TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Homoadoptioner
Pages (2): [1] 2 »
Homoadoptioner
Forts�tter min serie "seri�sa" debatter 
Vad tycker ni om homoadoptioner?
L�s mer p�:
http://w1.sydsvenskan.se//Article.jsp?article=10061377
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly....ousRenderType=6
http://www.aftonbladet.se/vss/teleg...3_852__,00.html
Tycker inte detta �r n�tt bra, strider mot naturen redan fr�n b�rjan. Med risk f�r uppr�rde �sikter, men jag �r strikt emot b�de partnerskap och homoadoption..
Jag ser inga som helst problem f�r att homosexuella ska kunna f� adoptera. Det �r ju m�nga homopar som idag skaffar barn genom hj�lp av utomst�ende. Ser inte varf�r ett barn skulle f� s�mre uppv�xt. Alla ska ha r�tt att ha barn. M�nga kommer s�kert med argumentet - barnet kommer bli mobbad i skolan osv. ��� det tror jag inte - vi lever i ett modernt samh�lle.
Till er som tycker att homopar inte ska ha r�tt till att skaffa barn l�gg g�rna fram era argument och utveckla dom g�rna lite mer �n att "det strider mot naturen"
ser inget fel i det... m�nga homopar e b�ttre f�r�ldrar �n dem riktiga f�r�ldrarna och det e la b�ttre om dem har f�r�ldrar �n att dem sitter p� n�tt j�vla barnhem eller e p� gatan.
Det viktigaste f�r ett barn �r att v�xa upp i ett k�rleksfullt hem, sen ifall det �r ensamma mamma, tv� pappor, mormor, fosterpappa, osv spelar det ingen roll. Har man gett detta barn all k�rlek och tid ett barn f�rtj�nar s� blir det ett barn som kommer att ha ett bra liv.
Mobbad kan barn med v�rldens sn�llaste mamma och pappa �nd� bli. Barn mobbar barn pga alla m�jliga anledningar, om man inte har homof�r�ldrar s� har man v�l utomst�ende t�nder???
det �r min �sikt det...
Jag �r lite kluven i fr�gan om det �r okey f�r homosexuella att adoptera...
D�remot tror jag inte att det svenska folket (samh�llet) �r redo f�r detta. Var inte s� l�ngesedan man till�t aktenskapet mellan homosexuella. Allt f�r ha sin g�ng, tror inte det blir bra om man till�ter allt m�jligt p� kort tid. Det kr�vs ju en viss anpassan f�r att "vanligt" folk inte ska titta snett osv p� s�na h�r familjer..
Som det ser ut idag s� tror _JAG_ att samh�llet skulle ha sv�rt att acceptera detta.
Hmm.. Jag vet inte.. Vad skulle ni sj�lv tycka om att ha 2 farsor? Men bara de har allt bra s� �r det v�l ok. Jag �r neutral.
Helt klart klurig fr�ga, eftersom det �verhuvedtaget finns en debatt s� visar v�l det p� att forfarande finns en hel del f�rdommar, om f�rdommarna finns s� finns det risk att barnen r�kar illa ut. samtidigt som n�n n�mde tidigare s� kan ju barn r�ka illa ut �nd�! jag e nog f�r att dom ska f� adopterea....
fine imho, tycker de ska behandlas likadant som vilket annat par som helst..
skulle sj�lv bli s� j�vla lack sj�lv om jag var homosexuell och blev fr�ntagen en massa r�ttigheter bara pga det..
�r det en r�ttighet att kunna f� ha barn?
Tro p� evolution!
�ven om den till stor del sker p� andra niv�er �n vad den gjort tidigare.
Tv� m�n lika s� tv� kvinnor kan ej skaffa barn och helt sonika ska de d� inte g�ra det d� heller.
Vi m� leva i ett modernt samh�lle men inte finns det mindre rasism eller f�rdommar f�r det. Barnen lider v�ldigt stor risk att draddas innan det blivit acepterat med homoadoptioner!
Sverige risker f�rlora m�jligheten att adoptera fr�n flera andra l�nder om homoadoptioner tilll�ts.
Barn beh�ver tv� sidors uppfostring!Det �r inte en r�ttighet att kunna f� barn! Det �r n�gonsom ligger i naturens hand att v�lja �t oss.
Tacka veta jag Kristendemokraterna som fortfarande �r uttalat emot detta!
K�nner att jag inte har n�tt med n�n annans val om adoption att g�ra, homo lr stright.
Re: Tro p� evolution!
| quote: |
| Originally posted by AC. �ven om den till stor del sker p� andra niv�er �n vad den gjort tidigare. Tv� m�n lika s� tv� kvinnor kan ej skaffa barn och helt sonika ska de d� inte g�ra det d� heller. Vi m� leva i ett modernt samh�lle men inte finns det mindre rasism eller f�rdommar f�r det. Barnen lider v�ldigt stor risk att draddas innan det blivit acepterat med homoadoptioner! Sverige risker f�rlora m�jligheten att adoptera fr�n flera andra l�nder om homoadoptioner tilll�ts. Barn beh�ver tv� sidors uppfostring!Det �r inte en r�ttighet att kunna f� barn! Det �r n�gonsom ligger i naturens hand att v�lja �t oss. Tacka veta jag Kristendemokraterna som fortfarande �r uttalat emot detta! |
Re: Re: Tro p� evolution!
| Originally posted by quilly Beh�vs inte s� m�nga fler argument tycker jag. Sj�lvklart tror jag att tv� m�n/kvinnor kan ta hand om ett barn. Men det �r inte samma sak. Och precis com AC sa, hade det vart meningen att m�nniskan skulle leva med n�gon av samma k�n, kunna skaffa barn osv. s� hade vi vart skapta efter det. Men det �r n�stan meningsl�st att debattera en s�n h�r fr�ga med folk som inte har samma moraliska eller etiska bakgrund... |
urdumt argument det d�r med "meningen att det ska vara s�", det var inte meningen att m�nniskan skulle �verleva m�nga sjukdomar som det idag finns bot mot heller, lika smart argument..
det var inte meningen att m�nniskan skulle l�ra sig att klona och l�ra sig metoder f�r att kunna f�rl�nga sina liv eller t.om. leva f�r evigt heller, men det �r ocks� p� G..
| Originally posted by staz leva f�r evigt heller, men det �r ocks� p� G.. |
f�r evigt l�ter jobbigt.. men ett par tusen �r hade inte suttit fel.. kanske..
bros p� vart vi leder v�rlden...
Jag skulle inte tacka nej till ett evigt liv!
va ba ett exempel, men kolla t.ex. www.imminst.org
Jag �r inte hundra p� det h�r, men �r det inte s� att en ensam person f�r adoptera? 
| Originally posted by reveal .... vem fan vill leva f�r evigt? |
Staz, bra skrivet.
Sj�lv �r jag ganska os�ker p� hur det ska vara, kanske vi borde v�nta tills det blir mer accepterat av vara homosexuell? Men n�r folk kommer och s�ger att man inte har moral och etik bara f�r att man inte tycker som "kristendemokraterna" s� blir jag f�rbannad.. Om man i huvudtaget ska dra in ngn religion i v�ran utveckling s� har de bara hindrat oss, genom att hela tiden vara emot "det". Var inte l�nge sedan h�gsta h�nsen i Vatikansstaten f�rs�kte disskueta fram om kvinnor var m�nnsikor lr inte.
Peace!
Ja, varf�r ska inte alla ha samma r�tt??
Innan homoadoption borde komma p� tapeten, s� borde homo�ktenskap tas upp.. skall homopar f� ing� �ktenskap?? Om ja, isf kan vi disskutera homoadoption. Om nej, f�r singlar adoptera?? Tror inte de.. eller!??
Hur ska man d�mma h�r?? Med huvudet - knappast. Det �r klart att tv� m�n/kvinnor KAN ta hand om ett barn, men �r det bra f�r barnets uppfostran osv. ?? H�r f�r man d�mma efter �vertygelse, med hj�rtat eller i led med ex. religi�s �vertygelse.
Jag f�r min del tror att vi lever i v�rld som styrs av n�tt h�gre. N�tt som i tidernas begynnelse hade en tanke med allt. Som exempel, man och kvinna.. det borde vara klart i allas �gon att dom onekligen passar r�tt bra ihopp allts�. Inte minst sexuellt. Man-man kan inte f� barn, heller inte kvinna-kvinna. S� min �sikt �r, sj�lvklart �r det s� vi ska leva, som man-kvinna. Tycker inget barn skall beh�va ber�vas den r�tten. Tyv�rr �r det v�ldigt m�nga barn som v�xer upp idag med avsaknaden av antingen den ena eller andra (mamma el. pappa) av olika anledningar.
Det optimala �r tror jag, att v�xa upp med en Fadersgestal och en Modersgestal.
Men detta �r bara min �sikt, dock s� �r det en v�ldigt djupt rotad �sikt...
Men tyv�rr lever vi ju inte i en perfekt v�rld. Men tror det �r ett misstag att till�ta vadsom helst.. b�ttre att beh�lla n�gra regler och lagar, �ven om dom baseras p�, enl. n�gra, f�rlegade moraliska och etiska grunder.
Peace
| Originally posted by MojjMojj Staz, bra skrivet. Sj�lv �r jag ganska os�ker p� hur det ska vara, kanske vi borde v�nta tills det blir mer accepterat av vara homosexuell? Men n�r folk kommer och s�ger att man inte har moral och etik bara f�r att man inte tycker som "kristendemokraterna" s� blir jag f�rbannad.. Om man i huvudtaget ska dra in ngn religion i v�ran utveckling s� har de bara hindrat oss, genom att hela tiden vara emot "det". Var inte l�nge sedan h�gsta h�nsen i Vatikansstaten f�rs�kte disskueta fram om kvinnor var m�nnsikor lr inte. Peace! |
M�ste s�ga det igen.
Det �r helt sjukt att n�gon ska sitta och best�mma detta!