TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Party report: SMC dag 2
Pages (2): [1] 2 »

Posted by mindshooter on Sep-24-2003 13:10:

Satan (eek!) Party report: SMC dag 2

Puh, har nu vaknat upp efter en av dom h�rdaste n�tterna i livet.
Vet som vanligt inte var jag ska b�rja s� jag b�rjar fr�n b�rjan.

Klockan var 20.10 n�r jag och min bror anl�nde utanf�r Berns.
D�r fann vi Impulz med bror och �ven v�r tredje eldkonstn�r (Sam) som kommer fr�n Nya Zeeland. Det fanns verkligen ingen k� och det var lite jobbigt eftersom det var den vi var d�r f�r att underh�lla.
Dagen innan var lite roligare dock, f�r d� tvingade vakterna oss att st� i den k� som vi skulle elda f�r, eftersom vi inte hade f�tt n�gra band �n, dom fanns juh innanf�r d�rren. N�r vi hade f�tt banden var k�n borta. Hur som hellst, denna dag fanns det ingen k� p� s�kert en timme, och k�n som kom sen va v�ldigt kort. Vi k�rde p� iallafall och tyv�rr var det lika tr�kigt folk som vanligt utanf�r Berns som vanligt. Jag vet inte vad det beror p� men varje g�ng jag eldat p� just det st�llet s� v�nder sig folk om och tittar (om man har tur) och sen ser dom ut som stela grodor som inte kunde bry sig mindre. �r lite trisst, men vi k�rde p� 2 ggr + 1 g�ng senare n�r det var helt smockat.

Det var r�tt mycket som gick fel, men s� sm�ningom l�ste sig allt.
Brorsan hade t.ex dragit av sig sitt band och var tvungen att jiddra fram ett nytt. Vi hade haft svarta kv�llen innan och dom hade inte g�tt att komma in in VIP:en med vilket hade irriterat mig lite. Nu fick brorsan ett gult band (som jag hade f�tt h�ra av en vakt kv�llen innan att det g�llde �verallt) s� jag vart fett lack N�n minut senare visade det sig att Sam ocks� hade f�tt ett gult bara genom att str�cka ut handen efter brorsan (Daniel) s�
jag sprang tillbaka f�r att fixa ett sj�lv. Fr�gade bruden som stod d�r om det var s� att gula band var b�ttre �n dom andra. "N� dom �r standard idag, betyder ingenting, det var bara ig�r".....haha t�nkte jag och sprang tillbaka till dom andra. Sam sa "So what did she say" och log. "Yellow bands are for stupid people" svarade jag och var stolt �ver mitt svarta.

N�sta problem var logen som vi hade lastat av v�ra prylar i. Den var nu l�st och vi hade inte koden. Det hade inte heller folket i d�rren eller n�n av vakterna p� st�llet. Inte heller fotograferna eller folket backstage. Till sist hittade vi n�n tekniker som kunde den s� vi kom �t v�ra grejer D� visade det sig att vi inte skulle f� n�gra podier att st� p� utan var tvugna att skippa v�rt upptr�dande.
Kv�llen innan fick vi inte heller upptr�da eftersom Deep dish v�grade l�ta oss g�ra det. Dom hade ett 6 timmars set och att avleda uppm�rksamhet i 10 minuter fr�n dom gick inte f�r sig. Dom klagade sedan p� att en lampa i baren l�s alldeles f�r bl�tt och tvingade en snubbe p� styltor att hoppa ner.

Brorsan kom med id�n att vi kunde st� uppe p� balkongerna till PvD s� det gjorde vi och det funkade r�tt bra faktiskt Blev filmad och fotad av proffesionella m�nniskor. Ska bli kul att se

Nu �ver till PvD

Paul van dyk
Finner knappt ord att beskriva denna mannen. Jag visste faktiskt inte att det fanns tv� PvD, den jag och stefan s�g p� Mysteryland kom inte ens i n�rheten av denna man. Han �ppnade med riktigt grymma l�tar som jag tyv�rr itne kan namnet p� men jag vet att jag h�rt dom i armins ASOT set ett flertal g�nger varenda en av dom. Helt pl�tligt finner jag mig sj�lv p� golvet, indr�nkt i r�k, pulserandes till musiken. Tr�ngs med m�nniskor som �r helt galna p� att f� se denna mannen droppa n�sta l�t. Folks skriker rakt ut, str�cker p� armarna, hoppar, stampar och viftar. Helt pl�tsligt kom det jag borde v�ntat p� men inte t�nkte p�. Paul droppar originalet, ingen j�vla remix, utan originalet p� For an angel. Fyfan va sk�nt det var. Allt sl�ppte och jag dansade loss p� golvet med Impulz och Zamson. Men det var inte slut, efter detta kom det en basg�ng jag k�nde igen s� v�l, vad var det? *BAM* S� var gabriel and dreseden mixen p� Beautifull things ig�ng! Underbart mixat och jag sj�ng med i en av dom vackraste l�tarna som existerar. Det var verkligen en upplevelse att h�ra denna p� detta systemet. Efter detta var vi ute p� en resa med Paul. Han tog oss upp p� h�jderna av Uplifting och Melodisk trance, sedan ner i technon dalar, men bara en kort stund. Han l�t oss smaka p� lite progg och toucha lite av annat, byggde p� och bara drog oss fram och tillbaka p� golvet. Mannen visste hur man skulle bygga!
Jag gick upp och upptr�dde p� balkongen och gick sedan ner och sk�ljde huvudet i duschen, mycket sk�nt. N�r jag kom ut s� spelades "As the rush comes" och jag visste inte var jag skulle ta v�gen. Sprang rakt ut i m�ngden av folk och rockade loss. Undrade var alla andra TAs var en stund som denna! Precis i breakeat s� s�g jag Zamson komma flygande i publiken, han hade f�tt syn p� mig och vi visste att man m�ste vara tv� f�r att dela en stund som denna!
"Travelling somewhere, could be anywhere" stod vi och sj�ng med m�nga andra p� golvet. Vi va s� j�vla glada just d�.

Nu var det bara en halvtimme kvar och allt jag sa till Zamson var, "Han m�ste spela Nothing but you, han m�ste!" Vi tittade p� klockan hela tiden och den n�rmade sig slutet. Skulle han avsluta med den? Klockan blev fem i tre och jag b�rjade tappa hoppet n�r en av hans andra l�tar gick p� ist�llet. Det var lite synd tyckte jag, ville juh h�ra den. Dansade dock loss och hade kul �nd�, hans set var juh s� j�vla fett i �vrigt! Musiken dog ut och paul van dyk fick bland dom fetaste apl�derna jag h�rt n�gonsin!!! Det f�rtj�nade han, vilken kille. Men det var n�nting som inte st�mde Han mixtrade alldeles f�r mycket med borden. woooooosch slog det och sen var breaket i Nothing but you d�r! Det var helt sjukt, g�shuden slog direkt och jag bara tittade p� Zamson som ox� f�rstod vad som komma skulle. Jag var s� j�vla slut i kroppen, benen sa "h�rru l�gg ner", f�tterna sa "det luktar br�nt gummi om skorna", hj�rnan sa "ajaj sluta nu", hj�rtat sa "GO FOR IT!!!!!". Jake den gamle glidare kom framrusandes bakifr�n och tog tag om oss, sen skrek vi ut ledtemat i l�ten och sj�n med i texten. Utopiat som alla p� golvet ville uppleva var ett faktum. Vilken j�vla avslutning, den �r s� sjukt fet den l�ten.

Jag kan bara s�ga att PvD g�r direkt upp p� tronen av b�sta DJs jag sett!

Vem kunde nu avsluta kv�llen om inte orkidea? Det f�nns verkligen f� som kan avsluta en s� pass fet kv�ll ordentligt. Men orkidea �r faktiskt en av dom! Han lyckades bra men inte lika bra som han brukar g�ra, detta berodde dels p� att han bara hade en timme Han hade sagt kv�llen innan att man kan inte bygga s� mycket p� den tiden. Tyv�rr var det s�. Men han lirade Armin mixen p� As the rush comes s� jag var riktigt glad �nd�. Det var sjukt fett

Sedan st�ngde festen och vi begav oss hem�t.
Ett leende p� l�pparna och en icke fungerande kropp l�mnade jag festen med. N�r jag kom hade jag ingen av mina kommunicerade sinnen fungerande s� jag hoppade direkt i s�ng faktiskt. Vaknde nyss d�r�.

Vill tacka Fokused och Parham f�r en sjuuuuuuuuuukt fet fest...
Det kommer komma s� j�vla mycket bra fester nu. Det var sjukt kul att tr�ffa alla TAs igen!!! �r s� kul att stampa loss med er
Hoppas man f�r tr�ffa fler av er p� fester snart!

Nu l�mnar jag er med en smiley som beskriver g�rdagens fest

Posted by Johan (DJ Irish) on Sep-24-2003 13:29:

Tackar f�r den utt�mliga rapporten! V�ldigt intressant att l�sa

Kul att det var en s�n d�r dunderfest/spelning som man normalt bara g�r och dr�mmer om hehe.

Har sett PvD live �ver 10 g�nger mellan 1994-2003 och jag f�rst�r precis vad du menar. 1998 p� Colombia halle i Berlin la han n�got av det sjukaste 7-timmars set jag n�gonsin h�rt! Till och med min d�varande flickv�n som brukade f�redra Hardcore eller pumpande slammrig techno tyckte det var ett sjuhelsikes set! Har aldrig upplevt samma sm�rta i mitt skelett som efter den kv�llen.

Nuf�rtiden har jag d�remot lite sv�rare f�r honom eftersom jag som gammal senil r�v inte riktigt kan komma �verens med l�tar som har vocals och PvD har som bekant b�rja spela en hel del s�dant...

Hursomhelst, l�t som en pangfest oavsett. �nskade jag hade varit d�r

Posted by reveal on Sep-24-2003 15:12:

irish, hur v�rderar du hans spelning p� vega f�rra �ret, i j�mf�relse med andra?

Posted by SteveTranz4ever on Sep-24-2003 15:13:

H�rligt att l�sa mind och jag f�rst�r dig i allra h�gsta grad f�r jag var ju d�r sj�lv

Sj�lv stog jag mycket uppe p� scenen och filmade, filmade bla. as the rush comes.... hela nothing.
+ massa gott

Kan ber�tta att jag stog en del bakom d�r med bla. Orkidea och han hade i handen en dB m�tare... s� ca. 3 meter bakom PVD var det ca. 106dB
Fick chans att h�lsa p� PVD iaf... typ "Hello Paul" - "Hello"

Annars var det sprit och Champagne d�r bak som sthlm records hade fixat... jag h�ll mig till skumpan...
Tr�ffade �ven Andreas (Rotor) en sv�ng d�r bakom...

Fan de va verkligen kul... men �nd�... k�nns lite knas att han k�rde med final scrath eller traktor eller vad tusan de va...

Men de l�t ju bra och de e v�l de som e meningen och publiken var i 3 timmar HELT p�...

Posted by mindshooter on Sep-24-2003 15:19:

quote:
Originally posted by SteveTranz4ever
Annars var det sprit och Champagne d�r bak som sthlm records hade fixat... jag h�ll mig till skumpan...
Tr�ffade �ven Andreas (Rotor) en sv�ng d�r bakom...

fick ox� i mig en del d�rbak riktigt soft faktiskt.... Inkfish satt d�r o chilla ox�...sk�n typ

Posted by chjo on Sep-24-2003 15:41:

Paul van Dyk!!!!
Det �r underbart att st� d�r, inget runt omkring existerar. Han hammrade och dunkade, vackra toner str�mmade.. jag var lyrisk!!
Tom min 16 �riga (!) RnB �lskande sv�gerska (snart) gick ig�ng och dansade konstant genom PvD's 3 timmar l�nga spelning.

Wonderful!!!

Posted by staz on Sep-24-2003 16:23:

fan deep dish l�ter som ett par riktiga gn�llspikar.. chjo, 16 �r, wtF? hur fan kom hon in..

kom inte hem f�r�ns vid 2 tiden ig�r natt fr�n england s� jag missade kalaset.. l�t j�vluigt soft iaf! mind, fint skrivet, var du e'ad eller n�t? kan inte f�rest�lla mig hur rapporten hade sett ut i s�dant fall, lol

hur mkt folk var det d�r?

Posted by mindshooter on Sep-24-2003 16:31:

quote:
Originally posted by staz mind, fint skrivet, var du e'ad eller n�t? kan inte f�rest�lla mig hur rapporten hade sett ut i s�dant fall, lol

jag hade 3 drinkar i kroppen thats all

Posted by NbR on Sep-24-2003 16:31:

Talking

P� tal om 16.. s�g ngn att ngn kollade leg p� ngn ngngng?

*Alla unisont* N���!

Inte jag heller...

ni som s�g Alf Tumble och Dallas Superstars m�ste ber�tta lite om hur det var...

Underbart tryck p� main jag var framme vid staplarna en 45 minuter innan PvD bara f�r att njuta av k�nnslan (och f� en bra plats f�r att kunna studera Paul p� n�ra h�ll. Steve du m�ste ha med lite mixerbordteknik i det du sl�pper p� n�tet.

PvD k�rde h�rt o snabt (I love it!) den del som jag h�rde n�r det inte var s� mye vocals s� var jag lycklig Men ngt han gjorde som jag st�rde mig p� var att han k�rde ngn noom-platta (platta? det var ju f**king mp3 ju ;P) men precis n�r som sj�lva l�ten skulle komma ig�ng s� mixade han ut den? Wierd? jag laddade som tusan och d�! ... en ny l�t? vafan? Kan ju vara jag som h�rde helt fel eller s� tycker jag � pvd inte lika

Hade det varit mindre folk eller �tminstone mindre folk som st�rde sig p� att folk gick dit f�r att dansa (dvs inte blir irriterade o sura n�r man r�jjer ) s� hade jag uppskattat det hela mer.

PvD mixade f�rj�vligt! tight, man undrar om den d�r �ppel-datorn m�jligen hj�lpte till p� ngt s�tt. ?!? om inte s� �r jag djupt imponerad. Det var s� tight att det faktiskt f�rtog lite av gl�djen, det h�rdes inte var mixen var ibland. Jag g�r p� fester osv lika mkt f�r att h�ra/se folk mixa p� ett �verm�nskligt s�tt dvs jag vill ju att folk som kan mixa skall leka lite.. lite show off liksom Jag h�rde/s�g dock inte hela hans sett.. bara b�rjan och sedan mellan 2:30 o 3:15.

Calle Dernulf spelade rolig och guppande techno till min stora bel�tenhet (ja det e sant, jag l�mnade PvD f�r att se en sketen svensk). Sedan killen som k�rde techno+samba ute i urban efter 3 var oxo underh�llande. (dvs urban fr�n i m�ndags.. kanske det kallades r�da p� tisdagsnatten??)

Jag vet inte om jag b�rjar bli gammal eller ngt men det var ju s� dj�vla mkt sk�nare st�mning p� m�ndagen, p� tisdagen var det ju s� herrans hysteriskt. Kan ju bero p� att det var ett dansgolv mindre + att alla som k�nnde igen PvD fr�n MTV t�nkte att det var dags att g� ut.

Surt att de skar ner ett helt dansgolv + Junior Jack utan att s�nka biljettpriset?!

+PvD (d� har man sett honom oxo, Picotto p� l�rdag d�...)
+lokalen (L�ve it)
+ljud o ljus (nu fungerade det.. mums)
+de som v�gar leka med mixer

-st�rigt folk (s�na d�r dj�vla ungdomar jk ) G�r inte folk ut f�r att dansa? det verkade mest vara ngn slags showoff happening.. med det menar jag inte att jag inte gillar showoff men de kan v�l f�rtusan iaf uppskatta musiken mer �n sig sj�lva.
-2 dansgolv isf 3? (det d�r sk �r�nbe och dyl som spelades p� prime i g�r r�knas inte.)
-Junior Jack

hmm.. tyv�rr inte mer �n 7 musmattor av 10 den natten heller. Jag hade s� h�ga f�rv�ntningar s� det kanske var d�rf�r. 7 av 10 �r v�l inte illa det heller

Posted by SteveTranz4ever on Sep-24-2003 16:45:

Bilder bilder bilder

http://www.tranceclubber.com/pictures.asp?View=45

F�resten s� k�rde Parham som sista l�t i sitt mini set en sp�r fr�n Antiloops kommande... mycket sk�n !!!

Posted by Aendy on Sep-24-2003 16:54:

Jag l�gger �ver min tidigare postade partyrapport hit:

Saker som jag upplevde under kv�llen som jag har �sikter om, vilka jag beh�ller f�r mig sj�lva om ingen verkligen vill veta:

* Mannen i flemencohatt med tillh�rande(?) sm� discokulor som st�llde sig bakom dansande tjejer och slickade dem p� h�ret. (se bild)

* Snubben som kv�llen igenom, via LCD-display, tydligt proklamerade att Paul van �r en flata!

* Killar i alldeles f�r tajta jeans och alldeles f�r slickat h�r.

* Tjejer, vars troligen enda tillg�ng �r en imponerande urringning, som tror de �r J-Lo p� dansgolvet och drar till sig orytmiska pojkar som flugpapper och d�rmed tr�nger ut alla andra som f�rs�ker ta ett eller annat danssteg p� golvet.

* �lglas i handen och �let p� golvet.

* PvD:s l�tval mellan ca 1:10-1:50.

* Jag sj�lv.

Posted by chjo on Sep-24-2003 17:34:

P� tal om 16.. s�g inte till n�gon leg.kontroll. Annars �r hon mer el. mindre identisk med sin 11 �r �ldre syrra (min tjej), ser allts� inte ut som 16.

F�r att svara p� ovanst�ende post.. det �r p� tok f�r mkt folk som inte h�r hemma p� dansgolvet, kanske �r bryskt sagt.. men alla har ju inte som m�l att njuta av dj'n el. var han har att erbjuda tydligen.
Tycker inte man skall beh�va h�lla �gonen �ppna hela tiden med r�dsla f�r att f� en dusch �l exempelvis.. tr�kigt.

Annars var det som sagt en MKT trevlig tillst�llning..

Posted by SteveTranz4ever on Sep-24-2003 19:10:

Tycker dtev ar synd att man inte fick tr�ffa lite TAs man inte tr�ffat f�rr...

Tr�ffade iaf Lonne, Aendy, Zamzon, Kraith, mind s�klart, Whiterussian...

Posted by Proximus on Sep-24-2003 21:06:

synd om deep dish mind, men det �r arrang�rens fel egentligen.

eftersom deep dish typ hatar ljus och allt som har med ljus � g�ra och vill ha det s� m�rkt som m�jligt. if�rrg�r fick de en kn�pp p� n�san, samma sak med behrouz, men jag hoppas de inte �verger sverige.

behrouz k�rde f�r�vrigt �rets b�sta l�t, men annars var han medelm�ttig och rent av tr�kig.

deep dish var helt ok men inte min stil f�r dagen, jag var inte p� hum�r f�r s�nt musik. d�lig ljud gjorde det bara s�mre.

devilfish var kungar, sina �r ju helt makal�s bakom skivspelarna, en kung helt enkelt.

och david westerlund k�rde p� bra som fan.

Posted by zamson on Sep-24-2003 21:55:

H�rde p� omv�gar att Deep Dish sagt att dom aldrig mer kommer komma till Sverige. Det �r tr�kigt att s�nt ska h�nda pga d�lig planering. MEn dag 2 - d� var alla problem l�sta, ljudet var sjukt mycket b�ttre. Har fortfarande ont i �ronen (n�sta g�ng blire pluppar)

Posted by WhiteRussian on Sep-24-2003 22:16:

Bara jag som inte �r s� j�tteimponerad som de flesta andra brukar va d�...?

Visst, PvD var duktig, men j�mf�r man hans set ig�r med andra s� har jag h�rt m�nga som var mycket b�ttre...
B�st f�r mig i �r �r nog Marco V p� Monday Bar i somras...
Kanske har och g�ra med att jag hade sett fram emot att g�ra Connected live i n�gon m�nad men inte fick h�ra den...

Annars h�ller jag med en del andra att det var r�tt taskig publik p� trance-golvet, jag pallar inte med sp�nninga �stermalms-frillor...

�ven om musiken kanske inte var riktigt min p� house-golvet s� var st�mingen verkligen p� topp d�r inne!
Glada m�nniskor �verallt!

Men men, allt som allt var det kul!

Posted by zamson on Sep-24-2003 22:24:

sk�n l�t PVD lira...

Agnelli & Nelson - Holding on to nothing

fan ass� jag blir tokig �r en l�t som jag f�tt p� huvudet... men jag vet inte vad den heter! blir kn�pp..ska sitta o tanka all l�tar PVD spelat p� senaste tiden :P

Posted by Aendy on Sep-24-2003 22:38:

quote:
Originally posted by WhiteRussian
Annars h�ller jag med en del andra att det var r�tt taskig publik p� trance-golvet, jag pallar inte med sp�nninga �stermalms-frillor...

N�r det blev f�r mycket gled jag ned p� underv�ningen och hoppade lite hiphop med hiphop-wannabeesen... de �r en smula b�ttre �n brat-wannabeesen! (Wannabeesen... brutalt ord, undrar om det ens �r lagligt att s�ga/stava det s�)

Posted by tjockis on Sep-24-2003 22:57:

�ntligen kurerad fr�n h�rt festande!
jag tycker iofs att pvd borde ha sl�ppt loss liiiiiite mer bakom spelarna, han s�g lite v�l stel ut f�r min smak...
men j�vlar vicket set.

Posted by Can on Sep-24-2003 23:33:

Love Poundin' Sensation

jag tycker PvD var skittr�kig..ingen publikkontakt..han bara st�r d�r � spelar sina skivor...skittr�kigt...va inte d�r inne s� mycke...
b�st dag 2 = HOUSE GOLVET!! Stonebridge, Axwell, Alf Tumble och resten...tror inte jag har sk�dad s� bra st�mmning i hela mitt liv i sthlm!!

Posted by NbR on Sep-24-2003 23:54:

Be Cool!

N�r spelade Alf Tumble p� housegolvet?
Vilken tid allts�?

St�mningen p� housegolvet (antar du menar det som var urban under m�ndaen om det inte var ett spec. housegolv i vip:en) kunde ju inte j�mf�ras med prime p� m�ndagen vilken gl�dje ...
Im loving it

Jag f�r v�l f�rsvara PvD med att han hade liiite mer publikkontakt mot slutet, han dunkade ju faktiskt med n�ven i luften n�r han vred p� basen efter breaken ;P)

N� jag hade oxo f�rv�ntat mig lite mer av PvD men jag var dock inte missn�jd Han �r v�l �nd� lite k�nd som "mannen som inte kan le"?

2 dagar till Picotto ..

Posted by mindshooter on Sep-25-2003 05:39:

Den h�r snubben diggade jag:

V�rsta �ronskydden...en f�rebild f�r oss som vill skydda �ronen!

Posted by chjo on Sep-25-2003 06:27:

^ Sk���n kille!!!!!

P� tal om PvD's publikkontakt, jag har inte sett han live innan, s� kan eg. inte kommentera. Men de spelningar man sett bandat s� �r det hans stuk, han st�r d�r o nickar med huvudet, det h�nder han hoppar lite. Men han �r inte som Gielen o co som st�r o klappar och hejjer "fram" publiken..

Posted by Sand Leaper on Sep-25-2003 06:50:

Ang. PvD's publikumskontakt s� avhenger det av hum�ret hans og av hvor han er. I land han ikke har spilt i f�r (eller s� mye i) pleier han som regel � st� bom stille og bare konsentere seg om miksingen (f.eks. Subcity, Oslo og n� ogs� her), mens da jeg s� ham live i Berlin og p� en video fra Gatecrasher var han helt med, fikk publikum med p� trampeklapp, hoppet rundt i boothen sin osv. S� det kommer an p� hvor trygg eller "hjemme" han f�ler seg der han spiller vil jeg tro. Kanskje Paul rett og slett er litt sjenert av seg n�r han ikke kjenner til omgivelsene s� godt?

Posted by teski on Sep-25-2003 11:07:

�r s� glad att allting gick okej!
M�ste vart en sk�n k�nsla, indeed

Pages (2): [1] 2 »