TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Marco V@Monday Bar ikväll! 18 år
Pages (2): [1] 2 »
Marco V@Monday Bar ikväll! 18 år
På måndag är det dags för sommarens riktigt tunga dj-besök på Monday Bar.
Holländaren Marco V, en av europas just nu hetaste djs med en helt egen stil,
en blandning av techno, trance och inslag av hard house. Det här är en
specialare och en bokning vi bara vågar göra på sommaren när vi vet att det
kommer väldigt mycket folk.
Marco V kommer att göra ett 4-timmarset (00-04), något mycket ovanligt på
svenska klubbar där de flesta gästdjs spelar ca 2-3 timmar max.
Eftersom vi fått väldigt mycket mejl från folk som ännu inte fyllt 20 så gör
vi ett undantag denna gång och sätter åldergränsen till 18 år. Du måste
självklart kunna styrka detta med giltigt leg.
Det kommer att komma mycket folk denna kväll så vill du vara säker på att
slippa kö rekommenderar vi förköp. Biljetterna finns på Pitch på Gamla Brogatan 27.
Längre ned i detta nyhetsbrev hittar du en biografi om Marco V. Du kan
också läsa mer om honom på hans officiella hemsida: http://www.marcov.nl
För övrigt spelar Magnus Talib (Guidelines) på terrassen denna kväll.
Monday Bar Special
Daily News Café, Kungsträdgården
Måndag 14 juli, 22-04
18 år (leg!)
Entré 140kr medlem, 160kr ej medlem
Förköp 140kr på Pitch, Gamla Brogatan 27 (08-22 56 40)
Är det nån som ska dit från swe TA?? jag ska dit iaf... Mraco V är tuuuung 
se till att dra dit ni som kan! han var grym i onsdags på gorgeous
*bokar tåg gbg - sthlm ToR*
jag kommer 
eller inte 
Ahhhhhhhh
fy f*n vad ni kommer att trivas ikväll
det gjorde jag på gorgeous iallafall, längtar tills han spelar i malmö i höst

| quote: |
| Originally posted by ice_key Ahhhhhhhh fy f*n vad ni kommer att trivas ikväll det gjorde jag på gorgeous iallafall, längtar tills han spelar i malmö i höst |
Mmmmmmmmm
komemr att bli nice då oxå, men en timme och en kvart är juh bättre än inget alls juh

Självklart ska jag dit ! Jag och polaren har varit ute hela dagen i skärgården och badat, solat och grillat...humöret är på topp
C-ya there.
See ya tonight!!! 
Nu sitter & laddar med Marco V sets
http://tranz.mine.nu:8000
hans remix på loops & things är ju sååå fet (lyssnar på steves shoutcast) 
Men satans så jävla tungt de va... börja lite sefgt men det tog sig så inåt helvete !!!
Berättar mer senare eller nåt... ska upp å jobba om en stund 
Sjysst fest...
Lite väl packat på dansgolvet bara men det får man väl leva med... 
AS THE RUSH COMES!
Sammanfattar ganska bra min kväll, grymt ös var det. Ni som inte var där missade en milstolpe i Sveriges klubbhistoria, precis så bra var det!
Mmmmmmmmmmmm skulle tro det =))) var ett utav dom bästa spelningarna Marco spelade på Gorgeous när jag var där
ibland är hans spelningar mycket bättre än vissa andra stora trancedj's....

Faaaaan vad bra det var!!! Träningsvärk i benen i dag. 
fyfan.. vilket drag.. Bästa låtarna på kvällen som fick mig att tappa all kontroll var motorcycle - as the rush comes (sweeping strings remix), jens - loops and things (marco v remix), Solarcoaster - Urban Shakedown, MArco V - C del mp3 och sista låten som var Ricky Forbis - No regular...eller vänta nu glömde jag ju Café del mar... och push - universal nation - nä det finns för många bra låtar för att säga vilka osm va bäst... marco v dödade oss sista timmen... det som var innan var bara uppvärmning 
var lite osäker på om whiterussian var wgiterussian men när steve dök upp där bredvid honom så var det ju glasklart att han var han så sprang man fram o hälsa. hehe kul att lonne kände igen mig! vi dansade lite till Urban Shakedown som vi båda verkade gilla lika mycket.. 
Fler sånna här kvällar skadar inte!
Bäst tyckte jag var att han spelade både Strange World och Universial Nation. Tyckte för övrigt att det var ett väldigt välkonstruerat set och en trevlig kväll även om det var lite väl mycket folk för att vara på den strandade finlandsfärjan..
Grym kväll. ! Enda träningsverken jag har, är väl käkarna !
Kort tracklist av vad jag kommer ihåg.
Push-Universal Nation
Push Strangeworld ( Magikal Remake )
Plastic Boy-Nighthawks
Energy 52 Cafe Del Mar ( Marco V Mix )
Coldplay- Clocks ( Marco V bootleg )
Marco V-Tolerance
Marco V- C del
Solarfactor-Urban Shakedown
Igor S- Boomerang ( Igor S mix )
Cave-Street Carnival
Allt jag kommer på atm !
Grym dag, grym kväll....tack till mina grabbar...

käkarna? 
kan lägga till några låtar (för er som vill tanka ned lite minnen):
DJ Tiësto - Traffic den rockar!
Jens - Loops & Things (marco V Remix)
Holden & Thompson - Nothing (Hiver & Hammer remix)
Motorcycle - As the rush comes (Sweeping strings remix)
Orange 3 - In your eyes (red mix)
Paris & Healey - Ripped fet som fan
Ricky Forbis - No regular
Size DDD - Nobody Listens To Techno
| Originally posted by staz käkarna? |
| Originally posted by zamson antigen fick han en box eller så lurade han till sig en flicka :P |
Eller så har dopamin och seratonin-halterna varit på en mycket högre nivå än vanligt, 
Tuggummi, Lonne, tuggummi! 
jo kan ju vara nåt av ovanstående också :P
men lonne du får ju säga varför du hade ont 
Det finns ändå lite dåligt att säga om kvällen.. har lust att klaga lite så här kommer det.
Först var det ju så himla satans varmt, det är ju nåt dom verkligen borde göra nåt åt, kan tänka mig att tom. Marco kände att det var jobbigt. 
Sen så ska man inte ta med drinkar och öl in på ett kokande dansgolv som e packat som fan, det uppstår bara irritation och ibland massa krossat glas som man måste trampa i... *grrrrr* 
Ni kanske hörde ni som var där att mellan 40 min - 60 min nångång var det en skum scratch... Det var inte Marco som gjorde den utan ett jävla miffo som sträkte sig fram till DJCDn Pioneer Cdj 1000 å scratcha nån sekund, han stog precis bredvid å jag blängde på han som va fan håller du på med, Marco såg det aldrig men undrade vad som hände...
Dyngraka brudar på dansgolvet som försöker få uppmärksamhet genom att hångla gör mig också irriterad, jag bryr mig inte det minsta om sånt, försvinn å ge plats åt dansande istället... annars känns det ofta som det är så att 50% av dom få brudar som kommer mest vill ha uppmärksamhet, okej dom gillar säkert musiken men många vet nog inte ens vem som spelar eller bryr sig än mindre... det gör mig inget att dom e där men det är synd dom inte är lika uppslukade av det här som killarna...
En annan grejj som jag inte klagar på utan vill berätta är att jag snackade en del med Johnny på Monday Bar... dels kommer dom att köra vidare med Monday Bar på måndagar som de e nu även under augusti, sen kommer ju deras andra fester så klart.
Frågade även om hur relationen var mellan dom å Silja var & vad dom tyckte om dom 2 incidenter som skedde på senaste kryssen och på han lät det som att det var för silja inget alls mot var dom har vart med om på tex. "Rock båtar" då silja gärna hade slängt av hälften redan i Mariehamn.
Johnny sa att det kommer att bli en Lucia kryss å då sken jag upp som en sol naturligtvis... Det blir samma båt som under förra årets Lucia kryss... underbart va...
...// Steve