TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- kamphundar
kamphundar
va har ni f�r �sikter om det egentligen? nu p� sistone har det ju varit ruskigt m�nga fall p� sistone, d� m�nniskor blivit �verfallna...till och med sm� barn.. en av de ruskigaste incidenterna var v�l den fem�rige pojke.. som blev attackerad av tv� hundar... �garinnan sl�ngde sig heroiskt nog �ver pojken f�r att skydda, men hundarna fortsatte att bita som bestar
(f�r att slita bort henne s� de kom �t pojken)
ja tycker man l�ser varje dag i tidningen om fall med kamphundar...
hundarna siktar ju som ni alla vet mot strupen me
fy f*n
s�...
1. Tycker ni det beh�vs h�rdare regler f�r att f� ha kamphundar etc?
Varf�r/Varf�r inte?
2. �r ni r�dda f�r dem?
3. Borde de f�rbjudas?
ja ni kan v�l skriva lite hur nivill..att f�lja fr�gorna e inge krav...
sj�lv e ja r�dd dem.. FAKTISKT... � tycker ja p� b�de ettan och trean... givetvis kan man inte utrota en ras
men vanligt folk borde inte f� ha dem..
vad �r vitsen med "kamphundar"? k�nns som de �r framavlade f�r att just k�mpa, och det �r j�vligt on�digt, bort med dom... skadar ju bara
jag �r inte r�dd f�r dom av samma anledning som att jag inte �r r�dd f�r tigrar - de finns inte i min omgivning... men om jag skulle m�ta en s�dan hund hade jag nog varit j���vligt f�rsiktig 
vet du s�kert att de e framavlade? det l�ter konstigt???
en polare s�g en g�ng hos sin kompis granne.. en snubbe som tr�nade sin hund
genom att h�nga upp trasor i tr�den... s� att hunden dresserades allts� till att bita � h�nga i trasor.. � s�.. ruggigt som fan
dom e ju j�kligt starka me i sina k�kar..
ja l�ste p� aftonbladet att en veterin�r sa att man skulle st� helt stilla om man blev anfallen.. och absolut inte springa, f�r det skulle bara trigga hunden...
men vem fan kan st� stilla???
fy fan.. ja skulle springa f�r glatta livet...
� bli ikappsprungen p� cirka 2 sekunder
Var dom inte f�rbjudna en g�ng i tiden? Is�nafall kan man ju undra varf�r dom tog bort det...
N�r man har f�rbud mot s� mycket borde man ju kunna ha f�rbud mot dom ox�. N�n som ser n�tt bra med dom?!
Jag har �x� h�rt att dom �r framavlade....s�dan vildsinthet finns inte riktigt i hundarna fr�n b�rjan... Om det inte finns n�gra starka argument _f�r_ dessa hundar vilket jag har sv�rt att se s� tycker jag att dom ska f�rbjudas...
jo, precis s�.. de blir framavlade som precis alla hundar f�r ett speciellt syfte!
och d� till vad fr�gade du va jenny? jo.. lyssna p� ordet.. kamp-hund..
�r v�ll samma som de har tupp-matcher i thailand?
och varf�r man skaffar sig en s�dan? jo f�r respekten antar jag.. det �r ju inte samma grej som med "hundtricket" om nu alla vet vad det �r
utan det ger en j�vla respekt.. samt har man ju vakthundar ocks�, d� kan jag faktiskt f�rst� med!
min faster och hennes familj skaffade f�r n�gra �r sen nu ett par engeleska bulldog tikar! f�rsta g�ngen jag tr�ffade dem fick jag n�stan en hj�rtattack, men jag m�ste s�ga.. efter att ha tr�ffat dessa hundar ett antal �r nu s� v�xer dem verkligen i hj�rtat..
ni som in te vet hur dessa ser ut:
jag kan nu lugnt s�ga att om jag skulle skaffa hund, skulle jag skaffa en s�n h�r.. vet ej iofs ifall detta r�knas som en kamp hund.. men de ger lite samma som jag sa innan, respekt klart f�r folk blir r�dda f�r dem f�rst 
de �r verkligen levande quasimodos, och jag kan nu se allt det som ni kanske ser groteskt ut, ser jag som det s�taste i v�rlden! 
och! det kanske �r samma anledning som jag ger nu till att om jag ska skaffa hund n�nsin, skaffar jag en s�nh�r.. som vissa andra �g�r just det.. de kanske v�xt upp med en liknande hund?
och jo, det har h�nt en olyucka �ven med dessa hundar.. en kompis till en utav mina kusiner (10�rig kille) sprang som en stucken tjur genom huset n�r de lekte.. och bara sprang fram som en galning skrikandes (p� skoj) och tog tag i hundarnas huvud och gjorde sig l�jlig d� i hundens ansikte.. hunden blev LIVR�DD och naffsade till i sj�lvf�rsvar.. efter det s� gjorde de ett stress-test p� hunden d�..
efter det fick de avliva hunden.. s� jo, man ska ha riktig respekt f�r dessa hundar!
Hej !
Jag �r principiellt mot ett f�bud. Det �r inte hundarna vi beh�ver vara r�dda f�r. Rottweiler och andra hundar man f�rknippar i sammanhanget �r i grunden sn�lla. D�remot finns det allt f�r m�nga komplexfyllda killar, som i brist p� br�sth�r beh�ver "tuffa till sig" lite. Att g�ra en hund (oavsett ras) agressiv och farlig f�r omgivningen �r ganska l�tt, men samma sak g�ller �ven oss m�nniskor. Lagstifta ist�llet om att den enskilda individen ansvarar f�r sin hunds handlingar. �r du d� os�ker p� om du har full kontroll p� din hund kanske du b�r avst�...
Greetz
NordLight
det var ett mycket bra f�rslag nordlight!
det r�star jag p�!
Hund som hund.
De �r �garna dom de �r fel p�!
bra svar nordlight 
robstar.. haha
mmmm..st�mmer... men s�g det till �garna ist�llet 
| quote: |
| Originally posted by Glorie men s�g det till �garna ist�llet |
| Originally posted by Dioxys och varf�r man skaffar sig en s�dan? jo f�r respekten antar jag |
| Originally posted by NordLight Hej ! Jag �r principiellt mot ett f�bud. Det �r inte hundarna vi beh�ver vara r�dda f�r. Rottweiler och andra hundar man f�rknippar i sammanhanget �r i grunden sn�lla. D�remot finns det allt f�r m�nga komplexfyllda killar, som i brist p� br�sth�r beh�ver "tuffa till sig" lite. Att g�ra en hund (oavsett ras) agressiv och farlig f�r omgivningen �r ganska l�tt, men samma sak g�ller �ven oss m�nniskor. Lagstifta ist�llet om att den enskilda individen ansvarar f�r sin hunds handlingar. �r du d� os�ker p� om du har full kontroll p� din hund kanske du b�r avst�... Greetz NordLight |
Ni missar en grej, det g�r inte att f�rbjuda blandraser...
F�rbjuder man d� amstaff eller pitbull s� r�cker det juh att korsa en amstaff med n�gon annan hund s� har man en "kamphund" �nd�.
Ska man allts� utrota en ras hundar som existerar vare sig man vill eller inte f�r att vi inte klarar av dem?
Jag tror stenh�rt p� hundk�rkort! 
Jag t�nker iaf skaffa en Amstaff n�r jag har tid och r�d, 
| Originally posted by WhiteRussian Jag t�nker iaf skaffa en Amstaff n�r jag har tid och r�d, |
Finns det n�n klar defination p� vad som �r en kamphund? Eller �r det m�st hundar me kraftiga k�kar och s�nnt? Jag har funderat p� det d�r ett tag nu och har inte kommit p� n�tt svar