TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- allergiker

Posted by Rikard on Jun-18-2003 18:08:

Sad allergiker

oj oj oj

nu har jag sommarens f�rsta stora allergi-besv�r ikv�ll.. h�snuva s� det st�r h�rliga till!!

jag nyser MINST 5ggr p� raken!!! och f�r snyta mig varannan sekund bara rinner som floder!

som tur var k�nner jag inte av min gr�s-allergi i �gonen lika mycket l�ngre.. har varit med om en g�ng p� gotland n�r jag var liten n�r jag �kte bil hem fr�n kneipbyn..

sitter d�r i baks�tet med min syster och min kusin.. lika livat som vilken sm�barns familj som helst b�rjar klia i mitt �ga och s�ger det till mamma och pappa... de som vanligt bryr sig inte speciellt mycket och s�ger att vi �r hemma snart s� det blir s�kert b�ttre d�..

efter 10minuter senare s� b�rjar jag s�ga till mamam igen d� att det kliar som aldrig f�rr! ..honv�nder sig bak�t och �r n�ra p� att svimma! mitt �ga �r som en tennisboll (t�nk d� en tennisboll till �ga p� en liten 5�ring)

jaja, har ni n�gra allergier?

Posted by mjz on Jun-18-2003 18:34:

usch d�, men var glad att du inte �r trance-allergiker, d� skulle du kanske va tvungen att lyssna p� hiphop, eller country...

och nej, jag har iaf inga allergier jag vet om, brukar k�nna mig sm�tt allergisk mot solljus vissa s�ndagsmornar men det kan nog bero p� annat...

Posted by Kongo_kim on Jun-18-2003 18:38:

pollen, vissa n�tsorter och �pplen och andra liknande frukter

Posted by SteveTranz4ever on Jun-18-2003 18:39:

Tycker lite synd om alla som har jobbiga allergier... Sj�lv har jag turen att inte ha n�gra... ja f�rutom extremt d�lig musik, bitches och andra otrevligheter...

�k ut p� sj�n e mitt recept D� blir de b�ttre, s� de e bara till � k�pa en husb�t

Posted by Nyx on Jun-18-2003 18:52:

jag har allergi mot katt, hund & gr�bo (gr�s)..men f�rhoppningsvis inte s� l�nge till..
g�r n�mligen p� en skum elektronbehandling, som kostar sjukt mycket pengar, som
ska bota min allergi helt och h�llet!

Posted by fede on Jun-18-2003 21:10:

jag e pollenallergisk

Posted by dj_hysterix on Jun-18-2003 21:14:

quote:
Originally posted by SteveTranz4ever
Sj�lv har jag turen att inte ha n�gra... ja f�rutom extremt d�lig musik, bitches och andra otrevligheter...

OMG! DU HAR LIKADANA ALLERGIER SOM JAG !

Posted by reveal on Jun-18-2003 21:47:

quote:
Originally posted by Nyx
g�r n�mligen p� en skum elektronbehandling, som kostar sjukt mycket pengar, som ska bota min allergi helt och h�llet!

hur funkar det?

jag har sj�lv inga allergier (som jag vet om iaf)

Posted by Nyx on Jun-18-2003 21:52:

h�ller tv� metallkulor som �r kopplad till en maskin som skickar frekvenser till kroppen som
i sin tur ska bota min allergi..g�r dit en g�ng i m�naden..tar en halvtimme per g�ng..
har lagt ner mer �n 3000:- �n s� l�nge

Posted by reveal on Jun-18-2003 21:53:

hur skulle det kunna bota en allergi

Posted by Nyx on Jun-18-2003 21:57:

quote:
Originally posted by reveal
hur skulle det kunna bota en allergi

med r�tt frekvenser i kroppen s� f�rsvinner allergin typ..haha, s� s�ger de d�r iaf..de har med en marginal p� �ver 90% botat m�nga olika sorters allergier!

Posted by reveal on Jun-18-2003 22:00:

quote:
Originally posted by Nyx
med r�tt frekvenser i kroppen s� f�rsvinner allergin typ..haha, s� s�ger de d�r iaf..de har med en marginal p� �ver 90% botat m�nga olika sorters allergier!

l�ter ju vetenskapligt v�rre
hade varit intressant att veta HUR det verkligen g�r till...

Posted by Nyx on Jun-18-2003 22:04:

quote:
Originally posted by reveal
l�ter ju vettenskapligt v�rre
hade varit intressant att veta HUR det verkligen g�r till...

jo..det �r en relativt ny uppt�ckt fr�n tyskland har jag f�r mig..men jag bryr mig egentligen inte om hur det funkar..bara jag blir av med min allergi s� att jag kan skaffa katt igen

Posted by Kraith on Jun-19-2003 11:04:

quote:
Originally posted by Nyx
h�ller tv� metallkulor som �r kopplad till en maskin som skickar frekvenser till kroppen som i sin tur ska bota min allergi..g�r dit en g�ng i m�naden..tar en halvtimme per g�ng.. har lagt ner mer �n 3000:- �n s� l�nge

Hmm, tycker det l�ter v�ldigt skumt, typ "alternativ-medicin"? Hoppas f�r din skull att du inte r�kat ut f�r bondf�ngare. Om de �r anslutna till f�rs�kringskassan (men jag gissar att de inte �r det) vet du kanske att det finns h�gkostnadsskydd (900:- l�karbes�k, 1800:- mediciner per �r har jag f�r mig).

Jag funderar iaf starkt p� att g�ra en allergivaccination (�ven kallat hyposensibilisering). Det �r en process n�r man f�rs�ker f� immunitet, eller i varje fall mycket h�gre motst�ndskraft, mot �mnet/�mnena i fr�ga. Det inneb�r en hel massa sprutor, f�rst varje vecka i ett antal veckor, sedan varannan m�nad i 2-3 �r. Efter det ska man tydligen vara mycket b�ttre eller t.o.m. helt symptomfri i minst 10-15 �r. D�refter kan man starta processen igen (men jag tror att det d� kommer finnas b�ttre metoder). F�r detta kommer man snabbt upp i h�gkostnadstaket, allts� 2700:- per �r under de �r man h�ller p�.

Kan vara n�got att fundera p� f�r de som har allvarliga allergier m�nga m�nader om �ret. Jag �r allergisk mot bj�rk, gr�s och gr�bo, s� det �r fr�n april till augusti i princip.

Posted by WoberT on Jun-19-2003 11:37:

era stackare.. tycker mer o mer folk har allergier idag.. jag har inga som jag vet om iaf.. dun kanske.. blir helt t�ppt i n�san av det s� det kan jag inte ha i s�ngen.. just nu �r jag f�rkyld som fan men tror det beror p� att min flicka har smittat mig..

Posted by SWE_TRANCE on Jun-19-2003 11:56:

�ven jag �r lyckligt lottad som inte har n�gra jobbiga allergier.
Verkar riktigt, riktigt jobbigt med alla dessa pollen/gr�s allergiker

D�remot s� har jag lite andra "besv�r" som vi kan ta en annan g�ng, har ju inte direkt med allergi att g�ra

Posted by tobo99 on Jun-19-2003 12:12:

har blivit pollen allergiker med �ren, f�rst i�r som jag lider av det s�pass att jag f�tt k�pa medicin f�r det, kostade iofs bara 30 p�nn f�r tv� veckor. P�lsdjur lider jag ocks� av, med marsvin p� v�rst, klarar inte mer �n 10 minuter i samma rum...