TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Holland
-- ps2 online
ps2 online
Hey,
ik had ff een klein technisch vraagje,
zijn er mensen hier met een ps2, die weten hoe je dat ding online krijgt?
ik heb daar namenlijk een paar vragen over, maar die ga ik niet helemaal lopen typen als ik niet zeker weet dat er hier iemand verstand van heeft.
(ps, ik weet dat er een gaming forum is hier, maar het moet echt ff in het nederlands anders snap ik er geen bal van)
In september komt de netwerkadapter uit in Nederland, die moet je kopen en aansluiten op je PS2. Daar moet je dan je breedband aansluiting in pluggen. En dan werkt het daarna denk ik net zoals de X-box. En als dat zo is moet je via een spel of demo je aanmelden op het PS2 netwerk. Dat duurt ongeveer 10 minuten. En daarna kan je met alle gemak online spelen.
op de site van playstation had ik gelezen dat je ook iets van een router of een hub nodig hebt?
en hoe zit dat dan met die kabels en snoeren, want mn kabel modem staat in de woonkamer, de gewone pc in mn vaders kamer, en mn ps2 in mijn eigen kamer?
en ik dacht dat die adapter al lang te koop was, omdat je al supervaak die socom reclame op tv ziet.
Wij hadden al een netwerk maar de kabel die ik voor mijn X-box gebruik komt idd van een router van mijn broers kamer. Ik zal gewoon straks voor de PS2 dezelfde kabel gebruiken.
Verder is hij nog niet uit en dat spel is alleen nog maar Offline te spelen. Nintendo heeft wel de adapter al op de markt en X-box had hem al ingebouwd. 
Ik denk dat je een router moet kopen om vandaar een kabel na je PS2 te trekken. Of je moet steeds de kabel uit de pc halen en die in je PS2 doen maar dan kan er steeds maar 1 ding tegelijk gedaan worden.
-en zo'n router, en de kabels die je dan nodig hebt zijn gewoon te koop bij bijv. mediamarkt?
-en die kabels kun je dan ook zonder probleem in je pc/kabelmodem/ps2/netwerkadapter duwen? of moet je op die kabels dan weer de juiste uiteinden schroeven?
-en wat gaat zo'n netwerkadapter + router + kabels me dan wel niet kosten?
- en ten slotte, in hoeveel delen kan ik mn internetverbinding opsplitsen met zo'n router, ik ga binnenkort namenlijk ook een laptop kopen en daar wil ik ook mee kunnen internetten op mn kamer.
Misschien moet je even kijken op http://www.gamers.nl . Dat is een nederlandse game site met een nederlands forum. Dikke kans dat je daar in 1x alle antwoorden op je vragen vind.
Je kan alles kopen bij mediamarkt of bij een andere computerzaak. En het zijn allemaal dezelfde kabels en je kan ook later die laptop er op aan sluiten. Ik weet niet hoe duur die netwerkadapter voor PS2 gaat kosten en de andere prijzen kan je wel vinden op www.mycom.nl dat is een goeie computerzaak met goeie service. Die leggen je dan ook meteen uit hoe je alles aan kan sluiten.
| quote: |
| Originally posted by JunKX Misschien moet je even kijken op http://www.gamers.nl . Dat is een nederlandse game site met een nederlands forum. Dikke kans dat je daar in 1x alle antwoorden op je vragen vind. |
| Originally posted by Remy D Je kan alles kopen bij mediamarkt of bij een andere computerzaak. En het zijn allemaal dezelfde kabels en je kan ook later die laptop er op aan sluiten. Ik weet niet hoe duur die netwerkadapter voor PS2 gaat kosten en de andere prijzen kan je wel vinden op www.mycom.nl dat is een goeie computerzaak met goeie service. Die leggen je dan ook meteen uit hoe je alles aan kan sluiten. |
Ik heb zelf ook een PS2, maar online game met deze computer trekt mij op de ��n of ander manier aan. Voor single play en met vrienden is een PS2 een supermachine, maar voor mijn online game gebruik ik toch maar me pc voor.
| Originally posted by arno dat klinkt wel simpel allemaal, iig tnx, zodra die adapter te koop is ga ik gelijk alles uitproberen. maar heb je met een router dan niet twee keer hetzelfde ip-adres? |
)
| Originally posted by Jesse nee zelfde ip alleen al de bandbreedte wordt verdeeld geloof ik.. anyway maar HIER kun je lezen hoe de eerste ervaringen bij de PS2 online zijn (hoe ironisch..op een xbox forum )Weet ook nog niet of ik online shit ga aanschaffen...vechtspellen lijken me wel relax en grand theft auto al helemaal...maar wanneer dat gerealiseerd wordt? |
Maar voor shooters blijf ik lekker trouw aan me pc. Helemaal junkie aan Enemy Teritory.
| Originally posted by Jesse Weet ook nog niet of ik online shit ga aanschaffen...vechtspellen lijken me wel relax en grand theft auto al helemaal...maar wanneer dat gerealiseerd wordt? |
we merken het vanzelf wel.
| Originally posted by Nook Misschien als dat ps3 uitkomt (2005) dat alles gesmeerd loopt met veel spellen ala gt4, gta4, tekken 5, e.d. Das niet erg, want de ps3 speelt ps2 spellen af en waarschijnlijk ziet het er dan ook beter uit. had ergens gelezen dat ps online met de ps3, dezelfde spullen gebruikt als de ps2. maar ja, geruchten he we merken het vanzelf wel. |
En backwards compatibility is alleen maar goed 
| Originally posted by MaGiK54 Hoorde ook dat Grand Turismo 4 online mogelijkheden gaat krijgen, das wel goed Maar voor shooters blijf ik lekker trouw aan me pc. Helemaal junkie aan Enemy Teritory. |
kreeg laatst ook een mailtje of ik tester wilde zijn voor het online gamen van de ps2
| Originally posted by arj1o1 kreeg laatst ook een mailtje of ik tester wilde zijn voor het online gamen van de ps2 |