TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- white sun - ketoprofen (second edition)
white sun - ketoprofen (second edition)
s���... har gjort en ny version av ketoprofen nu med ett l�ngre intro och s�.... k�nde inte f�r att bara l�gga in ett l�ngre intro s� jag gjorde om allt fr�n b�rjan igen 
white sun - ketoprofen (second edition)
ladda g�rna ner och ge en kommentar om du kan 
det b�rjar bra, bra tempo
breaket �r lite v�l f�r segt,
men jag gillar "utvecklingen" i breaket
jag gillar melodi, lite catchy, det �r bra
dumpa "vocalsamplen" vid 05:14 & 6:09, dom passar inte in
jag tycker att l�ten �r lite f�r kort,
mer melodislinga skulle vara bra
annars s� tycker jag att det l�ter lite rank1:igt
(inte att det �r en d�lig grej)
fan denna var bra.. runt 2:00 p�minner mej om en annan trance l�t.. men jag kommer ju s�klart inte p� vilken det �r!!.. aja bra l�t iaf.. mycket b�ttre �n den f�rsta utg�van...
vad betyder Ketoprofen?? eller hittade du bara p� det
jag h�r id�n och den �r fet allts�, skulle l�tt ta en dansgolv med svep, men du vet, ljudniv�er, mastering, som inte �r riktigt "bra" tar bort mycket av k�nnslan. Jag gillar vocal samplen, men den b�r vara mjukare och inte vara s� h�g.
bra track annars.
tack tack 
ketoprofen.. hehehehe... fick egentligen id�en fr�n endre och fludent fiction.
hade l�st hans f�rklaring til namnet och s� visste jag inte va jag skulle namnge l�ten s� jag b�rjade kolla runt och hittade en bed�vande salva jag fick f�r ryggen och p� den s� stor det n�tt med ketoprofen.. haha 
och ang�ende mastring och s�.. har ju inte diiiirekt mastrat den... inget bra p� det s� det blir aldrig av att jag ens f�rs�ker av n�n anledning...
kanske borde b�rja l�ra mig
Tycker l�ten var harmonisk och sk�n, bra f�rsta intryck iaf.. 
Bra l�t, men som sagt jobba lite p� mixningen. lite underliga niv�er p� endel kanaler. anv�nder du n�gon kompressor p� master kanalen eller i efterhand ? vad har du f�r h�gtalare ?
| quote: |
| Originally posted by Treo Bra l�t, men som sagt jobba lite p� mixningen. lite underliga niv�er p� endel kanaler. anv�nder du n�gon kompressor p� master kanalen eller i efterhand ? vad har du f�r h�gtalare ? |
hehe, ja jo det �r ju alltid ett problem med musikproduktion hemma att dom andra i huset kanske inte alltid uppskattar det man g�r. k�r sj�lv endast med h�rlurar pga. grannar samt att jag inte har r�d med ett par vettiga studiomonitorer.
F�r �vrigt �r v�l det b�sta man kan g�ra att lyssna p� sin l�t p� s� m�nga olika ljudsystem som m�jligt och justera d�refter. jag l�ste f�rresten en r�tt bra artikel p� n�tet om mixning och mastering, ska se om jag hittar l�nken.
v�ldigt bra gjort 
jag e inte s� bra p� "trance termer" s� jag kan ite hj�lpa till s� mkt hehe..
Mumms
H�rlig l�t!
Gillade speciellt:
1, ingen vanlig "tr�kstart" p� l�ten.... man slapp hoppa fram 15-20 sekunder som jag oftast brukar f� g�ra p� singlar :-)
2, 04 breaket var h�rligt
Jag kan inte riktigt best�mma mig om jag gillade vocalljudet..
Mumms, denna kommer jag tr�na till imorgon!
Slutet var dock lite tr�kigt med "trum trum trum" bara...
mjo.. slutet e la inte s�d�r j�tte roligt kanske... men �hhhh... l�ten e ju �nd� slut.. hehe 
m�nga blandade k�nslor om vocalljudet.. n�gr agillar det, andra gillar det inte lika mycket..
kan sj�lv inte riktigt best�mma mig.. haha
men glad att ni gillar den