TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Holland
-- Evolutie?
Pages (2): [1] 2 »

Posted by SnuggLe on Jun-10-2003 12:55:

Evolutie?

Merk je zelf dat je laatste tijd / jaar anders tegen dingen in de housewereld aan bent gaan kijken? Dat je jezelf 'ontwikkeld' hebt? Dat je meer naar bv techhouse/progressive bent gaan luisteren, meer naar hardstyle, minder naar trance?

Wat voor een dingen zijn JOU het laatste jaar opgevallen??????
Qua feesten / stijlen / dj's / tranceaddict?

Vertel vertel!

Ik zelf ben meer richting Techno gegaan. Van trance richting progressive, van progressive naar techhouse / techno. Dj's zoals Digweed, Kleinenberg, Pascal Feos, Carl Cox en dat soort werk, vind ik nu helemaal GEWELDIG!
Verder valt het me op dat hardstyle toch wel erg groot is geworden, maar nu ook wel weer wat minder wordt volgensmij. De volgende stijl die 'gehyped' gaat worden is de techno, mark my words.

Posted by Ding Chavez on Jun-10-2003 13:13:

Ik zelf ben soort van compleet overgestapt op progressive. Op de een of andere manier kunnen nog maar weinig trance platen me boeien de laatste tijd. Ook bv de nieuwe nummers van MIKE vind ik persoonlijk weinig aan.
Tot ongeveer een jaar geleden luisterde ik nog wel het meerendeel trance en kocht ik ook voor het meerendeel trance vinyls. Geen idee waarom het in een jaar zo snel is gegaan, misschien was het Gabriel & Dresden wel

Of Techno de nieuwe hype wordt weet ik niet, misschien komt er idd wel een toegankelijkere (commercielere) kant van de techno.

Posted by Siesta on Jun-10-2003 13:14:

ben bij k3 begonnen richting spice girls, en toen zware afwijking naar idols.

heb me zeker ontwikkeld in de jaren ja, ben nu echt de muziek gaan waarderen, IDOLS!!

Posted by magrec on Jun-10-2003 13:19:

De hype rond techno is alweer minder aan het worden .
Tenminste dat zegt men.

Tsja ik ben gewoon gek van goede muziek. Ik noem het niet evolutie ofzo ik vind meerdere stijlen ok. Zolang het maar goede platen zijn.

Posted by Opti on Jun-10-2003 13:31:

luister meer naar techno nu... hou nog steeds van (UK) Hardhouse, mar begin nu weer terug te trekken naar trance en ook onder indoctrinatie van Timmy meer techno

Posted by AlFerox on Jun-10-2003 13:47:

Re: Evolutie?

quote:
Originally posted by SnuggLe
De volgende stijl die 'gehyped' gaat worden is de techno, mark my words.

techno is allang 'gehyped' aan het zijn joh! het is ontzettend populair op het moment..

de toegankelijke kant van techno, zoals ding chavez zegt, is er ook al lang als je het mij vraagt.. hij is zelfs steeds meer aan het toenemen imo. bijvoorbeeld labels als lupp en in-tec. of bijvoorbeeld de 'trommeltjestechno' van renato cohen, cave en sommige (laatste tijd steeds meer) hardcell platen etc. of marco carola die ontzettend clubby/toegankelijk draait en produceert tegenwoordig.
de belgische techno (marco bailey, redhead etc) en italiaanse techno (carola, cerrone, parisio, vigorito etc) staat ook al jaren stil vind ik.. ze blijven maar vasthouden aan de 'oude' formule die ooit leuk was maar nu allang achterhaald en daarmee verre van vernieuwend.

er is nog steeds heel veel goede techno, je moet alleen goed zoeken.
het lijkt ook wel alsof veel producers/djs ook niet echt meer durven te vernieuwen of niet durven andere dingen te doen omdat ze -nu ze zo populair zijn- moeten voldoen aan het verwachtingspatroon.

techno is leuk, wat mij betreft nog altijd de no.1 stroming omdat het zo gevarieerd is en zoveel verschillende vormen van energie/emotie kan herbergen maar dat neemt niet weg dat (zelf)kritiek vereist blijft!!

maar ach, wat zeur ik ook eigenlijk.. het is maar muziek

Posted by AlFerox on Jun-10-2003 13:49:

quote:
Originally posted by Optimus
en ook onder indoctrinatie van Timmy meer techno

timmy luistert toch alleen naar mietjes techno??

Posted by SnuggLe on Jun-10-2003 14:22:

Re: Re: Evolutie?

quote:
Originally posted by AlFerox
techno is allang 'gehyped' aan het zijn joh! het is ontzettend populair op het moment..

de toegankelijke kant van techno, zoals ding chavez zegt, is er ook al lang als je het mij vraagt.. hij is zelfs steeds meer aan het toenemen imo. bijvoorbeeld labels als lupp en in-tec. of bijvoorbeeld de 'trommeltjestechno' van renato cohen, cave en sommige (laatste tijd steeds meer) hardcell platen etc. of marco carola die ontzettend clubby/toegankelijk draait en produceert tegenwoordig.
de belgische techno (marco bailey, redhead etc) en italiaanse techno (carola, cerrone, parisio, vigorito etc) staat ook al jaren stil vind ik.. ze blijven maar vasthouden aan de 'oude' formule die ooit leuk was maar nu allang achterhaald en daarmee verre van vernieuwend.

er is nog steeds heel veel goede techno, je moet alleen goed zoeken.
het lijkt ook wel alsof veel producers/djs ook niet echt meer durven te vernieuwen of niet durven andere dingen te doen omdat ze -nu ze zo populair zijn- moeten voldoen aan het verwachtingspatroon.

techno is leuk, wat mij betreft nog altijd de no.1 stroming omdat het zo gevarieerd is en zoveel verschillende vormen van energie/emotie kan herbergen maar dat neemt niet weg dat (zelf)kritiek vereist blijft!!

maar ach, wat zeur ik ook eigenlijk.. het is maar muziek

Ja, maybe volg ik dan zelf 'de hype', omdat ik steeds meer naar de wat rustigere technovarianten luister. Ik zelf ben van trance richting progressive/techhouse gegaan, vooral omdat dit inderdaaad meer diepgang en variatie heeft. Cohen, Feos, (Carl Cox), Michel de Hey, dat soort werk vind ik nu geweldig. Maar ook de wat diepere en hardere techno is lekker. Ik vind trance zo simpel en plat...(flame me for it).
Als ik luister naar bv Steve Rachmad of Rino Cerrone en dat soort werk, dan krijg ik na een kwartier ofzo een ritme in mijn kop, dat er de HELE avond niet meer uitgaat. Gewoon een drum of een ritme dat eigenlijk niet speciaal in de muziek zit, maar dat je hersenen gewoon zelf aanmaken. Dat vind ik echt kicken

Ik zit nog neit helemaal in de technowereld, maar probeer het wel te volgen (Jukx, weet je nog wat goede sites voor me rond techno?).

quote:
Originally posted by AlFerox
timmy luistert toch alleen naar mietjes techno??

Nee dat was ik, en het is nichtentechno

Posted by DjRV on Jun-10-2003 14:26:

ben niet overgestapt van de ene op de andere muzieksoort,waarom zou je,als je iets goed vind vind het je het goed,klaar.
maar mijn muzieke smaak/kennis is wel verbreed.
Waar het eerst dus puur trance was,ik kende niks anders,komen daar nu bij deephouse/progressive/techno/ambient

Posted by Flippe on Jun-10-2003 14:27:

Ik ben zeker veranderd van muziekstroming.

Eerst vooral hardstyle en de wat hardere trance.
Daarna steeds meer trance/progressive en nu weer meer techno.

Posted by Chicane on Jun-10-2003 14:29:

Niet zozeer andere muziek gaan luisteren, want voor mij is het nogsteeds progressive all the way en dan niet van die grafkelder progressive, maar ruige bijna techno achtige progressive.
Wel ben ik naar andere DJ's gaan luisteren.

Begonnen met Erick E en Jean in hun club periode, voor 1997. Toen naar Oakenfold vanwege die zwaar elite essential mixes op Ibiza en Havanna enzo. Toen in aanraking gekomen met Tiesto, Magik1 enzo. Tiesto steeds meer gaan bewonderen om zijn gevoelstrance, hij mag dan wel eens slecht mixen, maar hij is de enige DJ die echt een sfeer kan opbouwen waar je van begin tot eind lekker bij voelt. Verder ben ik Armin gaan luisteren, maar die zuigt nu zo behoorlijk met zn mietjes en honkie tonkie trance. Voor mij is het op dit moment Tiesto en Markus Schulz (mede dankzij 1REAL ) all the way.. ow en Ben Lost ook wel geinig, 29 Palms, D-Fuse, Saeed & Palash, allemaal namen die de meeste van jullie bar weinig zeggen

Dat is mijn evoltie, de muziek is en blijft altijd hetzelfde.. progressive

Posted by Teknikol on Jun-10-2003 14:54:

Luister nu toch vooral Trance; Armin, Tiesto, Push, allemaal even lekker. Alleen je moet toch een selectie maken tegenwoordig want er komt ook zoveel KuTzooi uit. Trance staat een btje stil, maar aan de andere kant haal ik nog erg veel lekkere plaatjes ervan tussen.

Tegelijkertijd heb ik ook een soort progressive kant gekregen die varieerd van melodieuze tot diepere, monotone progressive. Denk hier aan G&D, Lemon8, Deepsky, Nugen, Way Out West.

Wat de Techno betreft is er niet echt sprake van de echte verdieping in deze stijl. Ik vind een hoop plaatjes geweldig om te horen in een club, lekker stampen, alleen tis vaak maar voor ff, ben het gauw weer zat. Met deze stijl praat je meer over echte dansmuziek ipv luistermuziek achter je pctje.

Posted by robin on Jun-10-2003 15:15:

zeker veranderd, muziek smaak is ook breeder geworden, maar ook meer kritisch zeg maar

[edit] ik doet niet mee aan de techno hype [/edit]

Posted by basd on Jun-10-2003 15:49:

Het is bij mij ook meer dat ik naar steeds meer ga luisteren, alleen qua draaien duurde het even voordat ik eruit was wat ik nou eigenlijk wilde.. Gelukkig is dat nu het geval, dat scheelt een hoop in het geld..

Luisteren doe ik vooral naar techno (deed ik vroeger ook wel maar minder) en progressive (soms).. Maar ook andere dingen (scheelt eraan waar ik zin in heb).

Draaien was eerst progressive, toen ben ik overgestapt naar 'Belgische' techno. Helaas bleek dat nogal veel van hetzelfde te zijn, en nu ben ik aanbeland bij de diepere techno.. En dat is waar ik me helemaal in kan vinden nu. Luister maar eens naar Solid Sessions - Visions (mixCD) om te horen wat ik ongeveer bedoel.. Ben bezig met het maken van een goede eigen mix om helemaal te laten horen wat ik bedoel.

Tip van de dag: zorg voordat je begint met draaien, dat je goed weet welke kant je op wilt, dat scheelt een hoop geld

Posted by Siesta on Jun-10-2003 16:26:

ff serieus dan maar, ik ben zelf veeeeeel meeeeeeeeer richting ambient aan het schuiven, heb laatst van die hele coole ambient platen gekocht, ambient is gewoooooon zoo megarelaxt, zal binnenkort welleens ambient mixje op internet zetten

Ook techno heb ik ontdekt vooral de echte schranz techno a la sven wittekind/dj amok enzo vind ik GEWELDIG!!!

trance plaatjes vind ik en blijf ik gewoon ook supertof vinden.

Posted by Asperge on Jun-10-2003 16:40:

Mijn stijl is de afgelopen 2 jaar flink verbreed, eerst was het alleen maar trance(tiesto, armin, ferry) & hardtrance(Cosmic gate), maar dat hardtrance vind ik nu te simpel, het kan mij niet meer boeien dat luister ik dus ook niet meer, Vandaar dat ik tegenwoordig steeds meer progressive(lemon 8, G&D, james holden) en trance(tiesto, armin, ferry, jonno, marco v) luister met heel af en toe een beetje techno. Techno moet ik niet te lang luisteren want dan gaat het me vervelen.

Posted by Nook on Jun-10-2003 17:09:

ik luister vooral naar trance de laatste tijd en ik vind m.i.k.e. echt de topper. hij word steeds beter, of anders beter, ofoziets. verder luister ik nu ook veel relaxte ala gabriel and dresden voornamelijk. begin dat steeds leuker te vinden voor thuis dan, alleen als ik naar een feest ga mag het meer uptempo.

Posted by Switch on Jun-10-2003 17:49:

Re: Re: Re: Evolutie?

quote:
Originally posted by SnuggLe
Ik vind trance zo simpel en plat...(flame me for it).

oh dus een melodie maken is makkelijker dan wat zogenaamde warme klanken door een beat gooien? trance is misschien wat blijer dan progressive, maar zeker niet simpeler. misschien moet er maar eens gothic-trance komen ofzo , misschien dat je het dan mooi vindt

Posted by raoel on Jun-10-2003 17:54:

Ik merk wel dat ik wat meer ben gaan luisteren naar techno, techtrance. Progressive begin ik wel te waarderen, maar echt puur en alleen om te luisteren.

Als ik op stap ben wil ik er niks van horen, veel te rustig en te saai.

Toch luister ik nog het liefst naar trance, zeker de stijl die Ti�sto draait, is ook wel een beetje techtrance (toch?) vin ik dan erg goed.

Maar als ik ga stappen wil ik toch wel meer energie achtige trance: NU NRG en Yoji Biomehanika, maar ook hardtrance zoals Cosmic Gate, Dumonde en Hennes & Cold of gewoon hardstyle: kwalitatief gezien niet het beste, maar wel super om op stap te gaan want ik kan er flink van uit mun dak gaan.

Als DJ wil ik me vooral gaan richten op de wat stevigere trance.

Posted by New Wave on Jun-10-2003 17:58:

quote:
Originally posted by Optimus
en ook onder indoctrinatie van Timmy meer techno

Timmy power, Techno power

quote:
Originally posted by Alferox
mietjes techno

HEE HEE HEE HEE!! NEENEE! das inderdaad nichtentechno.
Das echt flex! lekker funky, groovy, sjeekie assie muziek
Kijk, ik zie het breedt, ik vind zowel nichten techno zeer goed maar ik blijf toch wel hangen bij het hardere zaag en hak werk
Beetje Sven Wittekind doet het ook altijd wel leuk

Maar om effe flink on-topic te blijven.

Ik ben niet echt van style veranderd, ik ben altijd wel een hard jochie geweest.
Eerst gabbertje.....toen zware buik techno en daarna meer nichtenzooi der bij
Ik zit er zelfs aan te denken om volgende maand wat fette echte house platen te kopen.....lekker funky, soft en zeeeeer dansbaar bij de vrouwen

Qua feesten, mwjha.
Mijn eerste feest was Innercity en dat was nog redelijk trancy.
Ik ga nu eigenlijk alleen nog naar de feesten waarbij ik me zelf 100% kan vermaken.
Dat zijn dus techno feesten, Nexus en feesten waarbij bekende dj's draaien (dus die ik prsoonlijk een beetje ken ).
Ik zie ook dat ik geleidelijk meer naar de nog onervaren DJ's kijk.
Ik merk dat grote namen niet altijd alleen credits verdienen en onbekende dj's ook een zeer belangrijke stempel op een avond kunnen drukken.
Misschien is hierdoor ookeen beetje het idee gekomen om Addiction met andere mensen op te zetten.

Nou, laten we het dan maar over TranceAddict hebben.
Het klink bij vele bekend in de oren.
"Vroegah, was alles anders"
Dat klopt ook, maardat komt omdat er in de loop van de maanden (jaar) nieuwe mensen bij zijn gekomen en het nu een stukje groter is...maar ook omdat er mensen zijn die je ook niet meer ziet op het forum.
De ploeg die ik nu ken en vaak zie, zie ik als de oude garde en de groep waarvoor ik het meeste over heb.
De nieuwe generatie mensen, tja, is wel aardig en chill en relaxed....maar tis toch anders.
Niet nadelig voor de mensen hier heur

Verder vind ik het forum niet echt vernieuwd meer.
Daardoor al die fucked up posts van mij
Ik merk vergeleken met 2 jaar dat je veel meer kan flikken bij bepaalde personen.
Vind ik opzicht wel lachuh
En dat bij mensen die je gewoon op internet heb leren kennen...soms nog nooit gezien hebt (he kutslet van een Massive ! )

Maargoed, ik ben benieuwd hoe ik over 2 jaar weer in zo'n topic als deze zal schrijven
Ik zit hier nu al bijna 2en een half jaar, tering, ik wil niet weten hoeveel tijd ik in dit kutforum heb gestoken

Posted by raoel on Jun-10-2003 18:00:

Ik merk wel dat ik wat meer ben gaan luisteren naar techno, techtrance. Progressive begin ik wel te waarderen, maar echt puur en alleen om te luisteren.

Als ik op stap ben wil ik er niks van horen, veel te rustig en te saai.

Toch luister ik nog het liefst naar trance, zeker de stijl die Ti�sto draait, is ook wel een beetje techtrance (toch?) vin ik dan erg goed.

Maar als ik ga stappen wil ik toch wel meer energie achtige trance: NU NRG en Yoji Biomehanika, maar ook hardtrance zoals Cosmic Gate, Dumonde en Hennes & Cold of gewoon hardstyle: kwalitatief gezien niet het beste, maar wel super om op stap te gaan want ik kan er flink van uit mun dak gaan.

Als DJ wil ik me vooral gaan richten op de wat stevigere trance.

Posted by arj1o1 on Jun-10-2003 18:03:

overgestapt van uit helemaal begin commericele shit naar trance, toen een beetje harder ff naar hardstyle/hardcore toen weer naar trance, hardcore wel een beetje blijven hangen en nu trance en progressive begin ook meer te waarderen en sommige hardcore is ook nog steeds vet

Posted by Switch on Jun-10-2003 18:10:

het is altijd bij mij al trance geweest en dat zal zeker nog wel een tijdje blijven.
techno heeft me altijd al getrokken, al jaren voor de "hype", maar heb me der nooit echt in verdiept, vooral techno met een goeie tempo draai ik graag. 't hoeft niet hard te zijn, zolang je maar het gevoel hebt dat je lekker je energie aan het verspillen bent. schranz bijvoorbeeld is uitermate geschikt om helemaal uit je plaat te gaan, vink zeer lekker
er zijn veel mensen die techno erg eentonig vinden, en daar ben ik het enigzins wel mee eens.
wat ik altijd doe is tijdens een plaat een beetje van een beat erbij verzinnen, of een bepaalde sound eruit filteren in mijn gedachte en hierop volledig concentreren. dan krijgt zo'n plaat echt een totaal andere dimensie erbij

Posted by magrec on Jun-10-2003 18:29:

FF wat duidelijker mijn evolutie uitleggen

Goed ik ben eigenlijk vrij snel nadat ik naar mijn eerst trancefeest (trance-energy in 2000) ben geweest overgestapt naar "progressive" voor die periode luisterde ik al vrij lang naar trance. Tijdens innercity kwam ik in contact met progressive. Sander kleinenberg en dave seaman en dat vond ik gewoon erg strak. Niet continue breaks in elke plaat maar toch wel spacen. Toen ben ik nog naar 2 echte trance feesten geweest massive wat nou niet een feest is waar ik nog graag aan denk ferry corsten was toen nog wel te pruimen. Na sensation van dat jaar had ik het helemaal gehad met trance. Op dancevalley helemaal uit mijn dak gegaan op danny howells, junkie xl, evolution (ook ferry ) en toen wist ik het zeker progressive it is.

De 1e keer earth was wel weer erg slikken voormij een publiek wat ik niet gewend was. Errug vaag en de gemiddelde leeftijd lag ruim boven de 21. En sinds een jaar trek ik de diepe techno van hawtin ook en luister ik naar verschillende soorten muziek. Diepe trippy house, breakbeat, deephouse, techno, tech-house, ambient, trip-hop electro etc. Dat is mijn evolutie het zoeken naar andere stijlen die ik leuk vind en daardoor ook een stuk verbreding van mijn muzikale kennis en smaak.

Posted by jp on Jun-10-2003 19:10:

Na 1999/2000 begint eindelijk trance weer eens echt interessant te worden. Het kaf gaat zich van het koren scheiden. Er een duidelijk onderscheid tussen commerciele troep en kwaliteit.

Duitse hardtrance is dood na het succes van 2002. Waar zijn Derb, Hennes & Cold etc etc?

Techno is wat makkelijker te 'begrijpen' en meer toegankelijk voor nieuwkomers. Met name Chris Liebing heeft de scene erg positief naar voren gebracht.

De overgang van hardstyle naar hardcore heeft helaas nog niet plaatsgevonden. Misschien gaat het nog gebeuren. Hardcore is nu eenmaal een van de weinige muzieksoorten waar je �cht op kunt gaan!

ID&T begint eindelijk waar voor het geld te leveren na de ellende van de afgelopen jaren. De concurrentie is een goede duw in de rug. De wat kleinere feesten worden ook steeds beter georganiseerd.

Armin van Buuren gaat Tiesto voorbijstreven als Nederlands beste DJ. En terecht! Er is weinig kritiek op hem te leveren, en ASOT is een begrip wereldwijd.

Dat was het zo'n beetje

Oja: het lijkt alsof harde progressive niet aanslaat, terwijl de wat langzamere after-party chilly sounds heel populair zijn ook vanwege de dansbaarheid...

Pages (2): [1] 2 »