TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Någon annan som får rysningar/gåshud av att
Pages (2): [1] 2 »
Någon annan som får rysningar/gåshud av att
kolla in någon förjävla fet konsert?
det händer mig varje gång jag ser någon konsert på tv, alltså då pratar jag inte typ allsång på skansen.
Det är väl att jag kan lätt leva mig in av hur det är att vara där, med värmen från folket, höga ljudvolymen, eventuella ljusshower, jumbotron-tv's, mängden folk som är för att se samma artister spela.
och detta gäller inte bara en musikgenre utan alltifrån heavy metall till trance från hiphop till gitarrpop.
känslan är otrolig och jag ångrar ibland att jag inte går oftare på konserter.
say mums
håller med till 100%...sån känsla att vara där
ska bli riktigt fett på mysteryland
Självklart får man rysningar av att kolla på feta konserter.
Längtar till höstens höjdpunkter (Devotion & The Lab), kommer bli maxxat.
| quote: |
| Originally posted by Gate 42 Självklart får man rysningar av att kolla på feta konserter. |
men inte bara trance, allt som man tycker är riktigt riktigt bra
Selvfølgelig.Hørte på et sample fra The Horrorist som akkurat hadde gjort ferdig opptredenen sin @ Terrordome i Nederland.MC Drokz spør om Oliver(hans egentlige navn) har noe å si til folket,og han svarer med å brøle "WAS IST LOS,DEUTSCHLAND!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!" og "EXTREME TERROR!!!!", som er to linjer fra den terror-klassikeren DJ Skinhead -Extreme Terror. Responsen fra publikum fikk det til å gå kaldt nedover ryggen på meg. 
ooh yeah 
| Originally posted by Sand Leaper Selvfølgelig.Hørte på et sample fra The Horrorist som akkurat hadde gjort ferdig opptredenen sin @ Terrordome i Nederland.MC Drokz spør om Oliver(hans egentlige navn) har noe å si til folket,og han svarer med å brøle "WAS IST LOS,DEUTSCHLAND!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!" og "EXTREME TERROR!!!!", som er to linjer fra den terror-klassikeren DJ Skinhead -Extreme Terror. Responsen fra publikum fikk det til å gå kaldt nedover ryggen på meg. |
de spinnade det på en fundraising-grej jag varit på innan min semester.
får typ alltid rysningar när jag hör introna som DJ'arna har på trance energy 
| Originally posted by dbl får typ alltid rysningar när jag hör introna som DJ'arna har på trance energy |

| Originally posted by ScuL haha den där låt är extremt hårt de spinnade det på en fundraising-grej jag varit på innan min semester.när publiken hörer första samplen går allt sönder ![]() |
Jepp,den er sannsynligvis det hardeste jeg har hørt i mitt liv,går vel opp i 300 BPM eller no sånn
jo jag får rysningar i ryggen när jag kollar på steves film från trance energy med johan gielen.. när de spelar "breathing" och alla håller upp sina tändare/lys grejer.. 
| Originally posted by ShyTrance jag mé ![]() speciellt dumonde @ trance energy 02 introt, där hörs the orange theme melodin i bakgrunden o som senare mixas till orange theme (moonmans orange juice remix) så mäktigt |
| Originally posted by JayBee jo jag får rysningar i ryggen när jag kollar på steves film från trance energy med johan gielen.. när de spelar "breathing" och alla håller upp sina tändare/lys grejer.. |
Fan jag önskar att jag kunde ha varit på fokused scandinavian tour, det verkar ha varit jävligt nice
. hur mycket folk var det som kom då egentligen?
Vet inte. Har glömt bort hur många biljetter det sas ha sålts. Men jag har för mig att en 2000 personer dök upp, och det är ju "rätt" nice för att vara lilla Sverige (och speciellt Nacka där jag bor
)
| Originally posted by Gate 42 Vet inte. Har glömt bort hur många biljetter det sas ha sålts. Men jag har för mig att en 2000 personer dök upp, och det är ju "rätt" nice för att vara lilla Sverige (och speciellt Nacka där jag bor ) |
det kan avgöra om jag dyker upp eller inte.
| Originally posted by JayBee ja men då undrar jag hur the lab ska kunna sälja 15 000 eller vad nu va. de måste ju verkligen satsa på utlandet i sånna fall. För att vara helt ärlig så tycker jag inte att det är så himla lockande. och det är irriterande att man inte vet vilka de hemliga dj's är. det kan avgöra om jag dyker upp eller inte. |
Beror ju helt och hållet på vad du menar för konserter...
För en gammal repris från ett fullsatt globen sedan två år tillbaka med Avril Lavigne eller vafan hon heter klockan 4 på morgonen på CANAL+ är knappast något jag stannar uppe för.
Men om MTV här uppe i norden kunde ta efter holländarna's dito och TMF och visa gotbitar från större trance events från Sverige och resten av Norden (och varför inte europa) på helgerna skulle jag nog aldrig mer lämna huset!
| Originally posted by DJ_Laszlo Beror ju helt och hållet på vad du menar för konserter... För en gammal repris från ett fullsatt globen sedan två år tillbaka med Avril Lavigne eller vafan hon heter klockan 4 på morgonen på CANAL+ är knappast något jag stannar uppe för. Men om MTV här uppe i norden kunde ta efter holländarna's dito och TMF och visa gotbitar från större trance events från Sverige och resten av Norden (och varför inte europa) på helgerna skulle jag nog aldrig mer lämna huset! |
| Originally posted by JayBee varför de är så jävla envisa på MTV och ZTV oxo och bara visar mainstream musik |
| Originally posted by reveal svaret på dina funderingar ligger i betydelsen av ordet "mainstream" |
även om det har blivit allt populärare, så skulle jag inte vilja säga att trance är mainstream...
| Originally posted by reveal även om det har blivit allt populärare, så skulle jag inte vilja säga att trance är mainstream... |
| Originally posted by JayBee Bra sagt. Jag har oxo länge funderat på varför de är så jävla envisa på MTV och ZTV oxo och bara visar mainstream musik. jag har alldrig någonsin sett nått trance event på tv |
| Originally posted by DJ_Laszlo Beror ju helt och hållet på vad du menar för konserter... För en gammal repris från ett fullsatt globen sedan två år tillbaka med Avril Lavigne eller vafan hon heter klockan 4 på morgonen på CANAL+ är knappast något jag stannar uppe för. Men om MTV här uppe i norden kunde ta efter holländarna's dito och TMF och visa gotbitar från större trance events från Sverige och resten av Norden (och varför inte europa) på helgerna skulle jag nog aldrig mer lämna huset! |
| Originally posted by ScuL Gör ingen illusioner, i Holland blir det värre och värre: De flyttade alla trance-programmer från TMF till MTV. På TMF visas bara en 'clipservice' då man kan välja clips via SMS. Och på MTV finns det bara en 'special' när det händer ett stort (kommersiellt) evenemang. Alltså det är typ två eller tre gånger i året. Trance Energy, Sensation och femton minuter om Dance Valley. Och där sluter det. även om ett gigantiskt (både populärt och stort) festival som Mysteryland sänder de ingenting. |