TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- en liten undran

Posted by montana on Jun-30-2003 09:39:

en liten undran

det finns vissa artister som har ett visst "cred" och andra som har en stor fet "cheese-st�mpel" p� sig. det vet n�stan alla, det finns i va enda musikgenre. det jag undrar �r om man kan skaka av sig en "cheese-st�mpel" och finns det artister som har en "cheese-st�mpel" som inte f�rtj�nar den?

den enda jag kommer p� som inte f�rtj�nar st�mpeln �r atb, killen straffades f�r att breakade med 2 kommersiella l�tar, hans album �r b�ttre �n singlarna

Posted by nekholm on Jun-30-2003 11:42:

Ganska m�nga h�r p� TA respekterar nog ATB, vill jag tro.

Darude skakade v�l av sin st�mpel ganska ordentligt. Alla var ju v�ldigt f�rdomsamma mot hans nya album, och trodde att det bara skulle inneh�lla Sandstorm-material. Men s� var det ju inte, och m�nga tycker att det �r ett j�ttebra album, vilket det ju ocks� �r.

Posted by mindshooter on Jun-30-2003 13:16:

ATB har jag h�rt �r en bra DJ... men som producent tror jag helt klart att han f�rtj�nar sin Cheese-st�mpel, men det m�ste v�l inte vara d�ligt...finns m�nga som tycker om cheese. Jag �r inte riktigt en av dom men ATB g�r cheese enligt mig...

Darude har som Nicke s�ger helt klart v�nt... hans nya album inneh�ller en del som faktiskt inte alls kan klassas som Cheese.

"Cred" fr�n mig f�r artister som g�r n�got lite annorlunde och\eller bjuder p� n�got speciellt som DJ t.ex....

Orkidea och GTR e tv� av dom som jag diggar mest f�r detta just nu.

Posted by RebeL9 on Jun-30-2003 13:58:

en som g�tt fr�n cred till cheese �r Johan Gielen.
r�cker med att lyssna p� hans produktioner/remixar samt livesets fr�n �ren 99-2001 f�r att inse hur mycket b�ttre han var d� �n nu.
Lite s� �r det med Ferry Corsten ocks�. Radioversionen p� Ligaya s�ger v�l allt

ATB �r v�l s�d�r. Har aldrig ogillat eller �lskat honom.
Tycker inte han f�rtj�nar att smutskastas eftersom han �r bra p� det han g�r.

Darude - Sandstorm var en riktigt bra l�t n�r den sl�pptes. Men sedan spelades den s�nder. Minns att varenda j�vla DJ skulle spela den f�r 3 �r sedan. Paul van Dyk i sitt Mayday 2000 set osv osv.

Posted by Virus on Jun-30-2003 14:17:

quote:
Originally posted by RebeL9
r�cker med att lyssna p� hans produktioner/remixar samt livesets fr�n �ren 99-2001 f�r att inse hur mycket b�ttre han var d� �n nu.
Lite s� �r det med Ferry Corsten ocks�. Radioversionen p� Ligaya s�ger v�l allt

Amen!

Posted by dj_hysterix on Jun-30-2003 14:29:

quote:
Originally posted by RebeL9

Yupp!
Hans gamla l�tar va bra,

NU = SUGER

Posted by Rikard on Jun-30-2003 15:00:

quote:
Originally posted by mindshooter
ATB har jag h�rt �r en bra DJ... men som producent tror jag helt klart att han f�rtj�nar sin Cheese-st�mpel, men det m�ste v�l inte vara d�ligt...finns m�nga som tycker om cheese. Jag �r inte riktigt en av dom men ATB g�r cheese enligt mig...

Orkidea och GTR e tv� av dom som jag diggar mest f�r detta just nu.

f�r man fr�ga vad du grundar detta p� d�? har du lyssnat igenom hans tv� f�rsta album eller bara hans singlar han gett ut?

f�rsta albumet �r enligt mig ett m�sterverk! dock nu n�r tredje kommer s� undrar jag lite var fan han varit dem senaste �ren? l�ter precis likadant :/ lite synd faktiskt

h�ller med dig om att GTR ligger h�gt p� listan bland dj's samt att jag tycker flutlichts producerande ligger i h�gklass men det �r bara vad jag tycker

tiesto, han har v�ll inte blivit cheese direkt men mer kommersiell det g�r han v�ll en massa skit f�r?

Posted by mindshooter on Jun-30-2003 19:14:

quote:
Originally posted by Dioxys
f�r man fr�ga vad du grundar detta p� d�? har du lyssnat igenom hans tv� f�rsta album eller bara hans singlar han gett ut?

f�rsta albumet �r enligt mig ett m�sterverk! dock nu n�r tredje kommer s� undrar jag lite var fan han varit dem senaste �ren? l�ter precis likadant :/ lite synd faktiskt

Jag har hans dubbel cd album...vet inte vilket det �r...sen h�rde jag ett av hans andra album hemma hos n�n polare...har �ven h�rt radiohitsen och n�gra singlar. Men om man inte f�rtj�nar en cheeset�mpel av att spelas p� NRJ tv� tusen g�nger om dagen s� vet jag inte vem som f�rtj�nar det Dessutom l�t flera av hans l�tar likadant...ett bevis p� d�lig kreativitet och str�van efter pengar enligt mig...

Posted by nekholm on Jun-30-2003 19:37:

quote:
Originally posted by Dioxys

En liten r�ttelse: Han har gett ut 4 album nu, Addicted To Music �r det senaste. Men annars s� h�ller med dej.

Hans f�rsta album, Movin' Melodies, �r helt klart det b�sta. Det andra, Two Worlds (dubbelalbumet), �r s�d�r, inte alls lika bra som det f�rsta. Det tredje, Dedicated, �r ocks� ok, men tyv�rr s� �r alla singlar likadana (samma s�ngare i alla, plus ganska liknande annars ocks�). Det fj�rde och senaste, Addicted To Music, inneh�ller endel helt bra s�nger, men tyv�rr, tyv�rr, s� har han �nnu inte kommit p� n�t nytt f�r sina singlar. Samma s�ngare, som f�r �vrigt har varit med p� alla singlar �nda sen Let You Go p� Two Worlds, �r �nnu bara med i tex den nyaste singeln I Don't Wanna Stop. Snart s� kommer en ny singel, Long Way Home, vet inte hur det �r med den.

Det b�rjar faktist g� till �verdrift. Sorry att jag s�jer s� h�r, men han �r ju n�stan v�rre �n Scooter, med tanke p� singlarna.

ATB: Samma s�ngare i 4 singlar i rad + i n�gra s�nger p� albumen
Scooter: Samma koncept i 4 singlar i rad

Hoppas att han kommer p� n�t nytt snart..

Posted by RebeL9 on Jun-30-2003 22:09:

haha ja att sjunka l�gre �n Scooter �r v�l varje producents v�rsta mardr�m

Posted by Rikard on Jul-01-2003 04:19:

quote:
Originally posted by mindshooter
Jag har hans dubbel cd album...vet inte vilket det �r...sen h�rde jag ett av hans andra album hemma hos n�n polare...har �ven h�rt radiohitsen och n�gra singlar. Men om man inte f�rtj�nar en cheeset�mpel av att spelas p� NRJ tv� tusen g�nger om dagen s� vet jag inte vem som f�rtj�nar det Dessutom l�t flera av hans l�tar likadant...ett bevis p� d�lig kreativitet och str�van efter pengar enligt mig...

hehe, ok.. jag m�ste s�ga att jag h�ller med dig om singlarna

men som sagt dock �lskar jag f�rsta albumet det albumet kommer alltid ligga djupt i hj�rtat

lite det som fick mig b�rja komma in i scenen

Posted by mindshooter on Jul-01-2003 09:27:

jo, hans f�rsta album var det jag h�rde hos polaren...klart man kan ha ett gammal album n�ra hj�rtat f�r att det fick en att b�rja lyssna p� Trance..men det tar juh inte bort sj�lva cheese-st�mpeln f�r det Sj�lv var det typ Il Ceasar och s�dana skitartister som var min start b.la... har ett speciellt nostaligskt v�rde f�r mig fast jag tycker det �r cheese..... just by thoughts...inte meningen att vara tjatig