TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- northpole - liten överraskning

Posted by Vizay on Sep-03-2003 22:02:

northpole - liten överraskning

okej ingen dundergrej kanske men jag tänkte jag postar bidraget som jag och min polare gjorde till solid globe tävlingen på trance.nu (den gick ut på att remixa northpole)

remixen ligger på steves ftp under By Vizay.
mp3'an heter -download this one--Solid globe - northpole (Tony ullman & Pete-L remix)-final.mp3 så se till att ni tar rätt

skälet till varför jag bara lägger upp den på ftp'n e att den här inte får spridas vidare så behåll den bara för er själva, annars blire jag som åker dit om den skulle börja cirkulera på nätet (iofs inte troligt, suger väl baffe i andras öron än mina egna)

aja har iaf fått feedback från fundamental så de vore kul å få lite feedback av er också för å se skillnaden

Posted by SteveTranz4ever on Sep-03-2003 22:14:

Jag e käääss på att säga dittan å dattan hade för låg eller hög volym
men fan lägg ägg... Detta var ju bara för underbart...

Suveränt grabbar

Posted by JayBee on Sep-03-2003 22:19:

som jag sa förut, blev lite nervöst där när den skulle köra igång men om det skulle fixas skulle jag lätt köpa singeln! jag tycker självaste hur ni gjorde om låten var skit ballt. som jag oxo sa till dig så tyckte jag att det var lite marco V känsla över det hela.

snart frågar man väl efter din atograf

Posted by Vizay on Sep-03-2003 22:22:

autograf...haha vem vet, har en del sjysta grejer på gång iaf, komemr nog lite samples inom några veckor

Posted by JayBee on Sep-03-2003 22:23:

quote:
Originally posted by Vizay
autograf...haha vem vet, har en del sjysta grejer på gång iaf, komemr nog lite samples inom några veckor

hehe skicka dem till mig först! *hoppar och vinkar*

gonatt för ikväll

Posted by Vizay on Sep-04-2003 17:50:

hehe kanske det jaybee...får se vem som får först...kör nog på vanliga sättet å postar i en tråd här å får lite feedback osv

Posted by AcidBrain™ on Sep-04-2003 18:01:

Skulle också gärna vija höra på remixen,men hur går jag till väga?

Posted by Vizay on Sep-04-2003 18:30:

remixen finns som jag nämnde på steves ftp under uploaded -> By vizay...konto får du snacka med steve om

varför jag gjort såhär e för att inte allt för många ska få tag på den (vet att alla inte har kontouppgifter hos steve)..

att jag inte vill att den ska spridas för mycke har å göra med skivbolaget, även fast den inte vann så har jag inte rätt att sprida remixen hipp som happ utan bara till slutna sälskap eller vad man ska säga om jag bryter mot detta kan jag få rätt saftiga böter å grejjer om dom får reda på det så jag tar det säkra före det osäkra

Posted by zamson on Sep-04-2003 18:30:

Thumbs up

mycket bra jobb!

Men min personliga åsikt är att den saknar lite power.. får inte riktigt den här speciella känslan som man vill få innan kicken drar igång efter första build-upen - svårt att beskriva men ni kanske fattar vad jag menar

annars skitbra

Posted by Vizay on Sep-04-2003 18:42:

förstår vad du menar...fick inte till sektionen efter breaket med så mycket kraft som vi ville ha....de funkar ju lixom men man väntar sig mer, vet inte hur det kan göras kraftfullare dock...får väl lyssna på lite armin osv å se

Posted by dbl on Sep-04-2003 19:34:

låter bra... men det saknas lite "power" i den som sagt.
har du använt FM7 till den?
tycker jag känner igen en del av syntharna i början

hmm... gillar inte clappen så mycket.. eller nja... njeee... inget jätte fel på den.. men nee
hehe

men annars en bra remixa

Posted by Vizay on Sep-04-2003 19:37:

har faktiskt kört cleant reason

Posted by dbl on Sep-05-2003 10:08:

quote:
Originally posted by Vizay
har faktiskt kört cleant reason

sluta ljug nu... ingen gillar dig ändå
hehehe... men jaså. antar att man kan få någorlunda samma ljud med reason då då

Posted by mindshooter on Sep-05-2003 13:33:

men ack så vacker intro den hade!! Skulle vilja höra en Chillmix byggd på introt...fan va mäktigt

Posted by St_Andrew on Sep-05-2003 15:27:

Är ingen expert men det var en väldigt najs låt =)

Posted by GyLLe on Sep-05-2003 15:36:

hehe.. jag ladda hem den här låten innan jag hade läst denna tråd trodde de var en vanlig remix bara .. rigtigt bra jobbat!!!!

Posted by Vizay on Sep-05-2003 17:00:

oj e förvånad men glad å se att den får så fin feedback ska tacka för all god kritik

funderar på att sätta mig å jobba lite mer på maindelen bara för er skull