TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- DJ Sammy @ Sthlm
Pages (2): [1] 2 »
DJ Sammy @ Sthlm
lol
lol....
n�ja... han spelar iaf imorgon p� Hirschenkeller i Sthlm...annonsen var typ 3 x 3 cm stor i tidningen eller n�t...r�kade se den av en h�ndelse hur som hellst...han var iaf reffererad som "Eurokung" och inget annat vilket gl�djer mig
Vem vet, han kanske �r grym som DJ?
Ja vill man ha billiga sm�m�s i dr�ser ska man ju dra till Hirschen iaf d� 
va s�ger du, en TA geathering p� Hirschen och lite bira 
l�ter som en god id� mindshooter. Dj sammy �r en av mina favoriter... jag menar vilken j�kla l�t han gjorde...boys of summer - b�sta jag h�rt p� l�nge...
...
kan inte alla dra p� sig alpha jackor, buffalos � 2 liter axe � sen g� dit � dansa "plocka �pplen" � "k�ra bilen" � allt...ja menar man f�r ju inte sticka ut

| quote: |
| Originally posted by Vizay kan inte alla dra p� sig alpha jackor, buffalos � 2 liter axe � sen g� dit � dansa "plocka �pplen" � "k�ra bilen" � allt...ja menar man f�r ju inte sticka ut |
men passa dig lenn
| Originally posted by Vizay � "k�ra bilen" � allt... |
sant, dock tror jag inte att det blir jalla jalla kv�ll d�r ikv�ll...snarare lite mer sm�r�lskande e-type typer d�r 
| Originally posted by mindshooter sant, dock tror jag inte att det blir jalla jalla kv�ll d�r ikv�ll...snarare lite mer sm�r�lskande e-type typer d�r |
mao ska ja dit...st�r p� g�stlistan
yes box
Dj sammy �r faktiskt en ganska grym dj. Senaste settet jag har med honom DJ Sammy - Minstry of Sound Session-02-28-2003 s� lirade han det h�r.
Intro: "The DJ"
Energy 52 - Caf� Del Mar [Marco V. Remix]
Jas Van Houten - Heaven's Gate [DJ Danjo & Rob Styles Remix] (with vocals from 'DJ Sammy Dp - Sunlight')
Dark Suite feat. Aura - Dark Sweet Piano [Frank T.R.A.X.X. vs. O.R.G.A.N. Remix]
Paffendorf - Crazy Sexy Marvellous [Hennes & Cold Remix]
Eon - Pocket Damage
Steve Castro - Be As One (with vocals from 'Fatboy Slim - Star 69')
Free State - Release [Dirt Devils Dub] (with 'Zombie Nation - Kernkraft 400' at the beginning)
Camisra vs. Mauro Picotto - Let Me Show You Lizard
DJ Sammy & Yanou feat. Do - Heaven [Simon & Shaker Remix
Grymt mixat med!
den enda grymma l�ten jag hitta d�r va Energy 52 - Caf� Del Mar [Marco V. Remix] 
| Originally posted by Connector Dj sammy �r faktiskt en ganska grym dj. Senaste settet jag har med honom DJ Sammy - Minstry of Sound Session-02-28-2003 s� lirade han det h�r. Intro: "The DJ" Energy 52 - Caf� Del Mar [Marco V. Remix] Jas Van Houten - Heaven's Gate [DJ Danjo & Rob Styles Remix] (with vocals from 'DJ Sammy Dp - Sunlight') Dark Suite feat. Aura - Dark Sweet Piano [Frank T.R.A.X.X. vs. O.R.G.A.N. Remix] Paffendorf - Crazy Sexy Marvellous [Hennes & Cold Remix] Eon - Pocket Damage Steve Castro - Be As One (with vocals from 'Fatboy Slim - Star 69') Free State - Release [Dirt Devils Dub] (with 'Zombie Nation - Kernkraft 400' at the beginning) Camisra vs. Mauro Picotto - Let Me Show You Lizard DJ Sammy & Yanou feat. Do - Heaven [Simon & Shaker Remix Grymt mixat med! |
kanske man skulle g�tt d�!
| Originally posted by Connector Intro: "The DJ" Energy 52 - Caf� Del Mar [Marco V. Remix] Jas Van Houten - Heaven's Gate [DJ Danjo & Rob Styles Remix] (with vocals from 'DJ Sammy Dp - Sunlight') Dark Suite feat. Aura - Dark Sweet Piano [Frank T.R.A.X.X. vs. O.R.G.A.N. Remix] Paffendorf - Crazy Sexy Marvellous [Hennes & Cold Remix] Eon - Pocket Damage Steve Castro - Be As One (with vocals from 'Fatboy Slim - Star 69') Free State - Release [Dirt Devils Dub] (with 'Zombie Nation - Kernkraft 400' at the beginning) Camisra vs. Mauro Picotto - Let Me Show You Lizard DJ Sammy & Yanou feat. Do - Heaven [Simon & Shaker Remix |
Jag tycker ni l�ter v�ldigt tr�ngsynta h�r, varf�r inte ge killen en chans att visa vad han g�r f�r bakom skivspelarna... Tracklisten ser ju inte alls d�lig ut, tv�rtemot �r det kul att se att han leker lite med acapellor och liknande. Bredda sinnet och sluta med allt "cheesy"-tjafs.
| Originally posted by Amplifire Jag tycker ni l�ter v�ldigt tr�ngsynta h�r, varf�r inte ge killen en chans att visa vad han g�r f�r bakom skivspelarna... Tracklisten ser ju inte alls d�lig ut, tv�rtemot �r det kul att se att han leker lite med acapellor och liknande. Bredda sinnet och sluta med allt "cheesy"-tjafs. |
| Originally posted by Amplifire Jag tycker ni l�ter v�ldigt tr�ngsynta h�r, varf�r inte ge killen en chans att visa vad han g�r f�r bakom skivspelarna... Tracklisten ser ju inte alls d�lig ut, tv�rtemot �r det kul att se att han leker lite med acapellor och liknande. Bredda sinnet och sluta med allt "cheesy"-tjafs. |
Men jag tror att ni tar lite f�r givet att vi ska driva med honom n�r ni skriver s� ox�...enda d�liga kommentaren f�lld h�r rakt emot DJ Sammy �r den som Zamson skrev n�r han var lite ironisk och skrev att Boys of summer va den b�sta l�ten han visste...resterande kommentarer var mot majoriteten av folket som lyssnar p� hans musik...det �r mainstream och d�rmed drar det mycket sm�r-pop-folk..s� �r det bara... Annars har vi v�l inte snackat om n�t "cheese" snack h�ra
fast det �r juh det....han �r Euro-kung...inte Trance-gnagare...
Innan jag hajade det h�r med trance och andra genrer s�g jag all elektronisk musik som dansmusik men man l�rde sig snabbt vilka man tyckte mer eller mindre om. Skulle man sedan dessutom kunna dansa till n�got av det man tyckte om fick man dra sig till de lokala discona och hoppas p� att n�got dansbart skulle spelas. Jag har med stor gl�dje en g�ng i tiden dansat till b�de 666 och Scooter f�r att det var det som bj�ds p�. Jag tror de flesta h�r inne har sin v�g in i trancen. N�r jag snackar musik med mina innebandyadepter brukar de k�ra min musik �ver samma kam som DJ Sammy, SASH!, DJ Alligator, Darude Boomfunk MC och Scooter utan att ens blinka medan jag som numera �r lite mer insatt i det hela fl�mtar till. Vad vill jag ha sagt, jo acceptera allas syns�tt p� musiken. De som gillar DJ Sammy idag kanske lika g�rna �r framtidens TranceAddicts, alla m�ste f� ha sin v�g in i tr�sket.
H�ller verkligen med dig p� den punkten...alla har vi varit d�r... f�r mig handlar det dock ox� om att jag �r lite tr�tt p� hela bara-producera-f�r-att-tj�na-pengar prylen som m�nga s�na mainstream artister hemskt g�rna g�r...nu �r det juh s� att m�nga Trance artister ox� g�r s�...men det �r nog inte i samma stora skala...
Scooter som snor l�tar t.ex...
�h j�vlar
http://www.tranceaddict.com/forums/...threadid=112389
kolla in den tr�den...visar sig att DJ Sammy verkar ha lite smak fan..t�nk om vi missa fett me j�vla sjysst musik i l�rdags! 
att han spelade en sk�n l�t betyder ju visserligen inte att hela setet var bra, fast jag tror s�kert att sammy kan va bra som dj, finns ju m�nga producenter som �r riktigt d�liga dj's och vice versa... 
men jag �ker iaf inte till stockholm bara f�r att se dj sammy... f�r n�n jag verkligen kan lita p� har bra smak sv�ra vid sin faders grav att sammy �r den b�sta dj han n�nsin sett f�rst... 
| Originally posted by mjz att han spelade en sk�n l�t betyder ju visserligen inte att hela setet var bra, fast jag tror s�kert att sammy kan va bra som dj, finns ju m�nga producenter som �r riktigt d�liga dj's och vice versa... ![]() men jag �ker iaf inte till stockholm bara f�r att se dj sammy... f�r n�n jag verkligen kan lita p� har bra smak sv�ra vid sin faders grav att sammy �r den b�sta dj han n�nsin sett f�rst... |
jag tycker l�tvalet �r viktigare �n mixningen...skulle g�rna h�rt den l�ten p� ett fett ljudsystem!
tyckte ingen riktigt v�gade s�ga att han var bra, men n�n sa att han inte va d�lig iaf... 
f�r v�l se om man kan ladda ner n�t set med dj sammy och se vad han spelar...

ledsen om n�n tycker jag var lite h�rd mot sammy med min ironi men jag talade bara f�r mig sj�lv... jag lyssnar p� m�nga olika stilar av musik... men det vissa genrer som jag avskyr - DJ Sammy stilen �r en av dom... och efter alla studentskivor och tjafs �r jag minst sagt tr�tt p� denna euro-skit. Nu snackar jag allts� om SDammy mest som producent...
I Sverige blir ungdomar pumpade med s�n �r musik i radio och p� stockholms "klubbar" (vad jag m�rkt d�ra).. Det tr�kiga med det �r att bra trance- och klubbmusik hamnar i skymundan och inte f�r en �rlig chans. Folk f�r aldrig chansen till att gilla det med tanke p� att dom blir hj�rntv�ttad med all annan skit.
Visst jag har v�l inte r�tt o m�rka vad som �r bra och d�ligt..men jag tycker det �r hemskt att sverige har en s�n d�lig klubbscen (ok visst har den blivit b�ttre men majoriten av klubbar �r ju fortfarande samma skit...)
My 2 cents
mjo, jag hoppas ju oftast vilja undvika dj sammy och dj �tzi och bubbles n�r jag g�r p� en klubb men det blir ju inte alltid s�, men folk verkar ju gilla det s� man f�r v�l ta det med lite humor... s� l�nge jag kan undvika hiphop s� �r inte v�rlden helt ur kurs iaf...