TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Vilka program använder ni för att göra musik?
Pages (2): [1] 2 »
Vilka program använder ni för att göra musik?
hallå alla där ute...
undrar vilket program ni använder...själv använder jag propellerheads reason 2.5 men jag känner att ja inte utvecklas mer av det...kanske man borde byta....ville gärna höra vad ni använder för program..
//mvh dj mario
Jag vill ha Reason... Använder bara eJay program 
Dance Ejay 1, 2+ och 3, Techno Ejay, Ibiza Ejay, Ejay DJ Mixstation..
Vill skaffa en utrustning eller Reason..
kör Reason 2..allt ja behöver

Hur mycket köpte ni Reason för?
| quote: |
| Originally posted by DjAviander Dance Ejay 1 |
| Originally posted by DjAviander Hur mycket köpte ni Reason för? |
Mm jag vet :P... Börjar bli lite segt med Drag'n'drop, nu när jag har fått feta melodier i hjärnan som inte går att få till med eJay..
jag behöver verkligen reason eller något annat grymt program...
Men 3859?! Fan jag la ju just ut 2800 på en skärm....
Fruity Studio är ett billigare alternativ till Reason.
Det funkar för mig iaf...Priset ligger på 1500 har jag för mig..
fruity loops
jag har hört att fruity loops är mycket bra och simpelt program...har själv användt det för länge sen men det var så begränsat då så ja slängde det 
| Originally posted by NooN Fruity Studio är ett billigare alternativ till Reason. Det funkar för mig iaf...Priset ligger på 1500 har jag för mig.. |
| Originally posted by Mario_GX Du som testat programet ett tag..har du några låtar som ja kan få höra? vore kul o se vad man kan åstadkomma med FL Studio, vilken version använder du egentligen? |
| Originally posted by DjAviander Jag skulle också vilja höra lite låtar.. Jag har enbart prövat demon vilket gjorde att programmet verkade väldigt begränsat.. |
sitter med cubase sx som main sequencer och reason 2.5 kopplat i reqire till cubase
sen en fet laddning med vstsynthar å effekter 
man använder ju fruitystudio såklart 
har bara en låt uppe om ni vill höra HÄR
annars så om ni inte visste så använder bla flutlicht, SHOKK och parker bla fruityloops 
| Originally posted by dbl man använder ju fruitystudio såklart ![]() har bara en låt uppe om ni vill höra HÄR annars så om ni inte visste så använder bla flutlicht, SHOKK och parker bla fruityloops |
förresten...din länk till mp3'an funkade inte =/
| Originally posted by Mario_GX det visste ja faktist inte...ska nog ge fruity loops en chans o börja använda det förresten...din länk till mp3'an funkade inte =/ |
| Originally posted by dbl man använder ju fruitystudio såklart ![]() har bara en låt uppe om ni vill höra HÄR annars så om ni inte visste så använder bla flutlicht, SHOKK och parker bla fruityloops |
gillar melodin starkt
här kommer en remix som ja gjort på children, håller fortfarande på med den... klicka HÄR , länken funkar om någon min...håller på att ladda upp den på sidan..
hehe.. det här använder jag för min musik:
klick 
| Originally posted by Mario_GX låten va faktiskt bra gillar melodin starkt här kommer en remix som ja gjort på children, håller fortfarande på med den... klicka HÄR , länken funkar om någon min...håller på att ladda upp den på sidan..//Dj M |

angående din remix förresten.
piano slingan behöver delay.
behövs mer filter över huvudtaget.. lite reverb och så 
alldeles för lik dreamversion också.. försök göra något eget av den
| Originally posted by Endre alltså, ladda ner reason. finns överallt, no need to buy. |

Senast jag gjorde något i musik väg var ca 2 år sedan. Och då var det Rebirth 2.0. Hur simpelt osm helst men det lt inget vidare. Testade Fruityloops och kan inte få fram en ton. Har ingen aning vad man ska göra. Öppnar programmet och där finns en ruta man klicka i lite pickar här och där. Hur fan kommer man vidare från den.
Reason ska jag inte gå in på. fattade absolut nada var bara en massa skruvknappar
Brukar leka runt lite i fruitloops studio, slänger ihop en bassline, och försöker hitta en shysst melodi, men har alldrig lyckats riktigt bra 
powell, kolla dina pm's.
| Originally posted by Mario_GX låten va faktiskt bra gillar melodin starkt här kommer en remix som ja gjort på children, håller fortfarande på med den... klicka HÄR , länken funkar om någon min...håller på att ladda upp den på sidan..//Dj M |