TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Holland
-- NLTA MP3 Mix Contest Oktober 2003
Pages (14): [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 »


Posted by Chicane on Aug-27-2003 17:59:

Smiley DJ NLTA MP3 Mix Contest Oktober 2003

Dames,

Het is al weer enige tijd stil rond de contestjes der mixers op het nederlandse forum. Tijd om daar verandering in te brengen. De vinyl contest is niet zo goed verlopen vanwege afwezige mixers alsmede afwezige juristen. Komkommertijd is nu weer over, iedereen is weer veilig teruggekeerd uit een of ander bananenrepubliek, zelfs die knakker die gegijzeld was in Afrika is weer terug... DUSSSS

Tijd voor een mp3 mixcontest dus, ik heb er zin aan .o/

Wanneer: 1 September 2003 @ 00:00
Sluitingsdatum: 30 September 2003 @ 23:59
Uitslagdatum: 14 Oktober 2003 @ 12:00

Wie:
- Chicane aka Endeavour
- Cosmic aka himself
- deejayv
- babbel
- Djeebie
- Switch
- Jesse
- Original
- Basvh
- ahp2002
- Smirnoff
- Bailey
- artworx
- japeman
- DJ Siesta
- Zilla

Jury:
- Asperge
- Arj1o1 (?)
- Creamfields23
- DJ D-Man

Meenemen naar een afgelegen weiland en keihard kontneuken:
- De Buurvrouw

Wat denken de dames ervan?


Posted by Asperge on Aug-27-2003 18:17:

Goed plan, k help wel met jureren! Mijn zelfkennis zegt mij dat mijn mixskills (nog) niet goed genoeg zijn om deel te nemen.


Posted by Siesta on Aug-27-2003 18:23:

ik ga niet nog een keer naar die KUT bagger horen hoor


Posted by robin on Aug-27-2003 18:53:

ben ik robin-san aiiight?

kan me niet herinneren mij ergen voor te hebben opgegeven.. of misschien wel, heel lang geleden..

eniwaai k heb dr geen tijd voor, voor vinyl contest zou k misschien nog tijd maken, maar mp3 zie k nu even niet zo zitten, sorry.


Posted by Chicane on Aug-27-2003 19:03:

ow sorry, zat naar Asperge's sig te kijken en leek verdacht veel op de jouwe.. excuus zal draadje eem aanpassen

/me aait Robin


Posted by robin on Aug-27-2003 19:07:

miaaaaaaaaaaw!

geeft niet hor

en asperge EDIT JE SIG!


Posted by Asperge on Aug-27-2003 21:04:

quote:
Originally posted by robin
miaaaaaaaaaaw!

geeft niet hor

en asperge EDIT JE SIG!


Wanneer de tijd er rijp voor is ja


Posted by Cosmic on Aug-27-2003 21:09:

Lijkt me leuk, count me in


Posted by deejayv on Aug-27-2003 21:14:

hey leuk plan

ik wil ook wel meedoen!
wat zijn de eisen wat betreft lengte? 1 uur.. 80 minuten.. ??
verder neem ik aan dat tegen de tijd dat iedereen klaar is er voor hosting gezorgd gaat worden?


Posted by arj1o1 on Aug-28-2003 06:30:

ik kan MISSCHIEN wel weer jureren


Posted by Chicane on Aug-28-2003 08:04:

quote:
Originally posted by deejayv
hey leuk plan

ik wil ook wel meedoen!
wat zijn de eisen wat betreft lengte? 1 uur.. 80 minuten.. ??
verder neem ik aan dat tegen de tijd dat iedereen klaar is er voor hosting gezorgd gaat worden?


Idd max. 80 minuten en min 60. plus cue files svp, gaarne gecodeerd in 192kbps met LAME, tenzij onze host kleinere bestanden wil moeten we uitwijken naar 128kbps of lager. Zorg er ook voor dat je een "normalize" doet van 97% tot maximaal 99% om distortion en narigheid te voorkomen voordat je codeerd/opslaat als wave

Stijl maakt niet uit, dat is mag nimmer een punt van kritiek zijn. Andere punten van kritiek moeten de juryleden even goed over eens zijn, iig mixtechniek (overgangen, effecten, etc), platenkeuze wordt wat lastiger om objectief te kunnen oordelen maar goed, daar moet de jury over eenstemmen


Posted by Creamfields23 on Aug-28-2003 08:48:

Kontneuken doe ik niet aan mee, behalve als het Dameskonten zijn.

IK wil wel een handje meehelpen door te jureren.

/Me Hoopt op vette overgangen die ik sneaky kan overnemen


Posted by arj1o1 on Aug-28-2003 08:58:

misshien punten om op te letten bij jureren:

-mixtechniek (dus overgang en effecten)
-verhaallijn (platenkeuze dus niet keiharde plaat en dan kei rustigte en dan weer keihard)
-??


Posted by DJ D-Man on Aug-28-2003 09:32:

Ik wil ook wel jurylid spelen als jullie nog meer mensen nodig hebben in de jury


Posted by babbel on Aug-28-2003 14:27:

ok dan, ik zou vorige keer al meedoen maar dat is toen niet helemaal goed gegaan.

Ga nogmaals een poging wagen deze keer


Posted by Djeebie on Aug-28-2003 16:17:

Hierbij wil ik me dan ook maar opgeven om een gooi te doen naar de nummer 1 positie


Posted by Switch on Aug-28-2003 19:08:

ik geef me ook op voor een miksie

btw ik heb voor jullie mensjes effe de Razorlame encoder en een normalizer geupped, zodat de kwaliteit van elke mix hetzelfde is

Mp3Gain Normalizer

Razorlame


Mp3gain is een programma dat niet zoals de meeste normalizers werkt. het re-encodeert de mp3 NIET, dus je hebt geen kwaliteitsverlies

hoe gebruik je het?

nou ten eerste open je het programma, klik dan op "Open Bestand(en)", en selecteer dus het bestand (heel logisch)

geef daarna het aantal decibels aan, 89 dB is normaal

selecteer daarna het bestand in de lijst onderaan, daarna klik op "Nummer Analyse"
duurt effe een paar seconden, maar hierna mag je op de knop "Nummer Niveau" klikken. (duurt minuutje, afhankelijk van de pc)
Klaar!!!

oh en je kunt natuurlijk alle mp3s eerst normalizen zodat tijdens het mixen je niet zit te klooien met de volume

btw je kunt de nederlandse taal kiezen als je slecht in engels bent


Posted by Switch on Aug-28-2003 19:50:

voor degenen die niet weten hoe je een cue moet maken, je kunt gewoon een bestaande .cue aanpassen in kladblok, als je alle beginpunten weet waar je een track wilt laten beginnen in een mix, door bijvoorbeeld met Cooledit of Soundforge te gebruiken.

hier is een voorbeeld van een cuefile:

PERFORMER ""
TITLE ""
FILE ".mp3" MP3
TRACK 01 AUDIO
TITLE "Marrakech"
PERFORMER "Altitude"
INDEX 01 00:00:00
TRACK 02 AUDIO
TITLE "Air Traffic"
PERFORMER "Three Drives"
INDEX 01 05:04:07
TRACK 03 AUDIO
TITLE "Protonic"
PERFORMER "Sonorous"
INDEX 01 11:05:31
TRACK 04 AUDIO
TITLE "Amnesiac"
PERFORMER "P.O.S."
INDEX 01 16:11:43
TRACK 05 AUDIO
TITLE "I Am Alone (Mirco De Govia Mix)"
PERFORMER "Sun Decade"
INDEX 01 20:32:42
TRACK 06 AUDIO
TITLE "Sweetest Dreams (Ferry Corsten Mix)"
PERFORMER "Corderoy"
INDEX 01 24:44:23
TRACK 07 AUDIO
TITLE "Clost To Me (DJ Fire's Sunset Mix)"
PERFORMER "Fire & Ice ft. Edvika"
INDEX 01 30:19:03
TRACK 08 AUDIO
TITLE "Free Your Mind (Sapphirecut's Epic Mix)"
PERFORMER "Sapphirecut"
INDEX 01 35:49:14
TRACK 09 AUDIO
TITLE "Hardly A Day (Filterheadz Remix)"
PERFORMER "QED"
INDEX 01 40:54:28
TRACK 10 AUDIO
TITLE "3rd Dimension"
PERFORMER "Signum"
INDEX 01 43:52:33
TRACK 11 AUDIO
TITLE "Proceed"
PERFORMER "Ronald van Gelderen"
INDEX 01 49:40:62
TRACK 12 AUDIO
TITLE "Spaceman"
PERFORMER "System F"
INDEX 01 54:38:15
TRACK 13 AUDIO
TITLE "Tranceformation"
PERFORMER "PUSH vs. Globe"
INDEX 01 60:31:72
TRACK 14 AUDIO
TITLE "Mistral"
PERFORMER "G.T.R."
INDEX 01 66:58:12
TRACK 15 AUDIO
TITLE "Flakes"
PERFORMER "Matti Laamanen"
INDEX 01 71:49:12

typ je eigen nummers tussen de "" en verander de tijden.
LEP OP!, een tijd kan tot xx:xx:75 zijn, dus niet bijvoorbeeld 45:32:95 <-- laatste getal moet dus onder de 75 zitten
op de 1 of andere manier is dit fout


Posted by Fkwebeman on Aug-28-2003 22:26:

Oei.. te laat.. Dut niks

Volgende keer doet mijn persoontje ook mee, vind mezelf nog niet goed genoeg.

(gezien het feit dat in mijn eerst 20 nr mix een aantal heerlijke maar ook een aantal gruwelijke overgangen zaten..)

next time--> count me in


Posted by Switch on Aug-28-2003 23:30:

je bent nog niet te laat hoor met inschrijven lol


Posted by Chicane on Aug-29-2003 01:28:

quote:
Originally posted by Fkwebeman
Oei.. te laat.. Dut niks

Volgende keer doet mijn persoontje ook mee, vind mezelf nog niet goed genoeg.

(gezien het feit dat in mijn eerst 20 nr mix een aantal heerlijke maar ook een aantal gruwelijke overgangen zaten..)

next time--> count me in


Tuurlijk kan je nog meedoen, begint pas 1 september dus tijd zat om in te schrijven.. kan ik je toevoegen?


Posted by Jesse on Aug-29-2003 09:56:

je kan mij iig wel inschrijven

hep mn zomermix nog liggen die ik graag beoordeeld zie!


Posted by Fkwebeman on Aug-29-2003 10:07:

mwoa..

nee, deze maand sowieso geen tijd voor. Gezien het feit dat ik het HEEEEEEEEEEEL druk ga krijgen met verhuizen naar mijn kamer EN afstuderen..


Posted by M_Peror on Aug-29-2003 14:57:

quote:
Originally posted by Switch
LEP OP!, een tijd kan tot xx:xx:75 zijn, dus niet bijvoorbeeld 45:32:95 <-- laatste getal moet dus onder de 75 zitten
op de 1 of andere manier is dit fout

Dat komt omdat het laatste getal staat voor *aantal frames* en niet voor *honderdste seconde*. Is omdat het principe van een cue-file afkomstig is van audio-CD's en die bevatten 75 frames per seconde.



For those who care anyway...


Posted by Original on Aug-29-2003 15:12:

Ik wil opzich ook wel een mix maken, zijn er nog restricties in het gebruik van bepaalde progammas?


Pages (14): [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 »

Powered by: vBulletin
Copyright © 2000-2021, Jelsoft Enterprises Ltd.