TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Holland
-- Vraagje aan de DJ's onder jullie

Posted by Djeebie on Jun-06-2003 21:03:

Arrow Vraagje aan de DJ's onder jullie

Dit keer geen vraag over welke draaitafel goed is of waar ze het goedkoopst zijn, maar over de platen (en misschien cd's) zelf. Het is misschien wel interessant om te weten wat de gemiddelde amateur dj aan platen uitgeeft en hoeveel een plaat nou eigenlijk kost.

1. Hoeveel platen koop je gemiddeld per maand?
2. Hoeveel kost een plaat gemiddeld? Bij onlydj's.com zijn ze �8,47 zag ik, maar hoe zit dat in de winkel of bij andere online stores?
3. Hoe is het aanbod van cd's? M.a.w. loont het om met cd's te gaan draaien of komen de meeste singles nog steeds op vinyl uit?

Alvast bedankt voor het antwoorden

Posted by basd on Jun-07-2003 00:47:

Re: Vraagje aan de DJ's onder jullie

quote:
Originally posted by Djeebie
1. Hoeveel platen koop je gemiddeld per maand?
2. Hoeveel kost een plaat gemiddeld? Bij onlydj's.com zijn ze �8,47 zag ik, maar hoe zit dat in de winkel of bij andere online stores?
3. Hoe is het aanbod van cd's? M.a.w. loont het om met cd's te gaan draaien of komen de meeste singles nog steeds op vinyl uit?

1. Een stuk of tien, maar dat was meer in de eerste paar maanden (ik ben, gelukkig voor mijn portemonnee, een stuk selectiever geworden)..
2. Die 8,47 is alleen voor platen op Nederlandse labels (die niet geimporteerd hoeven te worden, bijv. Tsunami en Blackhole), voor buitenlandse labels betaal je al gauw ongeveer 10,50.. In de winkels betaal je ook gemiddeld wel tussen de 10 en 11 euro.
3. Daar hou ik me (nog?) niet mee bezig...

Posted by eieregooie on Jun-07-2003 01:34:

Euhm... Zit aan de 25 stuks/maand ongeveer... Prijs schommelt ergens tussen de �9,= en de �11,= met hier en daar een uitschieter naar boven...

Sja, "alles" komt op vinyl, maar niet alles op cd... maarja, daar is een simpele oplossing voor... Downen en branden... klaar is kees... Maja, dan is wel de lol eraf lijkt me...

Posted by Siesta on Jun-07-2003 06:01:

rijke bastards allemaal, ik koop er maar 5/6 per maand , maar ik besteed me geld ook aan andere dingen, die ik net ff ietsje belangrijker vind

ciao!

Posted by basvh on Jun-07-2003 07:16:

ik draai met platen en met cds. Het voordeel van cds is gewoon dat je nummers die anders alleen maar op promo zouden komen gewoon kan branden en draaien. Ik vind veel van die platenwinkels maar 1 grote vriendjespolitiek als je daar niet elke dag komt en heel veel platen koopt en dan ook nog met de verkopers loopt te slijmen is het heel moeilijk om aan die promos en whitelabels te komen. Omdat ze die toch meteen wegzetten in van die dj vakjes of snel zelf kopen. Daarom is denk ik only djs ook zo populair, iedereen kan daar aan speciale platen komen ongeacht of je in een club draait of je draaitafels op zolder hebt staan.

Posted by Djeebie on Jun-07-2003 08:50:

quote:
Originally posted by eieregooie
Sja, "alles" komt op vinyl, maar niet alles op cd... maarja, daar is een simpele oplossing voor... Downen en branden... klaar is kees... Maja, dan is wel de lol eraf lijkt me...

Maar dat hoor je toch ook aan de kwaliteit dan. Dan moet je een mp3 met een bitrate van minstens 320 hebben. Plus dat dat belachelijk is als je dat doet, maar goed er zullen vast wel dj's zijn die het doen.

Posted by Ding Chavez on Jun-07-2003 09:24:

quote:
Originally posted by basvh
Ik vind veel van die platenwinkels maar 1 grote vriendjespolitiek als je daar niet elke dag komt en heel veel platen koopt en dan ook nog met de verkopers loopt te slijmen is het heel moeilijk om aan die promos en whitelabels te komen. Omdat ze die toch meteen wegzetten in van die dj vakjes of snel zelf kopen. Daarom is denk ik only djs ook zo populair, iedereen kan daar aan speciale platen komen ongeacht of je in een club draait of je draaitafels op zolder hebt staan.

Sorry, maar zo is het nou eenmaal. Promo's worden niet uitgegeven om in platenzaken verkocht te worden, op de meeste promo's staat dan ook "Not for resale". Promo's worden uitgegeven aan gevestigde dj namen die ze dan kunnen uitproberen en hun reactie terugsturen aan de artiest.
Als een dj die een platenzaak runt of de mensen achter de schermen het niet veel vinden en hem toch niet zullen draaien, belandt deze vaak in de verkoop bak ja. Maar dat betekent nog niet dat er tientallen te koop, als er maar 1 of 2 van zijn, dan gaan die idd vaak naar de verkoper zelf of naar een van z'n vrienden, zo gek is dat toch niet???

Posted by Bellie on Jun-07-2003 09:43:

1.Dat is verschillend. De ene maand koop ik er veel de andere maand wat minder. Ligt er ook aan of er wel goeie platen zijn uitgekomen. En geld natuurlijk . Maar zeg maar gemiddeld tussen de 20 en 30 per maand. Toevallig gisteren weer een pakketje van Only-Dj's binnen gehad met 10 platen.

2.Dat ligt er maar aan waar je ze haalt. Bij Only-djs zijn ze volgens mij het goedkoopst. Outland in amsterdam vraagt 10 euro voor ene plaat terwijl grooveconnection tegen de 11 en 12 euro zit. koop daar ook heel weinig dus

3.tuurlijk loont het om met cd's te draaien. Doe ik zelf ook wel eens. Soms heb ik wel eens een promo die nog niet uit is op vinyl dus dan draai ik hem wel van cd. Doet elke dj wel eens volgens mij.

Posted by Switch on Jun-07-2003 11:35:

quote:
Originally posted by DJ_Siesta
rijke bastards allemaal, ik koop er maar 5/6 per maand , maar ik besteed me geld ook aan andere dingen, die ik net ff ietsje belangrijker vind

ciao!

Gay pr0n?

Posted by TranceFool on Jun-07-2003 17:33:

In het begin kocht ik veel minder dan nu, beetje omgedraaid dus dan anderen hier, mn echte verslaving is denk ik pas later op gang gekomen . Gemiddeld zo'n 150 euro per maand denk ik op dit moment.

Via internet bestellen is Dancegrooves volgens mij het goedkoopst (goedkoper dan Only-djs, vaak!) en staat van hoezen en platen vind ik ook beter bij DG

Posted by mantisnl on Jun-07-2003 18:39:

1. ligt best laag opzich, meestal rond de 6 platen per maand, vooral ook omdat ik aan het sparen ben
2. bij midtown/freaky kosten ze gemiddeld zo`n 9 euro
3. ik hou t liever bij vinyl.. de "feeling" vind ik gewoon geweldig, en dat heb je bij cd`s nou eenmaal niet (of je moet zo`n cdj1000 kopen )

Posted by Freezel on Jun-07-2003 21:12:

Tot een paar maanden geleden zat ik echt aan 150 - 200 euro per maand.
Op een gegeven moment had ik zoiets van dat dit echt te gek was .

Ik koop aan het eind van de maand 2 Pioneer CD-spelers en ik blijft gewoon vinyl kopen. Sommige platen moet je gewoon hebben.

Ik koop nu ongeveer 5 tot 10 platen per maand. Als ik ze koop die ik dat bij Only DJ's of Dancegrooves. Utrecht zuigt gewoon qua platenzaken in trance/progressive en tijd om naar andere steden te gaan heb ik niet vanwege stage.

Posted by New Wave on Jun-07-2003 22:42:

Ik koop nu gemiddeld 0,2 platen per maand
Ik heb in 4 maanden dus 1 plaat gekocht
Tja tis edffe lastig zonder centen maar volgende maand is het weer feest

Ik haal mijn platen nu alleen nog bij GRoovyTunes in Hilversum omdat ik daar elke dinsdag ben.
Prijs is ongeveer 10 a 11 euries.

CD's bleg, vinyl is de goeiste.

Posted by basd on Jun-08-2003 01:03:

quote:
Originally posted by New Wave
Ik koop nu gemiddeld 0,2 platen per maand
Ik heb in 4 maanden dus 1 plaat gekocht

= 5

leer rekenen man

Posted by raoel on Jun-08-2003 18:59:

New Wave is dom

Ik ben nu 5 1/2 maand bezig en heb 72 platen dacht ik.
Dus zeg maar 24 weken, dus dan heb ik er 3 per week gekocht.

Maar dat gemiddelde zal nu wel flink gaan zakken naar 4 tot 6 platen per maand. Ik heb op het begin gewoon flink wat gekocht waaronder veel oudere platen.
nu koop ik alleen de nieuwe toppers of een oude superplaat.

Prijs ligt tussen de �9 en �11

Ik heb nog nooit met CD's gedraaid.

Posted by snitz on Jun-08-2003 19:40:

Ik koop nu gemiddeld 10/15 platen per maand (ligt aan de platen die uitkomen e.d)
Gemiddeld betaal je E10,- per plaat (met uitzondering van samples)
Ben nu 5 maanden bezig en bezit 70 platen. CD's heb ik nog nie veel ervaring mee aangezien ik net pas begonnen ben.

Posted by New Wave on Jun-08-2003 20:10:

quote:
Originally posted by basd
= 5

leer rekenen man

AWAAAAHHHT, IK sweer jouw!
Ik zit niet meer op school ik mag fouten maken, miereneuker

quote:
Originally posted by raoel
New Wave is dom

blablablablabla.....Hoe dichter je bij de belgische grens woont hoe minder de hersencellen zijn ontwikkeld dus effe dimme jij lampekap

Posted by Opti on Jun-08-2003 20:51:

quote:
AWAAAAHHHT, IK sweer jouw!
Ik zit niet meer op school ik mag fouten maken, miereneuker

zweer

Posted by New Wave on Jun-08-2003 20:58:

quote:
Originally posted by Optimus
zweer

Gamla gamla gamla.
Zolg jij del nou maal vool dat je de 'r' kan uitspleken.
Zit een beetje mijn nedellands te colligelen.
Ken je niet op kamers in bangkok ofzo ?

Posted by Biohazard on Jun-08-2003 21:01:

quote:

Ik haal mijn platen nu alleen nog bij GRoovyTunes in Hilversum omdat ik daar elke dinsdag ben.

Hee die zaak, daar koop ik m Ceedees

Posted by Biohazard on Jun-08-2003 21:06:

quote:

Hee die zaak, daar koop ik mn Ceedees

Posted by New Wave on Jun-08-2003 21:10:

quote:
Originally posted by Biohazard
Hee die zaak, daar koop ik m Ceedees

Leuke zaak is dat he ?

Posted by Biohazard on Jun-09-2003 11:09:

quote:
Leuke zaak is dat he ?

Ach het is wel aardig, enige reden dat ik daar mn Cds koop is omdat ik ze dan meteen kan vinden (ivp van tussen de bende van FRS te zoeken)Ik kom er ongeveer 1x per maand

Posted by New Wave on Jun-09-2003 11:46:

quote:
Originally posted by Biohazard
Ach het is wel aardig, enige reden dat ik daar mn Cds koop is omdat ik ze dan meteen kan vinden (ivp van tussen de bende van FRS te zoeken)Ik kom er ongeveer 1x per maand

Vinyl hebben ze ook redelijk lang liggen.
Als bijv alle sbij Outland en GrooveConnection op is, dan hebben ze bij groovytunes nog veel liggen.

Posted by Jesse on Jun-10-2003 16:47:

Hmm ik ben nu ongeveer een jaartje bezig met draaien en platen kopen, zit nu op de 229 platen...Dom rekensommetje levert 4,4 platen per week op. Ik probeer maar 1x per maand wat te bestellen (75% haal ik bij Dancegrooves, wat Trancefool zegt van goedkoper zijn en betere staat van hoezen etc telt heel erg mee). Jezelf voornemen om 1 keer per maand te bestellen/kopen is lastig om vol te houden want je weet dat die ene vette track over een paar dagen (of uur soms) al is uitverkocht. Als ik bestel zijn het er meestal 6 of 7. Maar dat verschilt dus nogal eens.

Dancegrooves is van wat ik gezien heb van online stores de goedkoopste. Labels uit NL kosten meestal � 7.9 , Black-Hole is � 8,2 geprijsd.

Met het aanbod van CD's zou ik het niet weten, daar kijk ik nooit naar eigenlijk. Ik wilde wel in het begin ook met Cd's gaan draaien maar het kopen van vinyl is errug verslavend...