TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Citat
Pages (2): [1] 2 »
Citat
Hehe nedan kommer ett citat som jag fick tillskickat av mig, kommer kanske r�ra upp en hel del k�nslor... men faen, this is true!
Varf�r �r det s� att de som �r emot ditt och datt alltid �r minst l�mpade f�r just ditt och datt? Avskyr du matematik �r du s�kert inte lagd �t det matematiska h�llet. De som �r emot porrindustrin �r d�liga p� sex, lider av underm�ligt sj�lvf�rtroende. Vissa avskyr att festa f�r att de inte har n�gon att festa med. Ibland h�r man folk prata om hur mycket ragg det �r ute p� krogen, och irriterar sig p� detta. Som observat�r l�gger man d� ocks� m�rket till, att samma som irriterade sig p� festragget oftast �r fula. Visst kan det tyckas att hela utelivssystemet �r uttjatat och hj�rnd�tt i varje skrymsle, ragg och r�supande. Jag �r sj�lv av den �sikten, men det m�ste �nd� p�pekas att de som st�r sig p� enskilda detaljer som just raggnigen, ofta �R fula. Femenisterna tillh�r ocks� allt f�r ofta kategorin �fula� Dom st�r sig p� att vackra kvinnor f�r f�rdelar, tyv�rr �r vi genetiskt programmerade att f�redra fagra anleten �n femenisternas gristrynen. Sen har vi alla v�nsterfjollor som nu besudlar nationen med sin kommunistsm�rja. Dessa �r ofta fattiga outbildade ungdomar som irriterat sig p� rikare folk sedan ung �lder. H�gertokar �r ofta �ldre och kommer ofta fr�n rika familjer i storstaden med �fin� utbildning. Feta hatar att motionera och ofta �ven sport i allm�nhet, f�r att dom �r d�liga p� detta. Folk som hatar internet har aldrig l�rt sig anv�nda internet eller datorer. Folk tenderar att - lustigt nog - avsky det dom inte �r bra p�.
D� �r fr�gan, vad �R bra och vad �R d�ligt egentligen?
Mitt svar �r att det inte finns n�got bra eller d�ligt.
Sup, knarka, spela in porrfilm f�r all del, bara ni har vett nog att se saker fr�n andras synvinklar. Skildra er verklihetssyn ur andras �gon s� l�r ni med tiden m�rka ett och annat. Saker �r s� solklara som de verkar.
-------------------------
Den partiledare som drar detta som sitt valtal inf�r n�sta val kommer jag r�sta p� hehe
Re: Citat
*Vissa avskyr att festa f�r att de inte har n�gon att festa med. (D� b�r jag vara en av de som hatar att festa)
*Ibland h�r man folk prata om hur mycket ragg det �r ute p� krogen, och irriterar sig p� detta. Som observat�r l�gger man d� ocks� m�rket till, att samma som irriterade sig p� festragget oftast �r fula. Visst kan det tyckas att hela utelivssystemet �r uttjatat och hj�rnd�tt i varje skrymsle, ragg och r�supande. Jag �r sj�lv av den �sikten, men det m�ste �nd� p�pekas att de som st�r sig p� enskilda detaljer som just raggnigen, ofta �R fula. (Kallade skribenten precis sig sj�lv f�r ful?)
*Femenisterna tillh�r ocks� allt f�r ofta kategorin �fula� Dom st�r sig p� att vackra kvinnor f�r f�rdelar, tyv�rr �r vi genetiskt programmerade att f�redra fagra anleten �n femenisternas gristrynen. (Undrar var forskningsunderlagen finns f�r de preferenser som tydligen ska vara genetisk betingade?)
F�r�vrigt kan jag n�mna att jag inte kan ta n�got p� allvar som skrivs av n�gon som inte beh�rskar spr�ket. Ta en stavningskurs och korrekturl�s f�r fan allt som man ska l�mna ifr�n sig eller "publicera". Dumbass!
jag tyckte det l�g ganska mkt i det han (?) sa. ser dock inget konstigt med det. sj�lvklart e det tr�kigt att festa om man inte har n�gon att festa med, sj�lvklart e det alltid m�nga som blir avundsjuka p� andra, sj�lvklart e det tr�kigt med saker man inte e bra p�...
o ang spr�ket s� tycker jag det �r f�nigt att h�nga upp sig p� (kanske f�r att jag e ett spr�kligt missfoster sj�lv)
| quote: |
| Originally posted by St_Andrew jag tyckte det l�g ganska mkt i det han (?) sa. ser dock inget konstigt med det. sj�lvklart e det tr�kigt att festa om man inte har n�gon att festa med, sj�lvklart e det alltid m�nga som blir avundsjuka p� andra, sj�lvklart e det tr�kigt med saker man inte e bra p�... o ang spr�ket s� tycker jag det �r f�nigt att h�nga upp sig p� (kanske f�r att jag e ett spr�kligt missfoster sj�lv) |
| Ny dag, dags att reta upp folk! Inte avsiktligt, inte medvetet. Oh nej, detta var helt oplanerat, jag �r oskyldig som ett lamm. |
| Originally posted by Aendy Jag tycker mest att det �r en d�ligt strukturerad text med uselt spr�k och vaga referenser. Det hade inte gjort mig s� mycket om det inte varit f�r att han uppger sig att vara en skribent av n�got slag; . |
| [ Dessutom... vad vill han ha sagt och varf�r? Texten �r ju helt menl�s och det k�nns som att en 12-�ring hade kunnat uttrycka samma �sikter mer djuplodande och klarsynt. *SUCK* |
Ehm, finns v�l en del sanning i texten... finns sjukt m�nga m�nniskor som v�ljer att hata saker dom inte kan uppn�, det kallas f�r att vara avundsjuk...vad denna mannen som skrivit texten dock fallit f�r, �r f�rdomar och saker som faktiskt inte st�mmer...
Feminister t.ex... att s�ga att feminister �r fula �r som att s�ga att Tranceare knarkar...ungef�r samma "dra alla �ver en kant" syndrom. Dock st�mmer p�st�endet om Tranceare mer eftersom vi faktiskt lever i en kultur grundad i mycket droger, men det �r en annan diskussion. Vad jag vill s�ga �r att Feminister s� ofta dras �ver en kant. Sj�lv �r jag matat med feminism sedan 0 �rs �lder d� min mor �r feminist. First off, kriteriet f�r att vara feminist �r att man tycker att m�n och kvinnor �r lika v�rda. Punkt slut, finns det n�n h�r inne som inte �r feminist?
Second, min morsa har fan en ny kille varje m�nad k�nns det som, feminism har ingenting med snygghet, utstr�lning eller sexuell l�ggning att g�ra... F�rst�r inte var folk f�r detta ifr�n...
Sen finns det givetvis extrema feminister som typ g�r i celibat och typ odlar sk�gg f�r att bevisa att man inte beh�ver vara snygg...
F�r att slippa dumma fr�gor om min morsas rak-vanor (vilket alla kopplar till feminism och inte till eget t�nkande) s� kan jag redan nu s�ga att hon rakar sig b�de under armarna och p� benen, f�r att hon vill...och det finns ingen i hela hennes feminist organisation som �verhuvudtaget skulle yttra sig om det...jag tror att det finns m�nga som g�r det....
Mannen som skrivit denna artikel har alldeles bevisligen inte mycket fakta bakom sitt p�st�ende d� han grundat det p� f�rdomar och skitsnack.
r�tt och fel, det finns inget r�tt och fel som vi m�lar upp det i huvudet. man m�lar ju oftast upp att r�tt och fel �r n�got universielt. r�tt och fel �r helt enkelt vad majoriteten av vad folk tycker. majoriteten av allt folk h�r p� jorden tycker det �r fel att d�da andra m�nniskor och d�rf�r �r det fel. inte f�r att det finns n�gon mystisk kraft som s�ger att det �r fel 
men egentligen s� �r det alts� inget fel p� att d�da varandra.... i paintball alts� 
| Originally posted by mindshooter Ehm, finns v�l en del sanning i texten... finns sjukt m�nga m�nniskor som v�ljer att hata saker dom inte kan uppn�, det kallas f�r att vara avundsjuk...vad denna mannen som skrivit texten dock fallit f�r, �r f�rdomar och saker som faktiskt inte st�mmer... Feminister t.ex... att s�ga att feminister �r fula �r som att s�ga att Tranceare knarkar...ungef�r samma "dra alla �ver en kant" syndrom. Dock st�mmer p�st�endet om Tranceare mer eftersom vi faktiskt lever i en kultur grundad i mycket droger, men det �r en annan diskussion. Vad jag vill s�ga �r att Feminister s� ofta dras �ver en kant. Sj�lv �r jag matat med feminism sedan 0 �rs �lder d� min mor �r feminist. First off, kriteriet f�r att vara feminist �r att man tycker att m�n och kvinnor �r lika v�rda. Punkt slut, finns det n�n h�r inne som inte �r feminist? Second, min morsa har fan en ny kille varje m�nad k�nns det som, feminism har ingenting med snygghet, utstr�lning eller sexuell l�ggning att g�ra... F�rst�r inte var folk f�r detta ifr�n... Sen finns det givetvis extrema feminister som typ g�r i celibat och typ odlar sk�gg f�r att bevisa att man inte beh�ver vara snygg... F�r att slippa dumma fr�gor om min morsas rak-vanor (vilket alla kopplar till feminism och inte till eget t�nkande) s� kan jag redan nu s�ga att hon rakar sig b�de under armarna och p� benen, f�r att hon vill...och det finns ingen i hela hennes feminist organisation som �verhuvudtaget skulle yttra sig om det...jag tror att det finns m�nga som g�r det.... Mannen som skrivit denna artikel har alldeles bevisligen inte mycket fakta bakom sitt p�st�ende d� han grundat det p� f�rdomar och skitsnack. |
M�nniskan �r utrustad med moral, som �r v�ran r�tt och fel guide...l�ser mycket om det h�r i skolan just nu inom filosofin...fanns en filosof som sa att var och en kunde komma fram till vad som var r�tt och fel genom att t�nka f�ljande..
�r min handling s� pass moraliskts korrekt att jag kan uppf�ra den till allm�n lag?
Detta betyder att var och en av oss ska inte g�ra n�got som vi inte anser att alla andra ox� ska kunna g�ra....as simple as that
nu �r det bara en filosofs vinkel p� det hela s�klart...
| Originally posted by mindshooter att s�ga att feminister �r fula �r som att s�ga att Tranceare knarkar...ungef�r samma "dra alla �ver en kant" syndrom. Dock st�mmer p�st�endet om Tranceare mer eftersom vi faktiskt lever i en kultur grundad i mycket droger, men det �r en annan diskussion. Vad jag vill s�ga �r att Feminister s� ofta dras �ver en kant. |

| Originally posted by mindshooter M�nniskan �r utrustad med moral, som �r v�ran r�tt och fel guide...l�ser mycket om det h�r i skolan just nu inom filosofin...fanns en filosof som sa att var och en kunde komma fram till vad som var r�tt och fel genom att t�nka f�ljande.. �r min handling s� pass moraliskts korrekt att jag kan uppf�ra den till allm�n lag? Detta betyder att var och en av oss ska inte g�ra n�got som vi inte anser att alla andra ox� ska kunna g�ra....as simple as that nu �r det bara en filosofs vinkel p� det hela s�klart... |

som sagt s� finns det la b�de "r�tt" och "fel" saker i texten.
men ang�ende feminister s� f�rst�r jag mig fan inte p� dem ibland.. va fan e det f�r fel med underkl�desmodeller?
dem flesta ser bra ut, e smala.... men hur mycket hade det s�lts om en riktigt fet �cklig k�rring skulle st� modell.... just det...
sen oandra sidan s� va la det ganska s� �verdrivet, men inte varenda modell e tr�dsmal faktiskt som m�nga verkar tro.
det kommer ju mer och mer manliga underkl�desmodeller och typ byx modeller som st�r i enbart ett par byxor utan tr�ja och s�.
men inte fan e det n�n kille som g�r till varenda tidning och s�ger att det e f�rj�vligt och skamligt och att det f�r varenda kille till att vilja b�rja gymma, sola etc... varje dag bara f�r att dem sj�lva inte ser ut s�.
det e enbart patetiskt av dem feminister som h�ller p� s�... och s� att ingen skulle f� f�r sig att s�ga n�got (vilket jag inte tror), men det e bara massa feminister som h�ller p� att babbla om det.
alla feminister kanske inte bryr sig om det, men en j�vla massa g�r och dem kan ju bara h�lla tyst.
och tro inte att jag e emot g�mnst�lldhet eller n�tt s�nt nu.
tycker att tjejer e lika mycket v�rda och dem kan vara b�ttre p� m�nga saker... �ven om killar �nd� n�sta e b�st p� allt.
t.ex. alla dem som g�r catwalk.. vem e b�st och l�r alla.. jo.. en kille.
vilka e dem b�sta designers... jo.. killar.
bara att dra upp massa s�nna saker... visst e dem killarna ganska s� myucket b�gar, men �nd�.. �nd� killar.... 
neee.. ska titta p� tv nu
| Originally posted by Liza Om en forskare kommer till sin chef med en rapport om botemedel f�r en sjukdom, men hans rapport �r full av spr�kfel. Ska man d� ta rapporten p� mindre allvar d�? |
| Originally posted by Aendy Faktiskt, man kan b�rja ifr�gas�tta grejer utifr�n det. En akademiskt skolad m�nniska kan och ska strukturera och formulera sina uppgifter p� ett korrekt s�tt. Det �r d�rf�r det finns fackuttryck och yrkesanknutna termer, f�r att det inte ska bli missf�rst�nd n�r man f�rklarar och tolkar forskningsdata. |
Liza: Du v�nder hela tiden p� den ungef�r som att endast kvinnor �r feminister...det finns som jag sa f�rut olika grad av feminism och det enda du beh�ver tycka �r att kvinnor och m�n ska vara lika v�rda (detta g�r b�de mig och dbl h�r till feminister av en l�ttare grad)...menar du d� att de bimbos som du talar om inte tycker att vi �r lika v�rda?
dbl: Varf�r tror du att tjocka kvinnor �r det finaste som finns i typ sydamerika medans det �r tv�rtom h�r?
Det handlar om att en standard s�tts upp...alla �r med och trycker p� gr�nserna p� denna standard. Skyltdockor och H&M reklamerna �r tv� faktorer. Vi blir hela tiden ipumpade vad som �r snyggt och vad som inte �r snyggt. Tjocka tjejer blir r�dda att banta, f�r att se bra ut. Men vad �r snyggt och vad �r inte snyggt? Jo, det vi tycker �r snyggt �r det vi f�tt l�ra oss �r snyggt fr�n f�dseln, av media. M�nga feminister rasar mot att den standarden som s�tts upp �r alldeles f�r skev, med tanke p� att man f�r editera mycket reklam i datorn f�r att modellerna ska se smala ut s� f�rst�r man att n�got �r fel. Skulle det inte vara softare om man v�nde p� tr�nden och hade b�de tjocka och smala modeller? F�rst skulle s�kert skitm�nga d� tycka att det var skabbigt med en tjockis p� reklamen (sj�lv skulle jag tycka det var hur coolt som hellst) men succesivt s� skulle man nog v�nja sig. Och vem vet, en vacker dag kan en kvinna se ut hur som hellst och bara bli accepterad.
Varf�r tror du inte att m�nnen m�ste springa till pressen n�r det �r en karl p� reklamen? Jo, f�r att vi m�n har aldrig varit den f�rtrykta delen i samh�llet, vita mannen har alltid st�tt h�gst upp i n�ringskedjan, �ver kvinnor och svarta. Kvinnor lever �n i dag i ett samh�lle av or�tvisa.
J�mf�r det s�h�r. S�g att du �r en stackars mullig tjej som blir mobbad i skolan. En vacker dag tar du mod till dig och g�r upp till rektorn och f�r eleverna som mobbat dig en riktig utsk�llning.
Skulle du tycka att detta argument var bra fr�n mobbarnas vinkel:
"Jamen jag skulle inte ta illa upp om hon sa detta till mig"
vet inte om det var ett d�ligt exempel men min po�ng �r att det skadar mycket mer att sl� p� en som ligger under redan, �n vad det skadar n�gon som ligger �ver att bli slagen underifr�n. Vi tar inte �t oss av reklam p� killar f�r vi har mycket mindre press p� os hur vi ska se ut, �ven om det finns d�r
Hehehe.. tyckte de ligger mkt i Mr sipowitz post, st�mmer nog p� m�nga h�ll.
Kan man v�nda p� det??
Jag �lskar SEX
Gillar att k�ra min bil
Beroende av trance..
etc
betyder det att jag �r bra p� ovanst�ende?? 
| Originally posted by quilly Hehehe.. tyckte de ligger mkt i Mr sipowitz post, st�mmer nog p� m�nga h�ll. Kan man v�nda p� det?? Jag �lskar SEX Gillar att k�ra min bil Beroende av trance.. etc betyder det att jag �r bra p� ovanst�ende?? |
| Originally posted by Liza Forskaren ifr�ga kanske inte har g�tt utbildning f�r detta eller �r dyslektiker. Eller �r kanske tankspridd spr�kligt rent allm�nt. L�ter du bli att ta honom p� allvar pga detta? |
| Originally posted by quilly Hehehe.. tyckte de ligger mkt i Mr sipowitz post, st�mmer nog p� m�nga h�ll. Kan man v�nda p� det?? Jag �lskar SEX Gillar att k�ra min bil Beroende av trance.. etc betyder det att jag �r bra p� ovanst�ende?? |
Feminist �r i min mening ett f�rst�rt ord. N�stan alla feminister (som jag tr�ffat, vilket inte �r �verdrivet m�nga s� jag kan ha en skev bild s�klart...) �r som artikeln s�ger, fula och ganska misslyckade. N�stan alla feminister k�mpar ox� enbart f�r kvinnornas sak och m�nga ggr g�r det helt klart till �verdrift! En tjej som vill ha g�mst�ldhet borde b�rja ta f�r sig mer ist�llet f�r att klaga �ver hm modeller!
| Originally posted by St_Andrew Feminist �r i min mening ett f�rst�rt ord. N�stan alla feminister (som jag tr�ffat, vilket inte �r �verdrivet m�nga s� jag kan ha en skev bild s�klart...) �r som artikeln s�ger, fula och ganska misslyckade. N�stan alla feminister k�mpar ox� enbart f�r kvinnornas sak och m�nga ggr g�r det helt klart till �verdrift! En tjej som vill ha g�mst�ldhet borde b�rja ta f�r sig mer ist�llet f�r att klaga �ver hm modeller! |
| Originally posted by Aendy WTF... jag �r feminist! |
| Originally posted by mindshooter Liza: Du v�nder hela tiden p� den ungef�r som att endast kvinnor �r feminister...det finns som jag sa f�rut olika grad av feminism och det enda du beh�ver tycka �r att kvinnor och m�n ska vara lika v�rda (detta g�r b�de mig och dbl h�r till feminister av en l�ttare grad)...menar du d� att de bimbos som du talar om inte tycker att vi �r lika v�rda? |
| Originally posted by mindshooter jag me, jag tycker den stora fr�gan �r vem h�r inne som INTE �r feminist...jag skulle g�rna h�ra den personens argument f�r att vi inte ska vara j�mst�llda... om det nu �r s� att alla h�r inne �r feminister...hur kan ni sitta och s�ga att vi �r fula? |
| Originally posted by mindshooter sen skriver dom i tidningarna att alla som g�r p� "rave" beter sig s�... |