TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Minimix av det hårdare slaget! Lyssna =)


Posted by Connector on Aug-17-2003 19:07:

Minimix av det hårdare slaget! Lyssna =)

En minimix då utrymmet på hårddisken var mini =)

tracklist:
01. The Squad - Licht und Schall (cataclysm mix)
02. Steve Castro - Be as one
03. Rayden - I know ur waiting (uberdruck remix)
04. M-plax - Nut (störsender & endstazion remix)
05. A.S.Y.S. - From past to phuture
06. Solo Plastic - Get down

Några småmisstag men jag är nöjd =)

Ge gärna lite feedback!

TANKA HÄR =)


Posted by Glorie on Aug-17-2003 20:05:

Re: Minimix av det hårdare slaget! Lyssna =)

quote:
Originally posted by Connector
Ge gärna lite feedback!


Tack för mixen och bra musik! Jag hör inga misstag...
sista övergången e mkt fin!!!

du skulle låtit de sista sekunderna av mixen.. (som blir långsammare) varat ett tag till tycker jag alltså man hinner inte varva ner ef. att ha dansat
å sen kunde du tatt b1-remixen av "From past to phuture" Äh, j/k... ja tror bara det ja som gillar B1-an mer

skulle inte bli förvånad om man ser Dj Connector på Qlimax nästa feta fest 2004.


Posted by ScuL on Aug-18-2003 12:25:

har tankat.... ska kommentare när jag kommer tillbax.
(ska till en vän nu)


Posted by ScuL on Aug-18-2003 21:22:

det e mer hardtrance typ glorie.. qlimax är riktigt hardstyle

min kommentering om mixen:
det saknar några beats vid första övergången
du mixade andra låt in för sen, tror jag..
den andra övergången är mycket bättre men basstrummorna är för hårt.
jag gillar tredje låtet förresten
övergången mellan det tredje o fjärde låt är liten snabbt men det går. gillar den där bassline @ 19:50
och då kommer vi till riktiga hårda grejer @ 23:e minut.
påminner mig av kai tracid @ trance energy 2002
också liten snabbt inmixad förresten.
femte och sista övergången och mycket bra. det e perfekt in-sync och tidig inmixat. låterna är mycket bra tror jag. den sista gillar jag minnst.


Posted by Nyx on Aug-18-2003 21:36:

Re: Re: Minimix av det hårdare slaget! Lyssna =)

quote:
Originally posted by Glorie
å sen kunde du tatt b1-remixen av "From past to phuture" Äh, j/k... ja tror bara det ja som gillar B1-an mer


A1 mixen (som är en av mina favoritlåtar) äger B1!

quote:
Originally posted by ScuL
det e mer hardtrance typ glorie.. qlimax är riktigt hardstyle


sant..

vet du nåt ställe i amsterdam där man kan hitta hardstylemusik, ScuL?!

jag har nämligen skickat syrran till amsterdam för att köpa hardstylemusik till mig..hoppas hon hittar nåt..




Tracklistan ser fin ut, Connector..jag tankar ner mixen och kommenterar den imorrn..måste få lite sömn innan jag ska tvinga mig upp tidigt imorgon bitti!


Posted by Connector on Aug-18-2003 21:46:

Glorie: Tack så mycket =)

Scul: Tack för kritiken =)

Det saknas inga beats i första övergången. Låt 1 slutar precis när basen på låt 2 börjar (07:43). Nästa inmixning är nog en smaksak vilket som låter bäst. Men annars har du nog rätt i det du säger. Får öva mer vid vinylspelarna. Måste lära mig använda EQ bättre och hålla koll på volymen.

Nästa gång jag postar en mix så kommer den fan vara perfekt =)

Men jag hoppas du gillade den här =)


Posted by Glorie on Aug-19-2003 07:08:

quote:
Originally posted by ScuL
det e mer hardtrance typ glorie.. qlimax är riktigt hardstyle


Tsss....äsch då ja får väl ändra och säga... ..... hmmm, hardtrance-scenen på Trance Energy då
hoho

quote:

femte och sista övergången och mycket bra. det e perfekt in-sync och tidig inmixat.


wiiiiiiiii... de hörde t.o.m ja att den var klockren fast ja hörde inge fel på de andra heller


Posted by ScuL on Aug-19-2003 09:45:

quote:
Originally posted by Connector
Glorie: Tack så mycket =)

Scul: Tack för kritiken =)

Det saknas inga beats i första övergången. Låt 1 slutar precis när basen på låt 2 börjar (07:43). Nästa inmixning är nog en smaksak vilket som låter bäst. Men annars har du nog rätt i det du säger. Får öva mer vid vinylspelarna. Måste lära mig använda EQ bättre och hålla koll på volymen.

Nästa gång jag postar en mix så kommer den fan vara perfekt =)

Men jag hoppas du gillade den här =)


man måste vara kritiskt men jag gillade den ja.

kanske hörde jag fel.. ska lyssna igen till första övergången
okej kanske är det in-sync men det låter liten weird @ 7:31.



@ Nyx:
vad letar du efter?
hardstyle (albums) finns överallt, också i mainstream butikerna!
om du vill ha vinyler ska hon kolla hos MidTown Records.


Posted by Gate 42 on Aug-19-2003 10:25:

Riktigt härlig energikick det här! Skönt ös och i min mening är det väldigt bra mixat. Dock är jag inte så kräsen på den fronten eller vet "hur det ska låta". Jag är nöjd så länge det låter bra

Ska bli kul att höra mer mixar.


Posted by Nyx on Aug-19-2003 15:04:

bra låtval..några missar i nån av övergångarna..men i stort, en bra mix!





ScuL:
Ny hardstyle på cd eller vinyl..hon skulle gå runt i amsterdam och fråga i olika skivbutiker iaf..hon bör hittat nåt eftersom hon hade några holländare med sig som hjälpte till med översättningen..
kunde inte få tag på henne på mobilen nu dock

hon sa att de holländarna hon varit med var grymt bra på att sjunga svenska låtar och att de förstod en del svenska också..antar att svenska och holländska inte är helt olikt iom att du snart snackar flytande svenska!



Powered by: vBulletin
Copyright © 2000-2021, Jelsoft Enterprises Ltd.