TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- psychedelight
Pages (2): [1] 2 »
psychedelight
hur m�nga h�r �r det egentligen som tycker om psytrance?
f�rutom jag d�r�!
Jag lyssnar en del p� psytrance, typ Infected, Astral, Logic Bomb,
Yahel, Alien Project mm. Det �r l�ngt ifr�n det enda jag lyssnar p�,
men det finns mkt bra psy trance d�r ute.
jag lyssnar p� det ibland, inte s� ofta, men vissa perodier lyssnar jag p� mycket psy..
Jag gillar n�r det �r drag i skiten...mums...
Vet att Hysterix lyssnar en del p� Sphongle...det g�r juh du med Tjockis (Kenny har koll)
*rekker opp h�nda*

Har b�rjat lyssna mer och mer p� Psy. Mest d� p� Yahel, Infected Mushroom och Astral.
jag lyssnar p� en del psytrance
shiva shidapu, hallucinogen, holy men, astral projection & infected mushroom �r n�gra av favoriterna
| quote: |
| Originally posted by mindshooter Vet att Hysterix lyssnar en del p� Sphongle...det g�r juh du med Tjockis (Kenny har koll) |
Men det �r ju fr�mst f�r att Simon Posford (aka Hallucinogen) �r med i gruppen,.. men blandat med Raja Rams fl�jt....mmmm
*�ron-godis*
)
| Originally posted by Sand Leaper *rekker opp h�nda* |

varoligt det l�t 
sen m�ste ja fr�ga en kompis om den andra genren ja gilla... hoho
vad �r skillnaden p� psy och goa?
goa va det tidiga fr�n indien (slutet av 80-talet? - b�rjan av 90-talet) och l�ter annorlunda... sen kom psy'n ur det
och psy'n utvecklades i v�ldigt m�nga grenar ef. det.
| Originally posted by Glorie l�ter annorlunda... |
| Originally posted by reveal tack, d� vet jag! |
det l�ter mycke mjukare � s�
inte m�rkt som psy'n kan va
jag myser med psytrance... 
typ tegma, amphasis, astral, bitmonx o s�nt...
goa e v�l mer typ melodier �n psy �r... psy handlar v�ldigt mycket om tvistade ljud
det var v�l GMS som b�rjade med de tvistade ljuden i goa och sen har det utvecklats till en "egen" genre, psytrance...? s� jag har f�tt det f�rklarat f�r mig iaf...
B�de genrerna e iaf jevligt bra.. 
| Originally posted by dj_hysterix yupp Shpongle rockar!!! ...rockar Men det �r ju fr�mst f�r att Simon Posford (aka Hallucinogen) �r med i gruppen,.. men blandat med Raja Rams fl�jt....mmmm *�ron-godis* |
�lskar b�da skivorna!
| Originally posted by P4z! Dem h�r fick jag idag �lskar b�da skivorna! |
jod�, det blir en del psy... himla trevligt ibland 
| Originally posted by reveal vad �r skillnaden p� psy och goa? |
:
(d�lig beskrivning jag vet, men du h�r sj�lv)

)
| Originally posted by dj_hysterix OMG!!!!!!!!!!! �R DET VINYL !?!?!?!?!?!?!?!....DEN E BARA TRYCKT i 150 EXEMPLAR:...OMG!!!! |
Jag har f�tt en annan f�rklaring n�n g�ng som jag inte alls st�r f�r dock... har bara h�rt det och tycker det l�ter vettigt..
det �r att psy och goa praktiskt taget �r samma sak, bara att f�rst hette det Psy, men efter att ha spelats flitigt p� j�ttem�nga fester i staden Goa i indien s� fick det oftare och oftare namnet Goa-Psy eller Goa-Trance...
| Originally posted by mindshooter Jag gillar n�r det �r drag i skiten...mums... Vet att Hysterix lyssnar en del p� Sphongle...det g�r juh du med Tjockis (Kenny har koll) |
skruvat, minimalistiskt, progressivt... MMMMMMmmmmmmm
s� ska det l�ta!
jag vill ocks� ha shpongle p� vax ;(
fast jag fick se raja ram p� voov f�r n�t �r sen, det lever jag fortfarande p�, och kommer g�ra det tills jag f�r se n�t lika bra igen. fyyyyyyyy fan vilken upplevelse!
| Originally posted by dj_hysterix Kenny: "och drag i skiten" m�ste v�l vara fullon d� va ? |
| Originally posted by P4z! japp det �r vinyl |
Inst�mmer helt med mindshooter, Det ska vara lite drag i skiten. F�redrar psy framf�r vanlig sm�rtrance ala tiesto p� dansgolvet