gick jag runt hela terr�ngen..
tittade in i alla t�lter...
Claudio Diva b�rjade r�tt h�rd i bl�:a arenan.
Bountyhunter spinnade liten classic i svart arenan..
Yves de Ruyter b�rjade grymmt oxo! och liten senare gick vi till r�da arenan. d�r spelade Scott Project en r�tt grymmt set.
D� blev vi till Mondello spinnade sin set oxo. Italiensk Hardstyle som vanlig

Jag ville inte missa alla andra dj:s s� vi gick runt igen, s�g Sunny D f�r typ 10 minuter i bl�:a t�ltet och Buzz Fuzz i svarta arenan som spinnade hardcore klassiker fr�n 1996.

13:30 gick vi till r�da arenan igen och d� tr�ffade jag en par kompissar fr�n en annan (Holl�ndskt) forum medan Charly Lownoise spinnade. Han oxo spelade en helt bra set och fick tempo i publiken.
Zenith har jag bara sett f�r 5 minuter och kunde inte interessera mig nog f�r att stanna d�r. Men efter honom kom Alpha Twins, de �r faktiskt yng (17 �r lr s�nt) men de spelar som de har spinnat f�r n�gra �r l�ngre.

N�r jag blev t�rstig gick vi till andra arenor igen och tittade kort p� r�da arenan, Pavo spinnade d�r och visst Cosmic Gate i oranien t�ltet. De var grymm som alltid, det l�tade n�stan som de alltid spelar p� Trance Energy... de som varit d�r vet vad jag menar!

N�r vi kom tillbax i bl�:a arenan b�rjade Showtek med deras LIVE set. Det var h�rd som fan, men det �r det alltid hehe D� ville vi se Dana, men det var f�r mycket tr�ngt n�ra r�da arenan s� vi gick in i svarta t�let igen D�r spelade Bass-D & King Matthew liten Hardcore klassiker, de spelar alltid l�ter som inneh�ler happy vocals osv Var r�tt skoj.

Mmm efter den d�r grej gick vi ute igen till mainstage:n och lyssnade till Haze & Abbys, de spinnar med v�ldigt bra teknik. Anv�nder mycket effeker, scratcher osv, osv. Min kompis var liten tr�tt och satt sig ner i sandet, s� jag beslut att g� in i svarta t�ltet igen och ringa min brorsa (som �r hardcore-fanat).. Hehe han tyckte det var r�tt skoj att lyssna via telefonen

Nu gick jag tillbax till min kompis och tr�ffade n�gra v�nner igen framf�r r�da arenan.... Vi blev komplett galen n�r Luna b�rjade med sin set! Efter den h�r set fanns det en par timmer kvar till slutet... Vi sprangade fr�n r�da arenan till svarta arenan och tvartom n�r det blev tr�kigt hehe

Jag har sagt tidigare till mina kompissar att vi absolut INTE kunde missa Dumonde. Jag har sett dem en g�ng tidigare p� Trance Energy och det var h�rligt S� jag k�pte glass och vi gick in i oranien t�ltet..

Till slut gick vi in i svarta t�let och gav allt av v�ran energi vi hade kvar... Det var slut d�r liten tidigare �n i r�da arenan s� vi gick tillbax och d�r stod vi och dansade i sandet n�r 'fireworks' exploderade fram �ver vattnet.... underbart!!

Det h�r var en fest som �r faktiskt j�ttesv�rt att beskriva.. Man m�ste ju varit d�r!!.... Om det finns en Defqon 2 n�sta �ret skulle jag absolut rekommandera att �ka dit!!

Posted by mjz on Jun-15-2003 19:49:

jag �r ruskigt avundsjuk p� dig just nu...

ser riktigt fett ut! hur m�nga m�nniskor var d�r ungef�r?

Posted by Glorie on Jun-15-2003 19:59:

ahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh

ja vill inte t�nka p� att ja missa festen snyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyft

aja.. kul att du hade s� bra iaf scul.. fan va ja hade velat vara d�r...

mest av alla fester i �r typ .....tack f�r bilderna.. de e ju typ.. alldeles underbara!!!! v�ntar me sp�nning p� partyrapporten.. k�nn ingen press. hehehhe ja har bara tjatat p� dig hur mycke som helst

Posted by ScuL on Jun-15-2003 20:05:

det fanns typ 25.000 m�nniskor..

komplett SLUTS�LD

Posted by mjz on Jun-15-2003 20:21:

25000 m�nniskor, en strand, sk�n musik vart man �n g�r... l�ter ju v�ldigt otrevligt, himla tur att man inte �r en m�ngmiljon�r som aldrig beh�ver jobba och �ker runt p� trance evenemang p� fulltid...

Posted by Mystoz on Jun-15-2003 21:00:

ScuL din lyckans ost

grymt!

Posted by St_Andrew on Jun-15-2003 21:32:

WOW
Synd att man bor i fel land....

Posted by Glorie on Jun-18-2003 13:00:

Tracklists

Mums...

Posted by ScuL on Jun-18-2003 16:18:

jag har laddat up en par livesets p� Steve's FTP, det kommer blir fler senare (g�r inte s� snabbt )