TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Den som gillar Blank & Jones säger Tuppenja!
Den som gillar Blank & Jones säger Tuppenja!
Dessa två människor... Piet Blank och Jaspa Jones har skapat den bästa låten jag nånsin har hört (Jag hörde på den för nästan 3 år sen...)
DJ Culture (New Short Cut)
Lyssna och bli förundrad av det högsta man kan komma till melodisk trance!
nja sådar.. å dj culture är väl åxå sådär.. tycker nightfly är betydligt bättre av dom "gammla" låtarna...
Nightfly e bra, skitbra...
Men DJ Culture e en jävla floorfiller!
Hårda dunk, rullande bas, otroliga synthar, fy fan vilken jävla harmoni den skapar!
em... tuppenja!
dj culture är bra men inget som känns så där väldigt speciellt för mig...
Cream och The Nightfly är båda mycket bättre än DJ Culture 
Aaaa, ja fattar inte vad folk ser i "Cream" och "Nightfly"...
De e jäkligt bra oxå, men "DJ Culture" e riktigt speciell för mig... Den ger mer effekt i mina 18 tummare än "Cream" och "Nightfly"
Nåja, variation i smak e väl bara bra... 
om du bara hört originalversionerna av Cream och The Nightfly så kan jag förstå varför du inte är imponerad. Men skippa dem och lyssna på Cream (Paul van Dyk remix) samt The Nightfly (Transa remix)
då snackar vi guld 
Jag har nästan alla Blank & Jones låtar och remixar som går att säga...
Jag är antagligen Norrköpings största, om inte Sveriges största B& J fan...
PvD's remix av "Cream" va grym, men matchar inte riktigt den finish som "DJ Culture" har... Transa remixen av "Nightfly" låter dock inte bättre än originalet, headcleaner mixen av Nightfly rockar fett dock...
Jag anser att Pants & Corset mixen av The Nightfly t.o.m. är bättre än Transas
Tuppenja
hehe... håller me Nobben
Dj Culture e inte min favorit.. men ja har fler än bara Beyond Time
Nightfly e en. de var för övrigt najz att höra desire spelas live (för första gången tror ja de var.. TYP) på Trance Energy 2002... i vilket fall var den helt nysläppt då
Pants & Corset mixen va rätt bra, men inte bättre än Transa mixen...
Originalet e riktigt unik...
Meh, DFF e riktigt skön... Enkel, men riktigt skön... Påminner om Molella's Genik... Now, this is groovy crap...
Suburban Hell, någon?
tja blank & jones tillhör väl inte eliten av producenter men några få bra låtar har de väl gjort.
Sound of Machines och Sweet Revenge är två riktigt bra låtar som de gjort som tyvärr inte fick riktigt stora releaser. Antar att de inte hade lika komersiellt sound som de andra.
Sounds of Machines anses av mången B&J fans vara föregångaren till älskade hits som DFF, Electric Circus och Suburban Hell...
Jag elllllsssskar när de blandar trance och electro på de sättet!
| quote: |
| Originally posted by RebeL9 om du bara hört originalversionerna av Cream och The Nightfly så kan jag förstå varför du inte är imponerad. Men skippa dem och lyssna på Cream (Paul van Dyk remix) samt The Nightfly (Transa remix) då snackar vi guld |
Hmmm...
Watching the waves (Moon remix)
Yummy...
Tuppenja!
Blank & Jones är grymma. Gillar "La Luna", "DJ Culture" (Videon är riktigt ful
), "Sweet Revenge" (Riktigt grymma ljud!), "DJ's, Fans & Freaks (Trance Mix)", "Desire" (Accuface remixen är grym!), "Watching The Waves" och alla ambient-mixar från "Relax" (2003).
Det var B&J som fick mig in på trance-scenen.
DJ Culture, tror inte det kan bli mer Trance än den.
| Originally posted by Kongo_kim Det var B&J som fick mig in på trance-scenen. DJ Culture, tror inte det kan bli mer Trance än den. |
Blank & jones, har med lite hjälp lyckats dra ihop 2 bra låtar imo.
Nightfly ( Pants Corstet Remix ) och Cream ( Pvd Remix ). Resten
är riktigt trist och cheesy trance.
| Originally posted by lonne Blank & jones, har med lite hjälp lyckats dra ihop 2 bra låtar imo. Nightfly ( Pants Corstet Remix ) och Cream ( Pvd Remix ). Resten är riktigt trist och cheesy trance. |
| Originally posted by DJ Kay E! Du har inte hört så mycket Blank & Jones va? |
Finns bara en bra låt med dom
Cream (Paul van Dyk Remix)
sen är det mesta blääääää