TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Bt

Posted by IKKI-ZVUK on Jul-11-2003 17:13:

Bt

Well If you want to hear 30 secs of each song of the upcoming album Emotional Technology that is coming out on August 5th click on the link www.nettwerk.com/emotionaltechnology
Just enjoy the Magik Musik of our GOD !

Thank You BT you have made my life MUCH better !

Posted by dbl on Jul-11-2003 20:16:

hmmm.. och varf�r skriver en amerikan i v�rat forum???

gillar f�rresten inte BT speciellt mycket.. speciellt inte det som man kan h�ra.. inte riiiktigt min stil

Posted by ice_key on Jul-11-2003 20:29:

BT - Goodspeed (Original BT Mix) rules och �r en klassiker

Posted by pussel on Jul-11-2003 21:03:

har sv�rt f�r male vocals generellt, BT inget undantag...
men, mercury & solace �r suver�n s� lite cred f�r man v�l ge dom

Posted by dbl on Jul-11-2003 21:57:

quote:
Originally posted by ice_key
BT - Goodspeed (Original BT Mix) rules och �r en klassiker

ok.. BT - GODspeed (e det la och inte good ) e la ganska bra.. men njee.. inte riktigt min stil �nd�... ganska sk�n e den, men njeee

Posted by RebeL9 on Jul-11-2003 23:09:

jisses. hur kan man inte gilla BT. och det �r han inte DOM!
Brian Transeu heter geniet. Han �r en stor orsak till att trancescenen exploderade s� stort i mitten och slutet av 90-talet.
Lyssna bara p� hela Movement In Still Life-skivan. Tvekl�st ett av historiens b�sta album. S�ttet han blandar trance, house, breakbeat, ambient, aukustiska ballader �r sv�rslaget och ett garanterat bevis p� att han �r ett universalgeni n�r det g�ller musik.
Godspeed, Mercury & Solace, Dreaming, Namistai, Flaming June, Dreaming... ja l�tlistan kan g�ras l�ng n�r det g�ller hans fantastiska alster. Att sedan tranceproducenter som Airwave dyrkar honom och anser honom vara den st�rsta inspirationsk�llan �r v�l bara lite smicker.
eller som Orbital uttryckte det. BT is God and God is good. :-)

Posted by hustler on Jul-12-2003 01:29:

Love is in the air

Jag s�ger s� mycket som BT Feat. Sarah Mclachlan - I Love You (BT Trance Mix).

Mer njutning �n s� f�r man leta efter.

Posted by robstar on Jul-12-2003 06:04:

quote:
Originally posted by RebeL9
jisses. hur kan man inte gilla BT.

De �r om�jligt!

Men hans nya album gillar jag inte, har iofs bara h�rt n�ra sekunder av varje l�t. Men ja blev ganska besviken, bara 2-3 l�tar som ja gillade och dom va inte J�TTE bra heller. :/

Posted by arctic on Jul-12-2003 06:48:

this fucking topic has been posted in nearly every forum by the same person.....

I'll be going now

Posted by robstar on Jul-12-2003 12:02:

quote:
Originally posted by arctic
this fucking topic has been posted in nearly every forum by the same person.....

I'll be going now

What are u doing here?
Beat it punk!

Posted by Sand Leaper on Jul-12-2003 12:22:

quote:

You have been banned for being a spamming jackass.

S�nn g�r det n�r man poster samme tr�den i 17 ulike seksjoner av TA.Idiot.

Posted by robstar on Jul-12-2003 14:52:

quote:
Originally posted by Sand Leaper
S�nn g�r det n�r man poster samme tr�den i 17 ulike seksjoner av TA.Idiot.

17 threads?
Man kan ju n�stan tro att de �r BT sj�lv som h�ller p� � promotar.

Posted by arctic on Jul-14-2003 04:17:

And i was correct, he did spam it.

So quit telling me to beat it...i enjoy invading other countries forum, especially the uktas :P

On that note, i'll go and do that

Posted by zomn on Jul-14-2003 13:26:

Trots att tr�den var 300% spam fr�n b�rjan lyckades vi svenskar f� till en ganska bra diskussion av den till slut.

quote:
Originally posted by RebeL9
jisses. hur kan man inte gilla BT. och det �r han inte DOM!
Brian Transeu heter geniet. Han �r en stor orsak till att trancescenen exploderade s� stort i mitten och slutet av 90-talet.
Lyssna bara p� hela Movement In Still Life-skivan. Tvekl�st ett av historiens b�sta album. S�ttet han blandar trance, house, breakbeat, ambient, aukustiska ballader �r sv�rslaget och ett garanterat bevis p� att han �r ett universalgeni n�r det g�ller musik.
Godspeed, Mercury & Solace, Dreaming, Namistai, Flaming June, Dreaming... ja l�tlistan kan g�ras l�ng n�r det g�ller hans fantastiska alster. Att sedan tranceproducenter som Airwave dyrkar honom och anser honom vara den st�rsta inspirationsk�llan �r v�l bara lite smicker.
eller som Orbital uttryckte det. BT is God and God is good. :-)

H�ller fullst�ndigt med dig i varenda ord du plitade ner, BT �r en STOR orsak till att trance utvecklats genom �ren och utan hans harmoniska melodier �r det nog skapligt m�nga som aldrig hittat sin stora k�rlek.... trance.

En av den mest underskattade utav alla producenter utan tvekan.

Posted by Vizay on Jul-14-2003 14:31:

BT �r njutning enligt mig, kanske inte borde uttala mig om saken eftersom jag bara h�rt 4-5 l�tar men dom e tamejtusan sk�na, n�got annat kan ingen pr�nta i mig

Posted by U121 on Jul-15-2003 22:36:

kolla IKKI's fina sig =P