TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- en ny låt från mig
en ny låt från mig
Tjenare alla. Jag har en ny låt på g. Tänkte att jag skulle lägga upp ett sample av denna för lite feedback.
Revive - New Track
/Revive
hehe....först å främst JÄVLIGT nice synth, otroligt inovativ slinga enligt mig...gillade det speciella soundet på den 
vad som dock kan förbättras är kanske lite mer reverb på grejerna, och var är alla percussions?
hör inte en enda hihat t.ex.
en till sak som skulle kunna funka bra är en typ padliknande slinga som ligger i bakgrunden å maler å skapar lite atmosfär 
låter nice 
men det känns som att något saknas.. känns inte som att den riktigt kommer igång... skulle kunna testa att lägga en arpeggiator eller nått under mainLEAD:et för att få lite mer kraft i det hela.. eller nån annan typ av melodie under.
annars så e det la som vizay sa... kanske lite mer reeverb på grejerna och lite mer percussions.. lite väldigt tomt där.
och den padliknande slingan e la typ det jag menar i början... nått mer behövs helt enkelt för att skapa lite stämning i det hela.. ge det lite mer energi
i like the beat
nice och jumpy 
synths är oxo interessant.... helt kul!
det här är en stil som jag gillar
låter liten som s.h.o.k.k. / cosmic gate typ
det e klart att du ska försätta med den här låt 
Det var en ruskigt cool synth!! Liknar den i Progheadz - Innovator.
Tycker att det tar lite lång tid tills hihatsen drar igång.
Annars strålande. =)
tackar tackar =) Som sagt så är denna versionen bara en tidig alpha så jag kommer slänga upp en färdig version inom kort. 
/Revive