TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Holland
-- MxStream is kut, klote, bagger, etc....
Pages (3): [1] 2 3 »

Posted by Robert on Jun-28-2001 17:35:

MxStream is kut, klote, bagger, etc....

wat is mxstream een hoop gezeik. ik zal het effe uitleggen.

begin januari 2001:

ik zag op mxstream.nl dat mxstream bij mij in april beschikbaar zou zijn. ik kon me toen al aanmelden om 50% korting op alle aansluitkosten en randapparatuur te krijgen en VOORKEURSBEHANDELING!. mooi dacht ik, dus ik meldt me aan.

eind april 2001:

ik vraag me inmiddels af waar het nou blijft. ik bel casema:
ik: "waar blijft het nou?"
casema: "dan moet je kpn bellen."
ik: "ok...."

ik bel kpn.
ok: "waar blijft het nou"?
kpn: "er is een probleem met de centrale. die is namelijk vol"
ik: "oh das niet zo mooi. maar ik zou toch voorkeursbehandeling
krijgen?"
kpn: ja...uh....hoe heet dat uh......" [standaard kpn gelul"]

na vele telefoontjes met casema en kpn bel ik gisteren kpn.
ik: "waar blijft het nou?"
kpn: "de centrale is sinds vorig week weer open. de monteurs hebben gisteren uw telefoon lijn gecontroleerd en die is geschikt."
ok: " ok... mooi.... eindelijk... Uh, hoe lang gaat het nu nog duren?"
kpn: "ik schat nog 2-3 weken."
ik: "ok, bedankt"

en vandaag kreeg ik een brief binnen van kpn. het schijnt dat ik een usb modem heb aangevraagd. maar die kan niet in combinatie met isdn. daarom "verzoeken wij u vriendelijk een nieuwe aanvraag in te dienen."
daar klopt dus ook geen ruk van. ik heb duidelijk een ethernet kaart aangevraagd.

OH GEWELDIG! mag ik nog een keer alles in vullen! kom ik weer onderaan de lijst en is de centrale weer binnen de kortste keren vol. mag ik WEER 3 maanden wachten. na 2.5 uur bellen met kpn en wanadoo. wanadoo wil wel helpen, maar kpn blijft lomp bezig. ze kunnen niet effe hun database aanpassen om van "usb" "ethernet" te maken. nee dat kan niet. en ik moet ook 10 werkdagen wachten tot ik het opnieuw aanvraag. want anders gaat het fout in de administratie. nu gaat het dus nog 1.5 maand duren voor ik weer iets hoor over een aansluiting...

fuck kpn.

pff..... nu zit ik dus nog 1.5 maand met mijn klote casema kabel abonnement van 3k/s.

dus mijn vraag luidt:

hoe heet die soort organisatie van de overheid ook al weer die alle telefoon bedrijven in nederland in de gaten houdt?

Robert

Posted by Boss on Jun-28-2001 18:05:

Jester

Geen idee wat het antwoord op je vraag is....
Maar ik heb zelf ongeveer 1 weekje zitten twijfelen tussen MxStream en @Home.... ben ik ff blij dat ik toch @Home heb gekozen Helaas voor jou, en gelukkig voor mijn download snelheid is @home niet overal beschikbaar...

Posted by Carte Blanche on Jun-28-2001 18:09:

De OPTA moet alles is in de gaten houden...
Alsje...

later

Posted by raoel on Jun-28-2001 18:09:

Maar er zijn toch meerdere aanbieders van een ADSL verbinding.
En toch niet alleen KPN/mxstream.
Want dan neem je gewoon een andere.
Of is dat net als bij de kabel zo geregeld dat die per regio verdeeld zitten zodat er eigenlijk nog geen concurrentie is en dus de prijzen (ik heb chello) belachelijk hoog liggen. (paps en mams betalen toch dus maakt het eigenlijk niet veel uit)

Posted by Blik on Jun-28-2001 18:10:

quote:
Originally posted by Boss
Geen idee wat het antwoord op je vraag is....
Maar ik heb zelf ongeveer 1 weekje zitten twijfelen tussen MxStream en @Home.... ben ik ff blij dat ik toch @Home heb gekozen Helaas voor jou, en gelukkig voor mijn download snelheid is @home niet overal beschikbaar...

ik ben ook blij dat ik @home gekozen heb, de service is wel kut, maar dat is volgens mij overal zo, en de downloadsnelheid is zeer OK bij @home, upload is natuurlijk minder, is maar 15 kb, maar daar kan ik wel mee leven

mijn tip is:

neem gewoon kabel, is veel beter (als de kabelleveraar een beetje kwaliteit is dan)

Posted by Robert on Jun-28-2001 18:20:

haha... ik heb nu kabel en dat is nog veel erger! 3 k/s haal ik ofzo. errug triest. OPTA... dat was hem ja.. bedankt. www.opta.nl ?

Posted by moogwai on Jun-28-2001 18:23:

quote:
Originally posted by trancenation
haha... ik heb nu kabel en dat is nog veel erger! 3 k/s haal ik ofzo. errug triest. OPTA... dat was hem ja.. bedankt. www.opta.nl ?

Op sommige plaatsen is kabel gewoon kloten.. in andere plaatsen weer super... Ik kan niet eens kiezen voor Kabel of ADSL.. zijn beide NIET beschikbaar hier 3 kb/s haal ik ook met m'n 56k modem triest ja

Posted by raoel on Jun-28-2001 18:23:

quote:
Originally posted by trancenation

3 Kb/s met kabel ???????????
Welke provider heb je dan ?????
Dies toch echt wel slecht.
Ik haal met chello toch relaxte snelheden en regelmatig zit ik zelfs tegen de 160 Kb/s tot 200 Kb/s.

Posted by raoel on Jun-28-2001 18:25:

quote:
Originally posted by moogwai

Op sommige plaatsen is kabel gewoon kloten.. in andere plaatsen weer super... Ik kan niet eens kiezen voor Kabel of ADSL.. zijn beide NIET beschikbaar hier 3 kb/s haal ik ook met m'n 56k modem triest ja

Dan hebben die 830 post (op dit moment) je al veel tikken gekost

Posted by Dago "B" Duck on Jun-28-2001 18:55:

Hij heeft Casema, net als ik. Utrecht en omgeving. Is echt zo verrot, dat ik me niet kan voorstellen dat het nog slechter kan. Alles al mee meegemaakt. Voorbeeld: een brief en10 keer bellen en dan nog lukt het ze niet een adres te wijzigen. Toen ze bij m'n vriendin de kabel in orde kwamen maken en het modem aansluiten was het helemaal niet te geloven. Komt een vent op haar kamer om een splitter op het kabelkassie in de muur te zetten. Ze woonde in een studentenhuis op de eerste verdieping dus daar worden de kabels altijd heel mooi door het hele huis getrokken. Die vent treft 2 kabels aan die naar het wandkastje lopen. 1 van de verdieping erboven en 1 van beneden. Heeft ie de kabel van boven gepakt als de signaalkabel en die van beneden helemaal niet aangesloten en is weggegaan. Geen internet dus. Ik wist niet dat het kabelsignaal tegenwoordig van het dak komt, dacht dat de kabel bij woonhuizen altijd uit de grond komt zetten. DE SUKKEL. Heb ik de boel goed aangelegd, nog geen internet. Dat was al 2,5 maand later. Ik de Casema bellen, die komen langs. Blijkt dat ze de signaalonderbreker, die ervoor zorgt dat er geen internetsignaal wordt doorgegeven ( deze zit ergens buiten het huis ) niet hadden verwijderd. Das een standaardprocedure. Verder heb ik ruim een jaar last gehad van het feit dat zeeeeeer regelmatig de verbinding steeds vanzelf werd verbroken.

De Casema is overgegaan in Wanadoo, maar ik neem aan dat dit gebeid nog steeds wordt verzorgt door de oude Casemafaciliteiten, dus daar heb ik niet echt vertrouwen in. Dus mijn advies is, probeer ergens anders ADSL te krijgen!

Succes ermee!

Posted by M5 on Jun-28-2001 19:31:

M5 wil 100KB/s UPSTREAM!!!!

Posted by arno on Jun-28-2001 19:38:

ik heb dus ook chello, opzich wel relaxed, maar ongeveer heel rotterdam heeft het ook en om een uur of 10 s�vonds is dat zeker wel te merken. Ook kun je opeens zomaar een hele dag niet online ofzo.

Posted by tango on Jun-28-2001 20:03:

quote:
Originally posted by moogwai

Mjah, same here. zuigt zwaar die 56k.
Waar woon je ergens moogwai? ook ergens in een brabants boerendorp?

grtz,
TNG

Posted by Blik on Jun-28-2001 20:03:

quote:
Originally posted by raoel

3 Kb/s met kabel ???????????
Welke provider heb je dan ?????
Dies toch echt wel slecht.
Ik haal met chello toch relaxte snelheden en regelmatig zit ik zelfs tegen de 160 Kb/s tot 200 Kb/s.

hehe bij @home is mijn record zo'n 550kb/sec (Napster) ik haal regelmatig snelheden van rond de 250kb/sec, wel relax dus. Standaard gaat het downloaden van een site al gauw 30kb/sec, af de server moet wel heel kut zijn, dan gaat die langzamer.

Ik zal wel in een snelle buurt zitten want toen ik nog een modem had (56k) haalde ik snelheden van maximaal 7kb/sec en meestal 5kb/sec

Posted by raoel on Jun-28-2001 20:09:

quote:
Originally posted by M5
M5 wil 100KB/s UPSTREAM!!!!

Het schijnt dat je met ADSL (als het goed zou werken wat het dus niet doet) een snelle upload kan hebben. Bij kabel zit daar een begrenzer voor in het modem zodat dit max 16 Kb/s is (vaak gaat het wel iets sneller tot 25Kb/s maar het is begrenst) Met ADSL schijnt dat je een snelle upstream hebt (tenminste in belgie / geven de belgen even antwoord) maar in NL weet ik het niet.

Wil je een snelle upstream hebben dan moet je je geloof ik zelf aansluiten op de IP-server. Maar dat kost wel knaken. Als je dat doet kun je dus zelf als een soort van FTP draaien. Ik weet hier ook niet het fijne van. Maar dan zou je dus een oude PC daarvoor kunnen gebruiken met wat vrije schijfruimte.

Een maat van me gaat volgend jaar in enschede studeren. En als hij daar op de kampus komt gaat ie zelf als server draaien. Maar dan gaat dat via school en dan kost dat niks en het is SUPERSNEL!!!! Ik hoop dat ie dan ook als server wil draaien voor ons. Zodat wij naar hem kunnen uppen, maar dat moet ik nog een keer vragen Dan hoeven we niet meer met dat MYPLAY te zitten kutten.

Posted by -=WVG=- on Jun-28-2001 20:12:

Ik heb net als Blik @Home en het werkt allemaal wel ok...

Het gaat meestal wel snel, maar dat komt vast ook omdat ik in een "klein durpke" woon waar weinig mensen kabel hebben

Posted by raoel on Jun-28-2001 20:13:

quote:
Originally posted by Blik

hehe bij @home is mijn record zo'n 550kb/sec (Napster) ik haal regelmatig snelheden van rond de 250kb/sec, wel relax dus. Standaard gaat het downloaden van een site al gauw 30kb/sec, af de server moet wel heel kut zijn, dan gaat die langzamer.

Ik zal wel in een snelle buurt zitten want toen ik nog een modem had (56k) haalde ik snelheden van maximaal 7kb/sec en meestal 5kb/sec

Dan kun je nagaan hoe kut chello is (en sommige andere providers van kabel helemaal) want ik zit nog in de beste regio van heel NL (voor chello dan)
Essent/@home rules big time.
Dat is over het hele land gewoon de snelste en ze zijn nog goedkoper ook dan b.v. chello

Maar ja idd het is toch wel relaxed hoor dat kabel.
Want ik ben met mijn snelheid toch ook wel tevreden, en vergeleken met mijn oude (tik tik zei de telefoon rekening:mad modem is het helemaal super !!!!!

Posted by Siesta on Jun-28-2001 20:16:

gaaf hee, ik heb nu ook 200 mb ruimte op zo'n ftp van tu twenthe, egt relaxt, ik haal met downen daar 300 kb/s ik heb @home, m'n gemiddelde is 180/280 kb/s m'n record is 700 kb/s ik vind het superrelaxt, ik kan nu ook uppen met 80 kb (heel vaag) heb wat geklooit met die modem, ik denk dat ze strak wel bellen en ff een andere modem installeren

ik ben wel tevree met kabel, alleen die upload moet sneller

Posted by M5 on Jun-28-2001 20:43:

quote:

Dan kun je nagaan hoe kut chello is (en sommige andere providers van kabel helemaal) want ik zit nog in de beste regio van heel NL (voor chello dan)

*M5 in de aanval!!*

waarop baseer je dat??? dat jij in de beste regio van heel NL woont voor CHELLO??

we doen wel ff wedstrijdje om een uur of 20:00 ...dan zullen we zien of je inderdaad in de beste regio woont!! ...heb je de modemtester van www.coax.nl?

Posted by raoel on Jun-28-2001 20:52:

quote:
Originally posted by M5

*M5 in de aanval!!*

waarop baseer je dat??? dat jij in de beste regio van heel NL woont voor CHELLO??

we doen wel ff wedstrijdje om een uur of 20:00 ...dan zullen we zien of je inderdaad in de beste regio woont!! ...heb je de modemtester van www.coax.nl?

Nou zo hebben ze het mij verteld.
Toen ze hier chello kwamen instaleren zei die knakker dat.
En ik heb wel eens van die onderzoeken op TV gezien (radar / consumenten bond) en daar werd dat ook gezecht.

Maar ja ik wil dat best testen
Lijkt me wel geinig.

Kan best dat jij inmiddels in een snellere regio zit????

Posted by -=WVG=- on Jun-28-2001 20:54:

quote:

Nou zo hebben ze het mij verteld.
Toen ze hier chello kwamen instaleren zei die kankker dat.
En ik heb wel eens van die onderzoeken op TV gezien (radar / consumenten bond) en daar werd dat ook gezecht.

Maar ja ik wil dat best testen
Lijkt me wel geinig.

Kan best dat jij inmiddels in een snellere regio zit????

Noord-Brabant is wel een goeie regio hoor, de beste weet ik niet...

btw Waat is een "kankker"?

Posted by raoel on Jun-28-2001 20:57:

Waar ligt hoevenlaken precies???
Want er staat ook zo'n landkaartje op die site.

Mijn regio is dus wel supergroen op dat kaartje

Maar zo te zien is het in de buurt van R'dam ook wel lekker ja
Daar ligt H'laken toch in de buurt.

Posted by raoel on Jun-28-2001 21:08:

quote:
Originally posted by DJ_Siesta
gaaf hee, ik heb nu ook 200 mb ruimte op zo'n ftp van tu twenthe, egt relaxt, ik haal met downen daar 300 kb/s ik heb @home, m'n gemiddelde is 180/280 kb/s m'n record is 700 kb/s ik vind het superrelaxt, ik kan nu ook uppen met 80 kb (heel vaag) heb wat geklooit met die modem, ik denk dat ze strak wel bellen en ff een andere modem installeren

ik ben wel tevree met kabel, alleen die upload moet sneller

Vertel ons eens hoe dat wij op die FTP komen
Graag
Maar ja waarschijnlijk doe je dat niet ???

Kunnen wij daar ook aan komen??
Hoe kom jij eraan???

Posted by raoel on Jun-28-2001 21:11:

quote:
Originally posted by -=WVG=-

btw Waat is een "kankker"?

Lees mijn post nog eens.
Ik zie niks fout staan, jij wel???

lol

Posted by -=WVG=- on Jun-28-2001 21:21:

quote:

Lees mijn post nog eens.
Ik zie niks fout staan, jij wel???

lol

ok dan is het goed (mijn quote is bewijs btw)

Ik dacht dat het een combinatie van een "kakker" en "k*nker" was

Pages (3): [1] 2 3 »