TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- två nya låtar!


Posted by Rikard on Jun-12-2003 17:20:

två nya låtar!

några jag hållt på med ett bra tag nu

http://hem.passagen.se/dioxys/prodd/clip1.mp3
http://hem.passagen.se/dioxys/prodd/clip1_64kbps.mp3 (för er med modem)
låtens titel: river wild
genre: melodisk trance

låt som ja, hörs väll på namnet? tycker ena synthen får en att påminna om en rinnande vatten, snabb å skön

http://hem.passagen.se/dioxys/prodd/clip2.mp3
http://hem.passagen.se/dioxys/prodd/clip2_64kbps.mp3 (för er med modem)
låtens titel: starfall
genre: även denna klassas väll som melodisk trance?

inte lika glatt som den förra, men antar att det är den bästa jag gjort hitills

kommentera gärna om vad ni tycker om det ni får höra! kan då om ni frågar efter det, ge hela låtarna! klippte ner dem såhär för att ni snabbt ska få en idé om hur dem låter


Posted by Glorie on Jun-12-2003 19:34:

Party Hat

Starfall... weeeeeeee vilken bra! ja diggar den som fan ricky
klart det bästa ja hört hittills (har iofs bara hört nåt annat klipp) mycket duktigt!!!!!!

river wild var också finfin.. men ja tyckte starfall var en bättre produktion av de ja hörde

du verka ha blivit väldigt mycke bättre på kort tid?


Posted by ScuL on Jun-12-2003 21:22:

den andra låter helt professionellt.. försätt med den!

den första påminner mig av nån bestående tune... har ingen aning vart jag hört den tidigare men det låter bekant.


Posted by dj_hysterix on Jun-12-2003 21:33:

den andra lät grym


Posted by Vizay on Jun-13-2003 10:43:

wooooo basslinen i den andra e helt jävla underbar...för å inte tala om stringsen å pianot...

men jag ska som vanligt klaga...dålig eq om jag ska va ärlig...allt låter tjockt å mufflat...som om de ligger för mycke eq i mitten av skalan å för lite på dom höga och låga frekvenserna...träna mer på det

i övrigt, sjukt gjuten låt den andra....grymt bra ljud, behöver bara eq'as bättre


Posted by Treo on Jun-13-2003 11:38:

Brukar normalt vara för lat för att kommentera låtar men Starfall måste jag säga att låter grymt lovande, jobba vidare med den!


Posted by Glorie on Jun-13-2003 12:13:

Drunk

Alla lyssnar på Starfall! Den e klockren seriöst! Jag vill höra meraaah


Posted by Rikard on Jun-13-2003 12:15:

åh! tackar så hemskt mycket för kommentarerna!

får en att vilja jobba mer på projekten

uppdaterar er sen när man gjort mer progress
hehe, vizay.. gjorde det där med eqn för du klaga innan att jag inte hade nått mellanregister

men men ska se vad jag kan göra


Posted by nils on Jun-13-2003 21:15:

ok, allt jag kan säga till om är:
fixa länkarna till river wild! blir juh lite upphetsad när jag bara kan höra starfall

starfall: det är vad man kan kalla 1337 skillz. mkt härlig melodi, pianot lyfter och petar fram melodin på ett kraftigt sätt. melodin låter nästan lite... näh, ja vet inte, men det låter fy gäsicken bra ända klagomålen går ut på masteringen, och trummorna... låter lite för simpla, fast sen igen så hör man bara en liten bit av låten, vilket är ett gravt misstag! en sådan låt skall man ge ut i fullformat! (SNÄLLA! :crazy

mkt bra producerat! mkt bra!

edit: min ignorans och okontrollerande ilska fick riverwild länken att strula, men nu så återfinns lugnet i galaxen. (den funkar för mig nu )

river wild: uppbyggande melodi. mkt väl"planerad". allt låter så intakt och de olika ljuden täcker varandra så att det blir ett härligt varmt flyt. jag vet faktiskt inte vad jag ska säga... dunket tog mig med storm, helt "out of the blue" så hoppar ett härligt beat fram. får låten att liksom gunga som en liten båt

jo, ja vet.. du kanske borde ändra lite ljud... (hur dom låter, alltså). typ elpiano klinget som kommer vid 0:06? lite mer... synth? jag vet inte.. men melodin är att hålla fast vid iaf

nice work!


Posted by Vizay on Jun-13-2003 21:45:

dio: som sagt de e inga lätta saker å hålla på med EQ'ing å mastering i allmänhet, tar ett bra tag innan man kommer fram till vad man ska göra å vad som funkar bra...

ett tips e att du tar nån låt du gillar som e i bra kvalitet och som e i liknande stil som din...sen jämför du soundet på dom osv, works all the time


Posted by SteveTranz4ever on Jun-14-2003 08:38:

Tycker båda lät jäkligt bra !



Powered by: vBulletin
Copyright © 2000-2021, Jelsoft Enterprises Ltd.