TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Isle Of Mtv

Posted by Gaby on Aug-14-2003 19:51:

Isle Of Mtv

Ikv�ll sm�ller det!

Allt �r p� plats inf�r kv�llens fest med ISLE OF MTV. Produktionen �r n�got av det st�rsta vi sett p� en fest i Stockholm och det kommer att bli ett sansl�st drag.

Vi vill p�minna dig att du f�r 50 kr rabatt i d�rren om du visar upp ditt svarta Monday Bar-kort, dvs entr�n �r 250kr ist�llet f�r 300.

ISLE OF MTV
Torsdag 14 augusti, 22-05
M�nchenbryggeriet

DJs
Main floor:
Smokin' Jo
H-Foundation

Lipton Chill Lounge:
Stephan Grieder
Jesper Dahlb�ck

Live & DJs
PUSS Gameboy Pop Performance
Thomas Gylling a GoGo Sound System
Guidelines Live & Percussion

Posted by Gate 42 on Aug-14-2003 19:59:

Hoppas de som g�r f�r det j�vligt kul. Sj�lv �r jag hemma och packar f�r att ge mig iv�g och fiska kr�ftor tidigt imorgon bitti.

Posted by zamson on Aug-15-2003 23:51:

n�n som var d�r?? skulle vara kul o h�ra hur det var!

Posted by hustler on Aug-16-2003 09:05:

Huvudattraktionen Smokin� Joe missade tydligen sitt plan och uteblev..Snopet..

Posted by zamson on Aug-16-2003 09:55:

hehe jo l�ste det - andra g�ngen det h�nder n�r mtv �r i stan.. riktigt d�ligt - men schysst av monday bar att erbjuda pengarna tillbaka

Posted by JayBee on Aug-16-2003 10:34:

Min party budget �r n�got begr�nsad och jag tyckte inte att "isle of mtv" verkade falla i min smak.. jag kan ju ha fel men vill inte chansa :P n�n som var d�r som kan ber�tta?

Posted by Kongo_kim on Aug-16-2003 11:07:

Jag kan stolt s�ga att jag aldrig h�rt talas om n�gon av dem

Tomas Gylling �r inte han programledare p� SVT??

Posted by Smekbar on Aug-16-2003 11:12:

tja, har h�rt talas om H-Foundation. de gjorde en l�t "New Funk Theory", typ deephouse eller n�tt s�nt, som e sjukt bra. Hade l�tt velat se dem.

Posted by Gate 42 on Aug-18-2003 10:48:

quote:
Originally posted by Kongo_kim

Jo han k�rde barn/ungdoms programet "Mosqito" (eller va de nu hette) och "Tropicopop". Klart skruvade program.

Posted by AnD on Aug-18-2003 12:11:

quote:
Jo han k�rde barn/ungdoms programet "Mosqito"

Han k�r v�l "Mosquito" i nul�get? Btw s� skulle jag nog inte klassa det som barn/ungdoms program. Mer �t kultur/n�je.

Posted by hustler on Aug-18-2003 12:39:

quote:
Originally posted by Kongo_kim

Inte jag heller!

Och ja, Gylling �r programledare f�r Mosquito..

Posted by Kongo_kim on Aug-18-2003 14:35:

han �r s�kert en J�tte skicklig DJ

Posted by Endre on Aug-18-2003 14:42:

hahaha, vilket fiasko allt som har med house, deep, s�nt bajs �r botten. b�g-kultur nummer 1.

Posted by dj_hysterix on Aug-18-2003 14:48:

quote:
Originally posted by Endre

b�g-kultur nummer 1.

hahaha..fett me true ju

Posted by Gaby on Aug-20-2003 14:06:

quote:

hahaha, vilket fiasko allt som har med house, deep, s�nt bajs �r botten. b�g-kultur nummer 1.

H�rligt, underbart, mysigt, kul, sk�nt = HOUSEMUSIC is life!
H-Foundation var guld och Deep Nature som startade kv�llen och k�rde ett avslutningsset som kn�ckte helt sjukt h�rligt!

N�r man v�l l�rt sig att uppskatta house s� k�nns trance s� billigt och fjantigt... (�r inte glad �ver det d� jag �r ju en riktigt trancefreak fr�n b�rjan ju )

Posted by Endre on Aug-20-2003 14:09:

quote:
Originally posted by Gaby
H�rligt, underbart, mysigt, kul, sk�nt = HOUSEMUSIC is life!
H-Foundation var guld och Deep Nature som startade kv�llen och k�rde ett avslutningsset som kn�ckte helt sjukt h�rligt!

N�r man v�l l�rt sig att uppskatta house s� k�nns trance s� billigt och fjantigt... (�r inte glad �ver det d� jag �r ju en riktigt trancefreak fr�n b�rjan ju )

det �r mysigt och allt det d�r, jag har lyssnat p� house en g�ng i tiden (l�ter om 100 �r) men nu f�rtiden �r den bara b�gig och slimmig... :/

Posted by lonne on Aug-20-2003 14:25:

quote:

det �r mysigt och allt det d�r, jag har lyssnat p� house en g�ng i tiden (l�ter om 100 �r) men nu f�rtiden �r den bara b�gig och slimmig... :/

Finns s� j�kla mkt house, s� att s�ga att allt �r b�gigt �r v�l att generalisera det hela en aning. Visst finns det d�lig house, precis
som det finns d�lig trance, som det finns d�lig rock osv....

Posted by Endre on Aug-20-2003 14:38:

quote:
Originally posted by lonne
Finns s� j�kla mkt house, s� att s�ga att allt �r b�gigt �r v�l att generalisera det hela en aning. Visst finns det d�lig house, precis
som det finns d�lig trance, som det finns d�lig rock osv....

visserligen, men house har det d�r slemmiga all over it. men beatsen och groovet �r schysst. jag kanske t�nker p� mer...vocal house, deep house �r ju underbart grymt, med beatsen och groovet.

Posted by reveal on Aug-20-2003 14:41:

quote:
Originally posted by Gaby
N�r man v�l l�rt sig att uppskatta house s� k�nns trance s� billigt och fjantigt...

varf�r ska man l�ra sig att gilla en musikstil? jag fastnade f�r trance direkt n�r jag fick h�ra det, n�got som jag verkligen INTE kan s�ga om house

Posted by lonne on Aug-20-2003 14:44:

quote:
Originally posted by reveal
varf�r ska man l�ra sig att gilla en musikstil? jag fastnade f�r trance direkt n�r jag fick h�ra det, n�got som jag verkligen INTE kan s�ga om house

H�ller med dig reveal, k�nns lite absurt att f�rs�ka l�ra sig att gilla ngt. D�remot f�rs�ker jag ge i stort sett all musik en �rlig
chans, f�r det g�r n�stan att hitta ngt bra inom varje genre.

Posted by staz on Aug-20-2003 15:54:

jag gillar m�nga olika typer av house samt trance..l�r finnas folk som diggar metal & trance.. s� sluta generalisera

Posted by zamson on Aug-20-2003 16:08:

b�gigt? �� sn�lla.. house �r riktigt sk�nt - finns ju en del l�tyar som man gillar mindre och en del som man �lskar - som med alla andra genrer. ibland lyssnar jag p� house, ibland p� trance.. man f�r ut olika k�nslor av musiken...

Posted by -=Kotten=- on Aug-20-2003 20:14:

Tycker house e s� j�vla segt...inte direkt n�n partymusik man vill g� till en klubb o h�ra...
Funkar mest om man ligger utslagen dan efter vid en strandbar p� Ibiza eller liknande semesterst�lle...