TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Tiesto In Concert DVD (beställa från sverige)
Pages (2): [1] 2 »

Posted by MiB on Oct-10-2003 17:04:

Tiesto In Concert DVD (beställa från sverige)

vet att det finns en tråd om detta men tänkte göra en här nu så alla som inte sett den andra vet att det nu går att beställa dvdn från:

www.cdon.com ...direktlänken ville inte funka så sök bara på tiesto så löser det sig =)

har sett dvdn redan o kan upplysa om att det är inge bortkastade pengar... fifan asså vicke ös...

greets MiB =) (nu e det partajdax)

Posted by SteveTranz4ever on Oct-10-2003 17:07:

Ahh fan najs
Nu har jag iof den utbränd på SVCD så de funkar nästan lika bra, ljudet e iaf suveränt å bilden likaså...

Säg till om du hittar vart man kan köpa Mysteryland 2003 DVDn

Förhoppningsvis tar jag mig ner till Holland igen i december (Innercity) då köper jag den där

Posted by MiB on Oct-10-2003 17:12:

quote:
Originally posted by SteveTranz4ever
Ahh fan najs
Nu har jag iof den utbränd på SVCD så de funkar nästan lika bra, ljudet e iaf suveränt å bilden likaså...

Säg till om du hittar vart man kan köpa Mysteryland 2003 DVDn

Förhoppningsvis tar jag mig ner till Holland igen i december (Innercity) då köper jag den där

vi kan surra på icq sen så kan jag köra ut dance valley och mysteryland 2003 på 2 dvd till =)) så skickar jag med berra på posten vettu fifan =)

Posted by St_Andrew on Oct-10-2003 18:05:

Steve: Ligger på ftpn?

Posted by dj_hysterix on Oct-10-2003 21:45:

skulle vilja se den innan. är den bra så köper jag den

Posted by Connector on Oct-11-2003 04:49:

Beställde nu. Hoppas den är bra. Gillade another day at the office så den här borde vara guld

Posted by fede on Oct-11-2003 19:20:

jag beställde också dvd idag ser fram emot den, har inte sett den än =)

Posted by tobo99 on Oct-11-2003 21:06:

betsällde också för några dagar sen, lirade upp mp3 taget från dvdn på steves ftp om nån vill ha... klart bättre kvalle är de där radioripparna som fanns i våras

Posted by GyLLe on Oct-24-2003 21:22:

tjaba.. letede fram denna tråd för jag har en fråga angående den.. som lyder:

Har nån här sett denna ripp: DJ.Tiesto.In.Concert.2003.DVDivX-TmN??

jag får bra blid .. men INGET ljud.. har nån annan dett den?? så att ni kan berkräfta om det inte är nå ljud eller om det bara är min kopia??? kan skicka över den till ni som vill ha den. säg bara till!!

Posted by ScuL on Oct-25-2003 11:24:

Kanske har den audio men saknar du den rätta codec.
Förmodligen har den AC3 audio. Då behöver du en AC3 codec Kolla google för det.

Posted by sipowitz on Oct-25-2003 16:11:

Gud va grymm

Härlig film alltså!

Konserten verkar ha varit en ruskig höjdare... underbart producerad

angående problemet med ljud: du fattas garanterat ac3-audio-codecen..
http://belnet.dl.sourceforge.net/so...ilter_0_70b.exe

Posted by MiB on Oct-25-2003 17:00:

nån som fått hem ett ex än?? har den bränd på dvdr men där är det inga texter med på extras ... .lite störande för dom snackar mycket NL =) tänkte höa om subs är med på den köpta.. fråga varför dom inte tog med subs på andra som mysteryland o det.. "varför ska vi? vi förstår holländska.." haha.. släpper jag en rulle som är svensk tar jag fan med eng text åtminstone =)

Posted by sipowitz on Oct-25-2003 17:48:

ojojo

Får faen ändra åsikt mot vad jag skrev innan om denna dvd'n...

den är inte bra..

DEN ÄR JU HELT FÖRBANNAT SJUKT BRA... gahhhhh sett igenom hela nu... FANTASTISK....

Om det blir .. Tiesto in concert 2004, i'm gonna be there!

Posted by GyLLe on Oct-25-2003 22:20:

quote:
angående problemet med ljud: du fattas garanterat ac3-audio-codecen..

ja det var det verkligen!!! =)

TACK SÅÅÅÅ JÄVLA MKT.. uppskattades jävligt mycket sipo!!!
men azzå detta är första filmen som har strulat på 100 år för mej.. har dom använt nån annan codec än vad dom brukar använda????

aja TACK iaf

Posted by sipowitz on Oct-25-2003 22:59:

quote:
Originally posted by TrancE_GyLLe
ja det var det verkligen!!! =)

TACK SÅÅÅÅ JÄVLA MKT.. uppskattades jävligt mycket sipo!!!
men azzå detta är första filmen som har strulat på 100 år för mej.. har dom använt nån annan codec än vad dom brukar använda????

aja TACK iaf

Mjo ac3 codecen är rätt ny vad jag förstått det som..

Det jag märkte dock var att jag för en gångs skulle kunde ha på MAX volym på mina små datorhögtalare.. utan att ljudet började "skorra" som vanligt... måste faen ha varit codecen som ger ett väldigt klart ljud...

Faen, minut 55-> på cd1 när Kane kommer in och sjunger är faen underbart... vilket underbart tryck det blir.. säkert sett den snutten 40 gånger hehe

Posted by Connector on Oct-26-2003 11:05:

Har inte fått min dvd än. Den är slut i lager på cdon

Posted by fede on Oct-26-2003 18:02:

quote:
Originally posted by Connector
Har inte fått min dvd än. Den är slut i lager på cdon

jag har inte heller fått hem den än.. jag tror inte dem ens har haft det inne någon gång...

Posted by tobo99 on Oct-26-2003 18:59:

quote:
Originally posted by sipowitz
Det jag märkte dock var att jag för en gångs skulle kunde ha på MAX volym på mina små datorhögtalare.. utan att ljudet började "skorra" som vanligt... måste faen ha varit codecen som ger ett väldigt klart ljud...

Visst blir det klart ljud för AC3-ljudet är samma Dolby Digital spår som ligger på DVDn, helt oförändrat så har du digital utgång på datorn så är det bara att koppla upp den mot en hembioförstärkare så har du Tiesto i äkta 5.1 sen

Förövrigt så fick jag ett mail från cdon om att de ursäktade förseningen

Posted by fede on Nov-13-2003 06:21:

äntligen som skickade cdon iväg den till mig
d kommer bli skönt o ha den original

Posted by tobo99 on Nov-14-2003 17:10:

fick min idag!

Posted by fede on Nov-14-2003 17:54:

^^Jag med efter en månads väntan!

Posted by Jeremy H on Nov-14-2003 22:04:

Jag har inte fått min från Amazon än =/ ..väntat i 3veckor.
Men det verkar som om det är Another Day @ the Office-DVDn som inte finns på lager..beställde nämligen båda

Posted by MiB on Nov-17-2003 01:44:

quote:
Originally posted by tobo99
fick min idag!

är det engelsk text på extra skivan? behind the scenes.. har den på dvdr bara och på den är det inte det.. irriterande att dom aldrig kan texta på engelska åtminstone.. förstår dom inte att folk utanför holland vill köpa den =)

inte fått min än dock.. skrev mail till dom en gång till nu =\

Posted by staz on Nov-17-2003 02:20:

håller med ang textningen.. de kan anställa vilken amatör som helst med hyfsad engelskakunskap och lite kunskap med nåt redigeringsprogram man kan texta i.. skulle inte kosta dem mer än ett par tusen.. patetiskt.

Posted by sipowitz on Nov-24-2003 19:50:

Lycka!

Kom på att det var flera dagar sen jag kollade på tiesto in concert...

Det är fanimej sjukt va glad man blir varje gång man sätter igång denna underbara film :-)

Favoritdelen är ju helt klart precis i början, när mc'n presenterar tiesto, mummsss =)

Pages (2): [1] 2 »