TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Virus
Pages (2): [1] 2 »
Virus
Det g�r n�t nytt virus just nu...Ett som h�nger eller st�nger av datorn en stund efter man startat upp den. N�gon som drabbats?
har inte drabbats av det..
men mitt internet strular :S
kan vara inne i tranceaddict, o expressen.se fast aftonbladet.se funkar ej..
hotmail o microsoft.com kan jag inte hlr komma in p�... m.fl...
kan inte logga in i msn o inga nedladdningsprog funkar :S
Mitt internet strular ocks�..Det �r mycket enerverande..
Jag har ocks� drabbats, och en massa andra TA's. Checka chill out room tex, 3 threads om det, plus det jag postade i FAQ/Tutorials/How do I?
J�vla st�rande, men som tur fick jag patchen installerat, och nu funkar det 
Det klara min dator s� bra utan n�gra virus...
Snart dags att v�rst�da skiten, men jag f�r aldrig tummen ur r�ven...till n�sta v�r m�h�nda... 
Brandv�gg o antivirus
d� funkar det som det ska
k�r XP Pro SP2 och har inga problem alls

Sorry grabbar jag menade inget illa
Drabbades ox� ig�r av det d�r f�rbannade RPC Exploit viruset. MSBlast eller n�tt. Man kan hitta viruset i Windows/System32/ som en liten st�rig .exe fil. Jag kunde inte g�ra n�got �t det f�rr�n jag kopplat av mig fr�n n�tet.
Satt med det hela kv�llen. Frutkansv�rt st�rigt. Anti-Virusbolagen fick ju inte in f�rsta exemplaret f�rr�n 19:20 eller n�tt ig�rkv�ll. Vilket medf�rde att deras fix dr�jde tills efter midnatt. Ni kan l�sa mer om det h�r
| quote: |
| Originally posted by Virus Sorry grabbar jag menade inget illa |
ibland l�ser sig internet och jag kan inte g�ra n�got alls och n�r jag lirar spel online numera s� st�r det att jag har bra ping men laggar som fan. men det kanske �r n�got med telia? �h vet inte riktigt men det mesta brukar l�sa sig sj�lvt
tur att man installerat patchen d� 
felia
Taget fr�n svt�s text-tv approp� telia:
INRIKES Publicerad 12 augusti
V�ntat datavirus drabbar Sverige
Minst 16.000 av Telia Soneras kunder
hade i morse problem med internet se-
dan ett datavirus �verbelastat inter-
netleverant�rens inloggningsservrar.
Viruset, en sk mask som s�kerhetsexpe-
rter har v�ntat p�, slog till i g�r
kv�ll. I USA smittades 14.000 under
maskens f�rsta 20 minuter. I Sverige
�r faran inte �ver f�r att masken
�terigen ska sl� ut internetservrar.
Masken tros inte g�ra n�gon st�rre
skada p� de enskilda datorerna och det
m�rks inte p� sj�lva datorn att den
smittats. M�let uppges vara att
attackera Windows uppdateringsservice.
//Acid
yezz �ntligen funkar mitt j�vla n�tverk som vanligt igen efter strul strul strul strul � mer strul...det d�r viruset slog riktigt h�rt hemma hos mig....mina n�tverkskort har varit satta ur spel ett tag...
dock �r min router helt nollst�ld (var tvungen att g�ra detta f�r att f� den att funka igen) s� min ft� samt webbserver osv kommer inte att vara uppe p� n�gra dagar, m�ste st�lla in alla portar som ska �ppnas osv igen :/
| Originally posted by ice_key Brandv�gg o antivirus d� funkar det som det ska k�r XP Pro SP2 och har inga problem alls |
| Originally posted by ice_key Brandv�gg o antivirus d� funkar det som det ska k�r XP Pro SP2 och har inga problem alls |
| Originally posted by MiB spelar tydligen ingen roll om man har brandv�gg eller antivirus.. den g�r igenom en backdoor som inte kollas av s�nt som microsoft har strulat med .. som vanligt... dra ner patchen med f�r s�kerhets skull.. |
tur att man har linux d� =) dock hade jag lite oflyt eftersom jag installera redhat 9 ig�r o efter installationen kunde jag inte komma ut p� internet s� jag h�ll p� i x antal timmar f�r att f�rs�ka f� det att funka, gick sedan in i windows f�r att se om det funka d�r men det gjorde det inte, dock kom det upp en liten ruta om att datorn skulle starta om om en minut, blev �nnu mer f�rbanad ringde till ISP supporten och dom sa att det var virus som slagit ut alla servrar, blev sur �ver allt oflyt, st�ngde av datorn, SOV.
| Originally posted by St_Andrew tur att man har linux d� =) dock hade jag lite oflyt eftersom jag installera redhat 9 ig�r o efter installationen kunde jag inte komma ut p� internet s� jag h�ll p� i x antal timmar f�r att f�rs�ka f� det att funka, gick sedan in i windows f�r att se om det funka d�r men det gjorde det inte, dock kom det upp en liten ruta om att datorn skulle starta om om en minut, blev �nnu mer f�rbanad ringde till ISP supporten och dom sa att det var virus som slagit ut alla servrar, blev sur �ver allt oflyt, st�ngde av datorn, SOV. |
| Originally posted by JayBee Computers.. You can't live with them, you can't live without them. |
E det bara jag som tycker det e lika kul varje g�ng som ett stort virus angriper n�n av microsofts program?
Linux to everyone! 
| Originally posted by St_Andrew E det bara jag som tycker det e lika kul varje g�ng som ett stort virus angriper n�n av microsofts program? Linux to everyone! |
| Originally posted by St_Andrew E det bara jag som tycker det e lika kul varje g�ng som ett stort virus angriper n�n av microsofts program? Linux to everyone! |
fr�ga!
det st�r s�h�r p� sidan som nobben postade:
Affected Software:
Microsoft Windows NT� 4.0
Microsoft Windows NT 4.0 Terminal Services Edition
Microsoft Windows 2000
Microsoft Windows XP
Microsoft Windows Server� 2003
Not Affected Software:
Microsoft Windows Millennium Edition
Allts� ber�rs inte ja d� eftersom ja har Win 98?
Kan ja va lugn elle? tack p� f�rhand 
Jupp du kan k�nna dig megalugn, bara windows NT (med efterf�ljare...) som ber�rs denna g�ng...
Inte konstigt att min burk va som den va ig�r...Fattade inget alls h�r...Vart tokig....
Men nu har man f�tt bort det iaf....