TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- html disabled

Posted by Dragonfly_ on Oct-01-2003 12:37:

Angry html disabled

sorry for newbie question
n�gon som vet varf�r html �r disabled eller snarare hur jag enablar det?

Posted by Endre on Oct-01-2003 12:44:

din data har virus, sl�ng den och k�p en ny.

Posted by mindshooter on Oct-01-2003 12:52:

Om du menar p� forumet s� �r det f�r att du inte ska kunna koda HTML i dina inl�gg och d�rmed rasera hela sidans uppbyggnad Det g�r inte att s�tta p� d� det �r en standard som webmastern satt upp.

Posted by cviper on Oct-01-2003 13:23:

quote:
Originally posted by mindshooter
Om du menar p� forumet s� �r det f�r att du inte ska kunna koda HTML i dina inl�gg och d�rmed rasera hela sidans uppbyggnad

Och f�r att folk inte ska ha allt f�r roligt med javascript och liknande - vem vill ha 50'000 popups n�r man ska l�sa en tr�d?

Posted by Dragonfly_ on Oct-01-2003 13:49:

Endre

Bra f�rslag Endre. Jag bytte till en Macintosh och nu fungerade det utm�rkt. (not)

Alla andra,
Man lurades av att html var upplagt som ett alternativ, med radio button, med texten, precis som om det g�llde ens egna texter, inte det h�r sajten.

Tack f�r hj�lpen.
dragonfly

Posted by Aendy on Oct-01-2003 14:25:

quote:
Originally posted by Endre

din data har virus, sl�ng den och k�p en ny.

Honest to God! Jag trodde du hade f�rst�tt att det s�llan uppskattas med dryga wise-ass kommentarer p� seri�sa fr�gor... l�gg av nu f�r fan!

Posted by dj_hysterix on Oct-01-2003 17:53:

shit, han sk�mtade lite bara...big deal

Posted by JayBee on Oct-01-2003 17:59:

quote:
Originally posted by dj_hysterix
shit, han sk�mtade lite bara...big deal
ja men i detta fall kan det ju vara lite taskigt mot en person som �r ny h�r och inte k�nner sig lika bekv�m. och dessutom s�g jag inte heller n�gon smiley face i hans post vilket g�r att man undrar lite :P inte hela v�rlden ju men man kan ju undvika att skriva s�nt.

Posted by nekholm on Oct-01-2003 19:13:

Vad ska du med HTML p� ett forum till? Du beh�ver v�l inte bygga n�n hemsida h�r eller?

Posted by Dragonfly_ on Oct-02-2003 12:15:

F�rtydligande i html-fr�gan

V�nner,
Om ni scroller ner lite, ser ni f�ljande information:

Forum Rules:You may post new threads
You may post replies
You may post attachments
You may edit your posts HTML code is OFF
vB code is ON
Smilies are ON
[IMG] code is ON

[COLOR=royalblue]

Observera att en av raderna tar upp fr�gan om html. Det g�ra att den utan kunskap kan tro att det har med speciella effekter i texten eller m�jligheten att l�nka t ex till en hemsida. Det �r annar av inget intresse f�r mig. Jag har haft dock problem att f� med l�nkning men tar det med swampen.
Tack f�r all hj�lp.
Dragonfly

Posted by mindshooter on Oct-02-2003 12:57:

Re: F�rtydligande i html-fr�gan

quote:
Originally posted by Dragonfly
V�nner,
Om ni scroller ner lite, ser ni f�ljande information:

Forum Rules:You may post new threads
You may post replies
You may post attachments
You may edit your posts HTML code is OFF
vB code is ON
Smilies are ON
[IMG] code is ON

[COLOR=royalblue]

Observera att en av raderna tar upp fr�gan om html. Det g�ra att den utan kunskap kan tro att det har med speciella effekter i texten eller m�jligheten att l�nka t ex till en hemsida. Det �r annar av inget intresse f�r mig. Jag har haft dock problem att f� med l�nkning men tar det med swampen.
Tack f�r all hj�lp.
Dragonfly

allt det du n�mner g�r att g�ra med vB code....fungerar ungef�r som HTML och det finns en liten verktygsmeny precis ovanf�r d�r du skriver inl�ggen (under smileysarna) bara att trycka p� "http://" knappen om du vill l�gga till en hemsida. eller skriva [COLOR=RED]H�r blir det r�d text[/ COLOR] < utan mellanrum.