TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- mat lagning

Posted by JayBee on Sep-30-2003 10:10:

Read This! mat lagning

hehe sj�lvfallet �r detta lite offtoppic men jag har b�rjat tr�ttna p� den maten jag k�kar hela tiden.

undrar om det �r n�gon som har tipps/beskrivning p� god mat som �r l�tt att laga f�r jag orkar inte st� i k�ket 3 timmar f�r att tillaga n�got

hoppas n�n kan hj�lpa mig! *hoppas*

Posted by Kongo_kim on Sep-30-2003 10:18:

bruna b�nor och fl�sk *drool*

pannbiff �r v�l n�t alla gillar

Posted by quilly on Sep-30-2003 10:18:

* Spring o k�p massa olika pastas�ser.. l�tt smidigt o gott.
* Skaffa Nudlar, Ris och kycklinfil� el. biff. Surfa in recept p� s�tsur-s�s. Mummigt v�rre.
* Baka egen pizza, tar inte s� l�ng tid om du har allt hemma. Kan dessutom varieras mkt.
* Indiskt k�k, l�tt att g�ra, men ganska mkt speciella kryddor o smaker.. m�ste handla en del till det. Men annars l�tt att g�ra..
* Soppor, bra mellanm�l, kan ox� variera mellan n�stan alla smaker som finns..

Listan kan g�ras exakt hur l�ng som helst...
K�p en fet receptbok, sl� upp random recept.. �r ganska skoj.

Posted by Kongo_kim on Sep-30-2003 10:22:

om du lyckas f� tag p� "kockens curry-pasta" s� stek kycklingfil� h�ll i kelda och 1-2 tsk curry-pasta och r�r om. det �r min favorit r�tt fast jag har inte lyckas hitta den d�r j�vla curry-pastan p� tv� �r nu.

Posted by dbl on Sep-30-2003 10:25:

L�vbiff med Pommes Frites och Bearnes s�s (hur det nu stavas.. hehe)

svin gott.... kan man alltid ta och h�lla p� massa olika kryddor och s�nt ocks�

Posted by JayBee on Sep-30-2003 10:36:

quote:

* Spring o k�p massa olika pastas�ser.. l�tt smidigt o gott.

bra ide, men det k�nns som om jag borde ha n�got till det. n�gra f�rslag?

quote:

* Baka egen pizza, tar inte s� l�ng tid om du har allt hemma. Kan dessutom varieras mkt.

fan vad smart... att jag int t�nkt p� det innan. fan tack!

quote:

* Skaffa Nudlar, Ris och kycklinfil� el. biff. Surfa in recept p� s�tsur-s�s. Mummigt v�rre.

jag brukar iof�rsig k�ka kyckling fil� med ris och sweet&sour s�s men jag har alldrig testat med biff.. l�ter smaskigt ska testa det!

quote:

det �r min favorit r�tt fast jag har inte lyckas hitta den d�r j�vla curry-pastan p� tv� �r nu.

s� det finns inte l�ngre eller???

dbl: hehe det brukar jag k�ka iof�rsig men bra tipps f�r de som inte k�kar det s� ofta

Posted by Kongo_kim on Sep-30-2003 11:09:

quote:
Originally posted by JayBee
[

s� det finns inte l�ngre eller???

Ingen aning. Jag hoppas att det finns. bara det att jag aldrig sett den n�r jag �r och handlar. JAg sto 20 minuter p� Willy�s kryddavdelning och letade sist men hittade den inte.

Posted by ScuL on Sep-30-2003 11:22:

N�gra snabbmattips ur Holl�ndska k�ket

Jag k�ker r�tt ofta pitabr�d med k�ttbullar fylld med Indonesisk Sat�h s�s. Det �r faktiskt liten sv�rt att f� tag p� det i Sverige men jag tror att det g�r att hitta det i Stockholm.
F�r�vrigt ocks� en annan snabbmat tipps.. Fransk baguette, ur ugnen, kocka korv i en panna. Fylla det med curry s�s och liten dressing (�ttiksgurka, salad, eventuellt n�t annat) Mums och gott

Posted by AcidBrain� on Sep-30-2003 11:29:

Approp� kyckling file� s� testa santa marias red eller green curry kryddmix. Bara att blanda ut i antingen kokosmj�lk eller gr�dde.
S� j�kla gott. (sj�lv f�redrar jag gr�dden,of cource mycke kcal ska det va ) G�r relativt fort ox� 15-20 min

Posted by Kongo_kim on Sep-30-2003 11:53:

L�ttlagat TV4 14:40 och 18:00 TV4+

kanske n�got kul recept d�r

Posted by reveal on Sep-30-2003 12:41:

spana in denna tr�den http://www.tranceaddict.com/forums/...?threadid=37851

handlar om matlagning