TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- fest: Imagine
Pages (2): [1] 2 »
fest: Imagine
mera fester till folket 
---------------------------------------
Datum: 08/11
Plats: Nationernas hus i Link�ping
Tid: 21:00-03:00
Pris: 120 kr (f�rk�p) 150 kr i d�rren (vid m�n av plats)
�ldersgr�ns: 16
Line up:
- Mike Shiver
- Christian Rusch
- Daniel White
- Jonathan Griip
---------------------------------------
trevligt 
har link�ping blivit v�rsta festst�llet nu helt pl�tsligt? 
| quote: |
| Originally posted by reveal har link�ping blivit v�rsta festst�llet nu helt pl�tsligt? |
this is the place to be mannen, with no sig
k�nner inte till de tv� senare namnet men de verkar helt okej 
kan t�nkas att man dimper f�rbi, e ju inte allt f�r l�ngt fr�n pjox f�delsedag osv 
mike lirar sk�na grejer.. h�rde hans set fr�n exposure eller transcend eller vare var.. hur l�ngt �r det fr�n lkpg till sthm? 
L�ter intressant, helt klart 
h�rde precis att dem har bytt fr�n link�ping till g�teborg
fan ocks�... va nog bara en dr�m 

det finns snygga partytjejer i link�ping va?? 
| Originally posted by dbl h�rde precis att dem har bytt fr�n link�ping till g�teborg fan ocks�... va nog bara en dr�m ![]() |
Busigt
jaha, det l�r bara bli ja som drar p� det h�r.. ok ok...
ja f�r komma tebaka med en partyrapport samt att ja ska uppdatera TV� speciella listor
f�rresten kan n�mnas att Andreas fr�n Rotor kommer och g�st-dj:ar 
Synd att man inte har n�gra pengar och att det inte �r i stockholm, l�t ju r�tt kul ananrs
Vill r�ra p� mig till lite bra musik, va j� l�nge sen sist
| Originally posted by dbl h�rde precis att dem har bytt fr�n link�ping till g�teborg fan ocks�... va nog bara en dr�m ![]() |
| Originally posted by reveal har link�ping blivit v�rsta festst�llet nu helt pl�tsligt? |

Hej Hopp...
Jag t�nkte "Det �r nog ingen id� att skapa en "Eftersnack: Imagine-tr�d"
eftersom det bara jag var som var d�r.. hehehhe 
hummm.. va ska ja s�ga? Trots att jag har hosta och �r "skadeskjuten" efter krocken me cykeln
gick jag allts� till Imagine runt elva-sn�ret... D� hade Christian Rusch precis b�rjat spela...Mkt mkt bra set m� ja s�ga.. (han lirade p� cd hela tiden) Just f�r stunden har jag gl�mt bort l�tarna han spelade..
Illa... d�ligt n�rminne man har
men jag minns iaf Elles De Graaf - Circles of life (greg murray rmx) och Underworld - Born Slippy (n�n ny remix)
Och om han l�ser det h�r kan han v�l vara v�nlig att posta playlist. VORE GRYMT!!!! Om han inte kan g�ra det, kan han kanske s�ga vilken l�t som spelades 00.14
S���� GRRRYYYYMT BRA L�T S� JA TROR JAG D����R
Mike Shiver sen (lirade enbart vinyl och mixningen var klockren), lirade masssssaaa bra ny trance som jag tyv�rr inte kommer p� namnen p�
jo en
(Beautiful Things) men �ven lite gamla godingar s� som:
Marco V Bells, Polaroid - You're so damn beautiful (dogzilla remix) Rank 1 - Breathing, Delerium -Silence (inte tiesto-remixen), Chemistry - We are one, Carte Blanche m.fleera... r�tt mycke Marco V stundvis ocks�.. hmmm
b�de shiver och rusch levererade h�gkvalitativa set och b�da var v�ldigt v�ldigt duktiga bakom skivspelarna... publiken bj�ds p� mkt bra trance.... TYV�RR (och ett stort tyv�rr) fanns knappt n�t gensvar i publiken
det �r n�stan man f� sk�mmas � vissas v�gnar =/ jag har aldrig i min sju�riga karri�r p� dansgolven.. (ja, jag r�knar de gamla ravefesterna jag var p� -96
) sett maken p� en s� lam publik...
tr�kigt f�r shiver och rusch... det fanns vissa �gonblick n�r n�n ur publiken tjoade och visslade... men det var inte m�nga �gonblick.. jag f�rs�kte s� gott jag kunde att f� me folket...
men det gick inte s� bra alltid... nu �r jag n�stan hes..
en annan tr�kig sak.. var att det kanske sammanlagt var... cirka 60 pers i lokalen... varav 25 stod p� dansgolvet... stundvis, stod kanske bara 15 p� dansgolvet.. riktigt illa...
ljuset var skitbra ordnat (2 lasers) och "dj-bordet" stod mitt p� dansgolvet vilket ocks� var schyst... hade kunnat blivit ett mkt b�ttre utbyte mellan dj och publik d� menar jag... lite synd nu med alla personer som aldrig varit p� en trancefest bara.. och inte visste riktigt hur de skulle uppf�ra sig..
Man m�rker ju vilka som g�r dit f�r musiken... och vilka som tycker det �r h�ftigt att studsa runt i otakt i ett p�lsbekl�tt linne med 3 matchande reflexband.. (matchade inte riktigt)
man m�rker hur de inte uppskattar musiken och pl�tsligt kan stanna upp (av ren tristess och tr�tthet) under b�sta build-uppen i en l�t... som mynnar ut i ett riktigt klimax av sk�na toner... s�nt g�r man ju bara inte
d� dansar man som en galning juuu
jaja, n�n kanske fattar va ja menar 
h�r e tre bilder som jag tog.. bara f�r att 
fick typ med alla p� dansgolvet.. hmmmmz
weeeee, shiver �r alltid glad

h�r e en bild p� rusch... (jaja, jag vet.. kvalit�n suger.. men jag ville inte g� fram f�r n�ra
)
fan va synd p� djsen, lasrarna och de som gick f�r musiken att det inte blev mer (peppat) folk 
Tack till alla som kom och tog del av kv�llen. M�ste s�ga att arrangemanget var n�got av det absolut b�sta jag n�gonsin sett fr�n tv� personer som arrangerade sin f�rsta fest; hade jag inte vetat att s� inte var fallet hade jag trott att festen var arrangerad av en mycket v�letablerad festarrang�r. Blev mycket CD-spelande f�r min del under kv�llen, tror inte det blev mer �n typ tre vinyler (delvis f�r att CDn funkade stabilare - blev en hel del basrundg�ng fr�n vinylerna n�r jag anv�nde dem, fick dra ner en hel del p� basen emellan�t f�r att det inte skulle b�rja rumla f�r mycket). H�r �r iaf de l�tar jag kommer ih�g fr�n mitt set (tror att ordningen st�mmer r�tt s� v�l):
� Infected Mushroom - Opagiffa Night (Original Mix)
� Joker Jam - Innocence (Paul van Dyk Remix)
� Paul van Dyk & Second Sun - Crush (Vandit Club Mix)
� Elles de Graaf - Circles Of Why (Greg Murray Remix)
� Steve Porter - The Catch (Roland Klinkenberg & Danny Bakker Remix) + Subsky - Under 4 Ever (Gil's Spiritual Remix)
� Underworld - Born Slippy 2003 (Paul Oakenfold Remix)
� Conjure One ft. Sinead O'Connor - Tears From The Moon (Hybrid's Twisted On The Terrace Remix)
� John Askew - The Door (Original Mix) + Paul van Dyk - Vega (Starcase Remix)
� Aalto - Rush (Original Mix)
� Rusch & Murray - Epic (Above & Beyond Remix)
� Faithless - We Come One (Hiver & Hammer Remix)
� Alias - Missouri (Original Mix)
� Nightvision - Believin' (J&R Remix)
� Agnelli & Nelson presents Ultra - Holding On To Nothing (remix)
� Midway - Monkey Forest (Vincent & Quentin Remix)
� Rio Klein - Fearless (Agnelli & Nelson Remix)
� Paul van Dyk - Out There (Original Mix)
Speltid: cirka 1 timme och 45 minuter.
Hade verkligen hur kul som helst och hade l�tt kunnat forts�tta en timme eller tv� till, finns ju alltid en massa l�tar man inte "hinner med"; f�r ta dem n�sta g�ng. 
�terigen, tack till alla som d�k upp och visade st�d och festade loss. 
grymt... tack f�r playlisten 
jag har suttit och funderat och kan inte riktigt utr�na vilken l�t det var =/
K�nner igen alla utom
*Infected Mushroom - Opagiffa Night
*Paul van Dyk & Second Sun - Crush (Vandit Club Mix)
*Agnelli & Nelson presents Ultra - Holding On To Nothing och
*Rio Klein - Fearless (Agnelli & Nelson Remix)
*Steve Porter - The Catch (Roland Klinkenberg & Danny Bakker Remix) *Subsky - Under 4 Ever (Gil's Spiritual Remix)
Det var allts� en l�t som jag inte h�rt f�rut.. och vilken av de d�r spelades runt 00.14. Ingen aning ju.. det borde troligtvis vara mot slutet? eftersom du spelade till 01.00.
n�ja, h�r �r fler bilder
som tur e, �r jag bara med p� en bild
39! 
| Originally posted by Glorie *Infected Mushroom - Opagiffa Night *Paul van Dyk & Second Sun - Crush (Vandit Club Mix) *Agnelli & Nelson presents Ultra - Holding On To Nothing och *Rio Klein - Fearless (Agnelli & Nelson Remix) *Steve Porter - The Catch (Roland Klinkenberg & Danny Bakker Remix) *Subsky - Under 4 Ever (Gil's Spiritual Remix) som tur e, �r jag bara med p� en bild 39! |
Sk�na synth stabs i b�rjan n�r den bygger upp, varp� s�ngerskans mjuka st�mma flyter in och man lyfts iv�g... "When we touch... I feel something happen... when we breath...." et cetera.
hmmm
ja nej, det var inte Infected...det skulle ja kanske klargjort. skrev upp l�tarna jag inte hade h�rt innan festen bara.
jo, det var en tjej som sj�ng...l�r ha varit... Holding on to nothing d�
najz 
ang bilden st�r ja till v�nster,..... bredvid hon me rosa tr�ja
varf�r v�gade du dig inte ut p� dansgolvet rusch? 
| Originally posted by Glorie ang bilden st�r ja till v�nster,..... bredvid hon me rosa tr�ja varf�r v�gade du dig inte ut p� dansgolvet rusch? |

| Originally posted by christian_rusch Ah, oki. ![]() Hade varit kul att dansa lite, men har en r�tt kraftig f�rkylning i kroppen s� jag ville inte utmana �det. Var mer eller mindre s�ngliggande n�gra dagar innan spelningen och �r s�ngliggande idag ocks�.. :/ N�sta g�ng lovar jag att dansa dock.. |
mjaa, r�tt cool lokal.. fast liten 
H�r e en till bild p� den s� man ser lite hur den ser ut. Dansgolvet ligger l�ngst ner, sen �r det som tre olika etage eller vad man ska s�ga...
d�r man kan, g�, st� eller dansa 
OBS. L�nad bild fr�n www.tulle.nu
rusch, hmmm.... ok.. jag f�r v�l tro p� det d�.
Ang. Agnelli and Nelson-l�ten! That was it!!! Weeeeeeeee, den e s� sjuuuuukt bra att man hamnar i himlen. Tack som spela den!!!! 
| Originally posted by Gaby Hej Rusch! Ja det �r bra att du inte utmanar �det... been there done that? Lokalen ser ju r�tt s� l�cker ut ju! Synd att det var s� lite folk d� ... Vilka va arrang�rerna? |
Ahem.. *host* Den ska vi inte g�ra om.

Lokalen var riktigt trevlig faktiskt, p�minde om en aningen mindre variant av Atlantisgolvet (f�r det var v�l s� housegolvet hette?) p� Valborgkryssningen.
| Originally posted by Glorie Ang. Agnelli and Nelson-l�ten! That was it!!! Weeeeeeeee, den e s� sjuuuuukt bra att man hamnar i himlen. Tack som spela den!!!! |
jag va ju d�r ox�.. =D h�lsade ju p� dig Glorie..
Festen va riktigt bra arrangerad m�ste jag s�ga.. j�kla synd att folk inte d�k upp men det har sina f�rklaringar som jag inte t�nker g� in p� h�r.
MYCKET bra set av djs:en m�ste jag s�ga.. jag dansade s� gott jag kunde o stod l�ngst fram l�nga stunder f�r att f�rs�ka f� ig�ng folket men det va l�nl�st k�ndes det som.. hade precis varit sjuk o s�ngliggande i feber o hade ruskigt ont i halsen den kv�llen men det stoppade inte mig.. �kte dock hem vid 2 eller n�t.
lokalen �r r�tt tuff men inte den ultimate f�r den sortens musik.. k�ndes som att man satt inne i en basl�da ungef�r.. basen va lite f�r bumlig.. men annars va det bra ljud.. lasrarna va riktigt h�rliga.
ett stort plus va mj�lkbaren som Ungdomens Nykterhetsf�rbund hade d�r.. serverade mj�lkdrinkar f�r 15:-/st .. himmelskt goda va dom.. riktiga jordgubbar o glass o mj�lk o allt m�jligt fanns det..
n�sta g�ng hoppas jag att det kommer mer folk s� kommer det att bli hur skoj som helst.