TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Holland
-- NLTA MP3 Mix Contest Oktober 2003
Pages (14): [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 »
NLTA MP3 Mix Contest Oktober 2003
Dames,
Het is al weer enige tijd stil rond de contestjes der mixers op het nederlandse forum. Tijd om daar verandering in te brengen. De vinyl contest is niet zo goed verlopen vanwege afwezige mixers alsmede afwezige juristen. Komkommertijd is nu weer over, iedereen is weer veilig teruggekeerd uit een of ander bananenrepubliek, zelfs die knakker die gegijzeld was in Afrika is weer terug... DUSSSS
Tijd voor een mp3 mixcontest dus, ik heb er zin aan .o/
Wanneer: 1 September 2003 @ 00:00
Sluitingsdatum: 30 September 2003 @ 23:59
Uitslagdatum: 14 Oktober 2003 @ 12:00
Wie:
- Chicane aka Endeavour
- Cosmic aka himself
- deejayv
- babbel
- Djeebie
- Switch
- Jesse
- Original
- Basvh
- ahp2002
- Smirnoff
- Bailey
- artworx
- japeman
- DJ Siesta
- Zilla
Jury:
- Asperge
- Arj1o1 (?)
- Creamfields23
- DJ D-Man
Meenemen naar een afgelegen weiland en keihard kontneuken:
- De Buurvrouw
Wat denken de dames ervan?
Goed plan, k help wel met jureren! Mijn zelfkennis zegt mij dat mijn mixskills (nog) niet goed genoeg zijn om deel te nemen.
ik ga niet nog een keer naar die KUT bagger horen hoor 
ben ik robin-san aiiight?
kan me niet herinneren mij ergen voor te hebben opgegeven.. of misschien wel, heel lang geleden..
eniwaai k heb dr geen tijd voor, voor vinyl contest zou k misschien nog tijd maken, maar mp3 zie k nu even niet zo zitten, sorry.
ow sorry, zat naar Asperge's sig te kijken en leek verdacht veel op de jouwe.. excuus zal draadje eem aanpassen
/me aait Robin 
miaaaaaaaaaaw!
geeft niet hor 
en asperge EDIT JE SIG!

| quote: |
| Originally posted by robin miaaaaaaaaaaw! geeft niet hor ![]() en asperge EDIT JE SIG! |
Lijkt me leuk, count me in
hey leuk plan 
ik wil ook wel meedoen!
wat zijn de eisen wat betreft lengte? 1 uur.. 80 minuten.. ??
verder neem ik aan dat tegen de tijd dat iedereen klaar is er voor hosting gezorgd gaat worden? 
ik kan MISSCHIEN wel weer jureren
| quote: |
| Originally posted by deejayv hey leuk plan ![]() ik wil ook wel meedoen! wat zijn de eisen wat betreft lengte? 1 uur.. 80 minuten.. ?? verder neem ik aan dat tegen de tijd dat iedereen klaar is er voor hosting gezorgd gaat worden? |
Kontneuken doe ik niet aan mee, behalve als het Dameskonten zijn.
IK wil wel een handje meehelpen door te jureren.
/Me Hoopt op vette overgangen die ik sneaky kan overnemen 
misshien punten om op te letten bij jureren:
-mixtechniek (dus overgang en effecten)
-verhaallijn (platenkeuze dus niet keiharde plaat en dan kei rustigte en dan weer keihard)
-??
Ik wil ook wel jurylid spelen als jullie nog meer mensen nodig hebben in de jury 
ok dan, ik zou vorige keer al meedoen maar dat is toen niet helemaal goed gegaan.
Ga nogmaals een poging wagen deze keer 
Hierbij wil ik me dan ook maar opgeven om een gooi te doen naar de nummer 1 positie 
ik geef me ook op voor een miksie 
btw ik heb voor jullie mensjes effe de Razorlame encoder en een normalizer geupped, zodat de kwaliteit van elke mix hetzelfde is
Mp3Gain Normalizer
Razorlame
Mp3gain is een programma dat niet zoals de meeste normalizers werkt. het re-encodeert de mp3 NIET, dus je hebt geen kwaliteitsverlies
hoe gebruik je het?
nou ten eerste open je het programma, klik dan op "Open Bestand(en)", en selecteer dus het bestand (heel logisch)
geef daarna het aantal decibels aan, 89 dB is normaal
selecteer daarna het bestand in de lijst onderaan, daarna klik op "Nummer Analyse"
duurt effe een paar seconden, maar hierna mag je op de knop "Nummer Niveau" klikken. (duurt minuutje, afhankelijk van de pc)
Klaar!!!
oh en je kunt natuurlijk alle mp3s eerst normalizen zodat tijdens het mixen je niet zit te klooien met de volume
btw je kunt de nederlandse taal kiezen als je slecht in engels bent 
voor degenen die niet weten hoe je een cue moet maken, je kunt gewoon een bestaande .cue aanpassen in kladblok, als je alle beginpunten weet waar je een track wilt laten beginnen in een mix, door bijvoorbeeld met Cooledit of Soundforge te gebruiken.
hier is een voorbeeld van een cuefile:
PERFORMER "
TITLE "
FILE "
TRACK 01 AUDIO
TITLE "Marrakech"
PERFORMER "Altitude"
INDEX 01 00:00:00
TRACK 02 AUDIO
TITLE "Air Traffic"
PERFORMER "Three Drives"
INDEX 01 05:04:07
TRACK 03 AUDIO
TITLE "Protonic"
PERFORMER "Sonorous"
INDEX 01 11:05:31
TRACK 04 AUDIO
TITLE "Amnesiac"
PERFORMER "P.O.S."
INDEX 01 16:11:43
TRACK 05 AUDIO
TITLE "I Am Alone (Mirco De Govia Mix)"
PERFORMER "Sun Decade"
INDEX 01 20:32:42
TRACK 06 AUDIO
TITLE "Sweetest Dreams (Ferry Corsten Mix)"
PERFORMER "Corderoy"
INDEX 01 24:44:23
TRACK 07 AUDIO
TITLE "Clost To Me (DJ Fire's Sunset Mix)"
PERFORMER "Fire & Ice ft. Edvika"
INDEX 01 30:19:03
TRACK 08 AUDIO
TITLE "Free Your Mind (Sapphirecut's Epic Mix)"
PERFORMER "Sapphirecut"
INDEX 01 35:49:14
TRACK 09 AUDIO
TITLE "Hardly A Day (Filterheadz Remix)"
PERFORMER "QED"
INDEX 01 40:54:28
TRACK 10 AUDIO
TITLE "3rd Dimension"
PERFORMER "Signum"
INDEX 01 43:52:33
TRACK 11 AUDIO
TITLE "Proceed"
PERFORMER "Ronald van Gelderen"
INDEX 01 49:40:62
TRACK 12 AUDIO
TITLE "Spaceman"
PERFORMER "System F"
INDEX 01 54:38:15
TRACK 13 AUDIO
TITLE "Tranceformation"
PERFORMER "PUSH vs. Globe"
INDEX 01 60:31:72
TRACK 14 AUDIO
TITLE "Mistral"
PERFORMER "G.T.R."
INDEX 01 66:58:12
TRACK 15 AUDIO
TITLE "Flakes"
PERFORMER "Matti Laamanen"
INDEX 01 71:49:12
typ je eigen nummers tussen de "" en verander de tijden.
LEP OP!, een tijd kan tot xx:xx:75 zijn, dus niet bijvoorbeeld 45:32:95 <-- laatste getal moet dus onder de 75 zitten
op de 1 of andere manier is dit fout
Oei.. te laat.. Dut niks
Volgende keer doet mijn persoontje ook mee, vind mezelf nog niet goed genoeg.
(gezien het feit dat in mijn eerst 20 nr mix een aantal heerlijke maar ook een aantal gruwelijke overgangen zaten..)
next time--> count me in
je bent nog niet te laat hoor met inschrijven lol
| quote: |
| Originally posted by Fkwebeman Oei.. te laat.. Dut niks Volgende keer doet mijn persoontje ook mee, vind mezelf nog niet goed genoeg. (gezien het feit dat in mijn eerst 20 nr mix een aantal heerlijke maar ook een aantal gruwelijke overgangen zaten..) next time--> count me in |
je kan mij iig wel inschrijven 
hep mn zomermix nog liggen die ik graag beoordeeld zie!
mwoa..
nee, deze maand sowieso geen tijd voor. Gezien het feit dat ik het HEEEEEEEEEEEL druk ga krijgen met verhuizen naar mijn kamer EN afstuderen..
| quote: |
| Originally posted by Switch LEP OP!, een tijd kan tot xx:xx:75 zijn, dus niet bijvoorbeeld 45:32:95 <-- laatste getal moet dus onder de 75 zitten op de 1 of andere manier is dit fout |
Ik wil opzich ook wel een mix maken, zijn er nog restricties in het gebruik van bepaalde progammas?
Powered by: vBulletin
Copyright © 2000-2021, Jelsoft Enterprises Ltd.