TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- DJ Tips
DJ Tips
jag ska g�ra mitt f�rsta set om 2 veckor... =)
� jag beh�ver lite tips � s�nt jag ska t�nka p� n�r jag v�nder plattorna!!!
s� ni som kan kan v�l hj�lpa mej lite p� traven....
MVH // GyLLe
t�nk p�..glass
spela bra musik, mitt tips.
| quote: |
| Originally posted by RebeL9 spela bra musik, mitt tips. |
well..f�rs�k att slappna av � l�tsas du fortf st�r i sovrummet � lirar..
hehe n�r du v�l kommit ig�ng efter ett par mixar s� e det lungt..
typ k�ra n�ra enkla mixar ib�rjan sen e det ju bara att f�rs�ka sig p� lite mer avancerade projekt n�r du blivit varm
nog svammlat tror jag....good luck
lirar vinyl lr???
| Originally posted by Endre t�nk p�..glass |
fattar inte var ni f�r luft ifr�n ass�! 
ehhh vad ska man s�ga???
tack f�r tipsen? eller???
ingen som har n�gra tekniker som man kan t�nka p� � s�...
eller p� tabbar man ska f�rs�ka undvika???
seri�sa svar �nskas!!!! 
Amnezia: tack f�r tipset... � nej jag lirar CD.. enklast � fixa musik p� d viset...
| Originally posted by TrancE_GyLLe ehhh vad ska man s�ga??? tack f�r tipsen? eller??? ingen som har n�gra tekniker som man kan t�nka p� � s�... eller p� tabbar man ska f�rs�ka undvika??? seri�sa svar �nskas!!!! ![]() Amnezia: tack f�r tipset... � nej jag lirar CD.. enklast � fixa musik p� d viset... |

det l�ter l�jligt - men v�ga misslyckas (fast str�va inte efter det hehe)
aha ok har inte riktigt koll p� hur cdjock v�rlden ser ut me alla que points � allt va d heter lr n�tt s�nt....
men d� har du v�l antagligen bpm r�knare till hj�lp ox�..kan ju va bra n�r man e nerv�s trots att det �r en g�va av
hehe.....
vet inte riktigt vad du menar me tekniker..
checka www.djportal.nu n�tt tips kanske????
Nr.1: precis som steve sa...t�nk p� vilken skiva du trycker ut...jag gjorde det nyligen p� en fest av ren automatik...t�nkte helt snett bara s� var f�rsiktig 
nr.2: f�rmodligen kommer det vara s� att du har mainh�gtalarna v�nda ifr�n dig s� t�nk p� att ljudet studsar....innan du sl�nger in en ny l�t s� dubbelkolla helt i lurarna att allt l�ter bra genom att sl�nga in b�da l�tarna cueade samtidigt 
3: ta med en handduk...du komemr bli svettig 
4: ta med vatten....minst en 1� liters flaska full med iskallt vatten...kan aldrig sl� fel 
5: t�nk p� att f�rs�ka f� ig�ng publiken lite ocks� ifall det beh�vs...det finns inget tr�kigare f�r dom ute p� dansgolvet �n en dj som st�r helt ointresserad av omgivningen � mixar...
f�rs�k f� n�n sorts klontakt med publiken...f� ig�ng dom i breaks osv...jaa du fattar s�kert 
sen ere bara lycka till som g�ller
hoppas det g�r bra � att du f�r en sjuhelvettes kv�ll 
| Originally posted by Vizay 5: t�nk p� att f�rs�ka f� ig�ng publiken lite ocks� ifall det beh�vs...det finns inget tr�kigare f�r dom ute p� dansgolvet �n en dj som st�r helt ointresserad av omgivningen � mixar... f�rs�k f� n�n sorts klontakt med publiken...f� ig�ng dom i breaks osv...jaa du fattar s�kert ![]() |
tack vizay.. mkt bra tips...
ett tack till dek m� steve...
� jag ska f�rs�ka att trycka ut r�tt cd!!! 
tack till alla andra �x�!!!
| Originally posted by SteveTranz4ever Tyv�rr s� �r ju detta allt f�r vanligt bla. alla typer av DJs i Sverige m�ste jag s�ga... Kan m�nga namn som e k�nde i Sverige som under ett set endast ser sina spakar och plattor... |
b�rjar det n�rma sig? inte nerv�s va? 
hur b�rjar man dj:a? k�nns som att man m�ste k�nna n�n som har utrustning, inte l�ge att handla in dyra grejor bara f�r att uppt�cka att man inte vill h�lla p� med det? hmmm...
Reveal: har man tur s� har man n�n polare som har prylar s� man kan testa p� lite d�r...annars �r ett bra alternativ att ladda hem typ traktor DJ studio eller PCDJ � testa lite p� datorn...va s� jag b�rjade...k�rde med PCDJ � sen skaffade en polare grejer...k�rde n�gra g�nger hos honom � sen va jag fast...sen blev det egna prylar osv