TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Belgium
-- tips ivm alcoholgebruik
Pages (3): [1] 2 3 »

Posted by TOR on Jul-24-2003 13:48:

tips ivm alcoholgebruik

laten we een lijst opstellen met tips om een kater tegen te gaan of te voorkomen (als dit laatste iets of wat mogelijk is).. op die manier kunnen we heel wat 'ochtendlijke miserie' uit de wereld helpen, denk ik.. liefst dingen die getest zijn en effectief ook werken, dat spreekt vanzelf..

uit ervaring kan ik alvast een aantal goeie tips geven:

- vooraleer je vertrekt, eet een banaan! dat vult de maag goed en daardoor kun je een glaasje of twee meer drinken of voel je je minder ziek na wat je normaal nodig hebt om te kotsen..

- slaap niet met je voeten onder je deken! de uitdrukking "met een stuk in mijn voeten" komt niet nergens vandaan.. dat stuk moet er dus uit en daarom is het goed met je voeten bloot te slapen, zodat het eruit kan..

- als je opstaat, hou je voeten warm! voeten op een koude vloer versterken het misselijkheidsgevoel en daarom kun je beter sokken of pantoffels aantrekken voor je in huis begint te wandelen.. dus: in bed voeten bloot, uit bed voete warm!

- als je bent opgestaan, drink een glas (of meer) melk! op zich klinkt dit misschien wat vies na een avond in het bier, maar dit helpt effectief om je maag opnieuw op zijn krachten te brengen.. ga misschien ook eerst plassen, zodat de resterende alcohol uit het lichaam verdwenen is..

tested & approved by tor8024!

tegen hoofdpijn kan ik alleen sedergine aanraden, maar misselijkheid kunnen bovenstaande tips allemaal verhelpen!

kent iemand anders nog goeie 'middeltjes' tegen katers?

Posted by Mister_Michel on Jul-24-2003 14:12:

Nog NIET getest maar schijnt wel ECHT te werken:

Voor je begint een paar slokken olie (geen motorolie ) drinken. Dit zou een vettig laagje op de maagwand en darmen leggen, waardoor de opname van alcohol in het bloed drastisch vermindert wordt. Dus meer drinken, en toch even zat worden

ook een paar brokken boter eten zou hetzelfde effect hebben

Wat ik wel al redelijk veel gedaan heb (meestal door toeval)is na een zware nacht smiddags (vlak nadat ge opstaat dus) spaghetti eten. Dit klinkt misschien ook ni zo smakelijk na zo'n nacht, maar ik heb er mij nooit slecht door gevoeld, integendeel (ik eet dan ook wel graag spaghetti).

Droog brood eten zou naar tschijnt ook goed zijn, omdat dat al de alcohol zou opzuigen, maar aangezien ik geen brood lust heb ik dat ook nog nooit geprobeerd.

Op de avond zelf kunt ge ook proberen met de shade te beperken door veel water te drinken om de alcohol te verdunnen of zoals ik vaak doe, ne lekkere vettige hamburger eten (verdunt ook de alcohol een beetje omdat er vocht inzit + het broodje zuigt vloeistof op)

Verder zijn er nog de algemene regels: nooit mengen en 'Wijn na bier = plezier, bier na wijn = venijn' (hoewel wij op familiefeestjes ALTIJD beginnen met wijn en eindigen op bier maar enfin)

Posted by jp on Jul-24-2003 14:42:

Zorg voor een

Posted by Dj Thy on Jul-24-2003 17:54:

De beste manier om een kater tegen te gaan, is nog altijd ni drinken
Ik doe dat altijd en het lukt nog ook.

/me mode +BOB on

Posted by eieregooie on Jul-25-2003 03:41:

Zat een keer bij de shoarmaboer met een vriend, en naast ons zaten 2 agenten. Die vriend van me zat heftig aan de uiensaus, waarop 1 van die agenten verteld dat als je minder uit je bek wil stinken na de uiensaus je een stukje peterselie in je mond moet leggen. De shoarmaboer vangt dat verhaal op en komt daarna naar ons toe en zegt zachtjes in gebrekkig Nederlands: "Ik heb ook een tip. Als je gedronken hebt en nog moet rijden moet je koffiemelk drinken." Dan schijnen die blaasapparaten dus niet goed te kunnen meten

Posted by djcresto on Jul-25-2003 12:09:

wat je ook kan doen is gewoon regelmatig veel drinken. Een ervaren man kan er toch altijd beter tegen dan een groentje.

Sanderdags is goe eten kan ook wonderen doen

Posted by Nabistai on Jul-25-2003 16:27:

quote:
Originally posted by eieregooie
Zat een keer bij de shoarmaboer met een vriend, en naast ons zaten 2 agenten. Die vriend van me zat heftig aan de uiensaus, waarop 1 van die agenten verteld dat als je minder uit je bek wil stinken na de uiensaus je een stukje peterselie in je mond moet leggen. De shoarmaboer vangt dat verhaal op en komt daarna naar ons toe en zegt zachtjes in gebrekkig Nederlands: "Ik heb ook een tip. Als je gedronken hebt en nog moet rijden moet je koffiemelk drinken." Dan schijnen die blaasapparaten dus niet goed te kunnen meten

Koffiemelk, is dat gewoon koffie met melk? of is dat weer 1 of andere rare uitdrukking zoals 'een zak patat'

Posted by Belgian Bonzai on Jul-25-2003 22:43:

Halve liter water net voor ge dronken gaat slapen.
Helpt.

Posted by jp on Jul-26-2003 00:39:

quote:
Originally posted by Nabistai
Koffiemelk, is dat gewoon koffie met melk? of is dat weer 1 of andere rare uitdrukking zoals 'een zak patat'

Posted by BEACHBOY on Jul-26-2003 11:13:

quote:
Originally posted by Mister_Michel

Voor je begint een paar slokken olie (geen motorolie ) drinken. Dit zou een vettig laagje op de maagwand en darmen leggen, waardoor de opname van alcohol in het bloed drastisch vermindert wordt. Dus meer drinken, en toch even zat worden

Schijnt inderdaad een TIJDJE te helpen, maar eens je maag komaf gemaakt heeft met de (olijf)olie komt al je binnengespeelde alcohol in ��n keer in je bloed!!! En daar krijg je dan toch ook wel wafels van ze!!!!!!!!

quote:
Droog brood eten zou naar tschijnt ook goed zijn, omdat dat al de alcohol zou opzuigen, maar aangezien ik geen brood lust heb ik dat ook nog nooit geprobeerd.

Dat is inderdaad heel goed, brood absorbeert heel veel!

En eerder ook al gezegd: Melk! Wat zeg ik, LITERS melk!! Weg met die vuiligheid en hier met dat voedzame!

Greetz

Posted by Gladius on Jul-26-2003 11:29:

quote:

haha, geen brood lusten =), wa eet ge dan smorgens & smiddags?

Posted by Mister_Michel on Jul-26-2003 12:20:

quote:
Originally posted by Gladius
haha, geen brood lusten =), wa eet ge dan smorgens & smiddags?

Smorgens een sjat chocomelk. S'middags, als het school is ben ik wel verplicht brood te eten, maar als ik thuis ben 95% ne pizza of ne spaghetti

Posted by CygnusX on Jul-26-2003 13:26:

quote:
Originally posted by Belgian Bonzai

Doe ik ook altijd.

Posted by eieregooie on Jul-27-2003 00:47:

quote:
Originally posted by Nabistai

quote:
Originally posted by jploveparade

Precies ja, melk voor in de koffie dus... (dat mensen dat uberhaupt doen begrijp ik niet, maar goed...) En als je daar teveel van drinkt, zeg een pak ofsow, dan ga je gegarandeerd over je nek

Posted by Tiger777 on Jul-27-2003 16:56:

Ik heb nog niet alles doorgenomen, maar, sommege dingen die ik gelezen heb, kan ik beamen, zoals:
quote:
Sanderdags is goe eten kan ook wonderen doen

DA's waar, maar dan moet ik van het gerecht in kwestie een jaar kotsen als ik der alleen al aan denk... dus, niet voor mij.

quote:

Zeker en vast, om de lever te hydrateren dat hij alle alcohol kan afbreken tijdes de slaap.

quote:
Schijnt inderdaad een TIJDJE te helpen, maar eens je maag komaf gemaakt heeft met de (olijf)olie komt al je binnengespeelde alcohol in ��n keer in je bloed!!!

dat kan ik ook beamen

en, de dag erna, spuitwater, VEEEEL spuitwater.
Tegen de koppijn: Dafalgan 500Mg, beste pijnstiller die er is. Neem er eentje, en de koppijn is volledeg weg. Alle andere pijnstillers werken totaal ni tegen katers (of toch ni op dezelfde manier als dafalgan(500mg) het doet).

Posted by Tiger777 on Aug-01-2003 16:19:

bon, we gaan da allemaal nekeer uitteste vanavond. De melk en de olijfolie.

Posted by BEACHBOY on Aug-02-2003 09:17:

quote:
Originally posted by Tiger777

Let us know

Posted by TOR on Aug-02-2003 09:38:

quote:
Originally posted by Tiger777

en, succes gehad?

Posted by CygnusX on Aug-02-2003 10:07:

quote:
Originally posted by tor8024
en, succes gehad?

Ofwel slaapt hij lang ofwel is het serieus tegengevallen

Posted by Mister_Michel on Aug-02-2003 10:27:

Ik ben in ieder geval al terug wakker. De schuimparty zelf viel ni echt tegen (maar was ook ni schitterend). Ik heb achteraf water gedronken en voor de rest niks speciaal geprobeerd want kwas ni echt zat. Maar ik ben te dicht bij ons zelfgemaakt kampvuur gaan staan (om te drogen) en mijn gat is miljaarde dju verbrand! Joepie over 4 uur staat gans mijn familie hier voor mosselen te eten!

Twas dus ian van dahl als special act, van zodra ze opkwam werd het volume verdubbeld en ben ik helemaal naar achter van de zaal gelopen (haar liekes trekken toch op niks dus).

Tot zover mijn boeiend verslag van deze boeiende fuif

Posted by Tiger777 on Aug-02-2003 11:38:

haha!
ja, 't was eiglek wel plezant.
1) dat met die olie: NOOOOIT doen, tis waar da als ene keer al die olie op uuw mag weg is, da al die alcool in ene keer in u lijf komt => tijdelijk efkes duizeleg.
2) melk: zalig, werkt super goe!

ik heb een gat in mijn broek gebrand... en mennen t shirt stinkt super hard na vuur. Sebiet nog is wasse, anders gon men ouwers het wete. Ik wil liever ni da da gebeurd.

oh ja, ik was al wakker om 9:30... na 3 uur slaap.

Posted by djcresto on Apr-20-2004 09:55:

ff terugkomen op gisteren

handige info:

www.boodschapineenfles.be

www.drinktest.nl

Posted by Wildfir3 on Apr-20-2004 10:06:

en dan hiernet ontkennen dat ge ne raging alcoholic zijt

Posted by djcresto on Apr-20-2004 11:07:

quote:
Originally posted by Wildfir3
en dan hiernet ontkennen dat ge ne raging alcoholic zijt

de brochure badminton in een fles ontving ik louter beroepshalve, daar het ook handelt over drankgebruik voor en na het sporten

Posted by Tiger777 on Apr-20-2004 15:51:

Niet aan de doen wildfire... hij zit nog in de ontkenningsfase

Pages (3): [1] 2 3 »