TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Sweta radio
Pages (3): [1] 2 3 »

Posted by St_Andrew on Jul-20-2003 11:27:

Cool Sweta radio

T�nkte att man kunde ha en internet stream typ en g�ng i veckan d�r n�n (olika varje vecka) fr�n Sweta v�ljer sina grymmaste l�tar o spelar dom, kul o h�ra vad andra lyssnar p� plus att det �r ganska kul att s�nda ocks�.

Vet inte om ni tycker detta �r en bra id� men jag tycker det skulle vara lite coolt! =)

Frivilliga �n s� l�nge:
Me
Glorie
TrancE_GyLLe
Nyx
Swe_trance
RebeL9
zamzon
vizay
Nicke
AnD
P4z
DJ_Laszlo
Sand Leaper

Skriv upp er eller skicka pm ni som �r intresserade!

Posted by zamson on Jul-20-2003 11:51:

vi har snackat omd f�rut... skulle vara grymt med en sweTA radio... fr�gan �r vem som ska hosta

Posted by St_Andrew on Jul-20-2003 11:55:

Jo det e v�l det sv�raste fast det e inte s� sv�rt att l�sa, dom flesta h�r inne har iaf minst 512kbit vilket borde r�cka f�r ungef�r 4 anslutningar, om dom fyra g�r till fyra andra som ox� hostar samma sak (megaenkelt o fixa) s� wipps kan 4*4+4+1=21 personer lyssna p� det o mer �n s� l�r det v�l innte bli, sen e det v�l flera som har mer �n 512 ox�...

Posted by Glorie on Jul-20-2003 15:10:

Be Cool!

hehe, jag har inte l�st n�t tidigare om n�n sweta-radio s� ja f�r v�l s�ga igen "vilket bra topic andrew" !! haha va bra att du tar dig tid att v�lja smileys till tr�den me som syns p� SWEDEN- mainsidan... ser trevligare ut hehe

jag har nyligen l�rt mig s�nda radio!!! s� ja kan va me i leken men ja kan inte hosta

Posted by GyLLe on Jul-20-2003 16:31:

om en vecka s� sitter jag p� mitt gammla vanliga BBB s� jag kan hosta.. bara n�n ber�ttar hur man g�r..

de �r iaf en as bra ide Andrew...

om ni inte hittar n�n annan som vill/kan hosta s� pm:a mej.. � ber�tta hur man g�r.. som sagt om en vecka alts�...

//

GyLLe

Posted by St_Andrew on Jul-20-2003 16:40:

quote:
Originally posted by TrancE_GyLLe
om en vecka s� sitter jag p� mitt gammla vanliga BBB s� jag kan hosta.. bara n�n ber�ttar hur man g�r..

de �r iaf en as bra ide Andrew...

om ni inte hittar n�n annan som vill/kan hosta s� pm:a mej.. � ber�tta hur man g�r.. som sagt om en vecka alts�...

//

GyLLe

Ska resa bort i tv� veckor fr�n imorn men jag kan g�rna hj�lpa dig med det d�r sen om ingen annan g�r det innan, e ganska enkelt speciellt med windows!

Vilka e villiga o spela d�?

Vi har glorie o jag iaf!
Redan tv� stj�rn djs :P

Posted by GyLLe on Jul-20-2003 16:44:

ska man g�ra ett set � mixa � greja eller bara "droppa" l�sa l�tar???

jag kan g�ra b�da men vet inte hur man kopplar mitt mix prog till radion typ.. fattar du vad jag menar??? AJA de l�ser sej v�l..

Posted by Glorie on Jul-20-2003 21:11:

quote:
Originally posted by St_Andrew

Vi har glorie o jag iaf!
Redan tv� stj�rn djs :P

man beh�ver inte mixa va? r�cker v�l om man spelar olika l�tar... mellanrum emellan g�r ju ingenting hehee

Posted by lonne on Jul-20-2003 21:39:

L�ter som ett bra f�rslag !

Posted by Nyx on Jul-20-2003 21:44:

kul id�..tror dock inte att det �r m�nga h�r som diggar min typ av musik

Posted by dj_hysterix on Jul-20-2003 21:47:

quote:
Originally posted by Nyx

jo ra...din stil e h�rd som fan..och jag diggar det..du borde g�ra en mix tycker jag..

gillar du hardcore ? min kompis �r hardcore-fanatiker och han har p�verkat mig ganska mycket..jag b�rjar ox� gilla RTC, Stunned Guys, Dj Promo, korsakoff osv.

Posted by Nyx on Jul-20-2003 22:06:

quote:
Originally posted by dj_hysterix
jo ra...din stil e h�rd som fan..och jag diggar det..du borde g�ra en mix tycker jag..

gillar du hardcore ? min kompis �r hardcore-fanatiker och han har p�verkat mig ganska mycket..jag b�rjar ox� gilla RTC, Stunned Guys, Dj Promo, korsakoff osv.

hehe..jag lyssnade p� lite thunderdome och dyl. f�rr..men det �r framf�rallt acid och hardtrance som jag lyssnar p� nuf�rtiden och �ven en del melodic trance, psytrance och dancemusik!

l�ttips: Revolution Team vs The Snake - Let's Drum The Boomstick (sk�n gammal hardcorel�t!)

Posted by dj_hysterix on Jul-20-2003 22:26:

quote:
Originally posted by Nyx
hehe..jag lyssnade p� lite thunderdome och dyl. f�rr..men det �r framf�rallt acid och hardtrance som jag lyssnar p� nuf�rtiden och �ven en del melodic trance, psytrance och dancemusik!

l�ttips: Revolution Team vs The Snake - Let's Drum The Boomstick (sk�n gammal hardcorel�t!)

jag hittade inte den d�r l�ten...kan du skicka den om du har msn ? eller st�v�s ftp ?

Posted by St_Andrew on Jul-20-2003 22:37:

quote:
Originally posted by Glorie
man beh�ver inte mixa va? r�cker v�l om man spelar olika l�tar... mellanrum emellan g�r ju ingenting hehee

hehe hoppas det f�r jag kan / har inte alla grejer f�r att mixa..

Tycker man f�r spela vad man vill e ju liksom halva det roliga att f� h�ra alla andra vad dom lyssnar p� och s�!

Posted by SWE_TRANCE on Jul-20-2003 22:44:

jag har ju lirat en hel del radio faktiskt, dock ingen mixning...
S� n�r det finns tid s� kan jag spela m�

Posted by RebeL9 on Jul-20-2003 23:20:

jag lirar g�rna :-)
mycket bra id�

Posted by Vizay on Jul-20-2003 23:41:

l�ter som en ypperligt bra ide

kan ju helt enkelt g�ra s� att dom som kan och vill mixa f�r g�ra det, dom som inte har m�jlighet eller helt enkelt inte vill mixa droppar l�sa l�tar....vi h�ller det kravl�st s� byggs inga f�rv�ntningar upp lixom

Posted by GyLLe on Jul-20-2003 23:44:

ok..
men hur g�r d till i praktiken.. jag vet hur man lyssnar (inte s� sv�rt)

men hur g�r man om man ska s�nda...
eller om man ska mixa med ett mix prog??

Posted by St_Andrew on Jul-20-2003 23:44:

quote:
Originally posted by Vizay
l�ter som en ypperligt bra ide

kan ju helt enkelt g�ra s� att dom som kan och vill mixa f�r g�ra det, dom som inte har m�jlighet eller helt enkelt inte vill mixa droppar l�sa l�tar....vi h�ller det kravl�st s� byggs inga f�rv�ntningar upp lixom

Precis min tanke!

nu har jag skrivit upp vilka som �r intresserade av att spela nu i f�rsta posten. Vizay du e me ox� va? =)

Posted by GyLLe on Jul-21-2003 00:12:

du kan ta bort (?) bakom mej!!!
jag �r defenetivt med...

Posted by zamson on Jul-21-2003 01:29:

jag �r ocks� intresserad av att broadcasta mina livesets

skulle vara kul o fixa en hemsida om radio projektet g�r bra - hj�lper g�rna till med mina webdesign skills haha

Posted by Vizay on Jul-21-2003 02:40:

jag bangar aldrig p� att mixa lite radio

Posted by SteveTranz4ever on Jul-21-2003 09:01:

Nu har inte jag l�st alla poster (bakis) men iaf jag k�r min webradio f�r j�mnan, i princip �r den online lika ofta som min FTP... h�nder att jag k�r Connector aka. Mr Lehtos set...
Jag har funderat m�nga g�nger p� att k�ra teman f�r att uppm�rksamma v�ra egna DJs...
Jag sitter f�r �vrigt p� BBB = 10Mbit och "s�nder" p� 112kbps
Bara haka p� � lyssna... ingen jobbig reklam, jag lovar

http://tranz.mine.nu:8000

Posted by SWE_TRANCE on Jul-21-2003 09:59:

F�r att kuna s�nda radio s� beh�ver man ett ljudkort och winamp installerat. Till winamp beh�ver du ett SHOUTcast DSP Plugin. P� SHOUTcasts hemsida kan du l�sa om allt som beh�vs...

F�r ni problem med att fixa detta s� kolla p� Winamp Forum

Posted by Glorie on Jul-21-2003 14:18:

Dog Running

quote:
Originally posted by Nyx

eru galen? JAG diggar din style me juuuuu kommer l�tt att lyssna om du lirar om ja e hemma vills�ga..men d ska ja f�rs�ka va

Pages (3): [1] 2 3 »