TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Virus
Pages (2): [1] 2 »

Posted by NooN on Aug-11-2003 21:54:

Evil1 Virus

Det g�r n�t nytt virus just nu...Ett som h�nger eller st�nger av datorn en stund efter man startat upp den. N�gon som drabbats?

Posted by fede on Aug-11-2003 21:58:

har inte drabbats av det..
men mitt internet strular :S
kan vara inne i tranceaddict, o expressen.se fast aftonbladet.se funkar ej..
hotmail o microsoft.com kan jag inte hlr komma in p�... m.fl...
kan inte logga in i msn o inga nedladdningsprog funkar :S

Posted by hustler on Aug-11-2003 22:00:

Mitt internet strular ocks�..Det �r mycket enerverande..

Posted by nekholm on Aug-11-2003 22:57:

Jag har ocks� drabbats, och en massa andra TA's. Checka chill out room tex, 3 threads om det, plus det jag postade i FAQ/Tutorials/How do I?

J�vla st�rande, men som tur fick jag patchen installerat, och nu funkar det

Posted by Laszlo on Aug-11-2003 23:21:

Det klara min dator s� bra utan n�gra virus...

Snart dags att v�rst�da skiten, men jag f�r aldrig tummen ur r�ven...till n�sta v�r m�h�nda...

Posted by ice_key on Aug-12-2003 00:10:

Brandv�gg o antivirus d� funkar det som det ska k�r XP Pro SP2 och har inga problem alls

Posted by Virus on Aug-12-2003 00:32:

Sorry grabbar jag menade inget illa

Posted by Johan (DJ Irish) on Aug-12-2003 07:55:

Drabbades ox� ig�r av det d�r f�rbannade RPC Exploit viruset. MSBlast eller n�tt. Man kan hitta viruset i Windows/System32/ som en liten st�rig .exe fil. Jag kunde inte g�ra n�got �t det f�rr�n jag kopplat av mig fr�n n�tet.

Satt med det hela kv�llen. Frutkansv�rt st�rigt. Anti-Virusbolagen fick ju inte in f�rsta exemplaret f�rr�n 19:20 eller n�tt ig�rkv�ll. Vilket medf�rde att deras fix dr�jde tills efter midnatt. Ni kan l�sa mer om det h�r

Posted by JayBee on Aug-12-2003 08:37:

quote:
Originally posted by Virus
Sorry grabbar jag menade inget illa

Nja inga omstartningar �nnu men mitt internet cepar sig. ibland l�ser sig internet och jag kan inte g�ra n�got alls och n�r jag lirar spel online numera s� st�r det att jag har bra ping men laggar som fan. men det kanske �r n�got med telia? �h vet inte riktigt men det mesta brukar l�sa sig sj�lvt

Posted by zamson on Aug-12-2003 09:28:

tur att man installerat patchen d�

Posted by AcidBrain� on Aug-12-2003 11:39:

Exclamation felia

Taget fr�n svt�s text-tv approp� telia:

INRIKES Publicerad 12 augusti

V�ntat datavirus drabbar Sverige

Minst 16.000 av Telia Soneras kunder
hade i morse problem med internet se-
dan ett datavirus �verbelastat inter-
netleverant�rens inloggningsservrar.

Viruset, en sk mask som s�kerhetsexpe-
rter har v�ntat p�, slog till i g�r
kv�ll. I USA smittades 14.000 under
maskens f�rsta 20 minuter. I Sverige
�r faran inte �ver f�r att masken
�terigen ska sl� ut internetservrar.

Masken tros inte g�ra n�gon st�rre
skada p� de enskilda datorerna och det
m�rks inte p� sj�lva datorn att den
smittats. M�let uppges vara att
attackera Windows uppdateringsservice.

//Acid

Posted by Vizay on Aug-12-2003 11:44:

yezz �ntligen funkar mitt j�vla n�tverk som vanligt igen efter strul strul strul strul � mer strul...det d�r viruset slog riktigt h�rt hemma hos mig....mina n�tverkskort har varit satta ur spel ett tag...

dock �r min router helt nollst�ld (var tvungen att g�ra detta f�r att f� den att funka igen) s� min ft� samt webbserver osv kommer inte att vara uppe p� n�gra dagar, m�ste st�lla in alla portar som ska �ppnas osv igen :/

Posted by MiB on Aug-12-2003 12:49:

quote:
Originally posted by ice_key
Brandv�gg o antivirus d� funkar det som det ska k�r XP Pro SP2 och har inga problem alls

spelar tydligen ingen roll om man har brandv�gg eller antivirus.. den g�r igenom en backdoor som inte kollas av s�nt som microsoft har strulat med .. som vanligt... dra ner patchen med f�r s�kerhets skull..

Posted by nekholm on Aug-12-2003 12:53:

quote:
Originally posted by ice_key

Service Pack 2 till XP? Varifr�n d�?

Posted by Johan (DJ Irish) on Aug-12-2003 12:56:

quote:
Originally posted by MiB
spelar tydligen ingen roll om man har brandv�gg eller antivirus.. den g�r igenom en backdoor som inte kollas av s�nt som microsoft har strulat med .. som vanligt... dra ner patchen med f�r s�kerhets skull..

Precis, s�vida du inte redan hade laddat ner patchen efter den 16:e Juli eller av n�gon anledning blockerat port 135 (som aldrig �r blockerad som default i brandv�ggar).

Posted by St_Andrew on Aug-12-2003 13:11:

tur att man har linux d� =) dock hade jag lite oflyt eftersom jag installera redhat 9 ig�r o efter installationen kunde jag inte komma ut p� internet s� jag h�ll p� i x antal timmar f�r att f�rs�ka f� det att funka, gick sedan in i windows f�r att se om det funka d�r men det gjorde det inte, dock kom det upp en liten ruta om att datorn skulle starta om om en minut, blev �nnu mer f�rbanad ringde till ISP supporten och dom sa att det var virus som slagit ut alla servrar, blev sur �ver allt oflyt, st�ngde av datorn, SOV.

Posted by JayBee on Aug-12-2003 13:22:

quote:
Originally posted by St_Andrew
tur att man har linux d� =) dock hade jag lite oflyt eftersom jag installera redhat 9 ig�r o efter installationen kunde jag inte komma ut p� internet s� jag h�ll p� i x antal timmar f�r att f�rs�ka f� det att funka, gick sedan in i windows f�r att se om det funka d�r men det gjorde det inte, dock kom det upp en liten ruta om att datorn skulle starta om om en minut, blev �nnu mer f�rbanad ringde till ISP supporten och dom sa att det var virus som slagit ut alla servrar, blev sur �ver allt oflyt, st�ngde av datorn, SOV.

Computers.. You can't live with them, you can't live without them.

Posted by MiB on Aug-12-2003 13:27:

quote:
Originally posted by JayBee
Computers.. You can't live with them, you can't live without them.

fel =) u cant live without them, you cantt live witout them hehe..

Posted by St_Andrew on Aug-12-2003 13:38:

E det bara jag som tycker det e lika kul varje g�ng som ett stort virus angriper n�n av microsofts program?

Linux to everyone!

Posted by JayBee on Aug-12-2003 13:45:

quote:
E det bara jag som tycker det e lika kul varje g�ng som ett stort virus angriper n�n av microsofts program?

Linux to everyone!

hmmmm.... jag r�kar ju anv�nda windows s� f�r mig �r det inte s� kul. de som g�r de satans virusen borde hitta n�got mer konstruktivt att g�ra. Det �r n�gon osocial j�vla t�nt som inte fick nog med uppm�rksamhet d�r hemma s� han m�ste st�lla till med jobb f�r resten av hela v�rlden, jag skulle bra g�rna villja veta hans adress �ven fast jag sj�lv inte blev n�got vidare drabbad.

Posted by mjz on Aug-12-2003 14:35:

quote:

Linux to everyone!

bara sammantr�ffanden... microsofts program har inga s�kerhetsbuggar...

Posted by Glorie on Aug-12-2003 15:09:

Question fr�ga!

det st�r s�h�r p� sidan som nobben postade:

Affected Software:

Microsoft Windows NT� 4.0
Microsoft Windows NT 4.0 Terminal Services Edition
Microsoft Windows 2000
Microsoft Windows XP
Microsoft Windows Server� 2003

Not Affected Software:

Microsoft Windows Millennium Edition

Allts� ber�rs inte ja d� eftersom ja har Win 98?
Kan ja va lugn elle? tack p� f�rhand

Posted by St_Andrew on Aug-12-2003 15:11:

Jupp du kan k�nna dig megalugn, bara windows NT (med efterf�ljare...) som ber�rs denna g�ng...

Posted by Aendy on Aug-12-2003 15:28:

quote:

Linux to everyone!

Ja! F�r eftersom Linux kr�ver lite mer datorvana �n en vanlig Svensson har s� sugger det r�tt fett n�r deras vanligaste verktyg i datorn blir angripit av virus! Det drabbar den lilla m�nniskan, inte storkoncernen Microsoft, h�rdast.

Posted by x-dream on Aug-12-2003 16:11:

Inte konstigt att min burk va som den va ig�r...Fattade inget alls h�r...Vart tokig....

Men nu har man f�tt bort det iaf....

Pages (2): [1] 2 »