TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- två nya låtar!
två nya låtar!
några jag hållt på med ett bra tag nu 
http://hem.passagen.se/dioxys/prodd/clip1.mp3
http://hem.passagen.se/dioxys/prodd/clip1_64kbps.mp3 (för er med modem)
låtens titel: river wild
genre: melodisk trance
låt som ja, hörs väll på namnet? tycker ena synthen får en att påminna om en rinnande vatten, snabb å skön 
http://hem.passagen.se/dioxys/prodd/clip2.mp3
http://hem.passagen.se/dioxys/prodd/clip2_64kbps.mp3 (för er med modem)
låtens titel: starfall
genre: även denna klassas väll som melodisk trance?
inte lika glatt som den förra, men antar att det är den bästa jag gjort hitills 
kommentera gärna om vad ni tycker om det ni får höra! kan då om ni frågar efter det, ge hela låtarna! klippte ner dem såhär för att ni snabbt ska få en idé om hur dem låter 
Starfall... weeeeeeee vilken bra! ja diggar den som fan ricky 
klart det bästa ja hört hittills
(har iofs bara hört nåt annat klipp)
mycket duktigt!!!!!!
river wild var också finfin.. men ja tyckte starfall var en bättre produktion av de ja hörde 
du verka ha blivit väldigt mycke bättre på kort tid? 
den andra låter helt professionellt.. försätt med den! 
den första påminner mig av nån bestående tune... har ingen aning vart jag hört den tidigare men det låter bekant. 
den andra lät grym 
wooooo basslinen i den andra e helt jävla underbar...för å inte tala om stringsen å pianot...
men jag ska som vanligt klaga...dålig eq om jag ska va ärlig...allt låter tjockt å mufflat...som om de ligger för mycke eq i mitten av skalan å för lite på dom höga och låga frekvenserna...träna mer på det 
i övrigt, sjukt gjuten låt den andra....grymt bra ljud, behöver bara eq'as bättre 
Brukar normalt vara för lat för att kommentera låtar men Starfall måste jag säga att låter grymt lovande, jobba vidare med den!
Alla lyssnar på Starfall! Den e klockren
seriöst! Jag vill höra meraaah 

åh! tackar så hemskt mycket för kommentarerna!
får en att vilja jobba mer på projekten 
uppdaterar er sen när man gjort mer progress 
hehe, vizay.. gjorde det där med eqn för du klaga innan att jag inte hade nått mellanregister

men men
ska se vad jag kan göra 
ok, allt jag kan säga till om är:
fixa länkarna till river wild! blir juh lite upphetsad när jag bara kan höra starfall
starfall: det är vad man kan kalla 1337 skillz. mkt härlig melodi, pianot lyfter och petar fram melodin på ett kraftigt sätt. melodin låter nästan lite... näh, ja vet inte, men det låter fy gäsicken bra
ända klagomålen går ut på masteringen, och trummorna... låter lite för simpla, fast sen igen så hör man bara en liten bit av låten, vilket är ett gravt misstag! en sådan låt skall man ge ut i fullformat! (SNÄLLA! :crazy
mkt bra producerat! mkt bra!
edit: min ignorans och okontrollerande ilska fick riverwild länken att strula, men nu så återfinns lugnet i galaxen. (den funkar för mig nu
)
river wild: uppbyggande melodi. mkt väl"planerad". allt låter så intakt och de olika ljuden täcker varandra så att det blir ett härligt varmt flyt. jag vet faktiskt inte vad jag ska säga... dunket tog mig med storm, helt "out of the blue" så hoppar ett härligt beat fram. får låten att liksom gunga som en liten båt
jo, ja vet.. du kanske borde ändra lite ljud... (hur dom låter, alltså). typ elpiano klinget som kommer vid 0:06? lite mer... synth? jag vet inte.. men melodin är att hålla fast vid iaf
nice work!
dio: som sagt de e inga lätta saker å hålla på med EQ'ing å mastering i allmänhet, tar ett bra tag innan man kommer fram till vad man ska göra å vad som funkar bra...
ett tips e att du tar nån låt du gillar som e i bra kvalitet och som e i liknande stil som din...sen jämför du soundet på dom osv, works all the time 
Tycker båda lät jäkligt bra ! 
Powered by: vBulletin
Copyright © 2000-2021, Jelsoft Enterprises Ltd.