TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- What's your favourite TV show in Swedish TV?

Posted by kurai on Jun-15-2003 22:38:

What's your favourite TV show in Swedish TV?

Has to be Seinfeld?

Posted by mjz on Jun-15-2003 22:41:

wimans2?

nah, kvarteret skatan probably...

hmm... didn't seinfeld do their final show years ago?

Posted by St_Andrew on Jun-15-2003 22:44:

Simpsons

Posted by ScuL on Jun-15-2003 22:49:

skulle fr�gan inte vara..

what's your favourite Swedish TV-show?

d� skulle jag svara Sen kv�ll med Luuk

Posted by nils on Jun-15-2003 23:02:

sen kv�ll med luuk
gjutet! the best swedish tv show, on swedish tv

Posted by RebeL9 on Jun-15-2003 23:24:

Simpsons

Posted by mindshooter on Jun-16-2003 00:49:

quote:
Originally posted by RebeL9
Simpsons

japp!! theee best

Posted by Kongo_kim on Jun-16-2003 08:07:

Simpsons, Fotbollskv�ll

Posted by fede on Jun-16-2003 08:41:

Glamour o V�ra v�rsta �r
no but seriously i hate those two programs, the best ones are fresh prince, jay leno and friends. and a lot more comedy programs

Posted by Nyx on Jun-16-2003 09:18:

Friends - That '70s Show - Southpark

Posted by Glorie on Jun-16-2003 09:23:

Ghost Smilie

I don't watch tv

I used to like "V�rsta spr�ket" when it was on though..Scul would love that one

Posted by Aendy on Jun-16-2003 09:30:

The Simpsons, Everwood, Vita huset, Gilmore girls (I know but the dialouge is so f-ing clever), Mannen fr�n U.N.C.L.E., Miami Vice... I watch alot of telly but this is what I dont want to miss.

Posted by Amnezia on Jun-16-2003 16:36:

Simpsons...oslagbart

andra favoriter v�nner, v�rsta spr�ket,luuk, southpark (sagan om ringen episoden e s� najz. jay leno � letterman (ruperts deli e oslagbart LOL

Posted by reveal on Jun-16-2003 19:12:

n�n som inte gillar simpsons? den som INTE g�r det m�ste motivera

Posted by Aendy on Jun-16-2003 19:22:

quote:
Originally posted by reveal
n�n som inte gillar simpsons? ;) den som INTE g�r det m�ste motivera :p

Jag r�kar veta att Glorie aldrig sett ett avsnitt av Simpsons vilket g�r henne �n mer unik �n hon redan �r. (F�l�t Glorie men jag tycker det �r s� anm�rkningsv�rt att du inte sett Simpsons s� jag var tvungen att ber�tta) :)

Posted by Glorie on Jun-16-2003 19:30:

hohoho.....det e lugnt aendy... ja har.. skrivit det f�rut i forumet men de var nog ingen som reagera d�, mer �n amnezia det e alltid lika kul � s�ga att jag inte sett simpsons....ge mig n� mer klassiskt program som ja inte sett... futurama...FRIENDS, starwars, ja har inte sett braveheart.. va finns d mer f�r klassiska saker? hmmm.... familyman? e det klassiskt? gillar inte animerade saker f�r fem �re... finns ett undantag och det �r South Park

n�ja, har v�l sett liitee av ett simpsonsavsnitt nu, f�r att n�gon tvingade mig att se det.. � va ska man s�ga.. det var inte roligt helt enkelt v�ldigt boring faktiskt.. fast ja kanske inte ska uttala mig eftersom ja bara sett ett avsnitt...

nu har ja iofs kommit p� tv� nya program som e bra.. p� tv... roomservice och sommartorpet s�nt tycker ja om

Posted by dbl on Jun-16-2003 20:56:

playboy channel... ehmmm... oh.. you said swedish tv shows.

best swedish produced prog would probably be "sen kv�ll med luuk"..
otherwise it's probably friends, southpark, simpsons... hmm.... don't watch that much TV

Posted by ScuL on Jun-16-2003 21:04:

back in the late eighties/early nineties TV used to be my biggest interest, but since the internet appeared in my life it almost seems as TV isn't satisfactory enough anymore.
I hardly ever watch anything..! Only sports (NASCAR/Formula1/DTM) once in a while and reality TV.
Movies are my biggest point of interest, sometimes they broadcast interesting stuff on Canal+ and/or Viasat Ticket but otherwise I tend to watch DVD's only.

Posted by MiB on Jun-16-2003 23:57:

Series:
24
Simpsons
Friends

Posted by Aendy on Jan-29-2007 14:36:

N�gon annan som ser den utan tvekan b�sta TV-serien p� mycket, mycket l�nge? Rescue me p� TV6 med suver�ne Dennis Leary i huvudrollen.

Posted by zoric on Jan-29-2007 14:46:

Nej, men min favoritsere gick p� SVT-1 eller SVT-2. Nu �r dock s�song 1 slut och jag vet inte n�r de planerar att visa s�song 2.

Spelar ingen roll med tanke p� att jag redan har sett andra s�songen av "Sleeper Cell".

Rekommenderar "Sleeper Cell" om ni inte redan tittar p� det

Posted by trancedanne on Jan-29-2007 14:56:

quote:
Originally posted by dbl
playboy channel... ehmmm... oh.. you said swedish tv shows.

vad �r s� bra med playboy channel?? de visar ju knappt "k�nsorganen", tv 1000's rullar kan man lita p� mera fast det brukar vara ganska d�ligt ocks�..
Och ja Simpsons �r det b�sta Skulle sagt Fresh Prince om det fortfarande s�ndes

Posted by zoric on Jan-29-2007 14:59:

quote:
Originally posted by trancedanne
Skulle sagt Fresh Prince om det fortfarande s�ndes

Det s�nds i repriser p� Kanal5 klockan 15:10 p� vardagarna

Tittade nyss

Posted by Braxen on Jan-29-2007 17:30:

Entourage
South Park

Posted by Laszlo on Jan-29-2007 19:57:

quote:
Originally posted by zoric
Nej, men min favoritsere gick p� SVT-1 eller SVT-2. Nu �r dock s�song 1 slut och jag vet inte n�r de planerar att visa s�song 2.

Spelar ingen roll med tanke p� att jag redan har sett andra s�songen av "Sleeper Cell".

Rekommenderar "Sleeper Cell" om ni inte redan tittar p� det

har sett sex avsnitt av f�rsta s�songen...tempot �r stundtals lite sm�segt tycker jag...

Weeds ftw s�ger jag G�r p� Canal+