TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Trance mystik ?
Trance mystik ?
Det anv�nds en hel del symbolismen fr�n Indiska religioner med n�gra skv�tt egyptier och sedan lite allt m�jligt t ex aliens, i trance sammanh�ng. Menas det att det �r n�gon sorts New Age riter man h�ller p� med? �r det n�gon som vet var det h�r kommit ifr�n och varf�r m�nga i allm�nheten �r s� negativa mot trance? Det retar lite.
Det �r inte rent generellt massa fr�n Indiska religioner. Men d�rimot anv�nds ofta Shiva (se min avatar), som anses vara den f�rsta Trance-dansaren.
Goa-trance har v�l lite med delstaten Goa i Indien att g�ra, men Goa �r katolskt, s� eg. inget speciellt Indiskt-spirituellt �ver det.
Aliens anv�nds v�l fr�mst f�r som e coola?? Gr�na utomjordingar �r s�ta, och gr�n �r en fet f�r p� dansgolvet... LASER
Har sj�lv inte set n�tt Trance-Egyptiskt tema n�n g�ng, men d�rimot h�lls ett fett event p� millenium med Pyramiderna i bakgrund.
Att vissa �r negativa mot trance �r v�l f�rmodligen f�r att dom inte vet b�ttre 
det �r iof�rsig inte s� konstigt att trance events och liknande f�r d�lig st�mpel n�r polisen stormar in och griper till st�rsta delen oskyldigt folk och sen s�ger till media att de gripit si och s� m�nga som tagit droger. som sagt k�nner jag flera personer som blev tagna p� devotion �ven fast de alldrig tagit en drog i hela sitt liv. de fick som sagt ingen ers�ttning f�r biljetten trots att de bara hann h�nga av sina jackor och de fick inte komma tillbaka och polisen bad inte ens om urs�kt utan sa bara att testerna inte skulle vara klara f�r�n om flera veckor. vissa saker polisen gjorde den kv�llen (eller m�nga saker faktist) var ju olagliga men folk vet inte alltid vad polisen f�r och inte f�r g�ra och detta tar sj�lvklart polisen till sin f�rdel.
alts� s�nt �r ju rent ut sagt BS. inte s� konstigt att trance f�r s�nt d�ligt rykte i sverige.

| quote: |
| Originally posted by chjo Har sj�lv inte set n�tt Trance-Egyptiskt tema n�n g�ng, men d�rimot h�lls ett fett event p� millenium med Pyramiderna i bakgrund. |
t�nkte k�pa en faktist
fast det kanske bara �r n�tt enskilt iof�rsig
religion o polis forts
k�nner till westerl�ndsk trance dance i s� fall inom frikyrkan. De kallades 'holy rollers' i usa och uppkom vad jag f�rst� under 30 eller 40 talet. i varje fall inget s�rskilt antikt. De dansade sig i trans bokstavligen och anv�nde �ven s.k. tungar (kanske liknar mantra) f�r att �ndra sitt tillst�nd. De var inte heller accepterad av omv�rlden. Om �sterl�nsk kultur accepterar s�dant, s� kanske vi f�r inse att problemet med polisen inte �r polis mot folket, utan kulturella h�mningar.
men ang. polisen, vad ska vi vanliga medborgare g�ra f�r att informera. n�gra kanske tycker det �r lite halvt meningen att samh�llet kan tycka va de vill. men n�r polis stormar in och ber�ver m�nniskor sina r�ttigheter, s� kan det tycks vara anledning f�r lite kommunikation. Det m�ste vara minst lika mycket knark p� (inga klubbar n�mnda inga gl�mda) som p� trance event.
JayBee: fick dom ingen ers�ttning? jag skulle kolla upp med en advokat eller n�tt f�r jag tror inte dom f�r g�ra s�!
| quote: |
| Originally posted by St_Andrew JayBee: fick dom ingen ers�ttning? jag skulle kolla upp med en advokat eller n�tt f�r jag tror inte dom f�r g�ra s�! |