TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Holland
-- Verbod op hardcore in Zandvoort
Verbod op hardcore in Zandvoort
Ik denk dat iedereen het al wel weet, maar aangezien er nog geen topic over is geopend...
| quote: |
| Origineel van www.volkskrant.nl Hardcore voortaan taboe in Zandvoort AMSTERDAM - Hardcoremuziek is voortaan taboe in Zandvoort, althans op openbare festivals. Burgemeester Van der Heijden heeft een verbod op de muziek afgekondigd nadat onlangs bij een groot festival problemen waren ontstaan bij een podium waar hardcore werd gedraaid. Volgens de gemeentelijke woordvoerder trekt hardcore een bepaald publiek aan. 'Op dat soort gasten zit niemand te wachten', zegt woordvoerder Ton van Heemst. 'Hardcore draaien betekent rotzooi in de tent. We zagen het onder onze ogen gebeuren. Er werd gevochten, er werd op straat gedeald, er werden drugs gebruikt en de muziek was volgens velen veel te hard.' Zandvoort organiseert in de zomermaanden een zestal grote muziekfestivals op het Kerkplein, drie dancefestivals en drie andere. Voor de dancefestivals wordt de vergunning nu beperkt. De gemeente benadrukt dat de festivals wel mogen doorgaan, maar zonder hardcore. Nooit eerder werd in Zandvoort zo rigoureus ingegrepen in de programmering van een festival. De organisatoren hebben laten weten dat ze een nieuwe muziekvergunning zullen aanvragen, zonder hardcore. Zandvoort is niet de eerste gemeente die muziek, festivals, dancefeesten of houseparty's verbiedt. Al in 1995 verbood de gemeente Kampen houseparty's omdat handelsvoorraden xtc waren aangetroffen op een feest. In Zaandam werd in 2001 een verbod op hardcore overwogen nadat tijdens een houseparty van de Masters of Hardcore een jongen was overleden aan een overdosis. Weer een jaar later kwam de Haagse burgemeester Deetman met een noodverordening om boomcars op de Boulevard te verbieden. De wagens, van boven tot onder volgepropt met speakers, veroorzaakten overlast voor andere badgasten. Ook in 2002 werd in Middelburg een verbod op R&B afgekondigd. |
Ik vind het erg triest.
Mensen zijn echt niet verplicht op naar hardstyle of hardcorefeesten te gaan. Natuurlijk is het waar dat er meer agressief gedrag voorkomt op dat soort feesten, maar als je daar geen zin in hebt ga je er toch lekker niet naar toe...
Dan ook die verschrikkelijke R&B feesten verbieden 
| quote: |
| Originally posted by DJ D-Man Ik vind het erg triest. Mensen zijn echt niet verplicht op naar hardstyle of hardcorefeesten te gaan. Natuurlijk is het waar dat er meer agressief gedrag voorkomt op dat soort feesten, maar als je daar geen zin in hebt ga je er toch lekker niet naar toe... |
| quote: |
| Originally posted by jploveparade Dan ook die verschrikkelijke R&B feesten verbieden |
Tsja wel raar hoor om een bepaalde muzieksoort te verbieden.
Maar ja er zijn op dat moment wel dingen gebeurd die niet door de beugel kunnen en dan is het weliswaar zo dat een kleingroepje het verpest voor de rest maar de rest doet er ook niks aan om het te veranderen. Net zoals dat bericht wat nu op partyflock staat dat de mensen van terrorworld geen speciale "uitjes" meer gaan organiseren omdat er een aantal lowlifes de hitler groet e.d. aan het uiten waren nare kut ventjes iig.
Tsja ook al heb ik niks met die muziek vreemd vind ik het wel. Zo kunnen we nog wel meer muziekstijlen gaan verbieden.
| quote: |
| Originally posted by FunkySimon denk dat Burgemeester Van der Heijden nu niet meer erg geliefd is bij de gabbers... |
)....
dan noemen ze het toch gewoon 'oldskool' of iets dergelijks :-/
wat ik dus had gehoord was het nog niets eens hardcore maar was deepack aan het draaien
ik vind dit zeer terecht!
dat ze die sukkeltjes maar es aan t denken zetten die zo agressief doen en t voor de rest verpesten!
want t is altijd maar n klein groepje die t voor de echte hardcoreliefhebbers verneuken.
| quote: |
| Originally posted by mantisnl ik vind dit zeer terecht! dat ze die sukkeltjes maar es aan t denken zetten die zo agressief doen en t voor de rest verpesten! want t is altijd maar n klein groepje die t voor de echte hardcoreliefhebbers verneuken. |
| quote: |
| Originally posted by arj1o1 als het daar verboden is gaan ze wel naar een andere plek |
ik vind het belachelijk, stel je voor dat er een keer gevochten bij een trancefeest en dat voortaan trance verboden word, dat zou iedereen toch ook belachelijk vinden?
Waarom is het bij hardcore dan opeens wel ok? 
| quote: |
| Originally posted by Blik ik vind het belachelijk, stel je voor dat er een keer gevochten bij een trancefeest en dat voortaan trance verboden word, dat zou iedereen toch ook belachelijk vinden? Waarom is het bij hardcore dan opeens wel ok? |
| quote: |
| Originally posted by mantisnl omdat t bij hardcore wel heel vaak t geval is |
| quote: |
| Originally posted by arj1o1 ja ok maar bij hardcore komt het vaker voor omdat je je de hele tijd staat te hakkuh dat je een pilletje gebruikt hoewel ik het zelf nooit zou doen je zo ook wat agressiefer word niet dat ik het hiermee goedpraat ik vind het nergens op slaan en het verziekt gewoon alles maar ik vind het gewoon nergens op slaan dat hardcore verboden word en andere feesten niet denk eens over metal, een pit hoevaak word daar 'gevochten' ????? |
| quote: |
| Originally posted by mantisnl bij hardcore komt t ook vaak zat voor dat er groepen gabbers buiten staan te met knuppels en dergelijke wapens, gewoon te wachten tot er wat te vechten valt, en t dus ook uitlokken. tuurlijk, dit kan ook door pillen ed. komen maar er zijn ook mensen van hier uit de buurt naar parties geweest puur alleen maar om te vechten. en dat met die pit`s, daar wordt meestal vriendschappelijk gevochten, niet om de ruzie, maar meer omdat t bij die stijl muziek hoort. kijk maar eens naar pinkpop: er worden daar ook flink wat moshpit`s gehouden, en toch staat t festival bekend om de goeie sfeer die er hangt ik hoop daarom echt dat die gabbers die alleen uit zijn op vechten eens goed na gaan denken over wat ze allemaal wel niet verpesten voor de rest van de groep, die alleen naar feesten gaan om de muziek en de sfeer. want daarvoor worden feesten ook georganiseerd, en niet om ruzie uit te lokken. *zucht* |
| quote: |
| Originally posted by arj1o1 daar kan ik me toch zo boos over maken mensen die gewoon komen om ruzies uit te lokken. is dat leuk ofzo ga dan naar een massale freefight party ofzo weet ik veel maar ga niet met z'n 10en eenn of twee mensen aanvallen |
Ik heb totaal andere ervaringen aan die ouwe haardkoor tijd...
Ik heb veel vaker ruzies en vechtpartijen meegemaakt tijdens trancepartys, dan bij gabberfeesten. De sfeer vind ik prettiger daar, maar naar de muziek kan ik echt niet lang meer luisteren.
Op TiC en Qontact bijvoorbeeld had ik uiteraard weer eens ruzie met een paar Noord-Afrikanen die als idioten door mensen aan het beuken waren in de hoop dat er reacties vielen. De meeste negeerden hun, maar ik kan er echt niet tegen...
Gelukkig verandert de sfeer weer een beetje in een prettiger danceklimaat. tZal wel met de temperatuur te maken hebben...
Dat tuig mag zich helemaal geen gabber noemen.
Gabber... in de tijd van de Energyhal, Sporthallen Zuid, Multigroove, Vechtsebanen waren er bijna nooit vechtpartijen. En dan alleen om een gabberwijffie, nooit om voetbal. Dat gezeik begon pas in 1996, met als triest hoogepunt de Ajax-Feyenoord rellen in maart 1997.
Paul en Rob waren vroeger meer dan welkom in Amsterdam, terwijl Dano in Rotterdam erg populair was. Racisme? Kijk eens goed naar de oude Hellraiser videos: heel veel zwarte gabbers.
In 1997 kwamen de zwabbers de scene verpesten: neo-nazi's, meelopers whatever. Die hele scene van nu daar wil ik niet eens van weten.
Gabbers zijn alle jongeren/ouderen die in de periode 1991 - 1996 vol in de scene zaten. Die het echte 'Gabbergevoel' kennen. Die gasten in Z'voort zijn gewoon sukkels. Ik denk ook niet dat vele van hun Houseqlassics of Multigroove bezoeken, want daar wordt dit soort gedrag niet getolereerd door de 'oude' generatie.
Ik houd mijn hart vast voor Thunderdome, alhoewel we er in de oldschool zaal wel weinig last van zullen hebben. Voor de rest zoeken ze het maar uit...
maarja, wat doe je dr aan..
helaas heb je dat soort types overal, en dan bedoel ik niet alleen op feesten maar echt overal zijn wel mensen die t voor anderen verNEUKEN 
| quote: |
| Originally posted by jploveparade Dat tuig mag zich helemaal geen gabber noemen. Gabber... in de tijd van de Energyhal, Sporthallen Zuid, Multigroove, Vechtsebanen waren er bijna nooit vechtpartijen. En dan alleen om een gabberwijffie, nooit om voetbal. Dat gezeik begon pas in 1996, met als triest hoogepunt de Ajax-Feyenoord rellen in maart 1997. Paul en Rob waren vroeger meer dan welkom in Amsterdam, terwijl Dano in Rotterdam erg populair was. Racisme? Kijk eens goed naar de oude Hellraiser videos: heel veel zwarte gabbers. In 1997 kwamen de zwabbers de scene verpesten: neo-nazi's, meelopers whatever. Die hele scene van nu daar wil ik niet eens van weten. Gabbers zijn alle jongeren/ouderen die in de periode 1991 - 1996 vol in de scene zaten. Die het echte 'Gabbergevoel' kennen. Die gasten in Z'voort zijn gewoon sukkels. Ik denk ook niet dat vele van hun Houseqlassics of Multigroove bezoeken, want daar wordt dit soort gedrag niet getolereerd door de 'oude' generatie. Ik houd mijn hart vast voor Thunderdome, alhoewel we er in de oldschool zaal wel weinig last van zullen hebben. Voor de rest zoeken ze het maar uit... |
Kop in het Haarlems Dagblad vandaag:
"Warmte en agressie gaan hand-in-hand"
Hoop niet dat een Feyeand dat geschreven heeft...
Ik vind het triest dat het zover heeft moeten komen dat het verboden moet worden!
Het is niet alleen een probleem bij gabber/hardcore maar de hele maatschappij verhard.
Ik denk dat er in de buurt van zandoort gewoon een groep hardcore liefhebber zit dat niet voor de muziek komt 
ik ga in twente wel eens naar hardcore feesten (OSM) en daar zit op 500 man 1 portier op zijn krukkie een peukie te roken de hele avond.
Die heeft echt geen reet te doen, er gebeurd gewoon nooit iets ergers dan een glas bier dat per ongeluk van een tafel valt!
maarja zo zijn er maar weinig feesten 
Powered by: vBulletin
Copyright © 2000-2021, Jelsoft Enterprises Ltd.