TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Holland
-- Rookverbod Horeca
Pages (3): [1] 2 3 »

Posted by Djeebie on May-27-2003 12:55:

Arrow Rookverbod Horeca

quote:

Horeca vreest gevolgen rookverbod

DEN HAAG Een algeheel rookverbod in de horeca gaat de branche minimaal 50.000 banen kosten. Vooral discotheken en caf�s zullen worden getroffen. Dat zegt Koninklijke Horeca Nederland (KHN).

De drankverstrekkende bedrijven worden het hardst getroffen omdat de bezoekers van dit soort etablissementen veelal roken. Voor restaurants, discotheken en caf�s voorziet de KHN op jaarbasis een omzetverlies van �1.3 miljard. Van de 90.000 banen worden er 40.000 bedreigd.

KHN baseert zich op gegevens uit het buitenland. In Californi� (VS) en Ottawa (Canada) daalde de omzet fors en steeg het aantal faillissementen evenredig.

Wat vinden wij hiervan?

Het aantal niet-rokers is altijd nog in de meerderheid dus zou een rookverbod in de praktijk niet altijd hoefen leiden tot leegloop van discotheken en caf�s. Ik denk dat het wel wennen zal zijn voor iedereen. Ik ben zelf 4 maanden geleden gestopt met roken, maar mij maakt het niet zoveel uit. Ik kan me voorstellen voor de niet-rokers die in de horeca werken dat het wel fijn is als er een rookverbod wordt ingesteld.

Posted by Ding Chavez on May-27-2003 13:11:

Vind wat er in dat stukje staat ook een beetje overdreven. Alsof iedereen die rookt ineens nooit meer uitgaat omdat ze er niet meer mogen roken... Loop je toch ff naar buiten
Heb trouwens "Het is mij om het even" gestemd, ik heb er nooit veel last van. Behalve dan als het recht in je gezicht wordt geblazen of 's ochtends als je wakker wordt en je kleren liggen op je kamer

Posted by Miss Proximus on May-27-2003 13:15:

goed plan

ik heb zelf 8 jaar gerookt maar ik vind t eigenlijk absurd dat je in restaurants kan roken. niet echt smakelijk voor de mede-gasten, vond ik altijd al..vind ik nog steeds

maar dat je niet mag roken in een club vind ik een beetje raar, vooral als ze dan wel ie rookmachines toelaten!

Posted by SnuggLe on May-27-2003 13:16:

Goedzo, afschaffen dat roken.
Roken niet blowen moet wel mogen

Posted by Jappio on May-27-2003 13:37:

mijn persoonlijke mening is dat roken afgeschaft moet worden.

Als ik echter hoor dat het minimaal 50000 banen gaat kosten (wat me trouwens ongelofelijk overdreven lijkt) dan moet er toch wel iets van een gulden middenweg te vinden zijn.

Ik weet wel dat er op atletiekfeesten waar ik dan af en toe komt, totaal niet gerookt wordt. En moet zeggen dat dit echt ultrarelaxt is voor ons niet rokers; geen pijn in je ogen, geen slijm de dag erna, geen stinkende kleren..

Dussum.. verbied het roken dan toch maar.. dan maar in een half lege kroeg staan met alleen maar mooie sportieve dames die niet roken

Posted by Dj Lex on May-27-2003 13:42:

Heb om het even gestemd, omdat het keerzijdes heeft. Aan de ene kant vind ik het zelf erg lekker als je zonder rook uit kunt gaan en de volgende dag niet door en door naar de rook stinkt.
Aan de andere kant vind ik dat mensen ook gewoon een sigaretje moeten kunnen roken. Dan heb ik het over het uitgaansleven. Roken verbieden in restaurants vind ik wel een goede zaak

Posted by Blik on May-27-2003 14:11:

Aan de ene kant snap ik dat rookverbod wel, maar aan de andere kant vind ik het ook weer onzin. Moeten de rokers dan buiten gaan staan om hun ciggie te roken?

Van mij hoeft dat rookverbod in ieder geval niet door te gaan, wat lex en proxi ook al zeiden, in de restaurants mag het van mij wel afgeschaft worden. In de kroeg vind ik het onzin

Posted by Cosmic on May-27-2003 14:21:

Afschaffen. Ik kan niets positiefs vinden in roken, het stinkt, kost geld, is slecht voor je etc. Voor de gezelligheid zeggen ze dan, tis maar wat je gezellig noemt maar van mij hoeft t niet.

Posted by Duke2003 on May-27-2003 14:23:

weeeeeeeg met roken

Posted by Teknikol on May-27-2003 14:26:

ja ach, in restaurant ok, dan ist smerig voor andere mensen...maar in kroegen en discotheken? Nee dat kun je niet maken

Posted by Nook on May-27-2003 14:40:

ik vind het echt grote onzin, roken moet gewoon kunnen.

Posted by Ding Chavez on May-27-2003 14:50:

quote:
Originally posted by Cosmic Guy
Ik kan niets positiefs vinden in roken

Sommige mensen schijnen het lekker te vinden of worden er rustig van. Dat is toch positief te noemen?

Posted by Rinus on May-27-2003 14:58:

Ik heb er ook nooit last van tenzij ik aan het eten ben. In kantines en eet toko's moeten ze het idd afschaffen maar in het uitgaans leven moet het gewoon kunnen. Slaat nergens op hadden ze maar in het begin moeten komen.

Was het niet zo dat het in de trein ook al niet meer mag??

Posted by Teknikol on May-27-2003 15:11:

quote:
Originally posted by Rinus
Ik heb er ook nooit last van tenzij ik aan het eten ben. In kantines en eet toko's moeten ze het idd afschaffen maar in het uitgaans leven moet het gewoon kunnen. Slaat nergens op hadden ze maar in het begin moeten komen.

Was het niet zo dat het in de trein ook al niet meer mag??

in de trein hebbie rokerscoupes

Posted by mantisnl on May-27-2003 15:18:

restaurants ed niet
cafe`s en discotheken wel vinnik, daar hindert t je toch minder als dan dat je aan het eten bent

mja, dan spreek ik voor de mensen die zich er aan hinderen, ik hinder me er absoluut niet aan, heb n paar vrienden die roken en als we ergens wat gaan eten vind ik t best dat ze n peukje opsteken onder t eten

Posted by jp on May-27-2003 15:20:

In New York heeft het tot een leegloop van de horeca geleid. Hier zal dat dus ook gebeuren...

Posted by raoel on May-27-2003 15:58:

quote:
Originally posted by jploveparade
In New York heeft het tot een leegloop van de horeca geleid. Hier zal dat dus ook gebeuren...

Dat schijnt dus helemaal niet zo te zijn.
door horeca nederland wordt dat gezegd. andere organisaties beweren iets totaal anders.

Zelf ben ik voor zo'n rokersverbod.
Ik kan er namelijk soms niet goed tegen. Buiten de feiten om dat het stinkt, je ogen wel eens gevoelig worden en je zo'n slijmerige keel krijgt kan ik er niet goed tegen als ik een beetje verkouden ben. Als ik dan namelijk rook in mun neus krijg krijg ik van die dikke niesaanvallen en een loopneus. Dat is erg irritant.

Van mij morgen ze het dus verbieden, maar als het werkelijk zoveel banen zou kosten, tja, dan is het toch wel discutabel.
Ik kan me trouwens niet voorstellen dat het zoveel banen gaat kosten.

Posted by jp on May-27-2003 16:29:

quote:
Originally posted by raoel
Dat schijnt dus helemaal niet zo te zijn.

Volgens Sunshine zijn er vooral in de clubs 20% minder bezoekers. Bars veel erger (roken en drinken hort bij elkaar, mensen gaan thuis zuipen). In restaurants valt het mee. Het aantal rokende gasten dat verdwijnt wordt grotendeels gecompenseerd door nieuwe klanten.

20% minder klanten betekend 20 % minder personeel of 20% hogere prijzen. Dat laaste kan sowieso niet vanwege het hoge niveau wat is bereikt na invoering van de euro.

Posted by Ding Chavez on May-27-2003 17:20:

Opmerking die slaat als een lul op een slagroomgebakje:

Amerika is in alles een apart geval

Posted by MaGiK54 on May-27-2003 17:21:

Bijna iedere roker loopt nu te janken dat ze zielig zijn dat ze een beetje rook binnen krijgen, maar de invoering van niet roken in de horeca is niet bedoeld voor de klanten van de Horeca maar omdat de regering per 01.01.04 een wet invoerd dat iedere werknemer recht heeft op een rookvrije werkruimte. Denk zelf dat mensen die in horeca werken zelf de keuze hebben gemaakt om in een rokerige club/cafe te gaan werken. Dus mensen die in de horeca werken hebben vaak geen problemen met rokende gasten.

Als ze de horeca gaan aanpakken, dan moeten ze ook al die oudjes thuis gaan aanpakken die in hun eigen huis roken als de thuiszorg langskomt. Mag mijn oma dan niet meer in haar eigen huis roken als er een thuiszorger langskomt, zal helemaal mooi worden ??

Deze wet/regel is gewoon niet haalbaar in een aantal gevallen en de horeca is ��n zo'n geval. Mensen zullen weg blijven en das een feit, denk zelf dat ik niet minder ga stappen, maar ken echt sigarettenjunks die nu al niet snel bij iemand op visite gaan, omdat ze er niet mogen roken, dus deze junks zullen echt niet gaan stappen als ze niet meer kunnen roken.

En verders zoeken ze het maar uit, binnenkort ga ik een poging wagen om te stoppen, aangezien ik over een week elke dag aardig wat kilometers op een fiets ga maken en gewoon wat gezonder wil leven en wat conditie terug wil krijgen.

Posted by Siesta on May-27-2003 17:44:

afschaffen die rokerij, smerige kutzooi, elke keer als ik uit ben geweest, stinken me kleren dr naar, me haar stinkt dr ook naar, pijn in me ogen soms etc etc...

en je gaat toch nar een discotheek voor de muziek/plezier, is daar dan nog zon domme vieze sigaret voor nodig??, tis nog slecht ook hey

en bij het zoenen is ook goor, daarom ben ik anti-rook-zoener

blergh!!

Posted by Blik on May-27-2003 17:52:

quote:
Originally posted by DJ_Siesta
en bij het zoenen is ook goor, daarom ben ik anti-rook-zoener

blergh!!

vind ik ook echt een afknapper, vind het altijd jammer als een meisje rookt

Posted by Asperge on May-27-2003 17:52:

quote:
Originally posted by DJ_Siesta
afschaffen die rokerij, smerige kutzooi, elke keer als ik uit ben geweest, stinken me kleren dr naar, me haar stinkt dr ook naar, pijn in me ogen soms etc etc...

en je gaat toch nar een discotheek voor de muziek/plezier, is daar dan nog zon domme vieze sigaret voor nodig??, tis nog slecht ook hey

hier heb ik dus helemaal niets aan toe te voegen! en als een meisje dat ik leuk vind rookt heeft ze gewoon pech dan zal het nooit wat worden hoe knap ze ook is.

Posted by franzelare on May-27-2003 18:01:

het kost denk ik wel een hoop geld en klanten maar van mij mogen ze het verbieden!
ik mag ook op veel plekken niet blowen dus waarom andere wel roken?

Posted by zarch on May-27-2003 18:29:

Dat het in restaurants etc wordt afgeschaft vink niet zo erg, ik rook zelf ook maar ik hoef niet persee tijdens het eten of erna een peukie te roken. Tja in discotheken etc vink toch beetje ver gaan eigenlijk. Ok het is voor de niet rokers soms wel beetje irritant maar misschien meoten ze dan toch deel maken waar je wel zou mogen roken ofzo tijdens het uitgaan.
Maarja de regering houd je waarschijnlijk toch niet tegen.

Pages (3): [1] 2 3 »