TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Svennar och smilies-kulturen

Posted by Endre on Oct-06-2003 17:33:

Thumbs down Svennar och smilies-kulturen

�r lite irriterad p� det d�r.

h�romdan s� kommenterade jag en killes l�t i ett forum.
f�rst sa jag att det var fel forum och sen vad jag tyckte om l�ten, jag tyckte den inte var n�got speciellt och formulerade mig p� b�sta s�tt f�r att inte l�ta otrevlig.

mm, sen s� undrar personen om jag har n�t emot han/hon som jag inte alls har! det �r en schysst person.

allts� man kan ite skriva sin �sikt om n�nting utan att inkludera 1000 smilies.

ARGH!

Posted by dbl on Oct-06-2003 17:48:

*kollar lite snabbt s� att det inte va jag* hehe

ne, men vissa m�nniskor e skumma

EDIT: hehe... s�g vem du menar nu.. antar jag iallafall.
och jag h�ller faktiskt med dig helt och h�llet i din kommentar

Posted by Vizay on Oct-06-2003 17:50:

jag vet vem du talar om � det har � g�ra med massa andra grejer som jag inte t�nker g� in p� h�r f�r det �r n�got som ska h�llas mellan er tv� om det �verhuvudtaget ska talas n�tt om det...

nuff said

Posted by Endre on Oct-06-2003 18:02:

quote:
Originally posted by Vizay
jag vet vem du talar om � det har � g�ra med massa andra grejer som jag inte t�nker g� in p� h�r f�r det �r n�got som ska h�llas mellan er tv� om det �verhuvudtaget ska talas n�tt om det...

nuff said

detta handlar inte om n�got personligt utan allm�nhet, vad det andra grejerna �r vet jag ej, men som sagt, det har inget med det h�r att g�ra.

Posted by Aendy on Oct-06-2003 18:06:

Vad i tr�den handlar om svennar?

Posted by Vizay on Oct-06-2003 19:02:

det jag syftade p� var att din beskrivning handlade om en tr�d p� TC � involverade en person jag k�nner osv...

va det jag menade, f�rstod att du menade i allm�nhet men jag f�rklarade sj�lva situationen

Posted by St_Andrew on Oct-06-2003 19:05:

Men anv�nd smileys d�? kan som du m�rkte l�tt uppst� missf�rst�nd p� webben annars....

quote:
Originally posted by Aendy
Vad i tr�den handlar om svennar?

hehe bra fr�ga =)

Posted by Endre on Oct-06-2003 19:10:

f�r dom tar allt s� v�ldigt personligt om det inte �r massa smilies med. det �r min uppfattning iallafall.

Posted by Connector on Oct-06-2003 20:46:

Vill man ha kritik p� n�got s� b�r man vara redo att h�ra det v�rsta... Annars ska man inte posta alls! Alla kan ju inte gilla samma sak.

Posted by Vizay on Oct-06-2003 20:48:

aja till huvudsaken...om man kan ere ju inge fel med � skriva smileys

f�rst�rker ju meningen med det hela p� ett ganska bra s�tt

men de e ju bara mina fem cent

Posted by staz on Oct-06-2003 22:18:

Men h�rrudu. Vart tror du den d�r uppk�ftiga attityden leder d�? Om n�n har gjort en l�t s� s�ger man att den �r underbar vare sig man tycker det eller inte, det kallas trevligt uppf�rande. Ska du h�lla p� med den d�r stilen s� kan du g�ra det i ditt soprum, �r det f�rst�tt?

smajlisarna g�r jobbet,, dom e bra till att l�tta upp st�mning eller betona n�got p� ett visst s�tt (mjukt, h�rt osv)

Posted by lonne on Oct-07-2003 00:40:

Det �r v�l det som �r meningen om man postar en l�t
tex, att f� h�ra raka och �rliga svar. Personligen �r
det iaf det jag vill h�ra, om det �r n�got man skulle
'kunna f�rb�ttra eller �ndra p�. Den d�liga respons man
f�r kan man ju ta med en nypa salt, smaken �r ju trots allt
olika fr�n person till person.

Posted by Gaby on Oct-07-2003 06:35:

Be Cool!

Kritik �r aldrig roligt men bra kritik kan leda till n�got b�ttre?
Varf�r posta en l�t om man inte t�l att h�ra sanningen? Inte kan man utvecklas ifall alla bara "uppf�r sig trevligt" och s�ger att l�ten �r skitbra??

Sen beror det p� hur man s�ger saker eller ifall det endast �r kritik utan mening... Endre du �r den enda som vet vad som sas i det samtalet...

Det �r ett typiskt svenskt betende att aldrig riktigt v�ga s�ga vad man tycker!! Men d�rf�r �r vi v�l s� "neutrala"?

Smilies �r kul!! B�st gillar jag synd bara att jag inte �r s� arg s� ofta

Posted by Vizay on Oct-07-2003 15:57:

va g�ller kritik p� l�tar s� ser jag hellre att folk e totalt uppriktiga om den �ven om den suger banan med chokladtopping

dock inneb�r ju inte saxande kritik att personen �r otrevlig, e viktigt att man skiljer p� personlig kritik och kritik p� musiken

Posted by Amnezia on Oct-07-2003 16:41:

hum..ass� postar man � fr�gar vad folk tycker om en ny l�t man gjort f�r man ju helt enkelt va beredd p� kritik ox�...
vad hj�lper det den personen som gjort l�ten om man bara s�ger..."shit fn va grym den e" fast man inte alls gillar det..vad har det med d�lig uppfostran att g�ra om man s�ger vad man tycker kunde g�ras b�ttre till n�sta g�ng eller �ndra p� s� det kan bli b�ttre?? d�lig/on�dig kritik �r dock s�nt som fn den suger ju lr du �r ju kass p� det h�r...klart man blir lack d� men seri�s kritik kan aldrig vara d�lig..
bra kritik hj�lper dig ju f�rhoppningsvis att g�ra det b�ttre n�sta g�ng om du nu tar till dig och inte k�r med attityden vafan ska jag lyssna p� han/dom f�r, �r bra som det �r... p� det s�ttet kommer man inte l�ngt iaf...

Posted by Dragonfly_ on Oct-08-2003 16:36:

Det �r ett sedan l�nge k�nt fenomen att det blir extra m�nga misf�rst�nd �ver n�tet. Men �ven relevant �r det att m�nga m�nniskor har j�tte sv�rt att dela p� sak och sj�lv s�rskilt n�r man har skapat n�got som musik eller konst. F�r de av oss som �r lite mer sterila eller har inget emot att ta och ge h�rda ord eller 'sanningar' tror jag att man ska vara beredd p� att n�gon blir s�rad d� och d�. �ven de tuffa kan g� ifr�n kritik lite p� sur hum�r. var s� s�ker

Posted by JayBee on Oct-08-2003 16:56:

det �r sant det ni alla s�ger men alts� jag tror jag har l�st tr�den som endre pratar om och jag f�rst�r inte varf�r allt detta hallaballu ??!?!! som jag uppfattat det s� finns det ingen som var varken sig otrevlig eller n�gon som blev sur p� kritik.. jag kanske har missf�rst�tt eller n�tt :P

jag f�rst�r inte heller vad "svennar" har med det hela att g�ra och vad �r det f�r fel p� smileys?

Posted by MojjMojj on Oct-08-2003 18:38:

Vizay, You go girl!

Posted by tjockis on Oct-08-2003 20:08:

quote:
Originally posted by staz
Men h�rrudu. Vart tror du den d�r uppk�ftiga attityden leder d�? Om n�n har gjort en l�t s� s�ger man att den �r underbar vare sig man tycker det eller inte, det kallas trevligt uppf�rande. Ska du h�lla p� med den d�r stilen s� kan du g�ra det i ditt soprum, �r det f�rst�tt?

is�fall tycker jag ditt inl�gg var j�ttesmart

Posted by JayBee on Oct-08-2003 20:12:

tjockis: *g*

(urs�kta om mitt post var lite kort och on�digt men jag g�r ett undantagsfall ikv�ll )

Posted by quilly on Oct-09-2003 08:26:

Man kan ju ge konstruktiv kritik.. det �r ju mer till hj�lp �n att bara vara sn�ll, iaf min ringa mening.

Posted by tjockis on Oct-09-2003 20:52:

quote:
Originally posted by quilly
Man kan ju ge konstruktiv kritik.. det �r ju mer till hj�lp �n att bara vara sn�ll, iaf min ringa mening.

jag h�ller med dig till 100%

jag v�rdes�tter all konstruktiv kritik jag kan f�, s� l�nge den inte ges med sarkasm eller elakhet (men d� �r den ju inte heller konstruktiv).

hellre att det svider lite grann �n att man inte kan utvecklas vidare �n att bara anv�nda sin egen fantasi, n�r det finns s� m�nga m�nniskor som kan tillf�ra s� mycket.

Posted by SteveTranz4ever on Oct-09-2003 21:12:

Precis konstrukitv kritik s� fort man ska "klaga" eller ge kritik om n�t som tex. i det h�r fallet en l�t.

Har man d�lig attityd, �r man dryg, elak, ironisk eller sarkastisk s� beh�ver man inte yttre n�t !

Posted by dbl on Oct-09-2003 22:16:

exakt... utan kritik kommer man ingenstans.

lyssnade lite p� gammla l�tar jag gjort och som jag f�tt "bra" kritik p�.. men dem suger ju verkligen.. hehe