TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- VIDEO: Dance Valley #9
Pages (2): [1] 2 »

Posted by Laszlo on Aug-12-2003 13:26:

VIDEO: Dance Valley #9

�ntligen, efter m�nga om och men, har jag lyckats f� klar min video fr�n Dance Valley.

F�rst av allt: Jag skulle verkligen uppskatta om n�gon kunde bist� med en FTP eller HTTP-mirror. Jag gjorde �ven en posting om videon p� Party-forumet, och eftersom jag bara har 2mbits uppkoppling kommer jag bara l�ta max 5 anv�ndare �t g�ngen ladda ner - annars kommer det ta �ratal f�r alla. Filmen �r n�mligen �ver 50 minuter l�ng, och ligger p� 530 megg, vilket i sin tur betyder att serven kommer att g� p� f�r fullt de n�rmaste veckorna.

S�, om n�gon kan bist� med extra bandbredd, om s� bara f�r n�gon dag, s� vore jag j�tte tacksam. Skicka ett PM, eller bara en reply, s� l�gger jag till mirrorn h�r.

F�r det andra: Jag f�ruts�tter att om ni laddar ner s� kommer ni ocks� med era synpunkter. Jag hindrar er heller inte ifr�n att sprida videon vidare. Vi �r ju h�r f�r att dela med oss.

Have fun:

Server: ftp.djlaszlo.com ( om du inte kommer in via ftp.djlaszlo.com testa IP: 212.37.110.209)
Login: dancevalley
Pass: spaarvounde

Mirror 1: (Kommer dock ligga nere under natten)
Server: 194.236.131.175
Port: 21
Login: dv
Pass: dance

Mirror 2 (10mbit):
http://m45.ryd.student.liu.se/~mint...w.djlaszlo.com/

Mirror 3 (10mbit):
Server: 213.114.13.184
Port: 8500
Login: dv
Pass: dancevalley

Format: VCD/MPEG
L�ngd: 51:44
Filstorlek: ca 527 megg

Och sist av allt, ingen hammering eller n�got s�dant f�r d� bannar jag dig utan att fr�ga.

Posted by Treo on Aug-12-2003 19:19:

Hmm, kan inte logga in.. �r servern full eller beror det p� n�got annat ?

Posted by Laszlo on Aug-12-2003 19:26:

Servern �r full...det har den varit enda sedan jag postade tr�den...D�rf�r en mirror skulle vara bra - tills vidare f�r du helt enkelt bara forts�tta f�rs�ka

Posted by Glorie on Aug-12-2003 19:36:

Question

va menas me hammering?

Posted by fede on Aug-12-2003 19:39:

quote:
Originally posted by Glorie
va menas me hammering?

att man "retryar" att logga in i ftp hela tiden non stop tills man kommer in har jag f�r mig

Posted by Laszlo on Aug-12-2003 19:50:

Det st�mmer. Jag kan leva med att n�gon har som connectiion retry p� 2, 5 eller 10 minuter, men n�r vissa idioter f�rs�ker logga in 50 g�nger inom loppet av en nanosekund blir jag frustrerad...

Posted by MiB on Aug-13-2003 02:32:

l�nkarna du gjort till dom funka fin fint =) drar ner black nu i ca 1.10mb/sec =)))~

synd alla videokameror har s� k�nslig mic.. tycker dom kan anpassa mikrofoner efter sensation hahaha..

men mc f�nar o gapa hela tiden.. att dom orkar =)

bra bild annars =) ljudet e ju f�rst�erligt inne p� sensation att det blir skr�p.. som sagt med mickarna =) men kul o se lite fr�n dancevalley "behind the scenes"...

nice 1...

skapligt bra set tiesto k�rde =)

Posted by Rikard on Aug-13-2003 22:12:

imponerad! mkt bra film! har �nnu inte tankat sensation filmen �n dock

undrar lite med vad du filmat och hur du f�tt in filmen i datorn ?

blir inte p� samma s�tt som n�r jag f�rs�ker f� in filmen riktigt.. lite undrande bara.. mkt bra ljudupptagning! hade du n�got skydd f�r mikrofonen kanske?

Posted by robstar on Aug-13-2003 22:36:

Thumbs up

Grymt!!
Tack s� j�tte mycket!

Postar synpunkter � s�nt efter ja s�tt den!

Posted by Laszlo on Aug-14-2003 01:07:

quote:
Originally posted by Dioxys
imponerad! mkt bra film! har �nnu inte tankat sensation filmen �n dock

undrar lite med vad du filmat och hur du f�tt in filmen i datorn ?

blir inte p� samma s�tt som n�r jag f�rs�ker f� in filmen riktigt.. lite undrande bara.. mkt bra ljudupptagning! hade du n�got skydd f�r mikrofonen kanske?

K�r med en Panasonic NV-GS3...Filmen �verf�r jag till datorn via FireWire...N�gon extern mick anv�nder jag inte, och heller inget skydd. M�ste s�ga att jag ocks� blev mycket �verraskad �ver att kameran lyckas med att ta upp ett s� pass klart ljud i s�dana h�ga ljudniv�er. P� Sensation var det �nnu v�rre, speciellt n�r man stod l�ngst framme vid "scenen", eller vad man ska kalla det, men det klarade kameran ocks� galant.

Posted by AnD on Aug-14-2003 11:07:

Verkar vara j�vligt sv�rt att komma �t filmen nu osv. Men tack �nd� .

Posted by Rikard on Aug-14-2003 11:32:

quote:
Originally posted by DJ_Laszlo
K�r med en Panasonic NV-GS3...Filmen �verf�r jag till datorn via FireWire...N�gon extern mick anv�nder jag inte, och heller inget skydd. M�ste s�ga att jag ocks� blev mycket �verraskad �ver att kameran lyckas med att ta upp ett s� pass klart ljud i s�dana h�ga ljudniv�er. P� Sensation var det �nnu v�rre, speciellt n�r man stod l�ngst framme vid "scenen", eller vad man ska kalla det, men det klarade kameran ocks� galant.

jojo, att du �verf�r filmen med firewire f�rstod jag men vilket program k�r du capture i? blir n�mligen en v�ldigt d�lig bild n�r jag f�rs�ker i premiere.. blir som horisontella str�ck av folk n�r dem r�r sig :/

Posted by Laszlo on Aug-14-2003 12:41:

quote:
Originally posted by AnD
Verkar vara j�vligt sv�rt att komma �t filmen nu osv. Men tack �nd� .

Kan bero p� servern du testade �r full...testa med n�gon annan, lade till en ny 10mbits mirror alldeles nyss...

Posted by Laszlo on Aug-14-2003 12:45:

quote:
jojo, att du �verf�r filmen med firewire f�rstod jag men vilket program k�r du capture i? blir n�mligen en v�ldigt d�lig bild n�r jag f�rs�ker i premiere.. blir som horisontella str�ck av folk n�r dem r�r sig :/

Jag k�r ocks� i Premiere...jag tror inte de d�r horisontella strecken �r n�got att bry sig om...n�r du kodar om filmen till mpeg s� brukar dessa f�rsvinna.

Jag �r egentligen inte r�tt person att fr�ga f�r om sanningen ska fram kan jag inte speciellt mycket om denna jungeln. Det tog mig veckor innan jag slutligen hittade r�tt inst�llningar, ganska mycket av m�f� och experimenterande.

Jag vet inte om du �r medlem p� Lunar, men g� i s� fall in p� Ljud & Bild diskusen under Teknik. D�r finns en kille som �r expert p� detta med DV-redigering, det �r han som hj�lpt mig en hel del.

�r du bra p� engelska finns ett �nnu b�ttre forum som sl�r det mesta: http://www.doom9.org

Posted by MiB on Aug-14-2003 13:16:

quote:

om du encodar filmen i typ TMPGENC till vcd eller svcd s� bocka i non-interlace s� f�rsvinner strecken =)

Posted by robstar on Aug-14-2003 15:09:

Thumbs up

Nu har jag kollat p� Dance Valley videon.
Skit kul � kolla p�, verkade vara bra st�mming d�r nere.
F�r �ka ner n�sta �r.

Tack igen f�r filmen, �lskar � kolla p� s�nt h�r.

LateR!:Z!

Posted by St_Andrew on Aug-14-2003 17:28:

grmff kommer inte in.... har f�rs�kt med alla servrar tv� dagar nu... *snyft*

Posted by Laszlo on Aug-14-2003 18:52:

Det var det j�vligaste...bara forts�tt f�rs�k...f�r n�rvarande bara 3 som tankar fr�n mig...

Posted by lotadeus on Aug-16-2003 01:20:

thx for this great video!!!!

why you did not mention that William Orbit - Barbers Adagio for strings (tiesto remix) was played??? the one and only tune!

got goosebumps all over the tiesto set, to bad that it wasnt broadcasted!!!

Lota

Posted by Laszlo on Aug-16-2003 03:17:

quote:
Originally posted by lotadeus

why you did not mention that William Orbit - Barbers Adagio for strings (tiesto remix) was played??? the one and only tune!

Well, I didn't think anybody liked that track

Posted by St_Andrew on Aug-16-2003 13:11:

quote:
Originally posted by DJ_Laszlo
Well, I didn't think anybody liked that track

I do =)

Fick �ntligen hem den, riktigt soft! m�ste man �ka p� dancevalley ox�..

Posted by ice_key on Aug-16-2003 13:20:

quote:

got goosebumps all over the tiesto set, to bad that it wasnt broadcasted!!!

Lota

Men hall�??? den mixen suger om ngn....
Ferry Corsten mixen �ger Ti�sto mixen s� det s�

Posted by Laszlo on Aug-16-2003 13:38:

quote:
Originally posted by ice_key
Men hall�??? den mixen suger om ngn....
Ferry Corsten mixen �ger Ti�sto mixen s� det s�

Nah, jag gillar den skarpt...

Posted by lotadeus on Aug-16-2003 13:38:

ehhe, dont understand one word you wrote...

Posted by St_Andrew on Aug-16-2003 13:44:

quote:
ehhe, dont understand one word you wrote...

If you are reffering to ice key, he said that he think the ferry corsten remix is better then tiesto's. I must agree on that point but i still think that tiesto's remix is a very nice tune, more power...

Pages (2): [1] 2 »