TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Clubber's Guide To...
Pages (2): [1] 2 »

Posted by ice_key on Jun-29-2003 10:41:

Clubber's Guide To...

Var ute o letade efter massiva album idag, Gissa vad jag hittade....

Ministry Of Sound - Clubber's Guide To... Finland!!!

Hmmmm var �r sverige d� ???

Posted by Amnezia on Jun-29-2003 11:43:

hehe najz...men finland har ju faktiskt en del stora partyn..
bla Summer sound system..minns inte vad det heter mer �n det..

� sen 1 lr 2 st�rre festivaler lr partyn till....

kanske ox� f�r en skiva snart nu n�r det b�rjat r�ra p� sig p� hemmaplan ox�... kan ju hoppas.....

Posted by ice_key on Jun-29-2003 11:50:

Skivorna �r mixade utav JS16, �r inte det Darude??

Posted by reveal on Jun-29-2003 12:51:

quote:
Originally posted by ice_key
Skivorna �r mixade utav JS16, �r inte det Darude??

vad jag vet s� st�mmer det

Posted by Treo on Jun-29-2003 14:37:

JS16 �r iaf. ena halvan av Dallas Superstars, om det �r samma person som Darude vet jag inte..

Posted by mjz on Jun-29-2003 14:57:

js16 �r inte samma person som darude... men han st�r bakom b�de darude och bomfunk mc's tror jag...

Posted by s-case on Jun-29-2003 14:57:

Det kommer en "clubbers guide to stockholm" mixad av Stonebridge.
Men det �r inte s� v�rst mycket klubb, mest bonniermusic som vill ge ut sina artister p� en samling och kalla det klubbmusik.

Posted by zamson on Jun-30-2003 21:54:

Love Poundin' Sensation

tacka gud f�r denna skiva... �ntligen en bra rip

"08-Orkidea - Beautiful.mp3"

haha

Posted by Virus on Jun-30-2003 21:58:

quote:
Originally posted by mjz
js16 �r inte samma person som darude... men han st�r bakom b�de darude och bomfunk mc's tror jag...

Det st�mmer. Han gjorde �ven en remix p� A-teens Upside down som jag, om sanningen ska fram, tycker �r sm�sk�n

Posted by Rikard on Jul-01-2003 04:21:

quote:
Originally posted by s-case
Det kommer en "clubbers guide to stockholm" mixad av Stonebridge.
Men det �r inte s� v�rst mycket klubb, mest bonniermusic som vill ge ut sina artister p� en samling och kalla det klubbmusik.

menas med vilken typ av l�tar? kanske inte ska d�mma allt�fr mkt innan eller? vore coolt med en s�n skiva iaf minst en man kunde vara lite stolt �ver :/

Posted by ice_key on Jul-01-2003 08:28:

Talking

08 - Orkidea - Beautiful
11 - System F - Needle Juice (Extended)
13 - Energy 52 - Caf� Del Mar (Marco V Remix)
14 - Trance Allstars - Go (DJ Mellow-D Short Version)

Hel ok tunes iallafall

Posted by robstar on Jul-01-2003 09:14:

quote:
Originally posted by Dioxys
menas med vilken typ av l�tar? kanske inte ska d�mma allt�fr mkt innan eller? vore coolt med en s�n skiva iaf minst en man kunde vara lite stolt �ver :/

Troligen Hus kanske n�n Antiloop l�t oxo.

Posted by nekholm on Jul-01-2003 11:38:

JS16 = Jaakko Salovaara
Darude = Ville Virtanen
JS16 + Heikki Liimatainen = Dallas Superstars

Sen om jag inte kommer helt fel ih�g, s� �r JS16 ocks� en del av Hi-Tech och Spectro. Han har ocks� producerat bla Darude och Bomfunk MC's, plus att han har remixat bla Brittan, Vangelis och A-Teens, och gjort en massa "Darude vs JS16" remixes, som de flesta v�l �nd� �r gjorda av bara JS.

www.js16.com
www.16inchrecords.com

P� tal om Clubbers Guide To Finland, vad kan man s�ja, ett j�vla bra album

Posted by ice_key on Jul-01-2003 19:54:

Sj�lv tycker jag att Clubber's Guide To... serien �r skit nu f�r tiden.... tacka vet jag klassikerna To... '99 mixad utav Judge Jules
och To... Trance mixad utav ATB

�r stolt original innehavare utav dom plattorna, och kommer alltid sitta i min v�xlare

Posted by zamson on Jul-02-2003 00:20:

h�ller med dig totalt... ministry of sound �verhuvudtaget har ju sjunkit i klass totalt, bara att ens ha med 'artister' som Scooter p� sina skivor �r ju ett tecken p� det

Posted by ice_key on Jul-06-2003 18:34:

Jag ular den p� steves ftp s� fort jag kan, om ngn vill ha

Posted by St_Andrew on Aug-06-2003 01:25:

Titta vad man hittar n�r man av n�n anledning g�r in p� cd on's "trance" avdelning... Clubbers guide to sweden, och av d�mma av skivan har vi inte mycket klubbliv i sverige... http://www.cdon.com/product.phtml?prod=198203

(WTF scooter har med TV� album p� topp tio listan d�r :S :S :S)

Posted by hustler on Aug-06-2003 08:57:

S�g reklam f�r Clubbers Guide To Stockholm f�r ett tag sedan.. S�g inte ut att vara n�got vidare, men man vet aldrig..

Posted by NooN on Aug-06-2003 09:11:

Clubbers Guide to Sweden verkar vara av mindre klass...Och Stonebridge �r ju Power Hit Radios huvudmixare

Trance 200X skrivorna fr�n Arcade �r mycket b�ttre!

Posted by Laszlo on Aug-07-2003 19:49:

Scoooter....*="%RU =)#�@$}@$SXDNG?*=(#!%$@$!"63@${�WRP�WIGR

Den j�vla idioten smutskastar ju hela den elektroniska musikindustrin...Techno Stadium Experience TECHNO MY ASS D�D �T DEN J�VLEN!

Posted by nekholm on Aug-07-2003 21:48:

quote:
Originally posted by DJ_Laszlo
Scoooter....*="%RU =)#�@$}@$SXDNG?*=(#!%$@$!"63@${�WRP�WIGR

Den j�vla idioten smutskastar ju hela den elektroniska musikindustrin...Techno Stadium Experience TECHNO MY ASS D�D �T DEN J�VLEN!

2 saker:

1) De, inte den/han
2) The Stadium Techno Experience, inte Techno Stadium Experience

Posted by St_Andrew on Aug-07-2003 22:12:

quote:
Originally posted by Nicke
2 saker:

1) De, inte den/han
2) The Stadium Techno Experience, inte Techno Stadium Experience

Same shit different names.... :P

1. Alla l�tar l�ter ungef�r lika
2. Alla l�tar l�ter skit...

O d� kan man verkligen undra hur det kan komma sig att denna grupp �r s� k�nd?! Borde ju finnas hur m�nga fler som helst som skulle kunna bli mer popul�ra innnom samma genre!

Posted by NooN on Aug-07-2003 23:14:

En fr�ga:

Gillar ni Ratty - Sunrise (Here I Am)?

Ratty = Scooter

Posted by Laszlo on Aug-07-2003 23:36:

quote:
Originally posted by NooN
En fr�ga:

Gillar ni Ratty - Sunrise (Here I Am)?

Ratty = Scooter

Ja, den �r helt reko...skillnaden mellan Ratty och Scooter �r att Scooter's enda syfte �r att kamma in pengar - inget fel i det (f�r killen har ju talang, det �r ju Sunrise ett ypperligt exempel p�) men att ens f�rknippa techno med det j�vla skr�pet han g�r g�r mig f�rbannad...och det �r tack vare s�dana idioter som alla fjortisar tror att Aquagen, Warp Brothers och dyl. �r just techno...

End of story

Posted by nekholm on Aug-08-2003 00:01:

quote:
Originally posted by St_Andrew
O d� kan man verkligen undra hur det kan komma sig att denna grupp �r s� k�nd?! Borde ju finnas hur m�nga fler som helst som skulle kunna bli mer popul�ra innnom samma genre!

Deras andra singel Hyper Hyper (1994) s�lde 700.000+ exemplar endast i Tyskland, s�.. Men det vete fan varf�r s� m�nga diggade den.. How Much Is The Fish? (1998) gjorde att vi finl�ndare s�g till att deras album No Time To Chill l�g etta sex veckor i streck p� Finlands officiella lista. Ramp! (The Logical Song) (2001) k�nner v�l alla till. Har ingen aning om varf�r den blev s� popul�r, men jag m�ste s�ja att den �r en av deras b�sta.

Jag var ett j�ttestort Scooter-fan �nnu f�r n�gra �r sen, men nu b�rjar intresset minska.. En orsak kan vara att de anv�nde "chipmunk-s�ngen" i helt f�r m�nga singlar i rad. Plus att det bara inte �r det samma som tidigare..

Pages (2): [1] 2 »