TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Misja Helsloot
Pages (5): [1] 2 3 4 5 »

Posted by lonne on Oct-13-2003 11:04:

Misja Helsloot

Holl�ndaren Misja Helsloot kommer till fokused fredagen 7/11 ( G�ta K�llare ). Han �r k�nd f�r att ha mixat bla skivor som itwt-007 och forbidden paradise 10. Denna kille �r enligt min mening grymt underskattad och b�r definitivt ses !

Posted by Amplifire on Oct-13-2003 11:32:

Jag h�ller med, not to be missed!

FOKUSED 031107

MAIN FLOOR
Misja Helsloot
Inkfish
�zg�r Can

BALCONY
Alf Tumble
Johanna Olofsson

PS! �zg�r is the man!

Posted by reveal on Oct-13-2003 11:42:

Han mixade �ven ITWT nummer 1 Gammal goding Ingen underskattning fr�n min sida iaf

Synd att allt �r i Stockholm

Posted by Sand Leaper on Oct-13-2003 12:03:

Oisann, ikke verst. Misja er virkelig undervurdert som dj i mine �yne. Han spilte riktignok forferdelige plater da jeg s� ham for 3 �r siden, men det har endret seg drastisk over de siste �rene, og miksingen hans er definitivt der oppe med de beste i genren. Her f�r han ogs� muligheten til � vise sin progressive side, noe som er ikke er s� vanlig for ham n� om dagen. Nice one Fokused!

Posted by Aendy on Oct-13-2003 13:01:

Re: Misja Helsloot

quote:
Originally posted by lonne
Holl�ndaren Misja Helsloot kommer till fokused fredagen 7/11 ( G�ta K�llare ).

Sl�r aldrig fel, har r�tt h�ndelsel�sa helger i nov-dec men just den helgen ska jag s�klart spela fet innebandyturnering, j�la Murphy!

Posted by Glorie on Oct-13-2003 13:19:

Talking

Misja e bra! Han spelade mkt b�ttre �n vad jag trodde, d� n�r jag s�g honom

Posted by Vizay on Oct-13-2003 14:00:

jag e d�r...helt klart, kommer bli sk�n musik...

ska se om jag kan f� fram n�gra liveset fr�n misja s� folk kan h�ra lite vad han lirar

[edit]

just ja, kom just p�...brukar dom k�ra 18 eller 20?

Posted by JayBee on Oct-13-2003 14:47:

quote:
Originally posted by Vizay
jag e d�r...helt klart, kommer bli sk�n musik...

ska se om jag kan f� fram n�gra liveset fr�n misja s� folk kan h�ra lite vad han lirar

[edit]

just ja, kom just p�...brukar dom k�ra 18 eller 20?
20 men om du �r medlem s� kommer du in end�

Posted by Vizay on Oct-13-2003 14:50:

hur kirrar man medlemskap d�?

Posted by SteveTranz4ever on Oct-13-2003 15:07:

Vizay... f�r att f� medlemsskap p� Weekender m�ste man nog signa sig p� plats har jag f�r mig. Annars f�r Fokused medlemsskap s� signar man sig ju p� deras sida som du s�kert redan vet...

Men iaf.
ja vi ses d�r !

Posted by JayBee on Oct-13-2003 15:31:

quote:
hur kirrar man medlemskap d�?
som sagt m�ste du signa n�r du v�l kommit in men fokused kort och weekender kort �r samma sak, du kan v�xla hur du vill, d�r spelar ingen roll.

Posted by Vizay on Oct-13-2003 15:58:

oke hmm...ass� om jag har fattat det r�tt s� skare allts� inte g� teoretiskt s�tt f�r mig att bli medlem lr? (med tanke p� att fokused sida e nere just nu)

men jag h�nde inte riktigt med p� att fokusedkortet � weekenderkortet e samma...e dom exakt lika eller funkar b�da lika bra?

Posted by JayBee on Oct-13-2003 16:03:

quote:
oke hmm...ass� om jag har fattat det r�tt s� skare allts� inte g� teoretiskt s�tt f�r mig att bli medlem lr? (med tanke p� att fokused sida e nere just nu)

men jag h�nde inte riktigt med p� att fokusedkortet � weekenderkortet e samma...e dom exakt lika eller funkar b�da lika bra?

korten �r olika fast man kan anv�nda weekender kortet p� fokused events och vise v�rsa.

hmmm men det �r nog lungt end�. det brukar vara lungt om du g�r tillsammans men en kompis som �r medlemm, d� s�ger vakterna "�r han med dig*pekar p� vizay* och d� s�ger din kompis "japp" och d� s�ger vakterna "v�lkommen in"" allt detta �r teoretiskt f�r vissa vakter �r tjuriga som fffaaaaaaeeen. du kan ju hoppas p� tur men jag tror nog att fokused sida kommer upp snart.

i v�rsta fall f�r v�l stefan h�mta sina m�ktiga kontakter och fixa in dig

Posted by SteveTranz4ever on Oct-13-2003 16:19:

Jag lovar inget men du kan eventuellt g� med mig in p� mitt VIP... D� g�r man gratis och f�re k�n om man vill ocks�
Men om sagt det �r en m�jlighet som jag f�rst kan s�ga n�n dag innan...

Posted by Vizay on Oct-13-2003 18:42:

hehe stefan vore soft om du kan kolla iaf s� man kan komma in � fixa kortet for once

bra b�rjan p� � fylla arton, e ju inte mer �n ca. 2 veckor efter min 18-�rs dag s�

Posted by mindshooter on Oct-13-2003 18:52:

Dom brukar vara r�tt h�rda p� 20...iaf mot mina polare och s�, trots att dom var d�r tidigt.

Du �r dock lugn om du g�r med n�n som har VIP... jag har tagit in upp till 6 pers under 20 som "s�llskap"

Nu �r detta en specialkv�ll iofs och det st�r att VIPn inte g�ller d� (p� kortet) men jag ska kolla det...

ska bli sjukt kul att se denna man!!!!!

Posted by Vizay on Oct-13-2003 18:56:

om n�n lyckas fixa det s� e jag skyldig den personen en megatj�nst!

Posted by Amplifire on Oct-13-2003 19:47:

MISJA HELSLOOT
Misja Helsloot is definitely one of the hottest names when it comes to quality trance music, this dutchman has been in the business for a long time but during the last couple of years his career has really exploded! Just to mention a few examples he can now declare himself as a superstar DJ, highly respected producer, label manager and radioshow host - and things just keep looking better and better! Misja's great talent was first discovered by the one and only DJ Ti�sto back in 1998, he was so impressed that he invited Misja to mix the first compilation in the now legendary "In Trance We Trust" series, this turned out a great success and from this time and on Misja became a very popular DJ, mainly in the Netherlands but also abroad in countries like Israel and Norway! The hype kept growing and he mixed several compilations such as The Creation 1/2, Forbidden Paradise 10/11, Oslo Central and the Capital CD - he also returned to where it all began with the mixing of In Trance We Trust 007. With this came more dates all around the world and he got the oppurtunity to play massive sets in the US, Greece, Romania and Spain, just to mention a selection of countries visited. These days he is one of the brightest starts hailing from the Netherlands together with names like Ti�sto and Armin Van Buuren! As a producer he keeps putting out releases and remixes that are constantly being played by all the big jocks out there, furthermore he runs his own record label Gesture Music, his radioshow Trancesistor and also performs frequently at all major dutch events as well as taking care of international dates! Don't miss out on this guy, join him on an energetic journey into the soundscapes and harmonies of trance!

�ZG�R CAN
�zg�r Can was born in Stockholm 1982 and grew up in a family where music was very present at all times, ever since then a large part of his life has evolved around beats, tones and grooves of all shapes. From being one of many bedroom producers, �zg�r has now turned into being one of the biggest talents hailing from the swedish progressive scene, both as a DJ and a producer! He has been spinning records at major events and venues in Sweden as well as produced tracks that are currently being signed to labels such as Plastica Red, CP Recordings and 3Beat offshoot 3Breakbeat! His true and deep love for music has made him a versatile DJ and producer with a focus on progressive music with an energetic flow, but still with an open mind for other styles such as trance, breaks and house!

+ INKFISH (Som spelar grym musik, hehe)

Posted by mindshooter on Oct-13-2003 23:11:

quote:
Originally posted by Amplifire
CP Recordings

det d�r tyckte min humor va roligt

Kommer bli en finfin kv�ll det d�r G�ta k�llare �r en riiiktigt grym lokal!

Posted by Vizay on Oct-14-2003 00:04:

quote:
Originally posted by mindshooter
det d�r tyckte min humor va roligt

hmm ov�ntat? N�HH!

aja, ska iaf g�ra mitt b�sta f�r � ta mig in om det s� inneb�r inbrott kv�llen innan x)

Posted by AC. on Oct-14-2003 00:59:

Kom till GK i s�llskap med 5st var en endast en person var �ver 20 klockan var d� runt 23:30-00:00. Detta var kv�llen d� Orkidea lirade. Inga problem emd att komma in dock fick vi st� ut med en spydig kommentar fr�n vakten, n�got i stil med "L�t mig inte �ngra detta" med en nedv�rderande blick.
L�r knappast inte vara n�got problem f�r dig Vizay att komma in. Var glad och posetiv. Kl� dig snygg. Vara i tid �r alltid en stor f�rdel.

Du kanske kunde skicka ett litet e-brev till en viss herr parham elelr n�gon p� annan lite mer ansvarig f�r kv�llen och checka om det �r lunt, Fokused har alltid visat ett gott �ga mot TA enligt min syn. Eller finns det n�gon som f�tt en annan uppfattning?

EDIT:
F�r�vrigt s� verkar det vara sv�rt det d�ra med att bli medlem. Jag skrev upp mig i sommras och nu efter tv�-tre utskick med flygare s� har jag fortfarande inte f�tt n�got medlemskort

Posted by Kongo_kim on Oct-16-2003 08:37:

JAg funderar starkt att g� p� detta. JAg har aldrig varit p� GK, �r det bara st�lla sig i k� och betala mannen eller? Och s� �r ett tillf�lle att tr�ffa n�gra TAs

EDIT

Woooo l�ser genom hela threadet och ser n�gonting om 20 �ldersgr�ns. men 18 vid medlemskap. jo jag har ett medlemskort men om en polare inte har kommer han inte in allts�.

Posted by Proximus on Oct-16-2003 09:51:

Kom bara dit tidigt, var h�vliga, var nyktra (relativt ivarjefall) och det kommer g� finfint. Vakter blir genast mycket tuffare vid 23, 24 tiden d� det kommer mycket folk. �r man 18 �r f�r man jobba lite f�r det, b�ttre �n g�stlista och liknande, jag ska k�pa min biljett till den kv�llen eftersom Fokused verkligen beh�ver all support de kan f�.

Posted by JayBee on Oct-16-2003 13:15:

quote:
Originally posted by Proximus
Kom bara dit tidigt, var h�vliga, var nyktra (relativt ivarjefall) och det kommer g� finfint. Vakter blir genast mycket tuffare vid 23, 24 tiden d� det kommer mycket folk. �r man 18 �r f�r man jobba lite f�r det, b�ttre �n g�stlista och liknande, jag ska k�pa min biljett till den kv�llen eftersom Fokused verkligen beh�ver all support de kan f�.
jag skulle nog villja se det mer som en fr�ga om vilken vakt som st�r vid d�rren. sist jag var d�r vid 21:00 (jag r�kade �ka 1 timme f�r tidigt av misstag) s� var det v�rsta griniga vakten, han s�g bekant ut oxo s� jag tror han �r d�r varje fredag. han ville inte sl�ppa in min poolare som inte hadde kort d� men n�r de bytte vakter tittade de inte ens p� ID kortet. s� s� stor skillnad �r det.

Posted by zamson on Oct-16-2003 13:20:

quote:
Originally posted by mindshooter
Dom brukar vara r�tt h�rda p� 20...iaf mot mina polare och s�, trots att dom var d�r tidigt.

Jag har inte blivit nekad en enda g�ng p� weekender. G� inte dit ett stort g�ng och var trevlig s� kommer man garanterat in. Iofs sb�rjar ju deras personal k�nna igen mig nu men s� var det inte i b�rjan

Pages (5): [1] 2 3 4 5 »