TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- 30 minuter till Mysteryland
Pages (3): [1] 2 3 »

Posted by ScuL on Aug-23-2003 08:32:

Satan (eek!) 30 minuter till Mysteryland

*mindshooter p� Sculs dator*

Nu har vi antligen vaknat och gjort oss i ordning for dagens bravader. Ska strax bege mig av med Martijn och Stefan till omradet, och vi ville bara retas lite igen har pa slutet.

*Stefan p� Sculs dator*

Dettta kommer bli s� satans kul... tyvarr kommer jag inte kunna ta med min kamera in men fan... vi kommer minnas detta foralltid utan bilder fran en kamera... ha de bra hemma i

*Scul p� Sculs dator*
vet inte precis vad jag ska skriva h�r; men det var v�ldigt trevligt att tr�ffa Kenny och Stefan .. tror att festet blir v�ldigt galen trots att v�dret ser liten d�ligt ut just nu

Posted by mjz on Aug-23-2003 09:37:

*�r inte ett dugg avundsjuk*

se iaf till att dela med er av dom d�r minnena om ni inte f�r med er n�n kamera...

hehe, intressant f�rresten att den enda som lyckades anv�nda �,� eller � d�r var holl�ndaren...

Posted by keddo on Aug-23-2003 10:49:

ofan, hoppas ni har det kul

Posted by zamson on Aug-23-2003 11:23:

fan va nice grabbar - ha roligt f�r mig med!

Posted by Vizay on Aug-23-2003 11:26:

ni f�r ha tokskoj d�r nu....lova det

ballt ocks�, nu har man sett scul p� bild

Posted by St_Andrew on Aug-23-2003 13:39:

nehr� inte ett dugg avundsjuk... PANIK!

Ha det j�vligt skoj! (hur man nu inte skulle kunna ha det d�r?)

quote:
Originally posted by mjz
hehe, intressant f�rresten att den enda som lyckades anv�nda �,� eller � d�r var holl�ndaren...

hehehehe

Posted by dbl on Aug-23-2003 13:50:

quote:
Originally posted by mjz

hehehehehe

j�kla bitches.. vill ju ocks� vara d������r.
hoppas ni f�r det f�rj�vla tr�kigt och att v�dret suger riktigt rej�lt....

skoja... kanske

Posted by Glorie on Aug-23-2003 14:05:

Cool

coooooolt som fan killar

Posted by dj_hysterix on Aug-23-2003 17:55:

trevligt

Posted by ScuL on Aug-23-2003 23:58:

quote:
Originally posted by dbl
hehehehehe

j�kla bitches.. vill ju ocks� vara d������r.
hoppas ni f�r det f�rj�vla tr�kigt och att v�dret suger riktigt rej�lt....

skoja... kanske

vi �r hemma nu igen... det var sjukt men vi �r s� j�vla slut just nu. kenny somnade flera g�nger i bilen p� v�gen hem
v�dret sprack upp s� fort vi kom in p� omr�det och vi har f�tt en fin solbr�nna.

vi �terkommer med en full partyreport senare..

gonatt \\ scul och steve (och en sovande kenny)

Posted by SWE_TRANCE on Aug-24-2003 00:34:

haha, faaan vad g�tt!
Jag har t�nkt p� er heela kv�llen faktiskt!!
Typ: "t�nk s� g�tt dom har det nere i Holland nue..."
L�t mind sofa, han �r ygnst..lol

Steve & Scul, hoppas att "ni" h�ll svenska fanan uppr�tt :
hoho, full �r jag nue..

Posted by dbl on Aug-24-2003 01:59:

quote:
Originally posted by ScuL
vi �r hemma nu igen... det var sjukt men vi �r s� j�vla slut just nu. kenny somnade flera g�nger i bilen p� v�gen hem
v�dret sprack upp s� fort vi kom in p� omr�det och vi har f�tt en fin solbr�nna.

vi �terkommer med en full partyreport senare..

gonatt \\ scul och steve (och en sovande kenny)

e s� n�r man e ung.... dem klarar inte s� mycket som vi gammlingar g�r... ehmmm... 20 e la gammalt.. eller????
b�rjar iallafall f� ont i ryggen... kan visserligen bero p� tr�ningen, men �nd�.... ehmm

sk�nt att v�dret blev b�ttre iallafall... jobbigt om det blir kasst.. speciellt om man �ker en j�vla v�g f�r att komma dit..

l�ngtar till party raporten
ska bli intressant att l�sa.....

sov s� gott.. speciellt lille kenny ponken

Posted by JayBee on Aug-24-2003 06:46:

GIVAKT! Godmorgon trancare, ni dansade bra ig�r. jag �r stolt �ver er, nu f�rtj�nar ni lite good ol' R&R. Men jag f�rv�ntar mig en fullst�ndig partyraport vid gryningen. MAN�VE.. jag menar DANS�VER!

Posted by ScuL on Aug-24-2003 12:40:

Ass�.. Kenny och Steve har just l�mnats huset
och de �r p� deras v�g tillbax till Norden..

Jag m�ste s�ga att ML var verkligen h�ftigt och imponerande, s�rskilt mainstage o. Q-dance stagen. Jag har faktiskt aldrig sett s� m�nga dansa tillsammans ute under dagen. Ni kommer att se bilderna som steve tog med sin 'throw-away'-kamera.

Vi b�rjade med att g�r runt festivalterr�ngen, det var delad i en norra och s�dra h�lft. (motorv�gen gick genom parken och man beh�vde tar bron att komma till andra sidan)

I norra h�lften fanns det de h�rdare stilerna: Q-dance (hardstyle), Third movement (industrial/hardcore), Cocoon (techno).
i s�dra h�lften fanns det: ID&T/mainstage, Lexion (club/trance), Subliminal, Splendid (UK garage), Rush (House).

Vi kommit in i norra sidan och parkerade trancemobilen d�r. F�rsta stagen vi gick till var Q-dance, vi s�g en bit av Bas & Ram och d�refter Kai Tracid. Han verkar alltid spinnar samma skivor (Trance 'n Acid, 4 just 1 day, osv). Efter det gick vill till s�dra h�lften. Kollade Lexion, Mainstage, osv. Tittade p� Fututeshock (live); l�tade liten konstigt men kul N�r vi s�g hela parken gick vi till Q-dance igen, d� spinnade Ben Sims. Hade aldrig h�rt av honom men det l�tade r�tt bra (till.ex. Arome - Hands up! (Scott Project remix). Efter han slutade (f�r tidigt, vet inte v�rf�r?) b�rjade Pila. Han spinnade groovy techno f�rst men det blev mer och mer hardstyle senare. Vi kollade Lexion eftersom det blev en bit tr�kigt. D�refter var det tid att h�mta liten mat.

Vi gick till mainstage, satt ner i graset, solade och v�ntade till Paul van Dyk kom up scenen. Han spinnade annorlunda �n vad jag �r van. Liten h�rdare (fett bass) och en l�t som l�tade liten som techno. Publiken var bara delvis interesserade i sin set och bara m�nniskorna som stod framf�r scenen var enthusiast om sin set, tyv�rr. Vilket gav Paul en anledning att vara liten 'pissed off', ID&T f�rs�kte att fr�ga honom f�r en intervju f�r DVD:n men han v�grade och f�rsvan snabbt.

F�rresten h�lsade vi ocks� med n�gra Holl�ndska-TA's, Miss Proximus f�rst och Optimus. Det kanske fanns flera men vet inte vem de var.

D� Sander Kleinenberg b�rjade ville jag �ka tillbax till Norra h�lften och tr�ffa min Holl�ndska kompis. Tyv�rr gick det inte s� l�tt som jag trodde eftersom ID&T placerade matf�rs�ljningen mitt p� v�gen dit och det var typ kl 20 (h�jdpunkten). Efter en l�ng k� tr�ffade jag �ntligen min kompis som hade inte alls set s�dra h�lften av terr�ngen. S� vi v�gade att g�r tillbax igen efter vi lyssnade @ Q-Dance f�r n�gra minuter. Tror att Haze och Abyss spinnade d�r. Min kompis ville ocks� se Ferry Corsten, so efter en kort rundledning gick vi till mainstagen och tr�ffade Steve och Kenny igen De trodde att Kleinenberg spinnade liten tr�kigt och hade satt sig ner p� graset.

Ferry Corsten var den n�sta som ska spinna och det var r�tt sjukt, j�tte mycket atmosfer, applaudera osv. Det blev m�rker och MC:n kastade glass i publiken, men det �r en stor som Steve och Kenny skulle ber�tta sj�lv Efter han var klar ville Kenny g�ra sin Poi-act och vi gick runt igen, Kenny poiade n�ra Rush t�ltet men det var faktiskt inte s� mycket m�nniskor som stannade och tittade. S� efter det gi vick till Q-Dance att se Technoboy spinna sista setet. Kenny ocks� f�rs�kta att Poi:a d�r men det var f�r m�nga m�nniskor. Som jag har sagt tidigare, jag har faktiskt aldrig sett s� m�nga m�nniskor lyssnar till samma musiken samtidigt p� en outdoor-festival. Bilderna ska bevisa det.

Och d� blev vi helt slut och 'strumplade' tillbax till bilen hehe

Allts� festen l�mnade en underbart intryck, jag hoppas absolut att Kenny och Steve tycker detsamma och det var v�ldigt trevligt att tr�ffa och festa tillsammans.

\\ScuL

Posted by chjo on Aug-24-2003 13:41:

L�ter s� h�rligt. Var p� ML 2002 och vet att det �r sk�n st�mning d�r, vill tillbax iaf 2004.
Ser fram emot n�gra bilder.

C

Posted by Amnezia on Aug-24-2003 16:06:

naajz grabz

var ox� d�r 02 � va riktigt grymt..tyv�rr s� tog ju pengarna slut p� korfu s� blev ju inge ML
men checka ni aldrig subliminal arenan?????? nunez,morillo,romeo s�� najz jue

verkar ju haft kul iaf (((thumb up))

Posted by ScuL on Aug-24-2003 16:11:

har varit d�r tv� g�nger f�r typ fem minuter. har ingen anning hur stilen heter som de spinner d�r .. d var iaf inte typ min stil.

Posted by JayBee on Aug-24-2003 16:27:

quote:

Vi gick till mainstage, satt ner i graset, solade och v�ntade till Paul van Dyk kom up scenen. Han spinnade annorlunda �n vad jag �r van. Liten h�rdare (fett bass) och en l�t som l�tade liten som techno. Publiken var bara delvis interesserade i sin set och bara m�nniskorna som stod framf�r scenen var enthusiast om sin set, tyv�rr. Vilket gav Paul en anledning att vara liten 'pissed off', ID&T f�rs�kte att fr�ga honom f�r en intervju f�r DVD:n men han v�grade och f�rsvan snabbt.

hmm vad� var det pinsamt lite folk vid pvd eller? vad� spelade han tidigt? vad tyckte du sj�lv spelade han s� d�ligt att han f�rtj�nade det eller? det kanske tillochmed var arrang�rernas fel eller vad s�ger du?

Posted by Amnezia on Aug-24-2003 16:32:

quote:
har varit d�r tv� g�nger f�r typ fem minuter. har ingen anning hur stilen heter som de spinner d�r .. d var iaf inte typ min stil.

hooouse f�r hela slanten grabben..sweeeeet
5min pfff m�ste ge det mer tid vettu

Posted by ScuL on Aug-24-2003 16:51:

quote:
Originally posted by JayBee
hmm vad� var det pinsamt lite folk vid pvd eller? vad� spelade han tidigt? vad tyckte du sj�lv spelade han s� d�ligt att han f�rtj�nade det eller? det kanske tillochmed var arrang�rernas fel eller vad s�ger du?

Nej det var inte f�r lite folk men de flesta dansade inte s� mycket. Bara m�nniskorna som stod framf�r scenen (typ 100~150 lr n�t).
Jag tror att han �r van att alla hoppar och skrikar osv, och det h�ndde inte. Fr�g mig inte v�rf�r men jag tror att det var arrong�rernas fel. Om de hade en t�lt med bara trance hade det varit mycket b�ttre, tror jag. Han spelade inte alls d�ligt men man kan s�ga att han hade ingen lust att spinna, han har aldrig lett till.ex.)

Posted by Glorie on Aug-24-2003 19:19:

King

quote:
Det blev m�rker och MC:n kastade glass i publiken

hmmmmm....det var mig en grymt sn�ll MC

Posted by SteveTranz4ever on Aug-25-2003 06:53:

Blir en liten snabbis innan jag drar till jobbet h�r

B�rjar 8 egentligen men fan jag kom ju hem runt 4 i natt...

Med f�rja och alla stopp tog det 13 timmar och 50 minuter f�r Kenny & mig att ta oss hem fr�n Scul... k�rde fort som fan p� autobahn kan jag lova... trance mobilen har aldrig t�tt s� bra...

Kan dra en snabbis.. de d�r med glassen som Scul n�mnde...

Det var allts� tv� snubbar fr�n n�t glass st�nd som kastade ut isglassar... alla ville ha en f�rst�s, jag fick n�stan en d� den snuddade mitt finger, tyckte det gjorde lite ont men den glassen var s� satans h�rd s� den slog upp ett s�r p� finger toppen... N�sta glass som kom mot oss studsade p� n�t s� denhamnade innanf�r kravallstaketen s� jag hoppa in och tog den Och delade den med Kenny... bara det att den var s� satans kall att det inte gick att �ta den, den var s�kert -200 grader s� den fastnade bara p� tungan....

Ha ha de va den de... ber�ttar mer sjuka saker senare...

Har f�resten kort p� Kenny & Ferry sCorsten, de f�r ni se snart...

Som Scul sa, mycket massivt party... var helt otroligt att se Q-Dance, s� satans mycke folk framf�r en scen...

Posted by mindshooter on Aug-25-2003 13:06:

Fan vilken fest allts�

Vet inte vart jag ska b�rja. Scul har f�tt med det mesta av vad vi gjorde, ska v�l mest l�gga till mina egna upplevelser och personliga �sikter.

Mainstage

Jag var lite besviken p� musiken. Det var f�r lite Trance, men det visste jag redan innan. Men PvD och Corsten spelade lite f�r lite som f�ll mig i smaken. Men jag var n�jd �nd�. Fick h�ra ett par riktigt feta... PvD droppade t.ex Nothing but you vilket jag v�ntat p�

Jag tyckte att b�de Corsten och PvD hade r�tt bra publikkontakt j�mf�rt med m�nga andra jag h�rt, men s� mycket drag var det tyv�rr inte p� holl�ndarna. M�ste h�lla med alla som sagt att vi i sverige vet hur det ska g�ras. Scandinavia tour hade fan mera liv och fart trots att vi var typ 10.000 f�rre d�r. Det var �nd� fett och vi sl�ppte loss l�ngst fram Blev filmade en hel del, hoppas man hamnar p� DVDn

Corsten log och hade skitkul hela sin spelning, st�rtsk�n, posade f�r kameror s� fort han s�g en och log o pekade p� folk hela tiden, spelade alla melodier p� sin luftsynt och "snarade" p� sin luftsnare Riktigt kul, saknade bara ett b�ttre l�tval fr�n honom.

Ett minus var ljudet, tro det eller ej. Det var fan f�r h�gt, t.om MED �ronproppar! Det var helt sjukt, basen slog s� h�gt att filtret i propparna bara gav ett fett j�vla UNZXXXRRRRGGG p� varje basslag, det gick inte att h�ra vilka l�tar som spelades utan att totalt h�lla f�r �ronen och lyssna. Man var tvungen att t�ppa f�r dom sm� h�l med filter som finns i �ronpropparna f�r att h�ra. Skitdumt tycker jag. Tillslut gav jag upp och bara dansade, men jag h�rde t.ex inte att ferry droppade Eon - Pocket damage f�rr�n typ efter halva breaket n�r basen lagt sig, och det �r st�rt eftersom jag kan hela den uppbyggnaden typ framl�nges och bakl�nges utantill.
Annars var det riktigt fett att n�stan flyga iv�g av basen f�r deras feta bassystem

Inte en holl�ndare hade f�rresten �ronproppar (jo 1 av 40.000 som stefan hittade) utan dom kollade ist�llet konstigt p� oss och flera kom fram och fr�gade om man inte tyckte om musiken eller varf�r man hade saker i �ronen. Flera gjorde tecken �t mig att dra ut dom och kollade konstigt p� mig n�r jag h�ll f�r h�len f�r att h�ra b�ttre.
Dom s�lde inte ens �ronproppar, Scul ville ha men fick inte tag p� n�gra. Usch... Jag hade ett s�nt f�rbenat pip �nr jag skulle sova, stefan ox�. Vi var tvungen att ha en fet fl�kt p� inne p� rummet f�r att leda bort ljudet.

Den mest obeskrivliga upplevelsen jag n�nsin haft m�ste varit n�r jag besteg det stora gr�sb�rget vid Q-Dance scenen...typ 80 meter h�gt eller n�t. N�r jag blickade ner (klockan var m�rkt) s� s�g jag 30.000 pers som dansade framf�r deras sjuuuuuuukt massiva system med lampor och ljud. Det var heeeeeelt st�rt. Sen stod det folk hela v�gen upp p� berget och dansade. Dom hade eldkastare uppe p� hela riggningen som gick i tack med basen och l�s upp alla som dansade. Ojoj, g�r inte att beskriva, stefan tog kort, hoppas dom blir bra s� ni f�r se!!

Poi:andet s�g, jag hade f�rs�kt kolla med min kontaktperson var jag skulle st� och s�, hade f�tt gratisbiljetter f�r att komma ner juh. Men hon svarade aldrig p� mina fr�gor om var jag skulle vara eller s�, s� jag t�nkte att jag skulle glida runt och k�ra lite bara.
Det s�g iaf Fanns inte plats framf�r n�gon scen och p� dom st�llen d�r jag k�rde kollade folk i n�n sekund och gled vidare. Berodde mycket p� att det inte var eld tror jag men Holl�ndarna verkar vara v�rre �n Svenskar, iaf h�r. Hade nog blivit b�ttre om jag st�tt n�nstans d�r jag syntes, och d�r folk dansade och ville titta typ, men men. Det s�g Stefan och jag gick juh gratis iaf

Va riktigt m�r efter�t, somnade i bilen, alla som har utdelat en kommentar om detta kommer att f� sitt straff inom sinom tid. Jag har en lista h�r.

Sen satt vi hemma hos Scul och chillade.
Vill tacka dig �n en g�ng mannen f�r att du st�llde upp s� j�vla fett och l�nade ut din vind till mig och Steve!!! Fan allts�, folk man inte ens k�nner kommer fr�n ett annat land och sover �ver. Vi blev behandlade som kungar med frukost och skjuts till matst�llen. We owe you one!!! Du vet var du kan sova n�r du kommer upp och jag hoppas verkligen att du g�r det!

V�ntar med sp�nning p� korten fr�n festen och hoppas att flera TAs h�nger p� n�sta g�ng. Kanske orkar Steve sl�nga ihop Road-trip filmen vi gjorde Trots att vi inte fick ta med kameran in tyv�rr. Men vi filmade en del kul p� v�gen.

Tack f�r mig \ Kenny

Posted by JayBee on Aug-25-2003 16:33:

quote:
Originally posted by mindshooter
Fan vilken fest allts�

Vet inte vart jag ska b�rja. Scul har f�tt med det mesta av vad vi gjorde, ska v�l mest l�gga till mina egna upplevelser och personliga �sikter.

................

Tack f�r mig \ Kenny

Jag lider med dig ang�ende ljud niv�n

f�r man fr�ga varf�r du inte k�rde med eld?

kul att ni �r tillbaka

Posted by zamson on Aug-25-2003 18:40:

hey kenny o steve, kul att ni hade roligt p� resan!! n�sta �r f�r man ju sj�lv dra p� n�n s�n d�r festival - verkar skitkul!

Pages (3): [1] 2 3 »