TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Snart är väl ALL mat skadlig


Posted by reveal on Oct-16-2003 16:44:

Angry Snart är väl ALL mat skadlig

"En bra frukost kan t ex vara ekologiska ägg och bovetegröt med havremjölk." enligt nån dietist som chattade på aftonbladet. Vem i helvete äter det??? Får man inte ens dricka vanlig hederlig mjölk längre? Varför inte sätta in ersättningsmjölk till alla bäbisar?

Skulle det vara normalt så äter jag fan inte det minsta normalt.

Jag är så jävla trött på alla "experters" varningar om att det ena och det andra är farligt.


Posted by sipowitz on Oct-16-2003 17:09:

Re: Snart är väl ALL mat skadlig

quote:
Originally posted by reveal
"En bra frukost kan t ex vara ekologiska ägg och bovetegröt med havremjölk." enligt nån dietist som chattade på aftonbladet. Vem i helvete äter det??? Får man inte ens dricka vanlig hederlig mjölk längre? Varför inte sätta in ersättningsmjölk till alla bäbisar?

Skulle det vara normalt så äter jag fan inte det minsta normalt.

Jag är så jävla trött på alla "experters" varningar om att det ena och det andra är farligt.



Hmmsi här kommer ett par stycken tips:

* Konditionsträning, har visat sig vara effektiv mot högt blodtryck
* Gå på någon sorts meditation.
* Ta blodtrycksmedicin


.
.
.
.
.
.

.
eller

SLUTA LÄSA AFTONBLADET REVEAL, annars kommer du aldrig få ner ditt blodtryck...

Jag tror inte jag kan komma på en enda gång som du har varit arg, och det inte har berott på aftonbladet..

Gör som jag... dizza aftonbladet...

=)


Posted by reveal on Oct-16-2003 17:33:

Re: Re: Snart är väl ALL mat skadlig

heheheeh

nja, jag är i bra form och tränar mkt, och dessutom har jag ALDRIG brytt mig om vad jag äter, gör det inte nu heller

jag menade mest allmänt, det är inte bara på aftonbladet som sådana här "larmrapporter" kommer, är ju överallt...

men visst aftonbladet ska man ta med ett par kilo salt

edit: när irish lirade nån remix på Pink i ett set blev jag lite arg


Posted by dbl on Oct-16-2003 18:17:

man kan faktiskt inte äta något nu förtiden för man får nämligen cancer av precis allt verkar det som.


Posted by Pjox on Oct-16-2003 18:33:

Men hörrninini, det är ju självklart att vi kommer få cancer bara för att vi vet att det KAN vara cancerframkallande. Vi kanske inte har fått det för men nu ere ju självklart. Det man inte vet tar man inte skada av men när man vet det borde man ju ta skada?


Posted by JayBee on Oct-16-2003 19:13:

Experterna säger att Trance addict kommer bli första platsen där utomjordiskt liv tar kontakt med jorden


Posted by NooN on Oct-16-2003 21:06:

quote:
Originally posted by JayBee
Experterna säger att Trance addict kommer bli första platsen där utomjordiskt liv tar kontakt med jorden


YES! Längtar till det händer!


Posted by MojjMojj on Oct-17-2003 11:56:

Livsmedelsverket rockar!! De var de första som sa: "man får cancer av allt efter en viss mängd". Vilket inte är sant, finns fett mkt grejer som ger en andra sjukdomar istället

I'll keep eating the shit, as long as I keep on training the shit of..

Peace!


Posted by cviper on Oct-17-2003 18:33:

Hörde ett roligt resonemang om akrylamid i chips ett tag sen... man hörde ju att det var cancer-framkallande, men tydligen visade det sig att man måste äta tiotals chipspåsar dagligen under en längre tidsperiod för att få tillräkligt av det i sig att det ska blir farligt. Resonemanget var ungefär, att om man kan äta så mycket chips per dag under en så lång tid måste det ju vara nyttigt. (Det var också någon som hade räknat på det tydligen).


Posted by tjockis on Oct-19-2003 13:23:

quote:
Originally posted by dbl
man kan faktiskt inte äta något nu förtiden för man får nämligen cancer av precis allt verkar det som.


man får cancer av att oroa sig för maten i större utsträckning än man får av maten i sig...

hypokondri är ju typ farligast



Powered by: vBulletin
Copyright © 2000-2021, Jelsoft Enterprises Ltd.