TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- VIDEO: Dance Valley #9
Pages (2): [1] 2 »
VIDEO: Dance Valley #9
�ntligen, efter m�nga om och men, har jag lyckats f� klar min video fr�n Dance Valley.
F�rst av allt: Jag skulle verkligen uppskatta om n�gon kunde bist� med en FTP eller HTTP-mirror. Jag gjorde �ven en posting om videon p� Party-forumet, och eftersom jag bara har 2mbits uppkoppling kommer jag bara l�ta max 5 anv�ndare �t g�ngen ladda ner - annars kommer det ta �ratal f�r alla. Filmen �r n�mligen �ver 50 minuter l�ng, och ligger p� 530 megg, vilket i sin tur betyder att serven kommer att g� p� f�r fullt de n�rmaste veckorna.
S�, om n�gon kan bist� med extra bandbredd, om s� bara f�r n�gon dag, s� vore jag j�tte tacksam. Skicka ett PM, eller bara en reply, s� l�gger jag till mirrorn h�r.
F�r det andra: Jag f�ruts�tter att om ni laddar ner s� kommer ni ocks� med era synpunkter.
Jag hindrar er heller inte ifr�n att sprida videon vidare. Vi �r ju h�r f�r att dela med oss.
Have fun:
Server: ftp.djlaszlo.com ( om du inte kommer in via ftp.djlaszlo.com testa IP: 212.37.110.209)
Login: dancevalley
Pass: spaarvounde
Mirror 1: (Kommer dock ligga nere under natten)
Server: 194.236.131.175
Port: 21
Login: dv
Pass: dance
Mirror 2 (10mbit):
http://m45.ryd.student.liu.se/~mint...w.djlaszlo.com/
Mirror 3 (10mbit):
Server: 213.114.13.184
Port: 8500
Login: dv
Pass: dancevalley
Format: VCD/MPEG
L�ngd: 51:44
Filstorlek: ca 527 megg
Och sist av allt, ingen hammering eller n�got s�dant f�r d� bannar jag dig utan att fr�ga.
Hmm, kan inte logga in.. �r servern full eller beror det p� n�got annat ?
Servern �r full...det har den varit enda sedan jag postade tr�den...D�rf�r en mirror skulle vara bra - tills vidare f�r du helt enkelt bara forts�tta f�rs�ka 
va menas me hammering?
| quote: |
| Originally posted by Glorie va menas me hammering? |
Det st�mmer. Jag kan leva med att n�gon har som connectiion retry p� 2, 5 eller 10 minuter, men n�r vissa idioter f�rs�ker logga in 50 g�nger inom loppet av en nanosekund blir jag frustrerad...
l�nkarna du gjort till dom funka fin fint =) drar ner black nu i ca 1.10mb/sec =)))~
synd alla videokameror har s� k�nslig mic.. tycker dom kan anpassa mikrofoner efter sensation hahaha..
men mc f�nar o gapa hela tiden.. att dom orkar =)
bra bild annars =) ljudet e ju f�rst�erligt inne p� sensation att det blir skr�p.. som sagt med mickarna =) men kul o se lite fr�n dancevalley "behind the scenes"...
nice 1...
skapligt bra set tiesto k�rde =)
imponerad!
mkt bra film! har �nnu inte tankat sensation filmen �n dock 
undrar lite med vad du filmat och hur du f�tt in filmen i datorn ?
blir inte p� samma s�tt som n�r jag f�rs�ker f� in filmen riktigt..
lite undrande bara.. mkt bra ljudupptagning! hade du n�got skydd f�r mikrofonen kanske?
Grymt!!
Tack s� j�tte mycket!
Postar synpunkter � s�nt efter ja s�tt den! 
| Originally posted by Dioxys imponerad! mkt bra film! har �nnu inte tankat sensation filmen �n dock ![]() undrar lite med vad du filmat och hur du f�tt in filmen i datorn ? ![]() blir inte p� samma s�tt som n�r jag f�rs�ker f� in filmen riktigt.. lite undrande bara.. mkt bra ljudupptagning! hade du n�got skydd f�r mikrofonen kanske? |
Verkar vara j�vligt sv�rt att komma �t filmen nu osv. Men tack �nd�
.
| Originally posted by DJ_Laszlo K�r med en Panasonic NV-GS3...Filmen �verf�r jag till datorn via FireWire...N�gon extern mick anv�nder jag inte, och heller inget skydd. M�ste s�ga att jag ocks� blev mycket �verraskad �ver att kameran lyckas med att ta upp ett s� pass klart ljud i s�dana h�ga ljudniv�er. P� Sensation var det �nnu v�rre, speciellt n�r man stod l�ngst framme vid "scenen", eller vad man ska kalla det, men det klarade kameran ocks� galant. |
men vilket program k�r du capture i?
blir n�mligen en v�ldigt d�lig bild n�r jag f�rs�ker i premiere.. blir som horisontella str�ck av folk n�r dem r�r sig :/
| Originally posted by AnD Verkar vara j�vligt sv�rt att komma �t filmen nu osv. Men tack �nd� . |
| Originally posted by Dioxys jojo, att du �verf�r filmen med firewire f�rstod jag men vilket program k�r du capture i? blir n�mligen en v�ldigt d�lig bild n�r jag f�rs�ker i premiere.. blir som horisontella str�ck av folk n�r dem r�r sig :/ |
| Originally posted by Dioxys jojo, att du �verf�r filmen med firewire f�rstod jag men vilket program k�r du capture i? blir n�mligen en v�ldigt d�lig bild n�r jag f�rs�ker i premiere.. blir som horisontella str�ck av folk n�r dem r�r sig :/ |
Nu har jag kollat p� Dance Valley videon.
Skit kul � kolla p�, verkade vara bra st�mming d�r nere.
F�r �ka ner n�sta �r. 
Tack igen f�r filmen, �lskar � kolla p� s�nt h�r. 
LateR!:Z!
grmff kommer inte in.... har f�rs�kt med alla servrar tv� dagar nu... *snyft*
Det var det j�vligaste...bara forts�tt f�rs�k...f�r n�rvarande bara 3 som tankar fr�n mig...
thx for this great video!!!!
why you did not mention that William Orbit - Barbers Adagio for strings (tiesto remix) was played??? the one and only tune!
got goosebumps all over the tiesto set, to bad that it wasnt broadcasted!!!
Lota
| Originally posted by lotadeus thx for this great video!!!! why you did not mention that William Orbit - Barbers Adagio for strings (tiesto remix) was played??? the one and only tune! |
| Originally posted by DJ_Laszlo Well, I didn't think anybody liked that track |
| Originally posted by lotadeus thx for this great video!!!! why you did not mention that William Orbit - Barbers Adagio for strings (tiesto remix) was played??? the one and only tune! got goosebumps all over the tiesto set, to bad that it wasnt broadcasted!!! Lota |
| Originally posted by ice_key Men hall�??? den mixen suger om ngn.... Ferry Corsten mixen �ger Ti�sto mixen s� det s� |
ehhe, dont understand one word you wrote...
| Originally posted by lotadeus ehhe, dont understand one word you wrote... |