TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- en halvtimme av självgjort hardstyle :)

Posted by ScuL on Jun-16-2003 18:19:

HappyHappy en halvtimme av självgjort hardstyle :)

tja

somliga av er vet att jag oxo producerer hardstyle själv..
har aldrig orkat att ladda upp mina låtar och spridas dem över nätet eftersom en par låtar ligger hos skivbolagen och blir kanske släppat på vinyl

jag har tänkt om hur jag kunde fixa bästa möjligheten så att ni kunde lyssna till mina låtar ändå. och så har jag gjort den här mixen... det innehåller bara låtar jag har produceret själv:

Click här

Tracklist:
01 ScuL - High Volume
02 Zappaman - Never Stop (ScuL remix)
03 ScuL - Take it out
04 ScuL - Feel the Drumz
05 ScuL - Electrocution

Posted by SteveTranz4ever on Jun-16-2003 21:12:

Har laddat hem och lyssnar nu

Posted by dj_hysterix on Jun-16-2003 21:17:

WOW:.det här är verkligen bra hardstyle !

bra produktioner, dom här låtarna kan vi ha på skivan

Posted by dbl on Jun-16-2003 21:20:

låter ju hel grymt

Posted by mjz on Jun-16-2003 21:24:

heh, har några mindre platsproblem på datorn just nu, men en liten mix ska jag nog kunna klämma in...

*laddar ner*

Posted by St_Andrew on Jun-16-2003 21:27:

Håller med, tyckte det var väldigt bra även fast jag inte är världens största hardstyleaddicter =)

Posted by fede on Jun-16-2003 21:32:

laddar ner den nu =)

Posted by fede on Jun-16-2003 21:50:

Thumbs up

de va bra låtar

Posted by SteveTranz4ever on Jun-16-2003 21:56:

Låter najs rakt igenom tycker jag... e inte super hemma på hardstyle men jag har lyssnat en hel del på senaste tiden

Gillar bäst hittills
03 ScuL - Take it out

Posted by Glorie on Jun-16-2003 21:57:

Talking tackar

tjooo

nu har ja lyssnat me ja tycker du har grym talang martijn!!!! många av ljuden kan man direkt härleda till andra hardstylelåtar.. kan inte komma på nån direkt nu.. blir du förvånad om ja tycker alla låtar e bra`? ja tycker det faktiskt... MEN.. va ere för "Lyrics" du anv. i den låten som går vid 9 min?? innan me... va säger han eg? låter lite tradigt.. men jaja.. spelar ju ingen roll.. de e ju musiken ja ska lyssna på

snygga övergångar me.. men ja vet ju redan att du kan mixa verkligen kul att höra nåt som du gjort helt å hållet själv.. både produktionsmässigt samt.. mixmässigt

jag lyssnade ju på hela mixen förut.. å det var på ETT enda ställe ja inte gillade vad du gjort me tonerna.. men jahittar det inte.. kan återkomma me det senare om ja kommer ihåg.

sista låten e jäkligt fet.. första med, den vid 16 med.. fan.. de e hela tiden fan va ja gillar bastrummor

Posted by mjz on Jun-16-2003 22:02:

riktigt bra låtar faktiskt, men det är ju inte allt för ofta jag är på humör för hardstyle nu för tiden, sista perioden jag hade var för typ ett år sen...

Posted by Nyx on Jun-16-2003 22:33:

har precis lyssnat igenom mixen..låter jäkligt bra, Scul!

dröjer nog inte länge innan Lady Dana & c: o kör med dina låtar i sina set

Posted by Kongo_kim on Jun-17-2003 09:49:

Thumbs up

Låter som något Kai Tracid skulle spela.

Första låten jävligt fet

Posted by ScuL on Jun-17-2003 12:01:

tack alla för kommentaret!

jag e nöjd att alla är så positiv..
nu hoppas jag att skivbolaget tycker detsamma.

quote:
Originally posted by dj_hysterix
WOW:.det här är verkligen bra hardstyle !

bra produktioner, dom här låtarna kan vi ha på skivan

tack, vet inte om det passar till men det e kul att börja liten 'spacy' med trance och slutar av med fett hård bastrummor
så kanske kan jag lägga till en eller två låtar.

quote:
Originally posted by Glorie
nu har ja lyssnat me ja tycker du har grym talang martijn!!!! många av ljuden kan man direkt härleda till andra hardstylelåtar.. kan inte komma på nån direkt nu..

jag har använd en par ljuder som kommer från andra låtar, men inte så mycket faktiskt. dett finns en par ljuder som är karateristik för hardstyle och inte får saknas i ett låt

quote:

blir du förvånad om ja tycker
alla låtar e bra`? ja tycker det faktiskt... MEN.. va ere för "Lyrics" du anv. i den låten som går vid 9 min?? innan me... va säger han eg? låter lite tradigt.. men jaja.. spelar ju ingen roll.. de e ju musiken ja ska lyssna på

"it's coming, it's coming, it comes and never stops."
det e faktiskt en remix, alltså "lyrics" var inne i originala
låtet.

quote:

snygga övergångar me.. men ja vet ju redan att du kan mixa verkligen kul att höra nåt som du gjort helt å hållet själv.. både produktionsmässigt samt.. mixmässigt

hehe,.. nja det var faktiskt lättaste vägen att mixa dem ihop. när jag släpper de som en enskild låt får man chansen att nån stjäler det.

quote:

jag lyssnade ju på hela mixen förut.. å det var på ETT enda ställe ja inte gillade vad du gjort me tonerna.. men jahittar det inte.. kan återkomma me det senare om ja kommer ihåg.

berätta senare..

quote:

sista låten e jäkligt fet.. första med, den vid 16 med.. fan.. de e hela tiden fan va ja gillar bastrummor

det e riktigt hård javisst