TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Klubbar i Stockholm
Pages (2): [1] 2 »

Posted by keiwan on Sep-08-2003 15:25:

Klubbar i Stockholm

Vilka �r de b�sta klubbarna i Stockholm? Och vad spelar de f�r musik?

Mig intresserar klubbar med Trance, Progressive House eller Tribal House stil.

Posted by staz on Sep-08-2003 15:31:

e du ute efter s�na klubbar �r tyv�rr sverige fel land h�r spelas bara hip hop , rnb, & hits.

fokused k�r klubb en g�ng i veckan p� g�ta k�llare, fredagar.. och monday bar k�r en klubb p� stacy en g�ng i veckan ocks� tror jag..
www.mondaybar.com
www.fokused.net

Posted by SteveTranz4ever on Sep-08-2003 15:49:

Beroende p� vilken helg man kommer till Stockholm s� finns det ju en del fester som kan vara v�rda att kolla in... till exempel Devotion som �r den 27e September.
http://www.ace-event.se/evenemang/devotion

Annars �r det Fokused WEEKENDER & Monday Bar som �r v�rda att n�mna vad jag vet...

Posted by keiwan on Sep-08-2003 16:54:

�r det sant?
Jag trodde att det skulle vara mycket p� G i Stockholm eftersom det kommer s� tunga namn som SASHA, VAN DYKE och DEEP DISH dit?!?

Vad tr�kigt...

Posted by SteveTranz4ever on Sep-08-2003 17:19:

quote:
Originally posted by keiwan
�r det sant?
Jag trodde att det skulle vara mycket p� G i Stockholm eftersom det kommer s� tunga namn som SASHA, VAN DYKE och DEEP DISH dit?!?

Vad tr�kigt...

Det st�mmer men det �r enskillda event och inte n�gon speciell klubb som bjuder in dom, i vissa fall har det vart s� men inte med dom riktigt stora namnen... 22-23 september till exempel �r det dags f�r SMC p� Berns bland annat d� PVD, Deep Dish + m�nga fler kommer

http://www.tranceaddict.com/forums/...threadid=120978

Posted by mindshooter on Sep-08-2003 21:51:

SMC �r 23e och 24:e stevooo

Fokused Weekender e grymma grejer!

Posted by SteveTranz4ever on Sep-08-2003 22:10:

quote:
Originally posted by mindshooter
SMC �r 23e och 24:e stevooo

Fokused Weekender e grymma grejer!

http://www.deejaypromo.com/smc/lineup.cfm

Posted by mindshooter on Sep-08-2003 22:53:

fan d� har jag f�t fel datum! M�ste ta ledigt fr�n jobbet ox�...ajajajajajajaja

Posted by keiwan on Sep-09-2003 14:10:

Be Cool!

Jas�, h�r kan jag s�ga att det �r precis tv�rtom.

Det finns helt enkelt f�r mycket events och man vill inte missa ngn av dem. Vill man s� kan man festa varje vecka fr�n fredag kv�ll till m�ndag morgon. Och det �r inte vilken fest heller. Senaste m�nad har jag sett Sasha, Paul Oakenfold och Sven V�th, och det �r bara i denna stad.

Och det har jag gjort n�stan hela sommaren och nu kommer jag ta det lugnt eftersom jag tror jag har f�tt Tinnitus sen 2 veckor.

Jag ska ta det lugnt till december och d� f�r ja v�l h�nga med p� Silja festen i Sthlm. Det l�r vara enda stora chansen att festa i Sthlm.

Posted by St_Andrew on Sep-09-2003 14:32:

l�ter soft, kanske ska flytta till dusseldorf

Posted by SteveTranz4ever on Sep-09-2003 14:58:

Okej att det �r lite fester h�r men vi har desto goare karameller att suga p� n�r dom v�l bjuds... If you know what I meen...

F�r mycke av det goda e inte heller bra, d� blir man inte lika laddad inf�r varje g�ng... blir som att g� p� krogen... det blir mer en vane sak...

Ang. din tinnitus... skaffa h�rselskydd

http://www.tranceaddict.com/forums/...15&pagenumber=1

// Steve

Posted by keiwan on Sep-09-2003 15:06:

Thumbs up

H�ller med dig Steve.....men underskatta inte karamellerna h�r

K�nner mig lite BURNED OUT efter denna sommarn.....too much of the good stuff

p.s. Jag kommer att posta bilder fr�n festerna h�r senare.

Posted by zamson on Sep-09-2003 15:29:

quote:
Originally posted by SteveTranz4ever

http://www.deejaypromo.com/smc/lineup.cfm

sluta tjafsa omd en d�r festen nu...d e s�kert inge speciellt

Posted by Glorie on Sep-09-2003 17:18:

Question

keiwan, hur kommer det sig att du kan svenska?

Posted by SteveTranz4ever on Sep-09-2003 18:42:

quote:
Originally posted by Glorie
keiwan, hur kommer det sig att du kan svenska?

Han �r uppv�xt i Uppsala... st�r p� Svenska folket

Posted by impulze on Sep-10-2003 08:04:

pratar steve o keiwan om samma "karameller"? :P

Posted by SteveTranz4ever on Sep-10-2003 10:07:

quote:
Originally posted by impulze
pratar steve o keiwan om samma "karameller"? :P

Jag pratar om kvallitets fester och kvallitets DJs... f�r man f�r mycket av det goda �r det inget speciellt l�ngre... klart det �r kul men tex. Fokused Scandinavian Tour 2003 var ju en speciell och mycket bra fest... skulle det vara s�nna hela tiden, tex. varje helg skulle dom inte alls bli lika sp�nnande... eller hur...

Posted by keiwan on Sep-11-2003 12:51:

HappyHappy

Med "karameller" kan man mena m�nga olika saker....

Och jag menade dem alla.....

Posted by Gaby on Sep-12-2003 09:02:

quote:
Originally posted by staz
e du ute efter s�na klubbar �r tyv�rr sverige fel land h�r spelas bara hip hop , rnb, & hits.

fokused k�r klubb en g�ng i veckan p� g�ta k�llare, fredagar.. och monday bar k�r en klubb p� stacy en g�ng i veckan ocks� tror jag..
www.mondaybar.com
www.fokused.net

Nu �r ni v�l lite or�ttvisa? Lite har vi om man verkliegn k�nner f�r g� ut!!!

Weekender (prog/trance/house---> Fredagar
Patricias (trance)-------------> fredag och l�rdag
Klaras (trance)----------------> Torsdag/fredag/l�rdag
Massive (House/prog)-------------> L�rdagar
Klub One (trance)-------------------> L�rdagar
Victorias (prog/house) vet inte va klubben heter)--> S�ndagar
Monday Bar (trance/prog/house)------> M�ndagar
Olika klubbar- saknar tyv�rr namn (psyk/trance/prog)---> Onsdagar
Berns (prog/house)------------------> Torsdagar
Finns andra klubbar som kommer och g�r! stacys har v�l ett och annat, Mondo k�r v�l ox� lite d� och d�?

Sen har vi st�rre events lite d�... p� senare tid har det varit r�tt s� ofta.

Tyv�rr �r publiken ibland lite f�r petig. Sj�lv har jag varit ute och festat ofta under 10 �rs tid, s� klart man st�ller n�got h�gre krav. Jag personligen �r inte s� pigg p� att dra p� 18-�rs st�llen, eller st�llen d�r det finns f�r mycket neon/stavar/"wanna be ravers"-idioter/eller endast trance (sorry skjut mig inte!) Men sen har jag som sagt varit ute och klubbat i m�nga �r och hittat min grej.
Ni som �r 18-20 har ju knappt hunnit ens klubba hur kan man peta bort en massa st�llen utan att ens varit d�r?

Ge st�llerna en chans! P� senare �r har jag varit Vertigo fan en gg i tiden (innan det blev snobbst�lle), TipTop var haket med grymmaste musiken, Massive �lskade jag f�rra sommarn men i �r hann jag inte kolla l�get... Monday bar �r klart mitt favvo st�lle sen n�gra �r tillbaka(�ldre publik av gamla g�nget), Weekender �r s� nice! (Nu n�mnde jag endast st�llen som IDAG finns kvar )

Tyv�rr d�mmer m�nga st�llet redan fr�n b�rjan f�r att det inte �r n�gon k�nd dj eller f�r att det inte �r ren trance ----> ge prog och house en chans, testa och g� p� technofest, psyktrance ute i skogen... vidga era vyer och uppt�ck den den elektroniska v�rlden d�r ute... Sluta d�mma efter mp3 filer!!!!

Posted by keiwan on Sep-12-2003 10:55:

quote:
Originally posted by Gaby
Nu �r ni v�l lite or�ttvisa? Lite har vi om man verkliegn k�nner f�r g� ut!!!

Weekender (prog/trance/house---> Fredagar
Patricias (trance)-------------> fredag och l�rdag
Klaras (trance)----------------> Torsdag/fredag/l�rdag
Massive (House/prog)-------------> L�rdagar
Klub One (trance)-------------------> L�rdagar
Victorias (prog/house) vet inte va klubben heter)--> S�ndagar
Monday Bar (trance/prog/house)------> M�ndagar
Olika klubbar- saknar tyv�rr namn (psyk/trance/prog)---> Onsdagar
Berns (prog/house)------------------> Torsdagar
Finns andra klubbar som kommer och g�r! stacys har v�l ett och annat, Mondo k�r v�l ox� lite d� och d�?

Sen har vi st�rre events lite d�... p� senare tid har det varit r�tt s� ofta.

Tyv�rr �r publiken ibland lite f�r petig. Sj�lv har jag varit ute och festat ofta under 10 �rs tid, s� klart man st�ller n�got h�gre krav. Jag personligen �r inte s� pigg p� att dra p� 18-�rs st�llen, eller st�llen d�r det finns f�r mycket neon/stavar/"wanna be ravers"-idioter/eller endast trance (sorry skjut mig inte!) Men sen har jag som sagt varit ute och klubbat i m�nga �r och hittat min grej.
Ni som �r 18-20 har ju knappt hunnit ens klubba hur kan man peta bort en massa st�llen utan att ens varit d�r?

Ge st�llerna en chans! P� senare �r har jag varit Vertigo fan en gg i tiden (innan det blev snobbst�lle), TipTop var haket med grymmaste musiken, Massive �lskade jag f�rra sommarn men i �r hann jag inte kolla l�get... Monday bar �r klart mitt favvo st�lle sen n�gra �r tillbaka(�ldre publik av gamla g�nget), Weekender �r s� nice! (Nu n�mnde jag endast st�llen som IDAG finns kvar )

Tyv�rr d�mmer m�nga st�llet redan fr�n b�rjan f�r att det inte �r n�gon k�nd dj eller f�r att det inte �r ren trance ----> ge prog och house en chans, testa och g� p� technofest, psyktrance ute i skogen... vidga era vyer och uppt�ck den den elektroniska v�rlden d�r ute... Sluta d�mma efter mp3 filer!!!!

Tack f�r ditt inl�gg.....tyckte att det var lite underligt med att det inte finns riktiga klubbar i Sthlm...

Och jag f�redrar faktisk Prog/House......b�st skulle vara om i samma st�lle spelades olika stilar p� olika dansgolv...som h�r i tyskland

Jag f�r v�l testa och se sj�lv n�r jag kommer till Sverige i b�rjan av Oktober....tyv�rr hinner jag inte till 22 September.....missar Deep Dish igen

Posted by reveal on Sep-12-2003 11:07:

quote:
Originally posted by Gaby Sluta d�mma efter mp3 filer!!!!

Kan bara tala f�r mig sj�lv, men jag d�mer inte efter mp3-filer. Jag har varit p� st�llen som spelat house, st�llen som spelat trance, st�llen som spelat progressive, st�llen som spelat hardtrance, st�llen som spelat psy. Jag f�redrar trance, men kan ha j�vligt roligt �t de andra stilarna, jag har inget emot en psytrance-fest till exempel, kan vara riktigt fett.

Utom house. Jag klarar fan inte av house, det �r i mina �ron hur j�vla d�ligt som helst. Inte d�mt efter mp3-filer, utan efter hur det l�ter n�r stora djs spelar det.

Trance och hardtrance all the way baby

Posted by mindshooter on Sep-12-2003 12:47:

sj�lv har jag vart p� riktigt m�na Progg\House fester nu och faktiskt verkligen inte tyckt om det n�n g�ng tyv�rr, jag forts�tter att g� dock...softare �n att vara n�n annanstans en fredag. Men musiken tilltalar mig verkligen inte och det �r oftast inte alls lika mycket drag d�r som ett fett Trance golv

quote:

Patricias (trance)
Klaras (trance)
Klub One (trance)

Blir nyfiken vad det �r f�r Trance? Clubtrance d� eller? Uplifting?
Har inte h�rt talas om att det ska spelas s�nt d�r n�mligen

Posted by keiwan on Sep-12-2003 13:18:

Det beror naturligvis vem det �r som spelar...

Jag s�g Miguel Migs i La Terrrazza, Barcelona i mitten av Augusti. Hur j�vla bra som helst.

Eller t.ex. EDDIE AMADOR!!! Kommer hit n�sta l�rdag.

N�r jag talar om House, d� talar jag om s�na DJs. Det finns massor med bra DJs och massor med d�liga.

"Not everyone understands House Music. It`s a spiritual thing, a body thing, a soul thing!"

.

Posted by staz on Jan-18-2004 17:06:

sjyssta tips gaby.. kanske f�r kolla upp ngt av det.. men k�nns �nd� som att weekender �r det �nda st�llet man h�r att folk g�r till pga av musiken.. och att det mesta folket som g�r till de andra st�llena g�r pga lokalen/st�llet (t.ex. berns, 'wow, berns, det har jag h�rt �r klassigt') = mest folk som inte delar ens musiksmak eller f�rst�r sig p� den h�rliga st�mningen som kan uppst� p� ett sjysst trance/tech/prog golv.. mera brats och mera fylleraggare �n musiknjutare dvs.

Posted by Versace on Jan-19-2004 17:21:

quote:
Originally posted by staz
sjyssta tips gaby.. kanske f�r kolla upp ngt av det.. men k�nns �nd� som att weekender �r det �nda st�llet man h�r att folk g�r till pga av musiken.. och att det mesta folket som g�r till de andra st�llena g�r pga lokalen/st�llet (t.ex. berns, 'wow, berns, det har jag h�rt �r klassigt') = mest folk som inte delar ens musiksmak eller f�rst�r sig p� den h�rliga st�mningen som kan uppst� p� ett sjysst trance/tech/prog golv.. mera brats och mera fylleraggare �n musiknjutare dvs.

listan �r nog lite f�r gammal

Pages (2): [1] 2 »