TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Holland
-- Mixer Tiesto @ Dutch Dimension 2002
Mixer Tiesto @ Dutch Dimension 2002
Hee,
misschien een beetje een rare vraag, maar wie weet wat voor mixer Tiesto gebruikte tijdens zijn 9h set op Dutch Dimension in de HMH van vorig jaar?
Ik kan hem nergens op internet vinden, of iets dat er op lijkt. Hij is glimmend zilver met grote knoppen...
ThanX!
Price EURO
€2658.59
kassa
dat ding ownt echt wel!
[img] http://www.stantonmagnetics.com/new...ixers/vrm10.jpg [/img]
voor een groter plaatje
hoezo fat ding die oowned me djm500 echt wel
goddamned,ik wil hem badly
€2658.59 WTF ......wel supermooi ding zeg
Sjezzus...Iemand een goedkoper alternatief?
quote: |
Originally posted by Acidophilus Sjezzus...Iemand een goedkoper alternatief? ![]() |
dan zal ik maar ff de domme vraag stellen...Waarom is ie zo duur en wat zijn dan de kwaliteiten van die mixer t.o.v. andere mixers??
Originally posted by Jesse dan zal ik maar ff de domme vraag stellen...Waarom is ie zo duur en wat zijn dan de kwaliteiten van die mixer t.o.v. andere mixers?? |
Deze mixer ziet er alleen maar leuk uit voor 900 euro heb je een pioneer die veel beter is.
Grtz,
Ferry 0
Originally posted by Ferry 0 Deze mixer ziet er alleen maar leuk uit voor 900 euro heb je een pioneer die veel beter is. Grtz, Ferry 0 |
Originally posted by arj1o1 en dat zegt Profile For Ferry 0 Date Registered: Jul-28-2003 Status: tranceaddict in training Total Posts: 1 (0.50 posts per day) n00b er zal vast wel betere techniek achter zitten anders gebruiken de dj's hem ook niet (tenzij stanton daar veel geld voor geeft) |
Whaha volgens mij ben jij een grotere noob dan Ferry 0, Mr. aj1o1
Originally posted by arj1o1 en dat zegt Profile For Ferry 0 Date Registered: Jul-28-2003 Status: tranceaddict in training Total Posts: 1 (0.50 posts per day) n00b |
Zoveelste nutteloze opmerking van Arjo101... Denk ff na voordat je wat post mkay? Thanks.
On topic:
Ferry_0 heeft aan de 1ne kant wel een punt. Je betaald ook zwaar voor de looks van dit mengpaneel + de naam stanton.
Aan de andere kant, op dit mengpaneel zitten de features van een pioneer mengpaneel + extra. Ook zitten er speciale processoren in die per kanaal het geluid voor je equilizen. Bovendien zorgt een speciaal "tube" systeem voor optimaal output van je plaatjes over je boxjes
Tis maar net waar je voorkeur naar uitgaat, maar 1 ding staat vast. Hij ziet er geil uit....
Originally posted by JunKX Zoveelste nutteloze opmerking van Arjo101... Denk ff na voordat je wat post mkay? Thanks. On topic: Ferry_0 heeft aan de 1ne kant wel een punt. Je betaald ook zwaar voor de looks van dit mengpaneel + de naam stanton. Aan de andere kant, op dit mengpaneel zitten de features van een pioneer mengpaneel + extra. Ook zitten er speciale processoren in die per kanaal het geluid voor je equilizen. Bovendien zorgt een speciaal "tube" systeem voor optimaal output van je plaatjes over je boxjes ![]() Tis maar net waar je voorkeur naar uitgaat, maar 1 ding staat vast. Hij ziet er geil uit.... ![]() |
Originally posted by eXos LOL, hij heb zich alleen opnieuw geregistreerd man. Ik denk dat ie iets meer verstand van zaken heeft dan de meeste hiero. Lekker denkwerk arj1o1! |
Originally posted by TranceFool ![]() Knap hoor ![]() |
arj101, je kunt ook gewoon je fout toegeven als je er één gemaakt hebt...
verder ONTOPIC
Aan de andere kant, op dit mengpaneel zitten de features van een pioneer mengpaneel + extra. Ook zitten er speciale processoren in die per kanaal het geluid voor je equilizen. Bovendien zorgt een speciaal "tube" systeem voor optimaal output van je plaatjes over je boxjes |
Originally posted by Blik arj101, je kunt ook gewoon je fout toegeven als je er één gemaakt hebt... ![]() verder ONTOPIC |
Originally posted by JunKX Thank god voor het woordje "OOK". On Topic. Anyway kan iemand mij wat meer vertellen over dit buizensysteem, klinkt wel intressant namelijk. |
Een 'normale' versterker versterkt d.m.v. transistors en een buizenversterker d.m.v. buizen...
Wat maakt de buis zo gewild? In de eerste plaats heeft de buis een zeer hoge inwendige weerstand, waardoor de signaalbron (het element) slechts in zeer geringe mate belast wordt. Dat heeft een gunstig effect op de signaalkwaliteit. Die hoge inwendige weerstand zorgt er bovendien voor dat pulsvormige signalen aanzienlijk beter verwerkt worden dan door de transistor. En bassignalen zijn erg pulsvormig! Wordt de buis toch overstuurd dan doet hij dat met een voor het menselijk oor prettige klank, het zogenaamde “soft clipping”. Een ander aspect zijn de boventonen, die niet bewust hoorbaar zijn maar wel belangrijk voor de klankkleur van het geluid. De buis produceert vooral zogenaamde even (2e, 4e enz.) harmonischen of boventonen, die ‘ronder’ klinken dan de oneven harmonischen die de transistor produceert. Mensen vinden even harmonischen prettiger klinken dan oneven.
Dus (gewoon even wat audiofreaksites afstruinen en je hebt zo een antwoord)
Misschien was mijn eerste reply op deze post wel wat kort af. Maar als je deze mixer gaat vergelijken met een pioneer DJM-500 die nu in de shop nieuw € 458,99 incl. 19% BTW kost. Deze mixer heeft optische faders en al die leuke effecten waar de meeste mensen hem voor kopen. Daarnaast heeft deze mixer een status als de technics onder de draaitafels. De Stanton zal dan misschien wel beter geluid leveren maar ik denk dat je dat verschil op een party of thuis op zolder echt niet hoord. De pioneer DJM-500 is voor mij de beste mixer die er is maar daar zullen veel mensen anders over denken