TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Holland
-- Chicane @ Asta
Chicane @ Asta
Afgezien me party-agenda al aardig vol begint te raken, kan deze avond er ook nog wel bij. Lijkt mij een zeer intressant avondje.
Vrijdag 5 september 2003. ASTA presenteert Chicane. Voor ��n keer in 2003 treedt Chicane op in een Nederlandse club en ASTA is met recht trots. Erg trots. Voorafgegaan en opgevolgd door Misja Helsloot garandeert ASTA een avond muzikaal spektakel. Kaarten voor het evenement kunnen alleen aan de deur van ASTA worden gekocht op 5 september. De deuren van ASTA openen om 23.00 uur. Het is verstandig om niet veel later de trappen van ASTA te betreden.
De doorgeslagen fans van Chicane kunnen op zaterdag 6 september terecht op DancePop alwaar Chicane optreed tezamen met onder meer Hybrid, Kosheen en Soulvation. Een week later zal Chicane (Nick Bracegirdle) zijn nieuwe album �Easy to Assemble� lanceren met daarop meer dan gebruikelijk �song based� materiaal.
3 jaar geleden brak Chicane in geheel Europa door met het nummer �Don�t give up�, ondersteund door Brian Adams. Met het nieuwe album en in het bijzonder met de single �Love on the run� verwacht Chicane vergelijkbaar succes te behalen. De live optredens van Chicane worden alom geprezen vanwege de hoge kwaliteit van zowel de muziek als de visuele ondersteuning. ASTA verwacht een bijzondere avond.
Re: Chicane @ Asta
| quote: |
| Originally posted by MaGiK54 De live optredens van Chicane worden alom geprezen vanwege de hoge kwaliteit van zowel de muziek als de visuele ondersteuning. ASTA verwacht een bijzondere avond. |
Re: Re: Chicane @ Asta
| Originally posted by Dj Lex De kwaliteit mag dan hoog zijn, dansbaar is het absoluut niet. Op 4 Elements was dit het absolute dieptepunt, waardoor ze op Impulz uit de line-up gehaald werden. |
de halve zaal liep leeg toen Chicane een kleine 10 minuten bezig was. Lekkere muziek hoor, maar niet bepaald iets voor een feest.
Re: Re: Re: Chicane @ Asta
| Originally posted by HiGH_NrG Was het TE rustig ofzo? Omdat je zegt dat het niet dansbaar was... |
Ja, op 4E werkte 't niet fantastisch (understatement), maar ik denk dat dat meer aan de timing lag (ineens TE rustig recht na een stampende set van Gielen) dan aan hun zelf. Chicane komt denk ik ook niet tot hun recht op zo'n feest. Vind de muziek die ze maken echt super dus ik ben zeker van plan ze een nieuwe kans te geven in de Asta.
En Misja Helsloot is ook nooit weg. 
ben niet zo weg van live
ga denk ik wel zaterdag naar michel de hey en erick e @ asta 
| Originally posted by Magic83 ben niet zo weg van live ga denk ik wel zaterdag naar michel de hey en erick e @ asta |
| Originally posted by MaGiK54 Dank u voor het helpen herinneren. Ik word helemaal gek van de goede clubavonden die de komende weken er aan zitten te komen. |

Ik denk dat de slechte performance van chicane ook lah aan het slecht afgestelde geluid. De beat moest van de drummer komen waarschijnlijk stond daar iets niet goed. Hybrid was ook live met drummer gvd je werd totaal weggeblazen door die beat

Nou, ik ga denk ik toch maar ff kijken vanavond... wil ze graag een nieuwe kans geven!
Maat van me wil niet mee, uit financieel hoogpunt, zal wel weer een avondje Kings worden op Scheveningen, ook altijd wel gezellig met onze eigen dj Timo, dus dat wordt "it's raining man", Paradise by the Dashboardlight" en de "Greasemix", misschien met een beetje zeuren dattie "Raindown on me (Tiesto Mix)" draait en dat gaat dan waarschijnlijk mijn muzikale hoogtepunt van de avond worden 
| Originally posted by MaGiK54 Maat van me wil niet mee, uit financieel hoogpunt, zal wel weer een avondje Kings worden op Scheveningen, ook altijd wel gezellig met onze eigen dj Timo, dus dat wordt "it's raining man", Paradise by the Dashboardlight" en de "Greasemix", misschien met een beetje zeuren dattie "Raindown on me (Tiesto Mix)" draait en dat gaat dan waarschijnlijk mijn muzikale hoogtepunt van de avond worden |
Sooowww... nou jullie weten niet wat jullie gemist hebben! Chicane was lekkerrrr en echt veel en veel beter dan op 4 Elements!
Het geluid was ook beter en in een clubsfeer komen ze denk ik ook gewoon beter over of zo... toppie! En zeer professioneel: op een gegeven moment vielen midden onder een nummer de syntesizers uit (een of andere onverlaat had een stekker losgetrokken of zo), zodat alleen de drums en de gitaar overbleven; binnen no-time sprongen alle bandleden die niets te doen hadden dat nummer overeind en pakten een instrument, van saxofoon tot dwarsfluit, en die hebben me daar een potje staan jammen, geweldig! En toen het allemaal gefixt was gingen ze weer naadloos over in het nummer waar ze mee bezig waren.
En Misja Helsloot was zeker niet zomaar "opwarmer" en "afsluiter"... hij was een volwaardig onderdeel van de avond. Kende 'm alleen van een cd en een gedownloade set, had 'm nog nooit "in het echt" gehoord. Maar hij heeft mijn hoge verwachtingen meer dan waargemaakt! Complimenten aan Misja!
En ook aan de Asta natuurlijk... mijn tweede keer pas daar, maar vind 't een geweldige tent (met leuke dames achter de bar -- liefs aan Annika!). Zoals ik na Armin al zei: jullie gaan me hier zeker vaker zien.
En nou ga ik pitten want anders trek ik het morgen echt niet en dat vind ik zonde van Armin
Trusten pplz!
Misja Helsloot is een hele goeie dj. Hij is de laatste tijd hard aan de weg aan het timmeren om een echte topper te worden. Veel nieuwe kwaliteitstrance, zoals Armin het een half jaar geleden nog draaide 
had gister echt een topavond. Helsloot draaide heerlijke trance, vooral na chicane. Heb hem afgelopen maadnen al paar keer live horen draaien en elke keer ben ik weer aangenaam verrast. Hij draait zulke lekkere, maar vooral onbekende tranceplaten. Gister heb ik ook weer een paar knallersvoorbij horen komen die ik nog niet eerder gehoord had.
Maar in eerste instantie kwam ik uiteraard voor Chicane. En dat was echt super. Ze speelde voornamelijk "popsongs" van hun nieuwe cd. Had ik wel verwacht, maar had niet zo gehoeven voor mij. Ik kwam eigenlijk voor een paar nummers en de 3 beste daarvan speelden ze live: halcyon, offshore en saltwater. Was echt super om die live t horen. Was zo mooi, echt kippenvel gewoon. De liveset: Chicane - live @ Palledium is een van mijn favoriete sets allertijden, gebruik ik zo af en toe om lekker beetje te trippen. Kan die set wel dromen. En gister toen ik die nummers hoorde was ik meteen weer in mijn trip haha, was echt zo bizar gevoel, ging helemaal uit mijn dak. Tot dusver mijn hoogtepunt van dit jaar!!
Na Chicane's optreden ging Helsloot dus weer verder. Wij stonden toen boven op het "balkon" een broodje te eten. Toen keek ik even naar rechts, zag ik Nick daar gewoon in een hoekje van het balkon te staan. Stond hij lekker in zijn eentje een biertje te drinken en eve van het publiek en de mensen te genieten. We wilden net even op hem afstappen om praatje te gaan maken, maar toen ging hij er net vandoor. Was wel jammer.
Ik was er dus ook en het ging inderdaad helemaal los daaro,..
Het publiek was helemaal wild !!
Was echt een knallende live set,....kheb nog steeds een piep in me
oren van die chicane bas !!
Van mij mag het nog een keer
"wooohoooo !!!!"
| Originally posted by baavaria666 kheb nog steeds een piep in me oren van die chicane bas !! |
Zo zou ik het op meer plaatsen willen horen, sorry, voelen.
In 1 woord, geweldig.... . Mijn 1e keer in de Asta en ik was aangenaam verrast door de sfeer, licht en helemaal door het GELUID!
Als ik mijn ogen dichtdoe voel ik die bass nog steeds dreunen, het was goed!
wilde nog even kwijt dat ze in de Asta de lekkerste broodjes verkocht. Ik had zo'n honger en bestelde maar een Panini hete kip. Wist helemaal niet wat dat was eigenlijk. Maar het was echt superheerlijk. In de loop van de avond drie van die dingen naar binnen zitten schransen. Dus mensen, als je ooit nog in de Asta komt.....een panini hete kip!!
| Originally posted by Shadow wilde nog even kwijt dat ze in de Asta de lekkerste broodjes verkocht. Ik had zo'n honger en bestelde maar een Panini hete kip. Wist helemaal niet wat dat was eigenlijk. Maar het was echt superheerlijk. In de loop van de avond drie van die dingen naar binnen zitten schransen. Dus mensen, als je ooit nog in de Asta komt.....een panini hete kip!! |
| Originally posted by Shadow wilde nog even kwijt dat ze in de Asta de lekkerste broodjes verkocht. Ik had zo'n honger en bestelde maar een Panini hete kip. Wist helemaal niet wat dat was eigenlijk. Maar het was echt superheerlijk. In de loop van de avond drie van die dingen naar binnen zitten schransen. Dus mensen, als je ooit nog in de Asta komt.....een panini hete kip!! |