TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Nån som fått sina The Lab-pengar tillbaka?
Pages (3): [1] 2 3 »

Posted by reveal on Oct-02-2003 14:18:

Exclamation Nån som fått sina The Lab-pengar tillbaka?

(Egen tråd för att det är ett så pass viktigt ämne.)

Någon?

Vilka här hann köpa biljetter? Jag hann ju dessvärre, men har inte sett röken av några pengar trots att jag omgående följde deras instruktioner för hur man skulle göra.

Posted by Johan (DJ Irish) on Oct-02-2003 14:22:

Re: Nån som fått sina The Lab-pengar tillbaka?

quote:
Originally posted by reveal
(Egen tråd för att det är ett så pass viktigt ämne.)

Någon?

Vilka här hann köpa biljetter? Jag hann ju dessvärre, men har inte sett röken av några pengar trots att jag omgående följde deras instruktioner för hur man skulle göra.

Känns ju tyvärr typiskt. Ska bli intressant att följa detta.

I övrigt ifall ni inte redan visste så är även Nation av Amsterdam inställt (skulle ju ha varit imorgon så det kanske är ganska uppenbart att det är inställt hehe )

Tydligen har de dock följande planer inför vintern:

November 7, 2003: Andreas Roter (S) and Lange (UK)
November 21, 2003: Alx (S) and Physics (S) => Lounge and Chill
December 5, 2003: TBA and Above & Beyond (UK)
December 19, 2003: TBA => Lounge and Chill, X-Mas style

Hoppas något av dessa går igenom

Posted by reveal on Oct-02-2003 14:26:

Kommer inte direkt som någon överraskning att det är inställt, förstår inte riktigt vad de håller på med

Hoppas att Above & Beyond ska lira iaf, hade varit gjutet om de kom till lilla Lund

edit: OJ! Lange Ok, det hade också varit jävligt trevligt

Posted by Glorie on Oct-02-2003 14:33:

Satan (eek!)

ja fattar verkligen inte hur en nation kan dra dj's i den kalibern! Hett värre... studentställe liksom...

hmmmmmmm

Posted by Johan (DJ Irish) on Oct-02-2003 14:44:

quote:
Originally posted by Glorie
ja fattar verkligen inte hur en nation kan dra dj's i den kalibern! Hett värre... studentställe liksom...

hmmmmmmm

Njae alltså, det är inte en student nation som Nation Of Amsterdam syftar på. De skulle köra på Basilika, även känd som Palladium vilket är en gammal biograf omgjord till nattklubb.

Posted by Glorie on Oct-02-2003 14:50:

ahaaaa flåt då e ja me... gammal biograf omgjord till nattklubb låter lugert

Posted by Aendy on Oct-02-2003 15:10:

quote:
Originally posted by Dj_Irish
Njae alltså, det är inte en student nation som Nation Of Amsterdam syftar på. De skulle köra på Basilika, även känd som Palladium vilket är en gammal biograf omgjord till nattklubb.

Allvar... vilket nedköp att slänga upp en klubb där... då hade det ju tom varit bättre på Mejeriet!

Posted by mindshooter on Oct-02-2003 15:47:

Är det bara jag som minns tråden som Jake skapade, där han varnade för att det kunde vara en fejk-fest, endast för att skrapa in pengar och sedan blåsa av allt, utan att betala ut pengarna...

Allting tyder juh på att detta är fallet, vi får se vad som händer...

Posted by reveal on Oct-02-2003 15:50:

quote:
Originally posted by mindshooter
Är det bara jag som minns tråden som Jake skapade, där han varnade för att det kunde vara en fejk-fest, endast för att skrapa in pengar och sedan blåsa av allt, utan att betala ut pengarna...

Allting tyder juh på att detta är fallet, vi får se vad som händer...

Jo, det är ju det man kan vara rädd för. Fast varför skulle de gå ut med fler arrangemang då? Borde de inte gå under jorden helt? Dessutom måste ju all reklam, i tidningar och på tv, ha kostat en hel del, känns som ett väldigt seriöst lurendrejeri i så fall.

Posted by ScuL on Oct-02-2003 15:57:

om att vara ärligt skulle jag säga att de blir slagit ihjäl av de svenska myndigheterna. hittills här de gjort inget att hjälpa till medan vissa personer och företager motverkar The Lab fullständigt. ser ut som de inte tänker om hur många de drabba (särskilt bastiaan och sin vänner som har investerad otroligt mycket pengar i det hela)
det e synd att det är som det är nu. vore helt onödigt.

Posted by jake on Oct-03-2003 20:02:

För protokollets skull: Jag höll upp ett varnande finger pg a de många frågetecknen kring eventet, men hade hoppas på att det skulle lyckas. Tragiskt nog gjorde det inte det. Orsaken får de vise tvista om.

Better luck (som om det har något med saken att göra) next time! Behöver ni en projektledare är det bara att ringa...

Posted by trondman on Oct-04-2003 10:26:

Min kompis beställde 3 biljetter och vi gjorde som dom sa på Labs hemsida men har inte fått något svar eller några pengar och det är nog ca 2 veckor sedan vi skickade in.

Posted by reveal on Oct-10-2003 09:15:

upp med tråden

Posted by Johan (DJ Irish) on Oct-10-2003 10:34:

Så ingen har sett en skymt av pengarna än så länge?

Posted by reveal on Oct-10-2003 13:19:

quote:
Originally posted by Dj_Irish
Så ingen har sett en skymt av pengarna än så länge?

nepp

har du nån kontakt med dem? med tanke på att du känner till deras planer (som du postade tidigare)?

Posted by trondman on Oct-10-2003 13:32:

Pratade med min kompis igen idag och han har fortfarande inte fått några pengar eller mer info.
Fick dock det lite fel med datumen men han skickade mail till dom enligt instruktionerna på deras hemsida den 24sep angående de 3 biljetter vi köpte.

Posted by Johan (DJ Irish) on Oct-10-2003 13:58:

quote:
nepp

har du nån kontakt med dem? med tanke på att du känner till deras planer (som du postade tidigare)?

Njae, det det kan man inte säga jag har. Har någon adress till en av killarna. Dock finns de ju här på TA och även TC och Trance.nu så man skulle ju kunna skicka ett pm till dem. De var duktiga med att svara innan iaf.

Posted by jake on Oct-10-2003 19:04:

well, spamma på....

[email protected][/email]
[email protected]
[email protected]

[email][email protected]

Om de inte svarat här eller på TC lär de väl inte heller svara på mail. Samtidigt kan man ju undra vart biljettintäckterna gått med tanke på att de inte behöver betala, ljud, ljus, hyra på lokal etc etc etc etc - en del kan ha gått till "booking fees" och artistgager, men då jag vet hur de flesta managementbolag fungerar så är det inte några stora summor.

Så, sorry - det var pengar kastade i sjön.

Om Herr Bastian Flink ser detta kan han väl agera lite mer rakryggat och i alla fall informera de som köpt biljetter om när och hur eventuell återbetalning sker och om inte någon återbetalning är planerad säga det rakt ut. Show some f*ckin guts, honour and respect to the club scenes most important part - the clubbers!!!!!!

/Jake

Posted by eXton on Oct-13-2003 17:00:

mmm, börjar bli riktigt förbannad...
det är ok för mig om dom stackars misslyckade fest-arrangörerna inte har lite koll på våra myndigheter i sverige eller vad fan det nu är. Har de inte det så ska de ju inte annordna nån fest heller, och inte komma o skylla på annat efteråt när det inte blev nåt...

dra gärna av en femtilapp för era sorry-asses men ge mig fan 350kr tillbaka, annars lär man ju polisanmäla dem eller nåt snart (om ingen redan gjort det vill säga).

*förbannad*

Posted by reveal on Oct-21-2003 16:04:

Det verkar som att folk börjar få tillbaka sina pengar nu. Är det nån som kan bekräfta eller dementera?

Posted by zamson on Oct-21-2003 16:55:

Dom postade ganska ofta här förut men inte längre.. ynkligt. Att dom går ut med nya fester innan dom ens betalat tillbaka pengarna för den förra som inte blev av..ja d e ju kanske inte så smart. Hoppas ni får era pengar..

Posted by trondman on Oct-21-2003 21:16:

Reveal : vi har fortfarande inte fått några pengar eller besked om vad som händer, börjar med bli lite otålig nu men det låter ju bra om de väl har börjat betala tillbaks pengarna.
Vore kul att höra om någon fått pengarna tillbaks än?

Posted by mindshooter on Oct-21-2003 21:39:

Detta kommer inte rinna ut i sanden...det är lätt att ge festfixare dålig promotion...hundra gånger lättare än att ge dom bra promotion...se bara hur lätt deras förra fest föll i träsket...p.ga rykten... Vi får hoippas att dom bara varit sega...

Posted by reveal on Oct-21-2003 22:03:

quote:
Originally posted by mindshooter
Detta kommer inte rinna ut i sanden...det är lätt att ge festfixare dålig promotion...hundra gånger lättare än att ge dom bra promotion...se bara hur lätt deras förra fest föll i träsket...p.ga rykten... Vi får hoippas att dom bara varit sega...

om de däremot verkligen betalar tillbaka pengarna så visar det på väldigt fin "goodwill", vilket är bra "promotion"

Posted by zamson on Oct-21-2003 22:12:

quote:
om de däremot verkligen betalar tillbaka pengarna så visar det på väldigt fin "goodwill", vilket är bra "promotion"

njaaa..skulle nog inte använda "goodwill" det är nog det sista jag skulle säga.. jag menar ett proffsigt företag hade betalat tillbaka vid det här laget. Är det verkligen "goodwill" att betala tillbaka pengar som egentligen Ska vara dina från början?

Pages (3): [1] 2 3 »