TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Klubbar i Stockholm
Pages (2): [1] 2 »
Klubbar i Stockholm
Vilka �r de b�sta klubbarna i Stockholm? Och vad spelar de f�r musik?
Mig intresserar klubbar med Trance, Progressive House eller Tribal House stil.
e du ute efter s�na klubbar �r tyv�rr sverige fel land
h�r spelas bara hip hop , rnb, & hits.
fokused k�r klubb en g�ng i veckan p� g�ta k�llare, fredagar.. och monday bar k�r en klubb p� stacy en g�ng i veckan ocks� tror jag..
www.mondaybar.com
www.fokused.net
Beroende p� vilken helg man kommer till Stockholm s� finns det ju en del fester som kan vara v�rda att kolla in... till exempel Devotion som �r den 27e September.
http://www.ace-event.se/evenemang/devotion
Annars �r det Fokused WEEKENDER & Monday Bar som �r v�rda att n�mna vad jag vet...
�r det sant?
Jag trodde att det skulle vara mycket p� G i Stockholm eftersom det kommer s� tunga namn som SASHA, VAN DYKE och DEEP DISH dit?!?
Vad tr�kigt...
| quote: |
| Originally posted by keiwan �r det sant? Jag trodde att det skulle vara mycket p� G i Stockholm eftersom det kommer s� tunga namn som SASHA, VAN DYKE och DEEP DISH dit?!? Vad tr�kigt... |
SMC �r 23e och 24:e stevooo 
Fokused Weekender e grymma grejer!
| Originally posted by mindshooter SMC �r 23e och 24:e stevooo ![]() Fokused Weekender e grymma grejer! |

fan d� har jag f�t fel datum! M�ste ta ledigt fr�n jobbet ox�...ajajajajajajaja
Jas�, h�r kan jag s�ga att det �r precis tv�rtom.
Det finns helt enkelt f�r mycket events och man vill inte missa ngn av dem. Vill man s� kan man festa varje vecka fr�n fredag kv�ll till m�ndag morgon. Och det �r inte vilken fest heller. Senaste m�nad har jag sett Sasha, Paul Oakenfold och Sven V�th, och det �r bara i denna stad.
Och det har jag gjort n�stan hela sommaren och nu kommer jag ta det lugnt eftersom jag tror jag har f�tt Tinnitus sen 2 veckor.
Jag ska ta det lugnt till december och d� f�r ja v�l h�nga med p� Silja festen i Sthlm. Det l�r vara enda stora chansen att festa i Sthlm.
l�ter soft, kanske ska flytta till dusseldorf 
Okej att det �r lite fester h�r men vi har desto goare karameller att suga p� n�r dom v�l bjuds... If you know what I meen...
F�r mycke av det goda e inte heller bra, d� blir man inte lika laddad inf�r varje g�ng... blir som att g� p� krogen... det blir mer en vane sak...
Ang. din tinnitus... skaffa h�rselskydd 
http://www.tranceaddict.com/forums/...15&pagenumber=1
// Steve
H�ller med dig Steve.....men underskatta inte karamellerna h�r 
K�nner mig lite BURNED OUT efter denna sommarn.....too much of the good stuff
p.s. Jag kommer att posta bilder fr�n festerna h�r senare.
Originally posted by SteveTranz4ever ![]() ![]() ![]() http://www.deejaypromo.com/smc/lineup.cfm |
keiwan, hur kommer det sig att du kan svenska?
| Originally posted by Glorie keiwan, hur kommer det sig att du kan svenska? |
pratar steve o keiwan om samma "karameller"? :P
| Originally posted by impulze pratar steve o keiwan om samma "karameller"? :P |
Med "karameller" kan man mena m�nga olika saker....
Och jag menade dem alla..... 
| Originally posted by staz e du ute efter s�na klubbar �r tyv�rr sverige fel land h�r spelas bara hip hop , rnb, & hits.fokused k�r klubb en g�ng i veckan p� g�ta k�llare, fredagar.. och monday bar k�r en klubb p� stacy en g�ng i veckan ocks� tror jag.. www.mondaybar.com www.fokused.net |
)
| Originally posted by Gaby Nu �r ni v�l lite or�ttvisa? Lite har vi om man verkliegn k�nner f�r g� ut!!! Weekender (prog/trance/house---> Fredagar Patricias (trance)-------------> fredag och l�rdag Klaras (trance)----------------> Torsdag/fredag/l�rdag Massive (House/prog)-------------> L�rdagar Klub One (trance)-------------------> L�rdagar Victorias (prog/house) vet inte va klubben heter)--> S�ndagar Monday Bar (trance/prog/house)------> M�ndagar Olika klubbar- saknar tyv�rr namn (psyk/trance/prog)---> Onsdagar Berns (prog/house)------------------> Torsdagar Finns andra klubbar som kommer och g�r! stacys har v�l ett och annat, Mondo k�r v�l ox� lite d� och d�? Sen har vi st�rre events lite d�... p� senare tid har det varit r�tt s� ofta. Tyv�rr �r publiken ibland lite f�r petig. Sj�lv har jag varit ute och festat ofta under 10 �rs tid, s� klart man st�ller n�got h�gre krav. Jag personligen �r inte s� pigg p� att dra p� 18-�rs st�llen, eller st�llen d�r det finns f�r mycket neon/stavar/"wanna be ravers"-idioter/eller endast trance (sorry skjut mig inte!) Men sen har jag som sagt varit ute och klubbat i m�nga �r och hittat min grej. Ni som �r 18-20 har ju knappt hunnit ens klubba hur kan man peta bort en massa st�llen utan att ens varit d�r? Ge st�llerna en chans! P� senare �r har jag varit Vertigo fan en gg i tiden (innan det blev snobbst�lle), TipTop var haket med grymmaste musiken, Massive �lskade jag f�rra sommarn men i �r hann jag inte kolla l�get... Monday bar �r klart mitt favvo st�lle sen n�gra �r tillbaka(�ldre publik av gamla g�nget), Weekender �r s� nice! (Nu n�mnde jag endast st�llen som IDAG finns kvar )Tyv�rr d�mmer m�nga st�llet redan fr�n b�rjan f�r att det inte �r n�gon k�nd dj eller f�r att det inte �r ren trance ----> ge prog och house en chans, testa och g� p� technofest, psyktrance ute i skogen... vidga era vyer och uppt�ck den den elektroniska v�rlden d�r ute... Sluta d�mma efter mp3 filer!!!! |
Originally posted by Gaby Sluta d�mma efter mp3 filer!!!! |
sj�lv har jag vart p� riktigt m�na Progg\House fester nu och faktiskt verkligen inte tyckt om det n�n g�ng tyv�rr, jag forts�tter att g� dock...softare �n att vara n�n annanstans en fredag. Men musiken tilltalar mig verkligen inte och det �r oftast inte alls lika mycket drag d�r som ett fett Trance golv 
Patricias (trance) Klaras (trance) Klub One (trance) |
Det beror naturligvis vem det �r som spelar...
Jag s�g Miguel Migs i La Terrrazza, Barcelona i mitten av Augusti. Hur j�vla bra som helst.
Eller t.ex. EDDIE AMADOR!!! Kommer hit n�sta l�rdag.
N�r jag talar om House, d� talar jag om s�na DJs. Det finns massor med bra DJs och massor med d�liga.
"Not everyone understands House Music. It`s a spiritual thing, a body thing, a soul thing!"
.
sjyssta tips gaby.. kanske f�r kolla upp ngt av det.. men k�nns �nd� som att weekender �r det �nda st�llet man h�r att folk g�r till pga av musiken.. och att det mesta folket som g�r till de andra st�llena g�r pga lokalen/st�llet (t.ex. berns, 'wow, berns, det har jag h�rt �r klassigt') = mest folk som inte delar ens musiksmak eller f�rst�r sig p� den h�rliga st�mningen som kan uppst� p� ett sjysst trance/tech/prog golv.. mera brats och mera fylleraggare �n musiknjutare dvs.
| Originally posted by staz sjyssta tips gaby.. kanske f�r kolla upp ngt av det.. men k�nns �nd� som att weekender �r det �nda st�llet man h�r att folk g�r till pga av musiken.. och att det mesta folket som g�r till de andra st�llena g�r pga lokalen/st�llet (t.ex. berns, 'wow, berns, det har jag h�rt �r klassigt') = mest folk som inte delar ens musiksmak eller f�rst�r sig p� den h�rliga st�mningen som kan uppst� p� ett sjysst trance/tech/prog golv.. mera brats och mera fylleraggare �n musiknjutare dvs. |