TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Al quaida strikes back?

Posted by St_Andrew on Aug-14-2003 20:43:

Al quaida strikes back?

kollar p� cnn just nu, verkar som det e stora str�mavbrott i flera st�der i usa! New york, detroit, toronto, cleveland... scary shit!

Posted by reveal on Aug-14-2003 21:06:

ingen svensk "vanlig" kanal som s�nder?

"Myndigheterna uppger att eln�tet �verbelastats � och att det inte handlar om ett terrorangrepp.", l�s mer p� http://www.aftonbladet.se/vss/nyhet...,346469,00.html

Posted by St_Andrew on Aug-14-2003 21:08:

nope dom l�r v�l fatta snart ox� =)

fast verkar som om det e av naturliga sj�l... borgm�staren sa n�ge i stil med att "just nu finns det inga bevis p� att dettta �r en terroristattack..." men han kanske s�ger s� bara f�r att lugna folk... tycker det l�ter som en typisk terror attack...

Posted by mjz on Aug-14-2003 21:24:

y2k-buggen n�got f�rsenad?

Posted by Kongo_kim on Aug-14-2003 21:44:

Str�mavbrott p� R�sunda ocks�

Posted by Vizay on Aug-14-2003 21:49:

st�r p� flera sidor om att det inkommit rapporter som s�ger att r�kutveckling fr�n ett kraftverk i N.Y. har siktats...dock p�st�r dom att r�kutvecklingen inte beror p� brand..citerar fr�n bbc news

quote:

The mayor added that smoke from a Consolidated Edison plant in the city was due to the plant's automatic shutdown, not to a fire, as had been reported.

tjae, va ska man s�ga?

Posted by mindshooter on Aug-14-2003 22:32:

jag tror p� Terrorattack...men man vet aldrig Jag vet bara att OM det var en terrorattack s� �r detta precis vad dom skulle s�ga...

Posted by Vizay on Aug-14-2003 22:37:

exakt kenny, du tog orden ur munnen p� mig...sen s�g jag ett citat ocks�...kan ju va felciterat men om det inte �r det s� tjae...see for yourselves...(��terigen saxat fr�n BBC news hemsida)

quote:

I can tell you 100 percent sure that there is no evidence as of this moment whatsoever of any terrorism.

det sa N.Y's borgm�stare Michael Bloomberg sj�lv...vad han s�ger d�r �r ju inte att det inte �r n�got terrorattentat utan att dom i nul�get inte har n�gra bevis f�r att det �r ett terrorattentat.

Som jag sa kan det ju vara felciterat men om det inte �r det s� l�ter det snarare som han inte e s�ker p� om det �r ett el-fel eller ett attentat

Posted by St_Andrew on Aug-14-2003 22:39:

H�rde faktisk n�r han sa det d�r live

R�ttciterat, men iaf, han har v�l inge bevis f�r n�gonting?

Posted by Johan (DJ Irish) on Aug-15-2003 06:44:

Njae, det var nog naturliga orsaker som orsakade det hela. 3:e g�ngen det omr�det drabbats av ett st�dant massivt str�mavbrott. 60-talet, 70-talet och nu. I morse var det n�got om att blixten hade slagit ner n�gonstans och �verbelastat ett kraftverk vilket sedan fick en ping pong effekt och slog ut en massa andra. Kraftn�tet i den delen av Nordamerika har ju f�tt kritik innan f�r att just s�dana saker kan intr�ffa

St�rigast var ju att det avbr�t mitt set p� Di Radio (som �r baserat i New York)

Posted by JayBee on Aug-15-2003 07:53:

� andra sidan om jag vore en terrorist skulle jag h�llre d�da n�gon. terrorister har gjort hemska saker i v�ldigt m�nga �r nu men alldrig f�rut har jag i alla fall h�rt talas om att terrorister sl�r ner str�mmen.. det l�ter lite sn�llt liksom.

Visst s� �r det en riktig pinne i hjulet liksom men s� t�nker ju inte blodt�rstiga sj�lvmords terrorister. "KOm igen grabbar nu kutar vi in med v�ra bomb ryggor i el stationen s� att det blir bil k�er".

Posted by Aendy on Aug-15-2003 22:09:

Antar att TA varit nere pga str�mavbrotten i USA och Kanada. N�r s�dant intr�ffa visar det sig r�tt snart vilken TA-addict man egentligen �r, faen var frustrerad jag var f�r att jag inte kom in.

Posted by St_Andrew on Aug-15-2003 22:21:

Om jag vore terrorist s� tycker jag kraftn�tet vore ett v�ldigt fint m�l, visar vi hur s�rbara vi �r. T�nk ox� om detta hade h�llit p� l�ngre (pga spr�ngda kraftverk eller liknande) och under vintern, fruktansv�rda konsekvenser f�r b�de m�nniskor och ekonomi....

quote:
Originally posted by Aendy
Antar att TA varit nere pga str�mavbrotten i USA och Kanada. N�r s�dant intr�ffa visar det sig r�tt snart vilken TA-addict man egentligen �r, faen var frustrerad jag var f�r att jag inte kom in.

Lol samma h�r =)

Posted by JayBee on Aug-15-2003 22:23:

haha... jo jag blev oxo frustrerad.

Posted by lonne on Aug-15-2003 23:40:

L�ste bara som hastigast p� text tv hos polarn...fick uppfattningen att Canada ligger i faraszonen. Den som lever f�r se.

Posted by mindshooter on Aug-16-2003 01:23:

quote:
Originally posted by JayBee
� andra sidan om jag vore en terrorist skulle jag h�llre d�da n�gon. terrorister har gjort hemska saker i v�ldigt m�nga �r nu men alldrig f�rut har jag i alla fall h�rt talas om att terrorister sl�r ner str�mmen.. det l�ter lite sn�llt liksom.

Visst s� �r det en riktig pinne i hjulet liksom men s� t�nker ju inte blodt�rstiga sj�lvmords terrorister. "KOm igen grabbar nu kutar vi in med v�ra bomb ryggor i el stationen s� att det blir bil k�er".

Terrorister �r inte alltid ute f�r att d�da....Ta bin ladins senaste grej... j�mf�r med denna (om den nu �r en terror aktion).

B�da fallen visar p� hur k�nsligt v�rat sofistikerade samh�lle �r. B�da s�tter mer eller mindre stop f�r landets f�rs�rjning och ekonomi (drabbar aktier och diverse ekonomiska avseenden).

Det handlar inte alltid om att d�da folk, snarare om att s�tta k�ppar i hjulet p� l�ng sikt. Om detta �r ett terrord�d, s� �r det ett smart s�dant om du fr�gar mig

Posted by reveal on Aug-16-2003 11:01:

quote:

jepp f�r fan flytta servern fr�n Toronto till Sverige

Posted by U121 on Aug-16-2003 11:13:

dom kan s�tta en kille p� m�nen, men dom kan inte h�lla elen ig�ng

Posted by Aendy on Aug-16-2003 13:48:

quote:
Originally posted by Xo|oX
dom kan s�tta en kille p� m�nen, men dom kan inte h�lla elen ig�ng

Det forskare �ver hela v�rlden �ngrar mest var att man lyckades att just s�tta en man p� m�nen. Om man inte gjort detta hade ingen j�mf�rt med det och d�rmed hade de sluppit en massa tjat och �ngest.

Posted by mindshooter on Aug-16-2003 14:22:

quote:
Det forskare �ver hela v�rlden �ngrar mest var att man lyckades att just s�tta en man p� m�nen. Om man inte gjort detta hade ingen j�mf�rt med det och d�rmed hade de sluppit en massa tjat och �ngest.

hade nog inte varit s� sv�rt att hitta nya saker att dra

Dom kan bomba s�nder flera l�nder totalt men inte h�lla ig�ng elen i sitt egna.

Posted by reveal on Aug-16-2003 15:08:

det h�r hade lika g�rna kunnat h�nda sverige, eller vilket land som helst, s� snacket om att de inte kan h�lla elen ig�ng �r missriktat - ingen kan garantera att den fungerar...

intressant som n�n sa, att f�r hundra �r sedan hade man inte el, idag klarar inte samh�llet sig alls utan

Posted by AC. on Aug-16-2003 19:05:

Jag tycker ni som tror terrorism handlar om att d�da s� m�nga som m�jligt borde ta och sl� upp ordet i en ordbok eller be v�ran ordkung Reveal g�ra det �t er.

(Mindshooter �r inne p� helt r�tt sp�r)

Posted by RagingEskimo on Aug-19-2003 02:04:

TA-exklusiv insiderrapport p� plats

Ledsen om det h�r blir l�ngrandigt. K�nde bara att dedt kunde vara kul att f� lite vettig info p� inhemskt vis.

Jag s�ger bara en sak: var glada att ni bor i h�rliga Svedala.
Jag antar att ni kommer ih�g "kalabaliken" n�r det brann borta i Kista och halva Sthlm "slogs ut" - dedn g�ngen tyckte jag det var trevligt att f� vara ledig fr�n jobbet (i Kista) ett par dagar, och folk som bodde i Kista/Akalla l�rde sig grilla fr�n balkongen. Folkfest skulle jag n�stan kalla det..

Nu sitter jag h�r i Oakville utanf�r Toronto och f�rst�r verkligen inte hur man kan ha ett s� pass l�skigt dassigt eln�t att halva Kanada sl�s tillsammans med stora delar av norra USA (vilket det ENDAST begr�nsadees till av den enkla anledninen att n�n Homer Simpson-snubbe i n�t kraftverk i Pennsylvania kopplade ifr�n sig fr�n eln�tet och stoppade dominoeffekten som skapades av branden i f�rsta b�rjan. Han hade 48 sekunder p� sig att se p� vad som h�nde medan killen i samma position l�ngre norrut enligt uppgift bara hade 9 sekunder p� sig att uppfatta vad som var p� g�ng och koppla ifr�n sig).
Det har svajat lite till och fr�n med str�mmen nu ett par dagar s� vi har spelat Monopol tills v�ra �gon bl�der och jag har f�tt en grym insikt i exakt hur roligt br�dspelsversionen av Pok�mon - Master Trainer egentligen kan vara om man �ndrar reglerna lite. Man vet aldrig n�r str�mmen g�r igen eftersom kanadensarna har lite sv�rt f�r att skilja sig fr�n sin �lskade luftkonditionering, s� "l�gre str�mkonsumtion" �r s� n�ra svordom man kan komma i dagsl�get, �ven om det �r lite �verdrivet.

Intressant �r dock hela grejen om "terrorattackens" varande eller icke varande. Pajkastningen mellan USA och Kanada har varit fruktansv�rt underh�llande. Det har varit allt ifr�n "galna bondl�ppar bakom spakarna i Ontario" till "sensationslystna byrokratsubbor i Washington" i avdelningen Vi Skyller P� Varandra I St�llet F�r Att G�ra Ngot �t Saken.
Om jag inte missminner mig s� tror jag till och med Quebecfrarnsoserna fick sig en k�nga (som brukligt �r vare sig de hade med saken att g�ra eller ej).

Intresseklubben antecknar �ven att Wal Mart s�lt slut p� sitt lager av vatten-p�-flaska och portabla generatorer i regionen.

Sistn�mnda produktens �tg�ng grundas troligen i s�kandet efter hur man fortast f�r ig�ng sin AC.

Posted by dbl on Aug-19-2003 02:46:

Re: TA-exklusiv insiderrapport p� plats

quote:
Originally posted by RagingEskimo
och jag har f�tt en grym insikt i exakt hur roligt br�dspelsversionen av Pok�mon - Master Trainer egentligen kan vara om man �ndrar reglerna lite.

herregud... liiiider verkligen med dig.. vilket grymt �de